◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

بورسیه دکتری بدون مدرک زبان + شرایط ، مدارک و هزینه

دانشجویانی که قصد گرفتن بورسیه بدون مدرک زبان را دارند، باید بدانند که تعداد این بورسیه‌ها بسیار اند

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 09 - 20
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

تحصیل در بهترین کشورهای خارجی این شانس را به شما می‌دهد که دیدگاه وسیع‌تری نسبت به فرهنگ‌های مختلف داشته باشید و تجربه‌های جدیدی را کشف کنید. در حقیقت، تحصیل در کشورهای خارجی و دانشگاه‌های برتر دنیا مزایای فوق‌العاده‌ای را برای دانشجویان به همراه دارد. مهم‌ترین مزیت آن می‌تواند ایجاد فرصت شغلی عالی باشد. دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، برای اپلای و اخذ بورسیه تحصیلی نیاز به مدرک زبان دارند. برخی از کشورها بورسیه دکتری بدون مدرک زبان را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. در این صورت برای اخذ بورسیه تحصیلی نیازی به اخذ و ارائه مدرک زبان نیست. دانشجویانی که قصد گرفتن بورسیه بدون مدرک زبان را دارند، باید بدانند که تعداد این بورسیه‌ها بسیار اندک و رقابتی است. داشتن مدرک زبان می‌تواند شانس شما را برای اخذ بورسیه افزایش دهد.

بورسیه فول برایت آمریکا بدون مدرک زبان

فول برایت بالاترین بورسیه تحصیلی آمریکا است و هر ساله میزبان حدود 4000 دانشجو از 160 کشور جهان خواهد بود. این بورسیه به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که دارای معدل بالا، مقالات ثبت شده معتبر و انگیزه‌نامه sop قوی باشند. بورسیه فول برایت آمریکا، هزینه تحصیلی برای متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی آمریکا از جمله شهریه دانشگاه، مسکن، خوراک، هزینه‌های درمانی و ویزا را پرداخت می‌کند. همچنین کمک‌هزینه‌ای را به‌صورت ماهانه به دانشجویان دکتری می‌پردازد.

بورسیه استانی ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که سالیانه تعداد بسیار زیادی دانشجوی خارجی می‌پذیرد. برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بورسیه‌های زیادی در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌گیرد و اغلب هزینه‌ها توسط ارگان‌های دولتی این کشور تأمین می‌شود. این بورسیه برای دانشجویان کشورهای جهان سوم است که توانایی تأمین هزینه‌های تحصیلی را ندارند. دانشجویانی که فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد هستند، می‌توانند بورسیه دکتری بدون مدرک زبان بگیرند. دانشجویان نیازی به ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل را ندارند و می‌توانند با تسلط نسبی به زبان انگلیسی یا ایتالیایی در دانشگاه‌های این کشور پذیرش شوند.

این بورسیه شامل معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه، خوابگاه رایگان، غذای رایگان در سالن دانشگاه، کمک‌هزینه کتاب‌درسی، فعالیت‌های ورزشی و غیره است. 78 بورسیه دکتری با بودجه کامل برای دانشجویان خارجی ارائه می‌شود و دواطلبان از حمایت مالی کامل برخوردار هستند. در بورسیه استانی دانشجو تنها از نظر مالی بررسی می‌شود و سوابق تحصیلی، برتری علمی، معدل و غیره اهمیتی ندارد.

بورسیه دولتی اسپانیا

دولت اسپانیا برای دانشجویان خارجی بورسیه دولتی بدون مدرک زبان را ارائه می‌دهد. دانشجویان خارجی در سراسر دنیا، می‌توانند برای دریافت این بورسیه تحصیلی اقدام نمایند. دولت اسپانیا برای دانشجویان خارجی هزینه تحصیلی 2000 میلیون یورویی را تصویب کرده است. دانشجویان برای اطمینان از واجد شرایط بودن و دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانند از مشاوره مهاجرت تحصیلی برخوردار شوند. دانشجویانی که نیاز به دریافت اطلاعات تخصصی در این زمینه دارند، بهتر است با کارشناسان و مشاوران مهاجرت تحصیلی مشورت نمایند.

بورسیه فول فاند ترکیه

هر ساله دولت ترکیه بیش از 10000 برنامه بورسیه بین‌المللی از طریق دانشگاه‌های مختلف ارائه می‌دهد. این دوره اغلب برای دانشجویان دکتری در دسترس است هر چند دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز می‌توانند از این نوع بورسیه بهره‌مند شوند. دانشگاه‌های ترکیه بورسیه دکتری بدون مدرک زبان ارائه می‌دهند. بورسیه فول فاند تمام هزینه‌های تحصیلی دانشجویان را پرداخت می‌کند که شامل هزینه کامل تحصیل، پزشکی، اقامت در خوابگاه، کمک هزینه ماهانه براساس برنامه تحصیلی و بلیط هواپیما است. دانشگاه‌های ترکیه با توجه به معیارها و در دسترس بودن بودجه، حمایت‌های مالی متفاوتی را به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهند.

بورسیه دانشگاه ژان مونه فرانسه

دانشگاه ژان مونه، یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های دولتی فرانسه است که بورسیه‌های تحصیلی متعددی را برای دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد تا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری تحصیل نمایند. پذیرش در این دانشگاه برای دانشجویان خارجی بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است.

 دانشجویان، می‌توانند مهاجرت بدون مدرک زبان را تجربه‌ کنند. باتوجه‌به این‌که زبان رسمی کشور فرانسه، فرانسوی است، دانشجویان با تسلط نسبی به زبان انگلیسی یا فرانسوی، می‌توانند به‌سادگی از دانشگاه ژان مونه پذیرش بگیرند. این دانشگاه هزینه شهریه، محل اقامت، کمک‌هزینه سالانه و غیره را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

بورسیه دولتی ژاپن (MEXT)

هر ساله دولت ژاپن بورسیه‌های دولتی را با نام MEXT برای دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد. در ژاپن برخی از دانشگاه‌ها بدون مدرک زبان دانشجویان خارجی را پذیرش می‌کنند. دانشگاه‌های ژاپن دارای چندین بورسیه برای کمک مالی به دانشجویان خارجی هستند که بر اساس شایستگی در مقاطع مختلف ارائه می‌شود. بورسیه MEX تمام هزینه‌های تحصیلی دانشجویان را در طول دوره تحصیل از جمله هزینه بلیط رفت‌وبرگشت آن‌ها را پوشش می‌دهد.

بورسیه فول فاند دولت چین CSC

 در سال 2023 دولت چین برای دانشجویان بین‌المللی بورسیه فول فاند و پارشال فاند ارائه می‌دهد. کشور چین دارای سه نوع بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف از جمله دکتری است. برای پذیرش بورسیه، نیازی به ارائه مدرک آیلتس یا تافل نیست و دوره زبان چینی به‌صورت رایگان برای دانشجویان برگزار می‌شود.

بورسیه چونیگ انگلستان

دانشجویان مقطع دکتری که قصد دارند در یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا پذیرش شوند، کشور بریتانیا می‌تواند بهترین انتخاب باشد. انگلیس دارای بهترین دانشگاه‌ها در سراسر جهان است و این امکان را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند که به‌صورت رایگان تحصیل کنند. بورسیه چونیگ تمام هزینه‌های دانشجویی را پوشش می‌دهد و به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که از شرایط تحصیلی و استعداد درخشانی برخوردار باشند.

بورسیه Chevening یک فاند تحصیلی توسط دولت انگلستان است که دانشجویان مقطع دکتری، می‌توانند برای اخذ پذیرش اقدام نمایند. این بورسیه باتوجه‌به دانشگاهی که دانشجویان انتخاب می‌کنند، شرایط آن متفاوت است. دانشجویانی که قصد دارند بورسیه دکتری بدون مدرک زبان را دریافت کنند، بهتر است برای دانشگاه‌هایی مدرک خود را اپلای کنند که پذیرش بدون مدرک آیلتس دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به انگلیس روی لینک کلیک نمایید. 

بورسیه تحصیلی دکتری در آلمان

یکی از روش‌های عالی و مقرون‌به‌صرفه برای تحصیل، اخذ بورسیه تحصیلی است. دانشجویان خارجی با اخذ بورسیه تحصیلی بدون استرس از شهریه و هزینه‌های زندگی، می‌توانند زندگی جدیدی را تجربه کنند. یکی از بورسیه‌های کشور آلمان،Studienwerk است که تمام هزینه‌های دانشجویان مقطع دکتری را پوشش می‌دهد. دوره استاندارد بورسیه دکتری، ۲ساله است و امکان دارد برخی از دانشگاه‌ها به مدت 6 ماه آن را تمدید کنند. دولت آلمان کمک هزینه ماهانه 1200 یورو برای دانشجویان دکتری در نظر می‌گیرد و کشورهای جهان سوم در اولویت اول برای اخذ این بورسیه هستند. دولت آلمان بورسیه تحصیلی از 600 تا 100 یورو در ماه برای دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد. برخی از دانشگاه‌های آلمان برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند که بدون مدرک زبان بورسیه تحصیلی دریافت کنند. تسلط نسبی به زبان انگیسی و یا دارای مدرک B2 زبان آلمانی برای پذیرش الزامی است.

شرایط بورسیه دکتری بدون مدرک زبان

بسیاری از کشورها در سراسر دنیا اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند و شرایط پذیرش هر کدام متفاوت است. هر کشور دارای قوانین و بورسیه‌های تحصیلی مختلفی بوده و شرایط خاصی را برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی دارند. متقاضیان، می‌توانند برای اطلاع از شرایط بورسیه و مدارک موردنیاز به سایت دانشگاه موردنظر مراجعه نمایند.

کلام آخر

بسیاری از کشورها این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند که بتوانند بدون مدرک زبان برای پذیرش اقدام نمایند. دانشجویانی که قصد دارند بورسیه تحصیلی دریافت کنند، بهتر است اقدام به اخذ مدرک زبان نمایند. دانشجویانی که دارای مدرک زبان هستند، شانس بیشتری برای پذیرش دارند. زبان انگلیسی یکی از معتبرترین زبان‌های دنیا است و دانشجویان با اخذ مدرک آیلتس یا تافل، می‌توانند مسیر پذیرش در بهترین دانشگاه‌های دنیا را برای خود هموار سازند. 

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز