◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

اپلای تحصیلی هلند | هزینه و مدارک

افراد خواهان تحصیل و دریافت اپلای تحصیلی هلند می‌توانند با ثبت درخواست پذیرش خود اقدام به مهاجرت تحص

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 03 - 07
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

از بین کشورهای اروپایی که از رتبه بالا در مقاطع عالی برخوردارند، می‌توان به کشور هلند اشاره نمود. وجود شرایط ایده‌آل و مناسب برای تحصیل باعث شده دانشجویان بین‌المللی بسیاری خواهان تحصیل در مراکز آموزش عالی این کشور شوند. یکی از دلایل افزایش آمار اپلای به این کشور به دلیل روند بدون چالش اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی هلند است.

به‌طوری‌که طی سال‌های اخیر ۹۹درصد از درخواست‌های برای پذیرش تحصیلی توسط اداره مهاجرت هلند پذیرفته شده است. البته باید این نکته را خاطرنشان کنیم که کشور مبدأ نقش تعیین‌کننده‌ای در پذیرش و اپلای افراد ایفا می‌کند. چنانچه متقاضی تحصیل در هلند، ساکن کشورهای اروپایی و منطقه اقتصادی آن باشد، به‌مراتب راحت‌تر پذیرش این کشور را دریافت خواهد نمود. ما در این مقاله قصد داریم در این زمینه مطالب مفید و جامعی را ارائه نماییم، امید که مفید فایده باشد.

صفر تا صد اپلای تحصیلی هلند

مراکز آموزش عالی در کشور هلند که طرفداران بسیاری در سطح بین‌الملل دارد، با کمترین چالش اقدام به پذیرش و اپلای متقاضیان به‌ویژه دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه‌های خود می‌نماید. ضمن اینکه شرایط دریافت بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی توسط دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در این کشور قابل‌ارائه به متقاضیان این امر خواهد بود. افراد خواهان تحصیل و دریافت اپلای تحصیلی هلند می‌توانند با ثبت درخواست پذیرش خود اقدام به اپلای به این کشور زیبای اروپایی نمایند. در صورت داشتن شرایط لازم و پذیرش تحصیلی از یک از مؤسسات و مراکز آموزش عالی در این کشور می‌توانند برای دریافت اقامت موقت این کشور با دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند.

تحت این شرایط با دریافت نامه پذیرش می‌بایست اقدام به دریافت اقامت موقت در هلند نمایند. برای این منظور باید هزینه یک سال تحصیلی خود را در دانشگاه موردنظر در کشور هلند که شامل شهریه یک‌ساله به همراه هزینه صدور اقامت نامه و بیمه که چه چیزی حدود هزار یورو می‌شود را پرداخت نماید. در این شرایط فرد متقاضی دیگر نیاز به اثبات پشتوانه مالی ندارد و قادر است به‌صورت مستقیم نسبت به درخواست ویزای تحصیلی خود اقدام نماید، اما چنانچه نتواند به این روش عمل کند باید گواهی تمکن مالی ۱۲ هزار یورویی خود را که حداقل از سه ماه قبل در حساب شخصی فرد است، برای این منظور ارائه نموده تا در نوبت دریافت ویزای تحصیلی این کشور قرار گیرد. متقاضیان سوای از این موارد در وقت تعیین شده خود در سفارت یا کنسولگری هلند می‌بایست مدارک زیر را در دست داشته باشند:

مدارک لازم برای اپلای تحصیلی هلند

  • نامه پذیرش از یکی از مؤسسات آموزش عالی در هلند
  • پاسپورت معتبر با اعتبار لازم
  • فرم پذیرش تکمیل شده
  • مدارک تأییدیه بیمه درمانی
  • رسیدهای تأیید شده مربوط به هزینه‌های اقامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری فرد متقاضی

اپلای تحصیلی در مقطع کارشناسی

همان‌طور که می‌دانید مدت‌زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در بیشتر کشورهای دنیا چهار سال به طول می‌انجامد که این مدت برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور هلند هم صدق می‌کند. افراد متقاضی تحصیل و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های هلند در مقطع کارشناسی باید بدانند که زبان تحصیل در این مقطع در مراکز آموزش عالی هلند به زبان آلمانی است. ازاین‌رو متقاضیان اپلای در مقطع کارشناسی در هلند باید دارای مدرک B1 یا B2 در زبان آلمانی باشند تا قادر به ثبت درخواست پذیرش تحصیلی شوند.

از دیگر موارد و شرایط برای این منظور ارائه مدرک دیپلم ۱۲ سال تحصیلی با معدل بالاتر از ۱۲ است. هرچند که زبان تحصیل در این مقطع به زبان آلمانی است، اما یکی دیگر از مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور داشتن مدرک آیلتس با نمره ۶ است. البته باید این نکته را خاطرنشان کنیم که در صورت نداشتن شرایط و مدارک کافی در هر دو زبان آلمانی و انگلیسی کالج‌های در این کشور وجود دارد که متقاضیان شرایط تحصیل در هلند قادر به آموزش در این زمینه و ارتقای سطح زبان خود هستند.

براین‌اساس چنانچه مدرک زبان انگلیسی فردی نمره ۵ یا ۵.۵ باشد، می‌تواند با شرکت در یک دوره شش ماه تا یک سال قبل از شروع ترم تحصیلی در هلند زبان خود را ارتقا دهد. البته در خصوص زبان تحصیل این کشور بهتر از متقاضیان حتماً قبل از هرگونه اقدامی زبان آلمانی خود را تا حد چشمگیری در کشور مبدأ ارتقا دهند، سپس اقدام به کارهای مربوط به ثبت درخواست پذیرش تحصیلی نمایند. از جمله رشته‌های مورد آموزش در دانشگاه‌های این کشور در مقطع کارشناسی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رشته علوم
  • رشته هنر
  • رشته حقوق
  • رشته بازرگانی
  • مهندسی نرم‌افزار
  • مد
  • حسابداری بین‌المللی
  • کنترل مدیریت مالی بین‌الملل
  • مهندسی عمران
  • مهندسی کشاورزی

و... اشاره نمود. خوشبختانه سیستم آموزشی در این کشور به‌گونه‌ای است که بعد از اتمام تحصیل در این مقطع افراد دارای مهارت‌های چشمگیر هستند که می‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند. با وجود ثبات اقتصادی و سیاسی در این کشور افراد با کمترین دغدغه‌ای قادر به انتخاب و پیداکردن کار متناسب با رشته تحصیلی خود در هلند هستند.

اپلای در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان تحصیل در کشور هلند باید بدانند که زبان تحصیل در این مقطع در دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی است و مدت‌زمان تحصیل در این مقطع نیز بسته به رشته و دانشگاه موردنظر فرد بین ۱ تا ۲ سال تحصیلی زمان خواهد برد. اپلای کارشناسی ارشد در هلند برای متقاضیان بین‌المللی به‌ویژه ایرانیان نیز فراهم است. خوشبختانه مدارک اخذ شده در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی ایران مورد تأیید مراکز آموزش عالی هلند است.

متقاضیان اپلای تحصیلی هلند در این مقطع باید بسته به دانشگاه و رشته خود از معدل حداقلی ۱۲ تا ۱۵ برخوردار باشند. داشتن مدرک زبان آیلتس ۶ تا ۶.۵ نیز از دیگر ملزومات اخذ پذیرش تحصیلی در این مقطع خواهد بود. البته باید خاطرنشان کنیم که دانشگاه‌های هلند به متقاضیان تحصیل با مدرک زبان آیلتس ۵ تا ۵.۵ نیز به‌شرط گذراندن دوره زبان در این کشور اپلای خود را را ارائه می‌نماید. همان گونه که در مطالب قبل ذکر شد، امکان تحصیل به زبان آلمانی در برخی مقاطع اجباری است. ازاین‌رو برخی افراد از سال‌ها قبل اقدام به فراگیری زبان آلمانی در کشور خود می‌نمایند. ازاین‌رو متقاضیانی که دارای مدرک زبان آلمانی B2 هستند، می‌توانند با همین زبان نیز در برخی از مراکز آموزش عالی هلند باتوجه‌به رشته موردنظر تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد آموزش‌های لازم را ببینند.

اپلای تحصیلی دکترا

در مورد تحصیل در این مقطع و اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های هلند باید بگوییم، زبان مورد تدریس مقطع دکترا اغلب به زبان انگلیسی و مدت‌زمان تحصیل نیز چهار سال به طول خواهد انجامید. متقاضیانی موفق به کسب اپلای دکترا در هلند خواهند شد که در گام نخست یک نامه تأییدیه از استاد راهنما در یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هلند دریافت نمایند. لازم به ذکر است که تأییدیه استاد راهنما و جلب رضایت او علاوه بر گرفتن پذیرش در بسیاری اوقات منجر به دریافت بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی نیز برای فرد خواهد شد.

خوشبختانه امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این مقطع نسبت به سایر مقاطع تحصیلات عالی در کشور هلند با سهولت امکان‌پذیر است. چرا که نهادهای مختلفی در کنار دولت هلند از دانشجویان مستعد بین‌الملل با این روش حمایت نموده و اقدام به جذب این افراد می‌نمایند. تحت این شرایط متقاضیانی که موفق به بورسیه تحصیلی هلند شوند مبلغ ۲ هزار یورو در ماه حقوق دریافت خواهند نمود که در برخی مواقع این مبلغ به ۳ هزار یورو هم خواهد رسید. از جمله مدارک مهم برای اخذ پذیرش و اپلای در مقطع دکترا دانشگاه‌های هلند ارائه مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های معتبر است. ضمن اینکه مدرک زبان آیلتس با نمره ۶.۵ به بالا در کنار رزومه تحصیلی قوی از دیگر مدارک مهم برای این منظور است. انگیزه‌نامه قوی و مناسب، طرح تحقیقاتی مطلوب و قابل‌قبول و... از جمله سایر مدارک مهم برای اپلای در مقطع دکترا خواهد بود.

افراد متقاضی تحصیل در رشته پزشکی هلند و اخذ پذیرش تحصیلی از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های پزشکی در این کشور باید دارای سه شرط مهم زیر باشند:

  • شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های پزشکی و قبولی در آن
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • مدارک مربوط به دیپلم متوسطه فرد متقاضی

در این شرایط فرد باید مدرک دیپلم ۱۲ساله خود را در رشته علوم‌تجربی با ۵۰ درصد نمرات قبولی در دروس شیمی، فیزیک و زیست‌شناسی در کارنامه تحصیلی خود داشته باشد. مدرک زبان موردنظر برای این منظور نیز آیلتس با حداقل ۶ یا تافل با حداقل نمره ۵۸۰ خواهد بود. با داشتن این دو شرط مهم برای اپلای پزشکی هلند فرد قادر خواهد بود در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های پزشکی این کشور شرکت نموده و در صورت کسب نمره قبولی موفق به پذیرش از مرکز فوق خواهد شد.

مراحل اپلای و اخذ ویزای تحصیلی

برای اپلای تحصیلی با مقصد هلند، حتماً چک لیستی از اقداماتی که باید انجام بدهید تهیه کنید. در بسیاری اوقات، فراموش کردن انجام برخی امور باعث ایجاد وقفه طولانی در پروسه اپلای و اخذ ویزای هلند برای شما خواهد شد و شاید به ترم تحصیلی خود در این کشور نرسید. برخی از اقداماتی که به صورت کلی باید انجام بدهید، عبارتند از:

  1. برنامه و رشته تحصیلی مورد نظر خود را پیدا کنید.
  2. مدارک تحصیلی و ریز نمرات خود را آماده کنید.
  3. مدارک هویتی خود را تکمیل کنید. (ممکن است به کار پایان خدمت یا معافیت سربازی نیز نیاز داشته باشید.)
  4. در وبسایت دانشگاه، درخواست خود را ارسال کنید.
  5. منتظر پاسخ و پذیرش دانشگاه باشید.
  6. در صورت اخذ پاسخ مثبت، برای ویزا اقدام کنید.
  7. با صدور ویزای دانشجویی از سفارت هلند، باید آماده ورود به این کشور شوید.

اپلای تحصیلی در مقطع دبیرستان

همان‌طور که می‌دانید تحصیل در مدارس هلند از سن ۵ تا ۱۶ سالگی اجباری است. دانش‌آموزان در رنج سنی ۵ تا ۱۲ سال به مدت ۸ سال مشغول به تحصیل در مقطع ابتدایی هستند و بعد از اتمام این دوره وارد دبیرستان می‌شوند. دانش‌آموزان بین‌الملل متقاضی اپلای در مقطع دبیرستان هلند در گام نخست باید اقدام به مراجعه به سایت مدرسه موردنظر در کشور هلند نموده و از شرایط تحصیل در آن مرکز اطلاع کسب نمایند. این نکته را خاطرنشان کنیم که تحصیل در این مقطع تحصیلی به جز بعضی شرایط خاص در مدارس خصوصی امکان‌پذیر است. بعد از بررسی شرایط باید مدارک تحصیلی خود را به‌صورت رسمی به زبان هلندی ترجمه نموده و سپس اقدام به ارسال آن به مرکز فوق نمایید.

بعد از بررسی‌های لازم توسط مسئولین مدرسه فوق در صورت تأیید مدارک دعوت‌نامه از طرف مدرسه برای شما ارسال خواهد شد. شما با دردست‌داشتن دعوت‌نامه تحصیلی می‌توانید پروسه پذیرش را با ارائه مدرک لازم به سفارت هلند برای دریافت ویزای دانش‌آموزی ادامه دهید. بعد از طی مراحل اداری در این زمینه و پرداخت هزینه‌های مربوطه زمانی برای مصاحبه فرد توسط سفارت در نظر گرفته می‌شود که در صورت قبولی در مصاحبه ویزای دانش‌آموزی هلند برای فرد متقاضی صادر شد و فرد مجاز به مهاجرت به هلند خواهد شد.

همچنین بخوانید:

مهاجرت زیر 18 سال

شرایط بورسیه تحصیلی هلند چگونه است؟

همان گونه که می‌دانید اصل مهم تحصیل در مقاطع عالی مربوط به تأمین هزینه‌های تحصیل آن است که در خصوص محصلین و دانشجویان بین‌الملل این مسئله بسیار پررنگ‌تر است. چرا که علاوه بر تأمین هزینه‌های تحصیل باید هزینه‌های مربوط به زندگی خود را در کشور مقصد نیز تأمین نمایند. به همین دلیل بحث دریافت بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی در هلند جزو موارد بسیار مهم برای پذیرش و بورسیه تحصیلی هلند به شمار می‌رود.

خوشبختانه امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی در بسیاری از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های هلند برای دانشجویان بین‌الملل فراهم است. متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور که جزو منطقه اقتصادی اروپا نیستند و قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در یکی از دانشگاه‌های هلند دارند، می‌توانند اقدام به ثبت درخواست خود برای دریافت بورسیه دولتی این کشور که به دانشجویان بین‌الملل اختصاص دارد، نموده و از این پوئن مثبت برای تأمین هزینه‌های تحصیلی خود استفاده نمایند.

  • Orange Knowledge Programme

یکی از مشهورترین بورسیه‌های فول به دانشجویان بین‌الملل توسط دولت هلند برنامه دانش نارنجی نام دارد که باهدف توسعه ظرفیت، دانش و کیفیت تحصیلی افراد در سازمان‌های آموزش عالی و تحصیلات فنی و حرفه‌ای به متقاضیان ارائه می‌شود. لازم به ذکر است این بورسیه در کنار هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی و اقامت دانشجویی را در مدت‌زمان تحصیل متقاضی ساپورت خواهد نمود. این بورسیه قابل‌ارائه به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و متقاضیان تحصیل در دوره‌های کوتاهه حداکثر یک سال قابل‌ارائه خواهد بود. بورسیه تحصیلی هلند به ارزش پنج هزار یورو در ابتدای سال تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط اعطا خواهد شد.

 از دیگر بورسیه‌های مطرح در هلند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بورسیه تحصیلی اراسموس هلند Erasmus Mundus Scholarships in Netherlands
  • بورسیه‌های دانشگاه لیدن Leiden University Excellence Scholarships
  • بورسیه‌های پتانسیل بالای دانشگاه ماستریخت

University of Maastricht High Potential Scholarships

  • برنامه بورسیه دانشگاه راد بود Radboud University Scholarship Programme
  • بورسیه دانشگاه اوترخت Utrecht University Excellence Scholarships
  • بورسیه تحصیلی آمستردام Amsterdam Excellence Scholarships (Netherlands

و... از جمله بورسیه‌های مطرح در مراکز آموزش عالی این کشور است که به واجدین شرایط اعطا می‌شود. متقاضیان پذیرش و اپلای تحصیلی هلند با داشتن رزومه تحصیلی قوی، داشتن نقاط قوتی همچون معدل و ریزنمرات بالا، نمره زبان بالا، مقالات علمی و تحقیقاتی، سوابق کاری مرتبط، فعالیت‌های داوطلبان و... با وجود رقابت بالا برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی شانس خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه مدنظر خود در هلند افزایش دهند.

محدودیت سنی برای اپلای تحصیلی هلند

افراد باتوجه‌به مقطع تحصیلی و مرکز موردنظر خود برای آموزش، دارای محدودیت خاصی دراین‌خصوص هستند. متقاضیان تحصیل در هلند برای اخذ پذیرش و اپلای در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های هلند، در شرایط عمومی باید بالای ۱۷ سال سن داشته باشند. محدودیت سنی برای اپلای تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی از سن ۱۷ تا ۱۹ سالگی شروع و تا ۳ سال فرد قادر به تحصیل در این مقطع است. محدودیت سنی برای اخذ پذیرش و اپلای در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های هلند تا سن ۲۹ سالگی عنوان شده است. افراد با دردست‌داشتن مدرک کارشناسی ارشد قادر خواهند بود تا سن ۴۰ سالگی در کشور هلند مشغول به تحصیل باشند.

مشاوره اسکورایز جهت اپلای تحصیلی هلند

همان گونه که در طی مقاله مطالعه فرمایید، پروسه پذیرش و اپلای از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کشور هلند بدون داشتن آگاهی کافی در این زمینه متناسب با مقطع تحصیلی فرد را دچار چالش خواهد کرد. هرچند که اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی هلند به نسبت سایر کشورهای اروپایی به‌سهولت انجام می‌شود.

اما برای بدون نقص بودن و انجام بهتر کارهای مربوط به ثبت درخواست پذیرش تحصیلی و پروسه و مراحل آن بهتر است از افراد خبره و باتجربه در مؤسسات و مراکز مهاجرتی معتبر بهره بگیرید. برای این منظور می‌توانید از مشاوره اسکورایز به‌عنوان یکی از هزاران مؤسسات مهاجرتی برای اپلای و بورسیه تحصیلی بهره ببرید. شما می‌توانید قبل از انتخاب مؤسسه فوق با مراجعه به سایت و شبکه‌های مجازی این مرکز با پرونده‌های مهاجرتی تحصیلی موفق این شرکت روبرو شده و با رضایت کاربران این مؤسسه را برای کارهای مشاوره خود انتخاب نمایید.

بهترین دانشگاه‌های هلند

تحصیل در یک کشور اروپایی همچون هلند که جزو جوامع آینده‌نگری است که دارای نفوذ بسیاری در سطح جهان است، برای متقاضیان تحصیل در این کشور دارای منافع بسیاری خواهد بود. استفاده از سیستم آموزشی سطح بالا در کنار اساتید مجرب و مطرح در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این کشور باعث شده که بسیاری افراد مایل به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باشند. هلند دارای دانشگاه‌های برتری است که در سطح جهان دارای اعتبار بالایی است. بهترین دانشگاه‌های هلند برای تحصیل شامل موارد زیر خواهد بود:

  • دانشگاه آمستردام

این مرکز دولتی که قدمت آن به سال ۱۶۳۲ باز می‌گردد، از ۴ پردیس در مرکز شهر، پردیس روتر سیلند، پارک علمی آمستردام و مرکز پزشکی دانشگاهی برخوردار است. این دانشگاه هر ساله پذیرایی دانشجویان بسیاری در خود است.

  • دانشگاه اوترخت

این مرکز که در سال ۱۳۳۶ در شهر اوترخت هلند تأسیس شد، دارای ۴ پردیس است که بنای اصلی این مرکز در محوطه پارک علمی اوترخت واقع شده است. این مرکز هر ساله پذیرای دانشجویان بسیاری در هفت دانشکده خود است.

  • دانشگاه آر اسموس روتردام

این مرکز که در سال ۱۹۱۳ تأسیس شده، دارای ۴ پردیس است.

  • دانشگاه وریج آمستردام

این مرکز که از ۱۰ دانشکده تشکیل شده در سال ۱۸۸۰ در این کشور تأسیس شده است.

  • دانشگاه لیدن

 یک دانشگاه که یک مرکز آموزش دولتی است، در سال ۱۵۷۵ در شهر لیدن هلند تأسیس شد. این مرکز دارای ۷ دانشکده است.

  • دانشگاه خرونینگن

این مرکز آموزش عالی در هلند در سال ۱۶۱۴ در خرونینگن این کشور بنا نهاده شد.

هزینه اپلای تحصیلی هلند

دریافت پذیرش تحصیلی هلند باتوجه‌به مقطع، رشته و دانشگاه موردنظر متقاضی متفاوت خواهد بود. تحصیل در یک کشور اروپایی همچون هلند دارای هزینه‌های هم سطح سایر کشورهای اروپایی است. هزینه اپلای تحصیلی هلند علاوه بر موارد ذکر شده به یک عامل مهم دیگر بستگی دارد. این هزینه برای متقاضیان بین‌الملل که در کشورهای غیر اتحادیه اروپا ساکن هستند، به نسبت ساکنین این کشورها دارای هزینه بیشتری خواهد بود. براین‌اساس متقاضیان بعد از طی مراحل مربوط به اخذ پذیرش و اپلای این کشور بعد از پرداخت هزینه‌های مربوط به درخواست، قادر به طی مراحل مربوط به ویزای تحصیلی خواهند شد. متوسط هزینه‌های تحصیلی برای دانشجویان در این کشور بین ۶ تا ۱۵ هزار یورو در مقطع کارشناسی و ۸ تا ۲۰ هزار یورو در مقطع کارشناسی ارشد است. البته این در شرایطی است که متقاضی موفق به دریافت بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های این کشور نشده باشد.

کلام پایانی

همان‌طور که می‌دانید هلند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است که جزو کشورهای پیشرفته در زمینه کشاورزی، صنعت، اقتصاد و توریسم به شمار می‌رود. این کشور که در شمال غربی اروپا واقع شده، به دلیل سهولت در اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی هلند بدره نسبت دیگر کشورهای اروپایی طی سال‌های اخیر حجم بالایی از اپلای دانشجویان بین‌الملل را به خود اختصاص داده است. وجود مراکز آموزشی، مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بسیار در این کشور باعث جذب محصلین و دانشجویان بسیاری به این کشور شده است. ما در این مقاله در حد توان به همه مطالب و ریزه‌کاری‌های پذیرش تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف هلند اشاره نمودیم، امیدواریم مطالب ارائه شده مفید واقع شود.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز