◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

مهاجرت کاری به انگلیس + هزینه، مراحل و مدارک

انگلیس از نظر اقتصاد جزء 5 کشور برتر جهان است و کیفیت زندگی بسیار بالایی دارد. اقتصاد قوی این کشور م

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 10 - 02
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

انگلیس از نظر اقتصاد جزء 5 کشور برتر جهان است و کیفیت زندگی بسیار بالایی دارد. اقتصاد قوی این کشور موجب شده متقاضیان زیادی در سراسر دنیا به‌منظور کار برای اخذ ویزا اقدام کنند. سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، می‌تواند یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین روش‌های مهاجرت کاری به انگلیس باشد. افرادی که در یک پوزیشن شغلی تخصص و مهارت خاصی دارند، می‌توانند به‌سادگی از کارفرمایان انگلیسی، ویزای کاری دریافت نمایند. ویزای کاری برای مدت‌زمان طولانی و برای یک دوره حداکثر پنج ساله صادر می‌شود. ویزای شما تنها تا زمانی‌ اعتبار دارد که با کارفرمای فعلی خود همکاری می‌کنید، در غیر این‌صورت باید برای ویزای جدید درخواست دهید.

در هنگام مهاجرت کاری، امکان تمدید ویزای خود قبل از اتمام انقضای آن وجود دارد. اگر دوره پنج ساله ویزای شما به اتمام برسد، می‌توانید برای تابعیت کشور انگلیس درخواست دهید. بهترین روش برای مهاجرت کاری این است که از سمت کارفرمای بریتانیایی خود پیشنهاد شغلی دریافت کنید. با این حال بهتر است قبل از هر اقدامی از مشاوره مهاجرت کاری استفاده نمایید.

نمره آیلتس برای مهاجرت کاری به انگلستان

آیلتس یکی از معتبرترین دوره‌های زبان انگلیسی محسوب می‌شود و یکی از آزمون‌های مهم برای اخذ ویزای کاری است. آزمون آیلتس و نمره آن باتوجه‌به شرایط ویزا و شرکتی که فرد قصد کار در آنجا را دارد، متفاوت است. آیلتس یک آزمون مهارت زبان انگلیسی است که توانایی متقاضی را ارزیابی می‌کند. برای اخذ ویزای کاری باید سطح زبان شما بالا باشد که بتوانید در چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت‌کردن نمره قابل‌قبولی را کسب کنید. برای مهاجرت کاری باید افراد نمره 7 آیلتس را در چهار بخش ارائه دهند.

اعزام نیروی کار به انگلیس

برای اعزام نیروی کار به انگلیس، این کشور یک‌سری قوانین برای داوطلبان و متقاضیان وضع کرده است. مهم‌ترین مسئله برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به انگلیس را دارند این است که باید مهارت زبانی آن‌ها در سطح بالایی باشد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای مهاجرت به این کشور نیازی به اخذ مجوز کار ندارند. مجوز کار بر اساس سیستم مبتنی بر امتیاز صادر می‌گردد. اگر متقاضی به‌عنوان یک نیروی متخصص قصد ورود به این کشور را دارد، باید از سوی کارفرمایان انگلیسی پیشنهاد کار دریافت کند و کارفرما نقش حامی فرد را داشته باشد.

اعزام نیروی کار به انگلیس

اعزام نیروی کار به کشور انگلیس از طریق رشته‌های مختلفی نظیر مهندسی کامپیوتر، عمران، مکانیک و غیره امکان‌پذیر است. برای این کار افراد با ارائه رزومه قوی و بررسی موقعیت‌های شغلی توسط کارفرمایان کشور مقصد انجام می‌شود. داشتن تحصیلات دانشگاهی، سابقه کار، مدرک زبان انگلیسی آیلتس آکادمیک با نمره 7 و مهارت در یک پوزیشن شغلی، می‌تواند در پذیرش شما بسیار تأثیرگذار باشد.

مدارک مهاجرت کاری به انگلیس

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای کاری شامل موارد زیر می‌شود:

  • سابقه کار
  • اثبات تمکن مالی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه حساب بانکی معتبر
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه
  • دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس
  • ارائه گواهی سلامت جسمی و روحی

مدت زمان صدور ویزای کاری انگلیس

در کشور انگلیس دو نوع ویزای کاری کوتاه‌مدت و بلند‌مدت وجود دارد. انواع ویزای کاری در بریتانیا شامل کوتاه‌مدت، بلندمدت و نوآوری (راه‌اندازی کسب‌وکار و ویزا برای استعدادهای درخشان) است. ویزای کاری کوتاه‌مدت برای استخدام موقت صادر می‌شود و مدت‌زمان آن بین 6 ماه تا یک‌سال طول می‌کشد. این نوع ویزا اغلب برای کارگران فصلی بوده و مدت اعتبار آن 6 ماه است. ویزای کاری بلندمدت یک نوع ویزا است که کارگران بین‌المللی را با مهارت‌های لازم برای کار توسط کارفرمایان دارای مجوز انگلستان صادر می‌کند.

ویزای کاری یا اسکیل ورکر، یک ویزای کاری طولانی‌مدت و در ابتدا برای یک دوره 2 تا 5 ساله صادر می‌گردد. توجه داشته باشید که این نوع ویزا تا زمانی اعتبار دارد که شما در همان نقش با کارفرمای حامی خود باقی بمانید. اگر قصد تغییر پوزیشن شغلی یا کارفرمای خود را دارید، باید درخواست جدیدی برای ویزای اسکیل ورکر ارائه دهید. در هنگام مهاجرت کاری به انگلیس امکان تمدید ویزا قبل از انقضای آن وجود دارد و بعد از یک دوره 5 ساله، می‌توانید درخواست مرخصی نامحدود برای اسکیل ورکر و تابعیت بریتانیا برای یک سال بعد را داشته باشید. اگر قصد درخواست ویزای کاری به انگلستان را دارید، باید یک پیشنهاد شغلی معتبر دریافت کنید و همچنین شما معیارهای واجد شرایط شغل موردنظر را داشته باشید.

هزینه ویزای کاری انگلیس

اگر قصد مهاجرت کاری به کشور انگلیس را دارید، باید برای اخذ پذیرش و ویزا هزینه کنید. هزینه مهاجرت به نوع ویزا و منطقه‌ای که سکونت دارید، متفاوت است. همچنین باید هزینه‌های اضافی شامل هزینه مراقبت‌های بهداشتی، مجوز اقامت بیومتریک و هزینه مرکز درخواست ویزا را پرداخت نمایید. حداکثر هزینه ویزای کار انگلیس تا 1600 پوند متغیر است و هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید به نوع ویزای کاری و محل سکونت شما بستگی دارد. قبل از درخواست ویزای کاری باید مدت‌زمانی که قصد دارید در کشور مقصد سپری کنید را مشخص نمایید، چراکه ارتباط مستقیمی با هزینه خواهد داشت.

هزینه ویزای کاری انگلیس

هزینه ویزای کاری ارتباط مستقیمی به این موضوع دارد که شما در خارج از بریتانیا یا داخل این کشور درخواست ویزا دارید. برای اطلاع دقیق از هزینه‌های ویزا، می‌توانید اقدام به اخذ مشاوره مهاجرت کاری کنید. کارشناسان و متخصصانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌توانند اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهند. 

هزینه ویزای نیروی ماهر

نوع ویزا

درخواست در انگلستان

(GBP)

درخواست در خارج از انگلستان

 (GBP)

کارگر ماهر-3 سال یا کمتر 719 یورو 625 یورو
کارگر ماهر - بیش از 3 سال 719 یورو 625 یورو
کارگر ماهر (شغل با کمبود)- 3 سال یا کمتر 479 479
کارگر ماهر (شغل با کمبود)- بیش از 3 سال 943 943

هزینه ویزای کاری طولانی مدت

نوع ویزا

درخواست در انگلستان

(GBP)

درخواست در خارج از انگلستان

 (GBP)

کارگر ارشد یا متخصص - 3 سال یا کمتر 719 625
کارگر ارشد یا متخصص - بیش از 3 سال 1423 1235
ورزشکار بین‌المللی - حداکثر 12 ماه  259 259
ورزشکار بین‌المللی - بیش از 12 ماه 719 625

کار در انگلیس برای ایرانیان

بریتانیا، دارای بازار کار عالی با فرصت‌های شغلی متنوعی است و با‌توجه‌به موقعیت‌های پردرآمد، می‌توانید در موقعیت شغلی خود پیشرفت چشمگیری داشته باشید. افرادی که به دنبال کار با حقوق بالا هستند، شهر سنت آلبانز می‌تواند انتخاب خوبی باشد، چراکه متوسط حقوق تمام‌وقت آن 41 درصد بیشتر از سایر شهرهای این کشور است. نرخ بیکاری در کشور انگلیس 4 درصد است و افراد به‌راحتی می‌توانند در کمترین زمان ممکن شغل موردنظر خود را پیدا نمایند. شرایط کار در انگلیس برای ایرانیان و افرادی که مهارت بالایی در زبان انگلیسی دارند، مناسب است. شرایط کار در انگلیس نسبت به سایر کشورها متفاوت بوده و دریافت ویزای کاری، کار ساده‌ای نیست. شهروندان ایرانی برای مهاجرت کاری به انگلیس نیاز به جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمای انگلیسی دارند. اگر در یک پوزیشن شغلی مهارت بالایی دارید و مسلط به زبان انگلیسی هستید، اخذ ویزای کاری راحت‌تر است.

ویزای اسکیل ورکر انگلیس

ویزای اسکیل ورکر انگلیس این اجازه را به کارفرمایان می‌دهد تا در صورت نیاز اقدام به استخدام نیروهای خارجی کنند. نیروهای کار، می‌توانند به‌عنوان نیروی متخصص یا نیمه‌ماهر در بریتانیا کار کنند. ویزای اسکیل ورکر برای افرادی صادر می‌شود که شرایط خاصی نظیر مهارت شغلی، تسلط به زبان انگلیسی و پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمای انگلیسی داشته باشند. افراد در صورت پیشنهاد شغلی یا جاب آفر، از سمت کارفرمای انگلیسی مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند. افرادی که موفق به اخذ ویزای اسکیل ورکر انگلیس می‌شوند، می‌توانند برای همسر و فرزندان تحت تکفل ویزا دریافت کنند. مدت‌زمان این نوع ویزا، پنج‌ساله است و بعد از آن فرد می‌تواند برای اقامت دائم درخواست دهد.

کلام آخر

اگر قصد مهاجرت کاری به انگلیس را دارید، باید دارای مدرک زبان آیلتس و سابقه کار و مهارت خاصی باشید. متقاضیان برای اخذ ویزای کاری، نیاز به جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمای بریتانیایی دارند. برای این‌که بتوانید پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمای خارجی داشته باشید، بهتر است مشاوره مهاجرت کاری دریافت کنید. افرادی که در زمینه مهاجرت کاری تخصص دارند، می‌توانند مسیر مهاجرت را برای شما هموار کنند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز