◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

تحصیل پزشکی در اروپا و تجربه‌ی شگفت‌انگیز آن

تحصیل پزشکی در اروپا فراتر از فعالیت‌های آکادمیک است. تحصیل پزشکی در کشورهای معتبر اروپایی برای بسیا

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 08 - 14
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

تحصیل پزشکی در اروپا فراتر از فعالیت‌های آکادمیک است. تحصیل پزشکی در کشورهای معتبر اروپایی برای بسیاری از دانشجویان یک رؤیا به‌حساب می‌آید. در حال حاضر اروپا فرصت‌های زیادی را برای تحصیل در این حوزه ارائه می‌دهد. اروپا با دانشگاه‌های سطح جهانی، امکانات تحقیقاتی پیشرفته و تجربیات فرهنگی غنی در سراسر جهان دانشجو جذب می‌کند. مهاجرت به خارج از کشور برای تحصیل، می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، به‌ویژه اگر اولین تجربه تنها زندگی‌کردن به‌حساب بیاید. اروپا یکی از بهترین مقصدها برای تحصیل پزشکی در سراسر جهان است. دانشجویان، می‌توانند از هر منطقه یا کشوری برای تحصیل در رشته پزشکی به اروپا مهاجرت کنند، چراکه از بهترین دانشگاه‌ها دنیا برخوردار است و آموزش‌های لازم توسط اساتید فوق‌العاده حرفه‌ای و متخصص در زمینه خود ارائه داده می‌شود. برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپا باید دارای قوی‌ترین انگیزه‌نامه یا همان SOP برای مهاجرت تحصیلی باشید. انگیزه نامه برای مهاجرت یکی از اصلی‌ترین مدارکی است که باید آن را به دانشگاه موردنظر خود ارائه دهید.

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان

سیستم آموزش پزشکی به زبان آلمانی، یکی از بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شود. آلمان، یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل پزشکی در دنیا است. بیمارستان‌های این کشور به دلیل مراقبت‌های پزشکی باکیفیت بالا و پزشکان صادقی که بیماران خود را در بالاترین اولویت قرار می‌دهند، مشهور هستند. همچنین به دانشجویان این امکان را می‌دهند در زیرساخت‌های مدرن با تجهیزات پیشرفته آموزش ببینند. شیوه پذیرش در کالج‌های پزشکی این کشور بسیار ساده و راحت است.

برای پذیرش در دانشگاه‌ها و کالج‌های پزشکی آلمان، نیاز به هیچ‌گونه آزمون ورودی نیست. نوشتن SOP مناسب می‌تواند در اخذ پذیرش از یک دانشگاه آلمانی شما را یاری کند. همچنین ساختار شهریه دانشگاه‌های این کشور بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و هزینه زندگی نیز معقول است. اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید، بهتر است به زبان آلمانی مسلط باشید، چراکه دانشگاه تارگو مورس پردیس هامبورگ، تنها دانشکده پزشکی است که دوره‌‌های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد.

از شرایط پذیرش تحصیل پزشکی در آلمان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انگیزه‌نامه
  • مدرک دیپلم یا گواهی‌نامه پایان دوره متوسطه
  • ویزای دانشجویی برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا
  • مصاحبه انگیزشی برای تعیین شخصیت متقاضی
  • نمرات بالا در دروس زیست‌شناسی و شیمی (برخی از دانشگاه‌ها دروس فیزیک و ریاضی را ارزیابی می‌کنند).
  • گواهی مهارت زبان انگلیسی برای افراد غیربومی (برای دانشگاه‌هایی دور‌های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند).
  • گواهی مهارت زبان آلمانی برای دانشجویان خارجی (برای دانشگاه‌هایی که دوره‌های پزشکی را تنها با زبان آلمانی ارائه می‌دهند).

تحصیل پزشکی در هلند؛ شرایط پذیرش و آزمون ورودی

تحصیل پزشکی در هلند نسبت به کشور انگلستان از نظر رویکرد به موضوع و جدول زمانی برای صلاحیت متفاوت است. ارزش مدرک پزشکی در کشور هلند با یکی از دانشکده‌های پزشکی بریتانیا برابری می‌کند. پذیرش تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های هلند، نسبت به سایر کشورهای اروپایی پیچیده‌تر است. دانشجویان خارجی، 3 سال اول را می‌توانند به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های هلند پذیرش شوند. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور تنها 2 سال، این امکان را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کنند که از طریق زبان انگلیسی تحصیل خود را ادامه دهند. دانشجویان پزشکی که قصد تحصیل در کشور هلند را دارند، باید زبان هلندی را در کنار انگلیسی یاد بگیرند. زبان هلندی بخش جدایی‌ناپذیر از تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی این کشور است.

اگر تمایل دارید در یکی از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل شوید، باید مدرک زبان هلند را داشته باشید. باتوجه‌به این‌که دانشجویان پزشکی باید با بیماران ارتباط برقرار کنند، در نتیجه زبان هلندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین دلایل پذیرش در هلند، یادگیری زبان این کشور است، چراکه دانشجویان تنها بخش از آن را، می‌توانند از طریق زبان انگلیسی بگذرانند. داشتن نمرات بالای دروس زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات و انگیزه‌نامه برای مهاجرت تحصیلی به هلند از شرایط پذیرش متقاضیان محسوب می‌شود. در صورت نیاز آزمون ورودی برگزار می‌شود که باید دانشجویان شایستگی خود را برای مهارت بالا در این دروس اثبات کنند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در انگلستان

برای تحصیل پزشکی در اروپا، باید بتوانید از یکی از کشورهای اروپایی اقدام به پذیرش کنید. شرایط اخذ پذیرش در تمام کشورها یکسان نیست و هر کشور قوانین خاص خود را دارد. در بریتانیا، اغلب دانشکده‌های پزشکی از متقاضیان درخواست شرکت در آزمون استعداد بالینی (UKCAT) یا آموزش‌پذیرش پزشکی زیستی (BMAT) را دارند.

در این آزمون مهارت‌های تفکر انتقادی، حل مسئله و ارتباط شما ارزیابی می‌شود. این امکان وجود دارد که برخی از دانشگاه‌ها از متقاضیان درخواست تجربه کاری در بخش مراقبت‌های پزشکی را داشته باشند تا تعهد خود را به این رشته نشان دهند. معمولاً افرادی که در فهرست نهایی قرار می‌گیرند، برای شرکت در مصاحبه دعوت می‌شوند که به‌صورت حضوری یا آنلاین برگزار می‌گردد تا مناسب‌بودن آن‌ها برای دوره ارزیابی شود. حداقل نمره آیلتس برای دانشجویان خارجی 6.5 است.

تحصیل پزشکی در فرانسه؛ معرفی رشته و شرایط تحصیل

در فرانسه هر مؤسسه دانشگاهی، می‌تواند معیارهای پذیرش متفاوتی برای دانشجویان داشته باشد و تحصیلات پزشکی به 3 دوره تقسیم می‌شود. در دوره اول، 2 سال طول می‌کشد. در پایان سال اول، یک معاینه دشوار وجود دارد که مشخص می‌‌کند، چه کسی وارد سال دوم می‌شود. معمولاً تنها 15 تا 20 درصد از دانشجویان پزشکی پذیرفته می‌شوند. دوره دوم، 4 سال طول می‌کشد. این دوره شامل کلاس‌های نظری، امتحانات و دوره‌های آموزشی در مؤسسات مراقبت‌های پزشکی است. در سال آخر، دانشجویان پزشکی باید در آزمون سراسری شرکت کنند و نمره تخصص آن‌ها مشخص گردد. در دوره سوم به 2 دسته پزشک عمومی و تخصصی تقسیم می‌شوند. معمولاً دوره پزشک عمومی 3 سال و پزشک تخصصی بین 4 تا 5 سال طول می‌کشد. بعد از اتمام دوران تحصیلی، تمام دانشجویان مدرک تخصصی به زبان فرانسوی دریافت می‌کنند.

مدرک دیپلم یکی از شرط‌های تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های فرانسه است. تمام دانشجویان که تمایل به تحصیل در این رشته را دارند، ملزم به داشتن نمره عالی در تمام دروس به‌ویژه درس‌های تخصصی هستند. مراکش، تونس و سایر کشورهای آفریقا که برنامه‌ درسی آن‌ها به زبان فرانسه تدریس می‌شود، برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور از آزمون زبان فرانسه معاف هستند. بااین‌حال، سایر دانشجویان خارجی برای تحصیل پزشکی نیاز به قبولی در آزمون‌های زبان فرانسه دارند. رشته‌های پزشکی در فرانسه شامل پرستاری، ماما، پاتولوژیست، جراح، روانپزشک، اپیدمیولوژیست، چشم‌پزشک، متخصص قلب، متخصص مغز و اعصاب است.

بهترین دانشگاه های پزشکی در اروپا

برای تحصیل پزشکی در اروپا، دانشگاه‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند بهترین گزینه برای انتخاب دانشجویان باشند. اروپا از بهترین دانشکده‌های پزشکی در جهان برخوردار است. بااین‌حال، دانشجویان برای انتخاب بهترین دانشکده پزشکی در اروپا، نیاز به زمان و بررسی کامل دانشگاه‌ها دارند. قبل از ارسال درخواست برای پذیرش در دانشکده پزشکی موردنظر، اطمینان حاصل نمایید که دانشگاه مقصد با اهداف شغلی شما هماهنگ است. بهترین دانشگاه‌های پزشکی در انگلستان دانشگاه آکسفورد، کمبریج، کالج لندن، امپریال کالج لندن، کینگز کالج لندن، منچستر، گلاسکو و کوئین مری لندن است. سایر دانشگاه‌های کشورهای اروپایی شامل موارد زیر هستند:

  • زوریخ سوئیس
  • دانشگاه لوون، بلژیک
  • مؤسسه کارولینسکا سوئد
  • سوربون و پاریس در فرانسه
  • Charité، مونیخ و هایدلبرگ در آلمان
  • اراسموس روتردام و ماستریخت در هلند

دانشگاه آکسفورد انگلستان در سال 2023 به‌عنوان بهترین دانشگاه پزشکی در جهان معرفی شد. این دانشگاه، اولین دانشگاهی است 7 سال متوالی این عنوان را به خود اختصاص داده است. اخذ پذیرش در این دانشگاه به این معناست که شما از بهترین دانشجویان پزشکی محسوب می‌شوید. با توجه به رتبه بالای جهانی این دانشگاه، رقابت سخت و پذیرش دانشجویان بسیار محدود است.

بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل پزشکی

انگلستان بهترین کشور برای تحصیل پزشکی در اروپا است، چرا که بهترین دانشکده‌های پزشکی مانند آکسفورد، کمبریج، امپریال کالج لندن و کینگز کالج لندن را دارد. انگلستان بیش از 60 رشته پزشکی ارائه می‌دهد که دانشجویان می‌توانند بر اساس علاقه یا برنامه‌های شغلی خود در یکی از این رشته‌ها تحصیل نمایند.

آلمان دانشگاه‌های پزشکی بسیار زیادی دارد که اغلب آن‌ها دولتی هستند. بسیاری از دانشگاه‌های دولتی آلمان، دانشجویان رشته‌های پزشکی را بدون شهریه پذیرش می‌کنند. آموزش پزشکی در آلمان از شهرت بسیار بالایی برخوردار است و بدون شک یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در رشته پزشکی محسوب می‌شود. باتوجه‌به این‌که دوره‌های پزشکی در آلمان به زبان آلمانی تدریس می‌شود؛ بنابراین دانشجویان خارجی قبل از درخواست باید آلمانی یاد بگیرند.

مراقبت‌های پزشکی در فرانسه، رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است و بر اساس برخی آمارها، بهترین سیستم پزشکی را در کل دنیا دارد. سطح تدریس دانشکده‌های پزشکی فرانسه از کیفیت بالایی برخوردار بوده و جزء بهترین‌ها محسوب می‌شود. تحصیل پزشکی در فرانسه ساده نیست، چراکه شرایط پذیرش دانشکده‌های فرانسه بسیار سخت است و متقاضیان باید به سطح مشخصی از زبان فرانسه مسلط باشند.

سوئد از سیستم آموزشی در سطح جهانی و موقعیت جغرافیایی عالی بهره می‌برد. برای تحصیل پزشکی در اروپا، سوئد می‌تواند یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانشجویان خارجی باشد. این کشور دانشکده‌های پزشکی بسیار زیادی ندارد، اما یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل پزشکی محسوب می‌شود.

سوئیس کشوری بسیار توسعه‌یافته و همیشه خنثی است. این کشور نه‌تنها برای زندگی، بلکه برای تحصیل در خارج کشور گزینه ایده‌آلی به‌حساب می‌آید. تعداد دانشگاه‌های این کشور کم است، اما کیفیت بسیار بالایی دارند. تعدادی از دانشگاه‌های سوئیس، دارای قدرت حرفه‌ای پزشکی قوی هستند و می‌توانند بهترین گزینه برای دانشجویان رشته پزشکی باشند.

بورسیه فول فاند پزشکی

کلام آخر

تحصیل پزشکی در اروپا، رؤیای بسیاری از دانشجویان است. متقاضیان، می‌توانند برای پذیرش در بهترین دانشگاه‌های دنیا اقدامات لازم را انجام دهند. شرایط پذیرش تحصیل در هر کدام از کشورهای اروپایی متفاوت است و باید شروط لازم را برای اخذ پذیرش در دانشگاه مقصد را داشته باشید. یکی از شرایط ثابت اخذ پذیرش در اغلب دانشگاه‌های بین‌المللی، انگیزه‌نامه برای مهاجرت است. متقاضی باید انگیزه‌نامه قوی داشته باشد تا بتواند نظر دانشگاه مقصد را به خود جلب نماید. به‌طورکلی تهیه مدارک اپلای از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره پیشنهاد می‌شود برای آماده‌سازی مدارک خود، از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز