مهاجرت تحصیلی به هلند با بهترین شرایط و هزینه

مهاجرت و اپلای تحصیلی هلند، محدودیت سنی، ویزای تحصیلی، بهترین رشته‌ها و دانشگاه‌ها، هزینه و شرایط کا

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 01 - 31
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

مهاجرت تحصیلی به هلند، محدودیت سنی، ویزای تحصیلی، بهترین رشته‌ها و دانشگاه‌ها، هزینه و شرایط کار دانشجویی در این کشور را در مقاله پیش رو شرح خواهیم داد. در ابتدا ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که آیا تحصیل در هلند برای دانشجویان خارجی انتخاب مناسبی است؟ در حال حاضر متقاضیان بسیار زیادی تمایل دارند که در کشور هلند تحصیل کنند.

با توجه به اینکه امکان تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های هلند امکان‌پذیر است، از سراسر دنیا هر ساله تعداد زیادی دانشجو در مراکز آموزشی این کشور پذیرش می‌شوند. برخی از افراد از این طریق مهاجرت می‌کنند و سرانجام اقامت دائم هلند را نیز به دست می‌آورند. ممکن است نظام و سیستم آموزشی این کشور با سایر کشورها متفاوت باشد. از این رو باید قبل از اقدام برای اپلای تحصیلی هلند، شرایط تحصیل در هلند را بدانیم. در این رابطه ما در موسسه اسکورایز، اطلاعات جامع و کاملی در اختیار شما قرار خواهیم داد. می‌توانید با دریافت مشاوره مهاجرت تحصیلی، از مراحل مهاجرت تحصیلی به هلند نیز به صورت جامع‌تری مطلع شوید.

بسیاری از والدین تمایل دارند که فرزندشان را در همان دوره ابتدایی برای تحصیل به کشورهای اروپایی مانند هلند بفرستند. در این صورت باید بدانیم که بر اساس نظام آموزشی این کشور، دوره ابتدایی از سن 6 سالگی شروع می‌شود. مدت زمان این دوره نیز 6 سال است. بعد از ورود به مقطع دبیرستان و اخذ دیپلم، دانش‌آموز باید در دوره‌های مقدماتی دانشگاه شرکت کند. در این صورت شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های هلند را کسب خواهدکرد. علاوه بر تسلط بر زبان انگلیسی، دانش‌آموز باید بر زبان هلندی نیز تسلط کافی داشته‌باشد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند چیست؟

همانطور که گفته شد دانش‌آموزان و دانشجویان در سراسر دنیا می‌توانند در مقطع تحصیلی مورد نظر خود در مراکز آموزشی کشور هلند، پذیرش شوند. به منظور اخذ پذیرش و تحصیل در مدارس خصوصی هلند باید شهریه پرداخت شود. این هزینه از 15 تا 30 هزار یورو متغیر است. از این رو بعد از اخذ پذیرش و در هنگام دریافت ویزا باید برگه و گواهی تمکن مالی از سوی والدین دانش‌آموز ارائه شود. این شرایط برای دانشگاه‌ها نیز صادق است و دانشجو برای تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی هلند باید شهریه پرداخت کند.

یکی از شروط مهم برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های این کشور، ارائه مدرک زبان است. به طور معمول برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور در مقطع کارشناسی باید مدرک زبان آیلتس با نمره 6 ارائه شود. همچنین معدل آخرین مدرک تحصیلی شما در این مقطع باید از 13 بالاتر باشد. درواقع معدل یکی از شروط اصلی برای مهاجرت تحصیلی به هلند است که باید به آن توجه شود. در صورتی که معدل شما بالا باشد، شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی هلند دارید. علاوه بر شرط معدل، ریز نمرات و میانگین آن‌ها نیز در دوره تحصیلی پیشین روی اخذ پذیرش تاثیرگذار است. با توجه به نوع رشته انتخابی، ریز نمرات ممکن است تاثیر زیادی در موافقت با درخواست شما، داشته باشد. بدین منظور بهتر است به سایت دانشگاه مد نظر مراجعه کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را در خصوص تاثیر ریز نمرات، به دست آورید.

یکی از دیگر از نکاتی که باید در هنگام مهاجرت تحصیلی به هلند از آن مطلع باشید، تسلط به زبان هلندی است! این موضوع جزو شروط نیست؛ اما تاثیر زیادی در اخذ پذیرش دارد. در واقع شانس شما را برای مهاجرت تحصیلی به هلند بیشتر می‌کند. درواقع شما باید بتوانید سطح دانش کافی زبان هلندی داشته باشید و این موضوع تاثیر زیادی در پذیرش شما دارد.  شما می‌توانید برای اطلاع در مورد مهاجرت زیر 18 سال روی لینک کلیک کنید.

محدودیت سنی برای مهاجرت تحصیلی به هلند

بسیاری از افرادی که تمایل دارند که در کشورهای پیشرفته تحصیل کنند، همواره نگران گذشت زمان و افزایش سن خود هستند. جالب است بدانید که شرایط در مورد تحصیل در هلند متفاوت با سایر کشورها است و در دانشگاه‌های این کشور سخت‌‌گیری چندانی در این مورد صورت نمی‌گیرد. دانشجویانی که قصد دارند در مقطع کارشناسی، تحصیل کنند باید دارای رنج سنی بین 18 تا 29 سال باشند. برای مقاطع بالاتر مانند ارشد نیز متقاضیان می‌توانند تا قبل از 40 سالگی بدین منظور اقدام کنند. در نتیجه با توجه به عدم سخت‌گیری در مورد شرایط سنی، بسیاری از افراد تمایل دارند که در این کشور تحصیل کنند.

با وجود عدم محدودیت سنی، باید به این نکته توجه کنید که هر چقدر سن متقاضی بیشتر باشد، شانس وی برای مهاجرت تحصیلی به هلند کمتر است. در نتیجه باید این عوامل را در هنگام اقدام برای تحصیل در هلند، در نظر داشته باشید. همچنین یک نوع محدودیت سنی در این کشور وجود دارد و آن هم این است که شما باید حتما دارای 18 سال تمام باشید تا بتوانید ویزای کشور هلند را اخذ کنید. در مورد تحصیل کودکان نیز باید در مدارس ابتدایی تحصیل کنند که از 6 سالگی آغاز می‌شود. سه دوره دبستان، راهنمایی و دبیرستان تا 17 سالگی ادامه پیدا می‌کند.

عدم وجود محدودیت سنی برای مهاجرت تحصیلی در هلند، موجب شده‌است که افراد بیشتری با سن بالا نیز بتوانند در این کشور اروپایی تحصیل کنند. به طور کلی مهاجرت تحصیلی به هلند تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی است که در این میان شرط سنی، چندان اهمیت ندارد. معدل بالا در مقطع پیشین، ریز نمرات، مدرک زبان و تسلط به زبان هلندی از امتیازاتی هستند که شانس شما برای اخذ ویزای دانش آموزی به هلند را بیشتر می‌کنند.

شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند چیست؟

 

بسیاری از افراد تمایل دارند که از طریق تحصیل، به کشور هلند مهاجرت کنند. مهاجرت به هلند از طریق تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی، کار چندان ساده‌ای نیست. شرایط مختلفی باید در نظر گرفته شوند، تا امکان ارائه پذیرش و اخذ ویزا به متقاضی وجود داشته باشد. به همین دلیل باید با توجه به شرایط موجود، تصمیم خود را برای تحصیل در این کشور بگیریم. به منظور تحصیل در مدارس هلند، کودکان باید در دو دوره ابتدایی و دبیرستان تحصیل کنند.

 بعد از گذراندن دوره 6 ساله ابتدایی، دوره 4 یا 5 ساله فنی حرفه‌ای یا دبیرستان، آغاز می‌شود. بعد از اتمام این دوره‌ها، امکان اخذ دیپلم وجود دارد. همچنین باید یک دوره یک ساله پیش‌دانشگاهی طی شود تا دانش‌آموز بتواند به دانشگاه وارد شود. والدینی که دارای تمکن مالی هستند می‌توانند فرزند خود را در همان دوران کودکی برای تحصیل در مدارس هلند ثبت‌نام کنند. این مدارس خصوصی هستند و برای تحصیل در آن‌ها باید شهریه پرداخت شود.

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در هلند با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل باید دوره ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان، کارشناسی، ارشد و ... به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند. شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند از طریق تحصیل در این مقاله به صورت کامل شرح داده می‌شود؛ اما باید به این نکته توجه کنید که تنها با دریافت مشاوره تخصصی می‌توانید مسیر کوتاه‌تری برای مهاجرت تحصیلی به هلند طی کنید. از این رو پیشنهاد می‌شود در این راستا از مشاوره تخصصی تیم ما در موسسه اسکورایز نیز استفاده کنید.

تجربیات مشاوران می‌تواند به شما در گرفتن تصمیم درست‌تر کمک کند. در این بخش به شرح شرایط تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی خواهیم پرداخت. این مقطع تحصیلی طرفداران بسیار زیادی دارد و سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی در این مقطع پذیرش می‌شوند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های هلند

تحصیل در هیچکدام از دانشگاه‌های این کشور رایگان نیست و تنها با داشتن بورسیه یا فاند تحصیلی می‌توان از پرداخت این هزینه‌ها معاف شد. تمامی دانشجویان بین المللی که وارد این کشور می‌شوند، باید هزینه اپ فی دانشگاه مورد نظر خود را پرداخت کنند تا به درخواست آنها رسیدگی شود. بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه، میزان شهریه‌ای که دانشجو باید پرداخت کند با توجه به مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و محل تحصیل متفاوت خواهد بود. در یک چشم انداز کلی، می‌توان هزینه تحصیل در دانشگاه‌های هلند را حدود 5000 هزار یورو تا 17000 هزار یورو در سال پیش بینی کرد. از نظر هزینه تحصیل این کشور در مقایسه با کشورهای بریتانیا ارزان تر و در مقایسه با کشورهای آلمان و بلژیک، گران‌تر است.

وکیل مهاجرت تحصیلی به هلند

همواره یکی از توصیه‌های بزرگان این بوده است که از تجربه و دانش دیگران در کارهای خود استفاده کنید تا اطمینان خاطری داشته باشید. این روش باعث می‌شود هزینه مالی و زمانی کمتری نیز تجربه کنید، به خصوص در زمینه مهاجرت به کشورهای اروپایی مثل هلند. این کشور مانند کانادا یا آمریکا، در زمینه مهاجرت و به خصوص مهاجرت تحصیلی معروف نیست. به همین دلیل افراد کمی واقعاً نکات و موارد مهم مهاجرت تحصیلی به هلند را می‌دانند. با پیدا کردن وکیل خبره و متبحر در زمینه مهاجرت تحصیلی به هلند با خیالی آسوده برای دانشگاه‌های مناسب این کشور اقدام خواهید کرد و مراحل را به صورت موفقیت آمیز پشت سر خواهید گذاشت. درصد تأثیر حضور وکیل مهاجرت تحصیلی به هلند، روی موفقیت مهاجرت تحصیلی شما چیزی حدود هفتاد درصد است.

مهاجرت تحصیلی به هلند در مقطع کارشناسی

به منظور مهاجرت تحصیلی به هلند در مقطع کارشناسی، متقاضیان دو حق انتخاب دارند. درواقع دو نوع دانشگاه پژوهش محور یا تحقیقاتی و دانشگاه علوم کاربردی در این کشور وجود دارند که باید آنها را انتخاب کنید. بهتر است دانشگاه‌های علوم کاربردی انتخاب شود؛ زیراکه در این مراکز آموزشی متنوع تری ارائه می‌شود. همچنین شما می‌توانید نسبت به کسب مهارت‌های کاری و عملی نیز اقدام کنید. در دانشگاه‌های تحقیقاتی، هدف انجام پژوهش ها و تحقیقات علمی است و دستیابی به مدارج بالای علمی از اولویت‌ها محسوب می‌شود.

به دلیل سیستم آموزشی منسجم، دانشجو بعد از اتمام تحصیلات 1 تا 2 سال وقت دارد که نسبت به یافتن شغل مورد نظر مبادرت کند. بعد از دریافت مدرک کارشناسی نیز دانشجو شانس بالایی برای ورود به دانشگاه‌های برتر برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد دارد. برای اخذ ویزای تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی باید حداقل نمره زبان آیلتس شما در حدود 6 باشد. در صورتی که سن شخص کمتر از 22 سال باشد امکان ارائه نمره آیلتس 5.5 نیز وجود دارد. همچنین مدرک دیپلم 12 سال تحصیل شما نیز باید حداقل 13 باشد. در نتیجه این کشور نسبت به شرط معدل نیز محدودیت چندانی ندارد. زیرا در بیشتر کشورها، حداقل معدل 14 در نظر گرفته می‌شود.

طول مقطع کارشناسی یا لیسانس در کشور هلند 4 ساله است. به منظور ثبت‌نام و ارسال درخواست دانشجویان در حدود 5 بار در سال می‌توانند اقدام کنند. حدود 17 موسسه آموزشی به منظور تحصیل در مقطع لیسانس در هلند وجود دارند که برای دانشجویان بین‌المللی مناسب هستند. داشتن شرایط و مدارک لازم می‌تواند منجر به مهاجرت تحصیلی به هلند شود. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند نمی‌توانند در طی دوران تحصیل، کار کنند. در ادامه به شرایط مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد هلند خواهیم پرداخت.

اپلای تحصیلی هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند در مقطع کارشناسی

به منظور تحصیل در دوره کارشناسی ارشد هلند یا همان مقطع فوق لیسانس باید یک دوره 1.5 الی 2 ساله طی شود. علاوه بر ارائه مدرک لیسانس باید دیپلم نیز ارائه شود. همچنین مدرک زبان با نمره 6.5 نیز برای مهاجرت تحصیلی کارشناسی ارشد هلند مورد نیاز است.

هزینه تحصیل ارشد در هلند

به منظور تحصیل در هلند در هر مقطع تحصیلی باید به عنوان دانش‌آموز یا دانشجوی بین‌المللی، شهریه پرداخت شود. از این رو برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز باید هزینه‌هایی علاوه بر زندگی در این کشور، به عنوان شهریه پرداخت شود. به منظور تحصیل در مقطع ارشد یا همان فوق لیسانس در این کشور باید سالانه بین 9 الی 12 هزار یورو پرداخت شود. البته دانشجو می‌تواند در طول هفته در حدود 20 ساعت، به کار نیمه‌وقت مشغول باشد.

مهاجرت تحصیلی به هلند در رشته حسابداری

یکی از رشته‌های پرطرفدار، حسابداری است. از این رو دانشجویان بسیار زیادی تمایل دارند که در این رشته در دانشگاه‌های معتبر هلند تحصیل کنند. با تحصیل در رشته حسابداری شرایط بسیار خوبی برای کار در این کشور نیز فراهم می‌شود. در نتیجه با مهاجرت به هلند برای تحصیل شرایط برای دریافت اقامت دائم نیز فراهم می‌شود. عناوین شغلی متنوعی در این رشته مانند حسابدار، مدریر حسابداری، کارشناس حسابداری، حسابدار مالیاتی، حسابدار ارشد و ... وجود دارند. دانشجویان می‌توانند با توجه مدرک تحصیلی خود در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا تحصیل کنند. مهاجرت تحصیلی به هلند در رشته حسابداری می‌تواند دارای مراحل ساده‌تری نسبت به سایر رشته‌ها داشته باشد؛ زیرا این رشته تحصیلی دارای بازار کار بسیار خوبی در این کشور است. فقط کافی است شرایط لازم مانند سن، معدل و ... را دارا باشید.

بهترین دانشگاه‌های هلند جهت مهاجرت تحصیلی به هلند

بسیاری از افراد به منظور تحصیل در کشورهای خارجی، هلند را انتخاب می‌کنند. یکی از دلایل آن وجود دانشگاه‌های معتبر در این کشور است. در نتیجه بسیاری از دانشجویان در تلاش هستند که برای مهاجرت تحصیلی به هلند اقدام کنند. بهترین دانشگاه‌های هلند در مقاطع تحصیلی مختلف دانشجو می‌پذیرند. در ادامه به لیستی از بهترین دانشگاه‌های این کشور به منظور مهاجرت تحصیلی به هلند اشاره خواهیم کرد.

  • دانشگاه آمستردام هلند
  • دانشگاه اوترخت هلند
  • دانشگاه واخنینگن هلند
  • دانشگاه اراسموس روتردام هلند
  • دانشگاه وریج هلند
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه خرونینگن

دانشگاه‌های مهندسی هلند جهت مهاجرت تحصیلی به هلند

به منظور مهاجرت تحصیلی به هلند در رشته‌های مهندسی نیز دانشگاه‌های مختلفی وجود دارند. وجود امکانات آموزشی و رفاهی موجب شده‌است که دانشجویان بسیاری برای تحصیل در رشته‌های مهندسی کشور هلند را انتخاب کنند. در نتیجه یک فرصت عالی برای دانشجویان محسوب می‌شود که در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند. در ادامه به برخی از برترین دانشگاه‌های مهندسی هلند اشاره خواهیم کرد:

  • دانشگاه صنعتی آیندهوون
  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه صنعتی دلفت
  • دانشگاه اوترخت
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه گرونینگن

دانشگاه‌های هنر هلند جهت مهاجرت تحصیلی به هلند

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند در مقاطع تحصیلی مختلف مانند کارشناسی، ارشد و دکتری در رشته‌های هنری تحصیل کنند. کشور هلند نیز بدین منظور دانشگاه‌های معتبری دارد که شرایط مختلفی برای مهاجرت تحصیلی دارند. وجود امکانات آموزشی مختلف موجب شده‌است که افراد زیادی سالانه در این رشته‌ها در دانشگاه‌های هنر هلند پذیرش شوند. در ادامه به ذکر نام برخی از بهترین دانشگاه‌های هلند خواهیم پرداخت:

  • دانشگاه رادبود نایمگن
  • دانشگاه اوترخت
  • دانشگاه گرونینگن
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه ویرجه آمستردام
  • دانشگاه تیلبورگ
  • آکادمی سلطنتی هنر لاهه

شرایط کار دانشجویی بعد از مهاجرت تحصیلی به هلند

به دلیل هزینه‌های بسیار زیادی برای تحصیل در کشورهای اروپایی مانند هلند، بسیاری از افراد تمایل دارند که در کنار تحصیل کار دانشجویی نیز پیدا کنند. باید به این نکته توجه کنید که دانشجو نمی‌تواند به هیچ عنوان شغل تمام وقت داشته باشد. در نتیجه اشتغال به شغل‌های دانشجویی و پاره‌وقت در این کشور مانعی ندارد. اما این موضوع تنها برای شهروندان اتحادیه اروپا یا کشور سوئیس به آسانی امکان پذیر است. در واقع در صورتی که دانشجو شهروند سایر کشورها باشد برای همین شغل پاره وقت نیز باید مجوز‌های لازم را کسب کند.

در حدود 5 هفته قبل از انجام کار باید مجوز از طرف کارفرما صادر شده‌باشد. دانشجو می‌تواند در این صورت 16 ساعت در هفته به کار دانشجویی مشغول باشد. البته در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست می‌تواند شغل تمام وقت نیز داشته باشد. 

شرایط دانشجویان ایرانی در هلند

ایرانیان نیز مانند دانشجویان بین‌المللی در سراسر دنیا، می‌توانند هلند را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کنند. با توجه به اینکه ایرانیان نمی‌توانند از مزایای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا استفاده کنند، شرایط سخت‌تری را تجربه خواهند کرد و باید بر اساس قوانین عمل کنند. با توجه به موارد ذکرشده، دانشجویان ایرانی نیز شرایط مشابه‌ای با شهروندان دیگر کشورها دارند و در این راستا باید بر اساس شرایط کشور هلند برای مهاجرت تحصیلی بر اساس مطالب ذکرشده، اقدام کنند.

تمکن مالی مهاجرت تحصیلی به هلند

به‌طورکلی هر فرد خارجی که با دردست‌داشتن ویزای این کشور مایل به اقامت طولانی در هلند باشد، می‌بایست با ارائه مدارک اثبات نماید که قادر به تأمین هزینه‌های زندگی خود در مدت اقامت خود در هلند است. در شرایطی که فرد خارجی نتواند هزینه‌های خود را در این کشور ساپورت نماید، باید یک حامی مالی در این کشور داشته باشد که بتواند این هزینه‌ها را تأمین و فرد را در طی مدت اقامتش در هلند اسپورت نماید. دولت هلند هر ساله یک مبلغ حداقلی برای تمکن مالی در طی یک سال آموزشی ارائه می‌نماید. بر همین اساس تمکن مالی مهاجرت تحصیلی به هلند باتوجه‌به دانشگاه موردنظر، مقطع تحصیل و مدت‌زمان تحصیل متقاضی تعیین می‌شود. ارائه نامه تمکن مالی درصورتی‌که خود متقاضی قادر به تأمین آن باشد، باید با حسابی که به نام دانشجو است و حق برداشت آزادانه آن را دارد، صورت گیرد. موجودی حساب متقاضی باید هزینه‌های مربوط به تحصیل و زندگی فرد را در مدت‌زمان تحصیل او تأمین نماید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز