◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

شرایط مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی

شرایط مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی

سپیده سالاری

سپیده سالاری

1399 - 07 - 16
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در کارشناسی قطعا یکی از بهترین روش های گرفتن اقامت دائم یک کشور است. معمولا بیشتر افرادی که قصد ادامه تحصیل در کارشناسی در کشورهای دیگر را دارند، علاوه بر اینکه کیفیت آموزشی در آن کشور را مد نظر قرار داده اند، شرایط کسب و کار بعد از فارغ التحصیلی را نیز بررسی کرده‌ اند. اپلای کارشناسی در کشورهای پیشرفته باعث می‌ شود فرد در فضای جدیدی قرار بگیرد و فرصت‌ های جذاب بیشتری پیش روی او باشد. امروزه کشورهای مختلف برنامه ریزی‌ ها و قانون گذاری‌ های مختلفی در راستای پذیرش تحصیلی مقطع کارشناسی و سایر مقاطع انجام داده‌ اند. به همین دلیل برای متقاضیان ادامه تحصیل در کارشناسی سوالاتی مانند اینکه: "چه کشوری برای ادامه تحصیلی بهتر است؟ شرایط بورسیه تحصیلی چیست؟ و میانگین هزینه‌ ها برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی چقدر خواهد شد؟" بوجود آمده است. در ادامه پاسخ این سوال ها را با هم بررسی می کنیم.

در چه کشورهایی می توان در کارشناسی ادامه تحصیل داد؟

برای پاسخ به این سوال که در چه کشورهایی می‌ توان در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل داد، باید ابتدا معیارهای خود برای انتخاب کشور مناسب را پیدا کنید. اولین مورد مهم این است که کشوری که انتخاب می‌ کنید باید وضعیتی بهتر از کشور فعلی شما داشته باشد. نمی‌ توانید برای ادامه تحصیل به کشوری بروید که وضعیت آموزشی مناسبی ندارد. از سوی دیگر اگر قصد شما این است که بعد از تحصیل اقامت آن کشور را بگیرید و در آنجا مشغول به کار شوید، بهتر است وضعیت کسب و کار را در آن کشور مورد بررسی قرار دهید.

بهتر است مطمئن شوید که بازار کار مناسبی برای دوران بعد از فارغ التحصیل شما وجود دارد. یکی دیگر از مواردی که باید وضعیت رفاهی در زمان تحصیلات است. به عنوان مثال شما می‌ توانید در کشورهایی مانند هندوستان، پاکستان و مالزی به تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ادامه دهید. اما وضعیت رفاهی در این کشورها مناسب نیست. به خصوص زمانی که این گزینه‌ ها را با سایر کشورهای پیشرفته مانند کانادا، آمریکا، هلند، آلمان و… مقایسه می‌ کنیم.

به همین دلیل است که پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی در کشورهای اروپایی یا سایر کشورهای پیشرفته متقاضیان بیشتری دارد. یکی دیگر از مواردی که باید در زمان انتخاب کشور به آن توجه کنید، وضعیت خط فقر در آن کشورها است. سطح فقر در کشورهای مختلف جهان به ما نشان می‌ دهد که حداقل‌ های زندگی درون این کشورها چطور است و به این صورت می‌ توانیم با دید بازتری اقدام به مهاجرت تحصیلی کنیم.

همچنین بخوانید:

مهاجرت تحصیلی به هلند

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیی به انگلیس

بهترین کشورها برای ادامه تحصیل در کارشناسی

بهترین گزینه‌ ها برای اپلای کارشناسی بسته به رشته و تحصیلات شما می‌ تواند متفاوت باشد. اگر فقط به دنبال ادامه تحصیل در کشور دیگری هستید و قصد دارید بعد از اتمام تحصیلات به ایران باز گردید، کشورهای مانند فیلیپین، هندوستان و مالزی گزینه‌ های خوبی برای شما خواهد بود. تحصیل در این کشورها به مراتب قیمت پایین‌ تری از بقیه گزینه‌ ها خواهد داشت. اما فراموش نکنید که این کشورها گزینه‌ های خوبی برای زندگی و کار نیستند. کشورهای مانند آلمان، سوئیس، نروژ، اتریش، دانمارک و کانادا گزینه‌ های بسیار مناسبی برای افرادی هستند که علاوه بر پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی، قصد زندگی در آن کشورها را دارند.

در ضمن نکته بسیار مهمی که هیچ عنوان نباید آن را فراموش کنید این است که بهترین کار در زمینه ادامه تحصیل در کارشناسی، مهاجرت تحصیلی به کشورهای پیشرفته و مرفه است. جهان بینی مدرن حاکم بر این کشورها قطعاً دید بازتری در خصوص کار و زندگی به شما می‌ دهد و روند پیشرفت شما از لحاظ شغلی بهتر خواهد بود. کشورهایی که به عنوان گزینه‌ های مناسب برای تحصیل و زندگی معرفی کردیم، دارای وضعیت اقتصادی باثباتی هستند. این باعث می‌ شود گرفتن تابعیت و اقامت دائم آن کشور فرصت بسیار مناسبی برای زندگی و کار راحت باشد. فراموش نکنید که برای ادامه تحصیل در کارشناسی یا سایر مقاطع در کشور‌های دیگر، باید با زبان آن کشور آشنایی داشته باشید.

بورسیه در مقطع کارشناسی

برای درک بهتر بورسیه در مقطع کارشناسی بهتر است ابتدا بدانید بورسیه تحصیلی چیست. بورسیه نوعی شرایط خاص می‌ باشد که در اختیار دانشجویان قرار می‌ گیرد و اجازه می‌ دهد آنها به صورت نیمه رایگان یا رایگان به تحصیلات خود ادامه دهند. بورسیه تحصیلی معمولاً به دانشجویان خاصی تعلق می‌ گیرد که نمرات بالا و شرایط تحصیلی بسیار خوبی دارند.

در موارد خاص بورسیه تحصیلی می‌ تواند علاوه بر هزینه‌ های مربوط به تحصیل هزینه‌ های زندگی دانشجو را نیز پوشش دهد. البته شرایط بورسیه برای افراد مختلف تفاوت دارد. معمولاً روند دریافت بورسیه برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته می‌شود. از سوی دیگر شما به ندرت می‌ توانید ببینید که فردی برای ادامه تحصیل در کارشناسی بورسیه شده است.

نوع بورسیه برای افراد مختلف نیز متفاوت می‌ باشد و بسته به شرایط آن شخص امکان دارد صرفاً بخشی از هزینه‌ های تحصیل در اختیار او قرار بگیرد. کمک هزینه‌ هایی که زیرمجموعه بورسیه تحصیلی قرار می‌ گیرند، ممکن است به صورت درصد تخفیف یا پول در اختیار دانشجویان قرار بگیرند. نکته بسیار مهم در خصوص بورسیه در مقطع کارشناسی این است که دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های خارجی را دارد بهتر است دل به بورسیه نبندند. چرا که در زمان اپلای کارشناسی نمی‌ توانید انتخاب کنید که بورسیه بگیرید یا خیر. هم چنین بورسیه معمولاً بر اساس صلاحدید دانشگاه مورد نظر انجام می‌شود. البته بورسیه در مقطع کارشناسی شرایطی دارد که داشتن آن‌ها می‌ تواند احتمال گرفتن بورسیه را افزایش دهد.

برای بورسیه در مقطع کارشناسی چه باید کرد؟ 

بسیاری از کشورها مانند اتریش، نروژ، آلمان و… شرایطی را برای افرادی که قصد دریافت بورسیه دارند فراهم کرده‌ اند. دانشجویانی که واجدین شرایط هستند می‌ توانند درخواست دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی را به کشور مورد نظرشان را بدهند. اما با این حال باز هم تعداد افرادی که میتوانند با داشتن شرایط بورسیه را بگیرند، نسبت به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا محدود می‌ باشد. شرایطی که این افراد باید داشته باشند عبارت است است:
●    داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۶.۵  یا مدرک زبان مربوط به کشور مقصد با نمره تعیین شده توسط آنها
●    به همراه داشتن مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات
●    در اختیار داشتن رزومه تحصیلی
●    داشتن انگیزه نامه درست و قانع کننده که در آن اهداف و قصد فرد مورد نظر از تحصیل در دانشگاه و رشته خاصی را بیان کند.
در برخی از کشورها شرایطی شبیه به بورسیه تحصیلی وجود دارد که به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کارشناسی را دارند کمک می‌ کند با مبلغی بسیار پایین، پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی را برای رشته‌ های خاص بگیرند. اطلاعات دقیق مربوط به این شرایط و رشته‌ های آنها معمولاً در سایت دانشگاه‌ ها ثبت شده و برای اطلاع از قوانین دقیق و شرایط به روز شده بهتر است به وب سایت دانشگاه موردنظرتان مراجعه کنید. 

میانگین شهریه در مقطع کارشناسی

میانگین شهریه در مقطع کارشناسی قطعاً یکی از موارد بسیار مهمی است که باید در زمان پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی در کشورهای مختلف مد نظر قرار دهید. در دانشگاه‌ های اتحادیه اروپا معمولاً هزینه نسبت به سایر کشورها در کشورهای جهان کمتر است. همچنین تعداد دانشگاه‌ هایی که رده‌بندی بالایی دارند و به عنوان دانشگاه‌ های بین المللی شناخته می‌ شوند، گزینه‌ های بسیار مناسبی برای ادامه تحصیل خواهند بود. در ادامه برخی از هزینه‌ ها را به صورت حدودی در کشورهای مختلف برای محصلان مقطع کارشناسی برآورد می‌کنیم.
●    اپلای کارشناسی در دانشگاه‌ های اتحادیه اروپا و ادامه تحصیل در آن‌ها برای گرفتن مدرک لیسانس برای دانشجویانی که از کشورهای دیگر به اتحادیه اروپا آمدند، ۸۶۰۰ یورو می‌ باشد. البته این مبلغ میانگین است و امکان دارد برای رشته‌ های مختلف مبلغ‌ ها تفاوت زیادی داشته باشند.
●    پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی در کشور کانادا می‌ تواند هزینه‌ های حدودی سالانه ۶۵۸۰ دلار کانادا را بر دوش شما بگذارد. البته این مبلغ برای دوره‌ های علوم انسانی و هنر بالاتر بوده و چیزی در حدود ۲۵۱۸۰ دلار است. همچنین رشته‌ های پزشکی و مهندسی سالانه هزینه حدود ۲۸۶۲۵ دلار دارند. 
●    استرالیا گزینه خوبی برای ادامه تحصیل در کارشناسی است. هزینه‌ های مربوط به دوران کارشناسی در این کشور بین ۲۵ هزار تا ۳۵ دلار برآورد شده است. همچنین شرکت در دوره‌ های زبان برگزار شده برای دانشجویان این کشور می‌ تواند هزینه‌ های بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار استرالیا را به همراه داشته باشد.

سوالات متداول

1.    آیا در مقطع کارشناسی می توان بورسیه تحصیلی گرفت؟

تعداد بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی بسیار محدودتر از مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است.

2.    چه کشورهایی برای ادامه تحصیل کارشناسی مناسب است؟

اکثر کشورهای پیشرفته اروپایی مقصد مناسبی برای ادامه تحصیل کارشناسی هستند، چرا که شرایط اشتغال بعد از تحصیل نیز در آنجا مناسب است.

3.    برای مهاجرت از طریق ادامه تحصیل کارشناسی چه نمره زبانی مورد نیاز است؟

حداقل نمره 6.5 آیلتس برای پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های خارجی در مقطع کارشناسی لازم است.

4.    میانگین هزینه تحصیل کارشناسی در کشورهای اتحادیه اروپا چقدر است؟

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه و شهر متفاوت است، به طور متوسط 8600 یورو هزینه تحصیل در دانشگاه‌های اتحادیه اروپا است.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز