◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

شرایط اپلای و تحصیلات تکمیلی مهندسی مکانیک (MechE)

شرایط آپلای و تحصیلات تکمیلی مهندسی مکانیک (MechE)

حسن امامی

حسن امامی

1399 - 09 - 25
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

مهندسی مکانیک یک موضوع متنوع است که وسعت خود را از نیاز به طراحی و ساخت همه چیز، از قطعات و دستگاه های کوچک منفرد (به عنوان مثال سنسورهای ریز مقیاس و نازل های چاپگر جوهر افشان) گرفته تا سیستم های بزرگ (به عنوان مثال  فضاپیماها و ابزارهای ماشین) ناشی می کند. نقش یک مهندس مکانیک این است که محصولی را از یک ایده به بازار منتقل کند. مهندسی مکانیک با هر چیزی که حرکت می کند از جمله بدن انسان، یک ماشین بسیار پیچیده سروکار دارد. مهندسان مکانیک در مورد مواد مکانیک جامد و سیالات، ترمودینامیک، انتقال گرما، کنترل، ابزار دقیق، طراحی و ساخت برای درک سیستم های مکانیکی اطلاعات کسب می کنند. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی شرایط اپلای و تحصیلات تکمیلی مهندسی مکانیک (MechE) بپردازیم.

موضوعات تخصصی مهندسی مکانیک

موضوعات تخصصی مهندسی مکانیک شامل بیومکانیک، مهندسی بافت غضروف، تبدیل انرژی، پردازش مواد با کمک لیزر، احتراق، MEMS، دستگاه های میکروسیال، مکانیک شکستگی، نانومکانیک، مکانیزم ها، تولید انرژی میکرو، تریبولوژی (اصطکاک و سایش) و ارتعاشات است. مهندسی مکانیک یک رشته فوق العاده گسترده است و تعدادی از زمینه های مختلف را برای کار مهندس فراهم می کند. به عبارت ساده مهندسی مکانیک شاخه ای است که باید با چیزهایی که حرکت می کنند یا چرخش دارند سر و کار داشته باشد. همچنین با تبدیل انرژی و نیروها سروکار دارد.

اطلاعات عمومی پذیرش در مهندسی مکانیک

رزومه ها برای تحصیلات تکمیلی مهندسی مکانیک (MechE) از افرادی پذیرفته می شوند که مدرک کارشناسی را تکمیل کنند. بیشتر دانشجویان ورودی، مدرک مهندسی مکانیک خواهند داشت با این حال، شرایط اپلای مهندسی مکانیک (MechE) در این زمینه خاص نیست و دانشجویان با استعداد با سابقه سایر شاخه های مهندسی یا علوم ممکن است وارد شوند. برای واجد شرایط بودن برای تحصیلات تکمیلی، از متقاضیان انتظار می رود حداقل در سطح کارشناسی در معرض بیشتر رشته های اصلی MechE (مکانیک جامد، دینامیک، مکانیک سیالات، ترمودینامیک، انتقال حرارت، مواد، کنترل، طراحی و ساخت) و  برای آشنایی با مدارهای الکتریکی اساسی و تئوری میدان الکترومغناطیسی.

کاربردهای مهندسی مکانیک در زندگی روزمره (از زبان خودم)

- صبح بیدار شدم و ساعت را روی دیوار بررسی کردم. حرکت عقربه ها در ساعت محصول مهندسی مکانیک است.

- فهمیدم که دیگر دیرم شده است و با عجله وارد دستشویی شدم تا برس را بردارم و در را بستم، در فقط به دلیل لولا بسته شد. آن لولا محصول مهندسی مکانیک است.

- آماده شدم و به تنیس بازی رفتم. در آنجا متوجه شدم که دوست من راکت جدیدی آورده که بسیار سبک تر از من است و در عین حال دو برابر قدرتمندتر از من است. آن راکت سبک تر، محصول مهندسی مکانیک است. مقداری تنیس بازی کردم و به خانه برگشتم.

- احساس تشنگی کردم و یک بطری آب را از یخچال برداشتم تا بنوشم. آن یخچال محصول مهندسی مکانیک است.

- آماده شدم و با دوچرخه به دانشگاه راه یافتم. آن دوچرخه محصول مهندسی مکانیک است.

- متوجه شدم هوا در لاستیک عقب دوچرخه من کم است و به سمت پمپ بزرگ هوا در اردوگاه های دانشگاه رفتم. آن پمپ هوا محصول مهندسی مکانیک است.

- بعد از کلاس تصمیم گرفتم به کتابخانه بروم. من می خواستم به طبقه آخر بروم که برای مطالعه کاملاً مطلوب است و از آسانسور استفاده کردم. آن آسانسور محصول مهندسی مکانیک است.

- من به خانه برگشتم، تابستان بود و هوا بسیار گرم بود. من بلافاصله کولر را روشن کردم تا کمی بخوابم. کولر محصول مهندسی مکانیک است.

حتما بخوانید: شرایط مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی

بررسی درآمد مهندسین مکانیک در کشورهای مختلف
در صورتی که در رشته ی مهندسی مکانیک تحصیل می کنید و قصد اپلای و تحصیلات تکمیلی مهندسی مکانیک (MechE) دارید، بی شک میتوانید به یک کار خوب و با کارآمد مناسب در بسیاری از صنایع در خارج از کشور فکر کنید. در ادامه بعضی از مقصد های محبوب در همه دنیا برای مهندسان مکانیک را بررسی میکنیم و خواهیم فهمید که این مهندسان چقدر درآمد دارند.

استرالیا
حقوق مهندسی مکانیک در استرالیا سالانه به طور متوسط 72124 دلار میباشد.

کانادا
در کانادا، حدودا مهندسان مکانیک سالانه 55892 دلار درآمد کسب میکنند.

فرانسه
تقریبا 40225 یورو سالانه حقوق مهندسان مکانیک در فرانسه میباشد.

آلمان
مهندسان مکانیک که در آلمان فعالیت دارند، با حداقل 2 سال سابقه ی کار حداقل سالانه 44000 یورو دریافت می کنند.

ایتالیا
حدودا مهندسان مکانیک هر سال 31386 یورو در ایتالیا دریافت میکنند.

ژاپن
به متخصصان این شغل حدودا سالانه 3585185 ین ژاپن پرداخت میشود.

انگلستان
میانگین حقوق و دستمزد مهندسی مکانیک در انگلیس سالانه 33023 پوند می باشد.

ایالات متحده آمریکا
ایالات متحده حدودا سالانه 80094 دلار به مهندسان مکانیک حقوق می دهد.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز