بررسی فلوشیپ و اسکالرشیپ و نحوه یافتن فرصت های فلوشیپ

تفاوت های فلوشیپ و اسکالرشیپ چیست؟ بررسی فلوشیپ و اسکالرشیپ و نحوه یافتن فرصت های فلوشیپ

حسن امامی

حسن امامی

1399 - 10 - 09
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

اسکالرشیپ Scholarships چیست؟

اسکالرشیپ یک کمک هزینه میباشد که به دانشجویان برای ادامه تحصیل و هزینه های آموزشی مانند شهریه، کتاب، و ... تعلق می گیرد. مقدار اسکالرشیپ بسته به پارامتر های ‏مختلف مشخص خواهد شد. برعکس وام های تحصیلی، نیازی به بازپرداخت اسکالرشیپ ها توسط دانشجو نمی باشد.‏ مقدار آن هم می تواند خیلی کم و یا بسیار زیاد در حد باشد.

فلوشیپ Fellowships چیست؟

فلوشیپ در اصطلاح به معنای مشارکت می باشد و به معنای کمک هزینه جهت همکاری و فعالیت مشترک برای کسب دانش ‏متقابل است. فلوشیپ در حقیقت اسکالرشیپی است که توسط دولت، سازمان و یا دانشگاه به شخص داده می شود و این ‏امکان را به فرد دریافت کننده خواهد داد تا بر روی موضوع و پروپوزال مورد علاقه خود فعالیت نماید. فلوشیپ ها اغلب به مقاطع ‏دکتری و بالاتر داده می شوند.‏

فلوشیپ چه مزیتی دارد؟

قطعا با اهمیت ترین موقعیتی که فلوشیپ در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد، بهره مندی در کمک های مادی می باشد. به این صورت که خیلی از فلوشیپ ها افزون بر تامین هزینه های زندگی، در تامین هزینه های رفت و آمد، تفریحات شما و غیره هم نقش با اهمیتی دارند. فلوشيپ های ویژه هم هستند كه بيمه سلامت، وام دانشجويي و یا حتی مسکن افراد رو تامین خواهند کرد.
به جز این موارد ذکر شده، فلوشیپ ها فرصتی را ایجاد خواهند کرد که افراد در کنار اشخاص باتجربه مهارت و دانش آموخته، مقالات و کتب تخصصی ای به چاپ رسانده و خود را در معرض کارفرمایان برای استخدام قرار بدهند.

چطور فرصت های فلوشیپ را پیدا کنیم؟

در ارتباط بودن با افراد آكادميكی که در اطراف شما هستند، راه حل یافتن فلوشيپ های خوب میباشد. می توانید با اشخاص بانفوذ دانشکده محل تحصیل در مورد فرصت های فلوشيپی كه هنوز خیلی تبلیغات نشده اند، حرف بزنید.

همچنین بخاطر داشته باشید دنیای دیجیتال می تواند بهترین کمک برای پیدا کردن فلوشیپ های خوب و متناسب با رزومه و تمایلات شما باشد. یک جستجو راحت در موتور جستجو گوگل می تواند شما را به نتیجه برساند. علاوه بر این سایت هایی هم هستند که به طور خاص به معرفی این فلوشیپ های تحصیلی به صورت موقتی می پردازند.

چه کسانی شرایط فلوشیپ دارند؟

فلوشیپ‌ ها هم مثل گرنت و بورسیه در حاتل کلی به اشخاصی داده خواهد شد که رزومه خوبی داشته و مقاطع تحصیلی قبلی خود را در موسساتی معتبر با نمراتی خوب پشت سر گذاشته باشند. ولی جدا از این ها، نکته ای که خیلی مهم است و می تواند کمبودهای موجود در رزومه فرد برای اخذ فلوشیپ را پوشش بدهد، نگارش یک نامه با کیفیت بالا هست که مشخص کند متقاضی حقیقتا شخص مناسبی برای دریافت فلوشیپ هست یا نه!. به عبارت دیگر در صورتی که شخص با نامه نگاری های با کیفیت بالا که نشان از توانایی های وی دارد، بتواند افراد تصمیم گیر در ارائه فلوشیپ را راضی نماید، می تواند فرصت مناسبی را برای خود ایجاد کند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز