◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

بورسیه تحصیلی دااد (DAAD) آلمان چیست؟ شرایط 2022

راهنما جامع بورسیه تحصیلی دااد (DAAD) آلمان و بررسی شرایط آن در سال 2022

حسن امامی

حسن امامی

1399 - 10 - 10
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

بورسیه تحصیلی DAAD در آلمان بزرگترین سازمان بودجه برای دانشجویان بین المللی از کشورهای در حال توسعه است. DAAD با هدف آموزش رهبران آینده، دسترسی به برخی از بهترین فرصت های مطالعه و تحقیق و کمک به کشورهای در حال توسعه برای استقرار سیستم های عملی دانشگاهی، طیف گسترده ای از برنامه های مدرک را به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می دهد. بیایید این راهنمای بورس تحصیلی DAAD از سایت اسکورایز را مرور کنیم و درباره آنچه DAAD است، آنچه در روند درخواست مورد نیاز است و مزایای همراه با بورس تحصیلی بیشتر بدانیم.

آلمان تعداد زیادی از دانشگاه های دارای رتبه بندی در سراسر جهان، انواع زیادی از گزینه های تحصیل و همچنین هزینه های زندگی مقرون به صرفه را ارائه می دهد. این کشور به آهن ربا برای دانشجویان بین المللی که از سراسر جهان می آیند تبدیل شده است. این کشور اساساً مکان مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور است. مدارک تحصیلی در سطح جهانی ارزیابی می شوند و مزایای شغلی و شخصی شما از دانشگاه های آلمان زیاد است. نیاز به بورسیه های تحصیلی هر روز بیشتر می شود. خوشبختانه بورسیه هایی مانند بورس تحصیلی DAAD وجود دارد که با هدف ایجاد رهبران آینده و ایجاد پل های بین کشورها، بورس تحصیلی را تأمین می کند.

سرویس تبادل آکادمیک DAAD آلمان سازمانی از دانشگاه های آلمان و مجموعه های دانشجویی آنها است که به بین المللی سازی سیستم تحقیقات علمی اختصاص دارد. برنامه های بورسیه تحصیلی DAAD دانشجویان، محققان و کارکنان آموزشی را قادر می سازد تا از بهترین فرصت های تحقیقاتی و پژوهشی موجود استفاده کنند. DAAD همکاری های فراملی و همکاری های دانشگاهی را ارتقا می دهد و آژانس ملی آلمان برای همکاری آموزش عالی اتحادیه اروپا است. در نتیجه DAAD از اهداف سیاست فرهنگی و آموزشی خارجی آلمان، سیاست های علمی ملی و تلاش های همکاری در توسعه حمایت می کند و بین المللی سازی موسسات آموزش عالی آلمان را تقویت می کند. DAAD شبکه ای از 72 دفتر منطقه ای و مراکز اطلاعاتی در سراسر جهان را اداره می کند. از زمان تأسیس آن در سال 1925، DAAD بیش از 2.5 میلیون دانشمند را در آلمان و سراسر جهان پشتیبانی کرده است.

شرایط بورسیه تحصیلی DAAD چیست؟

DAAD یا سرویس تبادل آکادمیک آلمان، بر بودجه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در خارج از کشور تمرکز دارد. این کمک هزینه ماهیانه به دانشجویانی که برنده این جایزه هستند پرداخت می کند تا هزینه های خود را در طول تحصیل تأمین کنند. شرایط لازم برای بورسیه تحصیلی DAAD به شرح زیر است:

- بورسیه های DAAD به دانشجویانی تعلق می گیرد که می خواهند یک دوره تمام وقت تحصیل را با حضور اجباری در آلمان به پایان برسانند.

- متقاضی باید مدرک کارشناسی خود را بیش از 6 سال گذشته به پایان رسانده باشد.

- متقاضی باید حداقل دو سال تجربه کاری اثبات شده داشته باشد.

- بسته به دوره تحصیلات شما، شرایط زبان انگلیسی یا آلمانی وجود دارد.

- اگر می خواهید برای مدت زمان حداکثر 6 ماه به آلمان بیایید، در زمان درخواست باید حداقل یک سال در کشور محل اقامت خود زندگی کنید.

- اگر می خواهید برای مدت زمان بیش از 6 ماه به آلمان بیایید، باید آخرین مدرک خود را در کشور محل اقامت خود کسب کرده باشید.

چه چیزی در فرم درخواست بورسیه تحصیلی DAAD مورد نیاز است؟

اول از همه شما باید به صورت آنلاین اقدام کنید. برای درخواست، باید در پورتال DAAD ثبت نام کنید، بنابراین می توانید به فرم درخواست دسترسی پیدا کنید. فرم درخواست DAAD از شما می خواهد اطلاعات زیر را ارائه دهید:

- نام و ملیت برنامه مدرکی که برای آن درخواست می کنید

- جنسیت

- عنوان علمی

- تاریخ و محل تولد

- کشور محل اقامت دائم

- اطلاعات تماس تحصیلات متوسطه

- تحصیلات عالیه مدارج برگزار شده

- مدت دوره مورد درخواست شما

- انتخاب دانشگاه، موسسه میزبان

- مهارت های زبان

‌- بازدیدهای قبلی برای تحصیل، کار در خارج از کشور

- تجربه شغلی حرفه ای

- اثبات کتبی

- ترک اطلاعات غیبت

- هدف شغلی حرفه ای

‌- علایق فوق برنامه

مبلغ کمک هزینه بورسیه تحصیلی DAAD چقدر است؟

کمک هزینه ماهیانه ای که دریافت خواهید کرد هزینه های زندگی، بیمه درمانی و همچنین برخی هزینه های سفر را تأمین می کند. به دانشجویان تحصیلات تکمیلی ماهیانه 850 یورو کمک هزینه تحصیلی داده می شود. دانشجویان دوره های دکترا 1200 یورو تعلق می گیرد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری می توانند از بیمه و پوشش درمانی برخوردار شوند. دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی و دکترا ممکن است کمک هزینه سفر دریافت کنند. اقامت رایگان در خوابگاه های دانشگاه  بخشی از بورسیه تحصیلی DAAD باشید.

چه مواردی را باید در انگیزه نامه خود وارد کنم؟

از شما خواسته می شود که انگیزه نامه ای را به مدت بیش از سه صفحه به عنوان بخشی از روند درخواست ارسال کنید. شما باید دلایل شخصی و شغلی مورد نظر خود برای تحصیل در آلمان را شرح دهید. در یک انگیزه نامه می توانید شخصیت خود و همچنین اطلاعات زیر را توصیف کنید:

- حقایقی در مورد سوابق تحصیلی

- مهارت ها و دانش شما

- اطلاعات مربوط به تحصیلات شما مانند تعداد ترم ها و مدرک تحصیلی

- تجربه حرفه ای

- مهارت های زبان

- شما باید دلایلی را بیان کنید که چرا می خواهید در برنامه تحصیلی انتخاب شده شرکت کنید

- در مورد دانشگاهی که انتخاب کرده اید چه چیزی را دوست دارید و همچنین انتظارات شخصی و تحصیلی خود را وارد کنید.

چه مواردی را باید در پروپوزال خود بگنجانم؟

هنگام درخواست گرانت تحقیق، متقاضیان باید یک پیشنهاد دقیق ارائه دهند. پروپوزال شرح مفصلی از پروژه ای است که در آن کار خواهید کرد. شما باید شامل موارد زیر باشید:

- زمینه تحقیق به طور کلی

- تحقیقاتی که انجام داده اید

- نظریه هایی که بر اساس آن ارائه خواهید شد

- مدل های علمی مورد استفاده شما

- دلایل استفاده از این مدل ها و غیره

- سوالات تحقیق

- اهداف و ارتباط علمی پروژه

- استراتژی ها و روش های جمع آوری داده ها

- ادبیات دانشگاهی که استفاده خواهید کرد

- مشکلات پیش بینی شده مربوط به جمع آوری داده ها

- کتابشناسی تحقیق

آیا خانواده من می توانند به من بپیوندند تا زمانی که بورسیه ام؟

اگر بودجه کمتر از 6 ماه باشد DAAD مزایای خانوادگی نمی دهد.  با این حال تحت شرایط خاص و اگر دارنده بورس تحصیلی بیش از 6 ماه بودجه داشته باشد، ممکن است کمک هزینه برای همسران و فرزندان همراه و همچنین مزایای بیمه توسط DAAD ارائه شود.

آیا تا زمانی که بورسیه DAAD هستم، آیا باید هزینه های دانشگاه (در صورت وجود) را پرداخت کنم؟

اگرچه اکثر دانشگاه های آلمان از شهریه رایگان هستند اما ممکن است برخی از مکان ها هزینه شما را پرداخت کنند. بورس تحصیلی DAAD شهریه را پوشش نمی دهد.

آیا می توانم در حالی که بورسیه DAAD هستم کار کنم؟

اگر می خواهید در زمان بورس تحصیلی خود به صورت نیمه وقت کار کنید، در ابتدا باید به تأیید DAAD نیاز داشته باشید. سرپرست یا هماهنگ کننده دوره شما نیز باید رضایت خود را اعلام کنند. استخدام نیمه وقت نباید در هدف بورس تحصیلی تداخل ایجاد کند. با این حال درآمدی که بیش از 450 یورو در ماه باشد از کمک هزینه ماهانه کسر می شود.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز

erfan

erfan

15 - 04 - 1400

سلام وقت بخیر برای مقطع دبیرستان شرایط بورسیه و ادامه تحصیل در آلمان اطلاعات رو از کجا میتونم بگیرم؟