◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

روش های برگزاری آزمون PTE چیست؟

آزمون پی تی ای PTE چیست؟ بررسی روش های برگزاری آزمون PTE

حسن امامی

حسن امامی

1399 - 10 - 05
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

آزمون پی تی ای (PTE) به انگلیسی مخفف شده The Pearson Test of English است و موسسه PEARSON  که ناشر انتشارات لانگمن (Longman) میباشد این آزمون را برگزار نموده و کسانی که تمایل به تحصیل در کشور های مختلف دارند می توانند در آن شرکت نمایند. در ادامه این مقاله از SCORIZE همراه ما باشید.

انواع روش های برگزاری آزمون PTE

به طور کلی این آزمون به سه روش برگزار می شود:

  • آزمون PTE General
  • آزمون PTE Academic
  • آزمون PTE young Learners

آزمون پی تی ای  PTE آکادمیک

PTE آکادمیک در 3 قسمت برگزار می شود:

قسمت اول : شامل نوشتن و صحبت کردن می باشد که ۷۷ تا ۹۳ دقیقه به طول می انجامد و در برگیرنده معرفی شخصی، خواندن بلند، تکرار جمله، توصیف تصویر، خلاصه کردن متن در قالب یک جمله یا یک متن می باشد.

قسمتدوم : شامل خواندن است که ۳۱ تا ۴۰ دقیقه به طول می انجامد و دربرگیرنده سوال های چند گزینه‌ای، چیدن پاراگراف و پر کردن جاهای خالی می باشد.

قسمت سوم : شامل شنیدن است که درآن یک بخش Listening خلاصه می شود و شامل سوال های چند گزینه‌ای و پر کردن جای خالی و مشخص کردن کلمات غلط می باشد.

آزمون پی تی ای PTE عمومی

آزمون پی تی ای PTE عمومی شامل 2 قسمت می باشد:

قسمت اول : نگارش

در این قسمت مهارت‌های شما در 4 سطح Listening، Reading ، Comprehension، Writing سنجیده خواهد شد.

قسمت دوم : صحبت کردن

در این قسمت مهارت های شما توسط یک شخص سنجیده خواهد شد.

نکاتی مهم درباره آزمون آزمون پی تی ای PTE عمومی

آزمون پی تی ای PTE عمومی هم مثل آزمون استاندارد اروپا (CEFR) دارای شش سطح است.

مدارک پی تی ای PTE عمومی دارای اعتبار زمانی نمیباشد و هرگز منقضی نمی شود.

آزمون پی تی ای PTE عمومی به طوری تهیه شده که در آن متقاضی در تشریح مطالب کار آسانی داشته باشد.

این مدل قدرت توانایی ارتباطی متقاضی را نشان میدهد و مشخص خواهد کرد که آیا متقاضی به آسانی می‌تواند از زبان انگلیسی استفاده نماید یا نه!. در این آزمون پرسش هایی مثل نوشتن پیام، درک مقالات روزنامه‌‌ها  و شرکت در بحث و مذاکره مطرح خواهد شد که در ارتباط با فعالیت‌های داوطلبان در زندگی حقیقی آن هاست. در نهایت این آزمون به متقاضیان کمک خواهد نمود تا نقاط ضعف و قوت‌شان را درست تر شناسایی نمایند.

حتما بخوانید: تحصیل در سوئیس و مراحل پذیرش در دانشگاه های سوئیس

آزمون PTE کودکان و نوجوانان

PTE کودکان و نوجوانان در 4 قسمت برگزار می گردد:

کودکان در این آزمون بعضی از داستان ها و اتفاق‌هایی که برای یک خانواده انگلیسی روی می دهد را در قالب بازی و سرگرمی تجربه خواهند کرد. کودکان در طول آزمون زبان انگلیسی با شخصیت‌ها و حوادث مختلفی روبه رو می‌شوند که تجربه آزمون را برای آن‌ها جذاب می‌کند. در این آزمون به جای تمرکز بر توانایی نوجوانان در اصطلاحات و واژگان ویژه انگلیسی، روی قدرت کودکان در استفاده از زبان انگلیسی بیشتر تاکید شده است.

علت محبوبیت آزمون PTE چیست؟

خیلی از زبان آموزان که تمایل به مهاجرت به استرالیا و نیوزلند را دارند استقبال نمودند البته از 2 سال پیش وقتی که اداره مهاجرت استرالیا رسما اعلام نمود مدرک PTE را هم به عنوان مدرک مهارت زبان انگلیسی قبول میکند این محبوبیت افزایش یافت. البته خبرهایی درباره راحتتر بودن آن نسبت به آیلتس و تافل شنیده شده است که بایستی بگویم تا حد بسیار زیادی این مورد صحیح می باشد. البته هنوز همه دانشگاه ها PTE را به قبول ندارند و کانادا جز کشورهایی میباشد که آن را قبول نکرده است. برخی دانشگاه ها در بعضی مقاطع مدرک PTE را قبول می کنند اما این مراکز به سرعت افزایش خواهند داشت. جهت اطلاع از مراکز و موسساتی که پیرسون را به رسمیت می شناسند به وبسایت Pearsonpte مراجعه فرمایید و لیست مراکز و دانشگاه ها را مشاهده نمایید.

آزمون به طور هفتگی برگزار خواهد شد و نتایج آزمون PTE نهایتا تا 5 روز کاری اعلام میگردد. به همین جهت تعداد بسیاری به شرکت در آن تمایل دارند، چون امکان شرکت مجدد در آزمون هم به آسانی و با فاصله زمانی کم پس از اعلام نتایج ممکن خواهد بود.

مقایسه آزمون PTE با آیلتس و تافل

آزمون پیرسون چندی پیش جا پای آیلتس گذاشته و جهانی شده است با آزمون آیلتس تفاوت دارد و داوطلبان شرکت در این آزمون بایستی درباره آن اطلاعات کافی را داشته باش. به بعضی از مشخصات آزمون PTE کاملا کامپیوتری میپردازیم:

  • در این آزمون چهار مهارت اصلی زبان (مشابه آیلتس و تافل) در نظر گرفته می شود
  • همه قسمت های آزمون برعکس آزمون آیلتس در یک روز برگزار خواهد شد
  • مدت زمان برگزاری آزمون سه ساعت می باشد
  • نمره هر قسمت روی بخش های دیگر تاثیر خواهد داشت
  • آزمون کاملا کامپیوتری است و امکان خطا در تصحیح آن وجود ندارد
  • نمره آزمون از 10 تا 90 محاسبه شده اما نمره آیلتس 1 تا 9 و تافل 1 تا 120 میباشد
  • قسمت مکالمه آزمون هم کامپیوتری ارزیابی شده است در حالی که مکالمه آیلتس به صورت حضوری و مکالمه تافل به صورت اینترنتی می باشد.
  • آزمون PTE اعتبار زمانی نداشته و برعکس آزمون های آیلتس و تافل منقضی نخواهد شد

کدام دانشگاه های دنیا نتایح آزمون PTE را قبول می کنند؟

برای اینکه اطلاعات لازم را درباره این که دانشگاه مقصدتان نتیجه آزمون PTE را به عنوان نمره زبان خواهد پذیرفت یا نه، می توانید از طریق جستجو عبارت WHO ACCEPTS IT  در گوگل وب سایت رسمی PTE را پیدا کرده و نام کشور و شهری که دانشگاه مقصدتان در آن هست را وارد نمایید تا لیست دانشگاه هایی که نمره این آزمون را می پذیرند مشاهده کنید.

در حال حاضر پیشنهاد ما این میباشد که به این فهرست بسنده نکرده و حتما قبل از اقدام به ثبت نام برای آزمون  PTE، پذیرش یا عدم پذیرش نمره این آزمون را با دانشگاهی که می خواهید برای آن اپلای کنید، بررسی فرمایید. زیرا تنها منبع درست در این رابطه، وبسایت دانشگاه مقصد یا مسئولین دانشگاه ها هستند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز