نصفشو بده ویزا شو !

تحصیل در ایتالیا 2020

مهمترین نکات در تحصیل در ایتالیا 2020

مهراد عابدی

مهراد عابدی

1399 - 09 - 23
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

ایتالیا یک کشور اروپایی است که در قسمت جنوبی اروپا واقع شده است. بسیاری از دانشجویان به دلیل سطح بالای تحصیلات همراه با شهریه پایین، تحصیل در ایتالیا را انتخاب می کنند، بنابراین اگر توانایی پرداخت شهریه بالا برای تحصیل در کشورهایی مانند استرالیا، ایالات متحده، کانادا و انگلیس را ندارید، می توانید تصمیم خود را برای ادامه تحصیل در ایتالیا اعلام کنید. در مقاله امروز ما در حال بررسی هزینه های مربوط به تحصیل در ایتالیا، شرایط پذیرش، شرایط زبان، هزینه زندگی و... هستیم.

هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا شهریه بسیار کم برای همه دانشجویان از جمله دانشجویان بین المللی دریافت می کنند. متوسط ​​شهریه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد 1500 یورو در هر سال تحصیلی است. در برخی موارد دانشجویان بسته به شرایط مالی یا عملکرد تحصیلی از پرداخت شهریه معاف هستند. به شما توصیه می شود با دانشگاه خود در ایتالیا تماس بگیرید تا بفهمید آیا واجد شرایط معافیت شهریه هستید.

هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان بسته به محل زندگی شما بسیار زیاد یا کم است. به عنوان مثال مناطق توریستی و شهرهای اصلی به خصوص در شمال گران تر از شهرهای کوچکتر هستند. در طی یک ماه بودجه ای از 1000 یورو تا 1500 یورو می تواند هزینه های زندگی مانند تغذیه، اسکان، حمل و نقل، خرید کتاب و... را فراهم کند.

اگر متقاضی یک دوره کارشناسی هستید، باید گواهی ترک تحصیل معتبری داشته باشید که شرایط تحصیلات عالی را در کشور خود کسب کنید. همچنین شما را برای تحصیل در ایتالیا واجد شرایط می کند. برای کارشناسی ارشد یک مدرک لیسانس خوب معمولاً لازم است و برای Ph.D. یک درجه کارشناسی ارشد خوب لازم است. توجه داشته باشید که برخی از برنامه ها به زبان ایتالیایی تدریس می شوند و ممکن است از شما بخواهند مهارت خود را اثبات کنید.

نیاز به زبان برای تحصیل در ایتالیا

طبق مقررات ایتالیا در مورد دسترسی به تحصیلات دانشگاهی، دانش آموزان باید دانش کافی از زبان ایتالیایی را داشته باشند زیرا این زبان معمول آموزش است. به طور کلی، شما باید در طبقه بندی گذرنامه زبان Europass، حداقل سطح ایتالیایی مربوط به B2 را داشته باشید. اگر سطح دانش شما در زبان ایتالیایی با طبقه بندی پاسپورت زبان Europass با C1 یا C2 مطابقت داشته باشد، از شرکت در آزمون زبان ایتالیایی معاف خواهید شد. اگر برنامه یا دوره تحصیلی شما به زبان انگلیسی تدریس شود، لازم است سطح تسلط خود به زبان انگلیسی را با ارائه نتایج دریافت شده در دوره های انگلیسی اثبات کنید.

نحوه اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا

اول از همه شما باید با دانشگاه مورد علاقه خود تماس بگیرید و بررسی کنید آیا صلاحیت شما واجد شرایط است یا خیر، این با یک ارزیابی قبلی نشان داده می شود. پس از آن دانشگاه به شما بازخورد می دهد و به شما می گوید که آیا از تمام استانداردها برخوردار هستید. پس از آن باید درخواست پیش درخواست خود را در سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارائه دهید و به آنها اجازه دهید تا پس از آن درخواست شما را مدیریت کنند. در پایان ماه اوت دانشجویان لیستی از نامزدهای پذیرفته شده را در صفحه سفارت یا کنسولگری پیدا می کنند.

برخی از اسنادی که باید با برنامه خود تحویل دهید عبارتند از:

- عکس

- نوع گذرنامه IDA

- پرونده تحصیلی

- فرم درخواست دانشگاه

- یک برنامه مطالعه دقیق یا شرح دوره که باید حاوی تعداد ساعات دوره ها یا فعالیت های آموزشی باشد که با توجه به برنامه درسی دانشگاهی شما به پایان رسیده است

- توصیه نامه CVA

- انگیزه نامه

- گواهی مهارت زبان (انگلیسی یا ایتالیایی)

- نمونه کارها

تحصیل در دانشگاه های ایتالیا

شاید تعجب آور نباشد که بسیاری از دانشجویان بین المللی در ایتالیا فورا خور را در خانه خود احساس می کنند. دانشگاه بولونیا از سال 1088 از دانشجویان استقبال می کند، این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه در جهان است و بنیانگذاری آن یکی از لقب های خود را به این شهر داده است. بولونیا در قرن بیست و یکم در لبه برتر نوآوری دانشگاهی باقی مانده است. روند بولونیا در شهر آغاز شد و مجموعه ای از استانداردها را برای تعالی در آموزش عالی در سراسر منطقه آموزش عالی اروپا (EHEA) ایجاد کرده است.

دانشگاه های ایتالیا به میراث و رتبه بندی خود افتخار می کنند. دانشگاه رم تور ورگاتا بیش از دوازده دوره بین المللی را ارائه می دهد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. تور ورگاتا در سال 1982 تاسیس شد و در ردیف بهترین دانشگاه های جوان اروپا قرار گرفت و به دلیل رضایت بالای دانشجویان و نرخ اشتغال فارغ التحصیلان بسیار بالاتر از حد متوسط ​​مشهور است.

ایتالیا همچنین میزبان بهترین مدارس بازرگانی در اروپا است، از جمله SDA Bocconi معتبر در میلان که پایتخت مالی این کشور است. برنامه های MBA آن اغلب دارای رتبه بندی جهانی و اروپایی است و بسیاری از رهبران برتر کسب و کار از جمله فارغ التحصیلان آن هستند.

این دانشگاه ها و بسیاری از دانشگاه های دیگر در ایتالیا در تلاش هستند تا سرعت بین المللی شدن خود را افزایش دهند و برنامه های تحصیلات تکمیلی را ویژه دانشجویان بین المللی ارائه دهند. در حال حاضر بیش از 500 برنامه تحصیلی تحت آموزش انگلیسی در کشور وجود دارد و هر ساله گزینه های بیشتری برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی وجود دارد.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز

Forugh باقری نیا

Forugh باقری نیا

08 - 10 - 1399

سلام، من ترم 6کارشناسی هستم، آیا الان می تونم در خواست توصیه نامه بدم به اساتیدم یا نه حتما باید فارغ التحصیل بشم؟