تحصیل در سوئیس و مراحل پذیرش در دانشگاه های سوئیس

اگر می خواهید در سوئیس تحصیل کنید، پس باید بدانید کدام دانشگاه آن برای شما مناسب است.  سوئیس دارای 1

حسن امامی

حسن امامی

1399 - 10 - 04
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

اگر می خواهید در سوئیس تحصیل کنید، پس باید بدانید کدام دانشگاه آن برای شما مناسب است.  سوئیس دارای 11 دانشگاه در کل رتبه بندی دانشگاه های جهانی Times Higher Education است. بالاترین رتبه دانشگاه در سوئیس ETH Zurich است که در رتبه 14 قرار دارد. انتخاب محل تحصیل در سوئیس یکی از بزرگترین تصمیماتی است که می گیرید.  منابع دانشجویی THE برای کمک به شما در انتخاب درست، به ویژه اگر می خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید، منابع دانشجویی است.

شکی نیست که سوئیس یکی از زیباترین کشورها در اروپا است. دانشگاه های کلاس جهانی این کشور که بیش از هشت میلیون نفر ساکن هستند، دانشجویان آینده نگر بی شماری را که به دنبال آموزش عالی با کیفیت هستند، جذب می کنند. در ادامه این مقاله با عنوان تحصیل در سوئیس و مراحل پذیرش در دانشگاه های سوئیس همراه ما باشید.

سوئیس در یک نگاه

سوئیس محل ساعت های شکلات و فاخته محل زندگی بسیاری از افراد است. رشته کوه های دیدنی آلپ با آبهای تمیز و شفاف مانند دریاچه ژنو احاطه شده اند. شما همچنین می توانید با توجه به فرهنگی که در اینجا یافت می شود، پذیرایی کنید. تاریخچه سوئیس را می توان دست کم به 450 سال قبل از میلاد مسیح بازگرداند و از آن زمان تاکنون این سرزمین ها اشغال شده است. به لطف نفوذ ملت های مجاور مانند فرانسه، ایتالیا و آلمان این کشور دارای عطر و طعم واقعاً بین المللی است. چهار زبان رسمی این کشور آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، رومانی است.

مراحل پذیرش در دانشگاه های سوئیس چیست؟

- مرحله 1: یک دانشگاه و یک برنامه را انتخاب کنید.

از طریق پایگاه داده رسمی، نوع دانشگاه، زبان تدریس، سطح و رشته را انتخاب کنید.

- مرحله 2: الزامات پذیرش را بررسی کنید

سوئیس روش پذیرش متمرکز ندارد. هر دانشگاه مستقل است و معیارهای پذیرش خود را تعیین می کند. برای کسب اطلاعات خاص، باید مستقیماً با دفتر پذیرش دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید. در اینجا برخی اطلاعات کلی در مورد پذیرش در دانشگاه ها آورده شده است:

●پذیرش در دوره کارشناسی: نیاز اصلی گواهی ترک تحصیلات متوسطه است که برابر با Matura سوئیس باشد. برای بررسی اینکه گواهی نامه شما پذیرفته شده است یا خیر، به ADMISSION TO UNIVERSITIES بروید.  لطفا توجه داشته باشید که الزامات اضافی باید برآورده شود و پذیرش برنامه های کارشناسی در رشته پزشکی بسیار محدود است.

●پذیرش در دوره کارشناسی ارشد: اصلی ترین نیاز یک مدرک لیسانس از یک دانشگاه معتبر در یک زمینه خاص از تحصیل است.

●برنامه دکترا: اصلی ترین نیاز یک مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر در یک زمینه مربوط به تحصیل است.

●شرایط زبان: دانش خوب زبان تدریس پیش نیاز تحصیلات موفق است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زبان آموزشی دانشگاه های مختلف، مرحله 3 زیر یا مشخصات دانشگاه را بررسی کنید.

- مرحله 3: با دانشگاه تماس بگیرید

دانشگاه مورد نظر شما اطلاعات مشخصی را درباره مهلت درخواست، مدارک مورد نیاز، مراحل پذیرش و ثبت نام ارائه می دهد.

- مرحله 4: درخواست ویزا کنید

وزارت امور خارجه فدرال (FDFA) دارای صفحه اطلاعاتی در مورد ورود به سوئیس و اقامت، از جمله شرایط ویزا است. همچنین دارای یک خط کمک از طریق تلفن، نمابر یا ایمیل (SWITZERLAND ENTRY RESIDENCE) است. برای کسب اطلاعات بیشتر، به مجوزهای ورود، ویزا و اقامت مراجعه کنید.

حتما بخوانید: شرایط اپلای دانشگاه های خارجی به دنبال شیوع ویروس کرونا

شرایط پذیرش دانشگاهی در سوئیس

برای پذیرفته شدن در دانشگاه های سوئیس در سطح کارشناسی، داوطلبان باید دارای یک گواهی بلوغ سوئیس به رسمیت شناخته شده توسط کشور یا یک گواهی ترک تحصیلات متوسطه خارجی دارای صلاحیت دانشگاه دیگر باشند که توسط دانشگاه معادل آن شناخته شود. برای برنامه های کارشناسی ارشد، مدرک لیسانس مورد نیاز است. بسته به دوره، همچنین دانش کافی از زبان آموزشی پیش نیاز است. طبق گذرنامه زبان اروپایی اکثر مدارس به سطح گواهینامه B1 / B2 نیاز دارند، اگرچه برخی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند. ممکن است از شما خواسته شود قبل از پذیرش در برنامه، یک آزمون گواهینامه زبان مانند آزمون TOEFL را انجام دهید، این بستگی به زبان آموزشی برنامه و زبان تحصیلات قبلی شما دارد. متقاضیان باید برای اطلاع بیشتر در مورد نیازهای زبان به موقع با دانشگاه منتخب خود تماس بگیرند.

برای پذیرش از دانشگاه های سوئیس سیستم پذیرش متمرکز وجود ندارد. پس از انتخاب برنامه خود، وب سایت موسسه را جستجو کنید تا مطمئن شوید که شرایط علمی پذیرش را برآورده می کنید و از طریق پورتال برنامه خود، درخواست خود را مستقیماً به موسسه مورد نظر خود برسانید. اگر متقاضی یک دانشگاه دولتی در سوئیس هستید، چه یک دانشگاه سنتی یا یک دانشگاه علمی کاربردی، این کشور را بر اساس کشور مبدا خود مرور کنید تا شرایط عمومی پذیرش در هر دانشگاه خاص را دریابید. موسسات آموزش عالی خصوصی غالباً شرایط پذیرش خاص خود را دارند و بهتر است با موسسه تماس بگیرید تا از پیش نیازهای ویژه برنامه مورد نظر برای تحصیل در سوئیس مطلع شوید.

حتما بخوانید: ددلاین Deadline چیست؟

هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در سوئیس

سوئیس یکی از زیباترین کشورهای اروپا است. این شهرت به دلیل آموزش استاندارد بالا و تحقیقات پیشگامانه مشهور است. به همین دلایل، برنامه های MBA و PhD سوئیس در سراسر جهان مشهور و مورد استقبال قرار می گیرند. جوانان به عنوان یک قطب تجاری در اروپا نه تنها آرزوی تحصیل در سوئیس را دارند، بلکه پس از پایان تحصیلات خود نیز در نظر دارند که در سوئیس کار خود را دنبال کنند. اگر به تحصیل در خارج از کشور سوئیس فکر کرده اید یا قبلاً در دانشگاه سوئیس پذیرفته شده اید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شهریه و هزینه های زندگی در سوئیس برای دانشجویان بین المللی، در زیر بخوانید.

دانشگاه های سوئیس به شدت توسط دولت یارانه پرداخت می شوند. این اساساً به این معنی است که هزینه تحصیل در مقایسه با سایر کشورها کمی پایین است. هنوز هم ، به یاد داشته باشید که هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی به طور معمول بالاتر از نمونه های دولتی آنها خواهد بود. با این حال، سوئیس با هزینه های زندگی بسیار بالا یکی از گران ترین کشورها در اروپا است. به خصوص وقتی به شهرهای بزرگی مانند ژنو یا زوریخ نگاه می کنید.  بنابراین حتما بودجه مالی خود را به درستی پیش بینی کنید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز