تحصیل در مدارس اروپا با بهترین خدمات ارسال دانش آموز

تحصیل در مدارس اروپا مانند نظام‌های آموزشی در سراسر دنیا، در مقاطع ابتدایی و دبیرستان امکان‌پذیر است

فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

شرایط تحصیل در مدارس اروپا

تحصیل در مدارس اروپا مانند نظام‌های آموزشی در سراسر دنیا، در مقاطع ابتدایی و دبیرستان امکان‌پذیر است. با توجه به قوانین مدارس اروپا امکانات آموزشی و رفاهی در سطح بالا در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. به منظور آشنایی با بهترین مدارس اروپا و امکانات این مدارس با ما در این مقاله همراه شوید.

بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند که فرزندانشان در مدارس اروپایی در دوره‌های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تحصیل کنند. این موضوع موجب می‌شود که بعد از اخذ دیپلم، شرایط بهتری برای ورود به دانشگاه‌های معتبر نیز فراهم شود. امکان تحصیل دانش‌آموز در مدارس دولتی و بین‌المللی کشورهای اروپایی وجود دارد. دانش‌آموزان باید شرط سنی برای پذیرش در این مدارس را دارا باشند. به عنوان مثال برای تحصیل در مدارس خارج از کشور، باید دانش‌آموز زیر 18 سال باشد.

والدینی که در کشورهای اروپایی اقامت دارند، می‌توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت‌نام کنند. در این صورت هزینه تحصیل رایگان است! اما دانش‌آموزانی که از سراسر دنیا برای تحصیل به این کشورها مهاجرت می‌کنند، باید در مدارس بین‌المللی ثبت‌نام کنند. در این صورت به دلیل خصوصی بودن این مدارس، شهریه به صورت سالانه دریافت خواهدشد. در این مدارس امکانات آموزشی سطح بالایی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. همچنین امکان اسکان دانش‌آموز در خوابگاه نیز وجود دارد.

همانطور که می‌دانید تحصیل در مدارس اروپا، به زبان انگلیسی است. البته این مورد تنها در مورد مدارس بین‌المللی صدق می‌کند. دانش‌آموزان در مدارس اروپایی 2 تا 3 زبان را یاد می‌گیرند. امکان استفاده از امکانات تفریحی و فرهنگی نیز برای دانش‌آموزان فراهم می‌شود. انتخاب بهترین رشته دبیرستان برای مهاجرت، می‌تواند تاثیر زیادی در آینده و پیشرفت دانش‌آموز داشته‌باشد. شرایط تحصیل در مدارس کشورهایی مانند انگلیس، سوئیس، آلمان و سوئد را در ادامه ذکر خواهیم کرد.

تحصیل در مدارس انگلیس  

تحصیل در مدارس انگلیس شامل مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی (Early Years) ابتدایی (Primary Education) راهنمایی (Secondary Education) متوسطه (Further Education) می‌باشد. برخی از والدین فرزندان خود را در سنین 3 تا 5 سالگی نیز در مهدکودک ثبت‌نام می‌کنند. تحصیل در این مقطع در کشور انگلستان اجباری نیست. در پایان هر دوره دانش‌آموز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به وی کارنامه اعطا می‌شود. در انگلستان تحصیل در مقاطع ابتدایی و دبیرستان از سنین 5 الی 16 سالگی اجباری است.

والدین دانش‌آموزان ایرانی به منظور تامین آینده فرزندانشان، تمایل به تحصیل آنها در مدارس اروپایی دارند. انگلیس به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه پذیرش دانش‌آموزان بین‌المللی، فعالیت گسترده‌ای دارد. مدارس این کشور از نظر بالا بودن سطح آموزشی در بین 5 کشور برتر دنیا قرار دارند. از این رو دانش‌آموزان بسیار زیادی هر ساله برای تحصیل در مدارس این کشور، ثبت‌نام می‌کنند.

به طور کلی هر کشور دارای نظام آموزشی متفاوتی است. کشور انگلیس نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای تفاوت‌هایی با سایر سیستم‌های آموزشی در دنیا است؛ اما از نظر کیفیت آموزش، دارای رتبه جهانی است و فارغ‌التحصیلان مدارس این کشور می‌توانند در بهترین دانشگاه‌ها مانند آکسفورد پذیرش شوند. تحصیل در مدارس اروپا یک امتیاز مثبت است که تاثیر زیادی روی آینده شغلی دانش‌آموز دارد.

تحصیل در مدارس سوئیس

تحصیل در مدارس سوئیس، یکی از اهداف والدین برای تامین آینده فرزندان، محسوب می‌شود؛ زیرا امروزه افراد زیادی در سراسر دنیا فرزندان خود را در مدارس این کشور ثبت‌نام می‌کنند. در کشور سوئیس نظام آموزشی یکپارچه‌ای وجود ندارد. به این معنی که هر ایالت یا کانتون، ساختار آموزشی خاص خود را دارد. در این صورت شیوه تدریس، برنامه درسی و تقویم آموزشی هر ایالت با هم متفاوت است. دروسی مانند ریاضی و فیزیک در مدارس این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. گرانترین مدرسه دنیا در کشور سوئیس قرار دارد.

مهاجران بسیار زیادی هر ساله از تمام دنیا به این کشور سفر می‌کنند. دوزبانه بودن مدارس این کشور موجب می‌شود که دانش‌آموز در طی دوران تحصیل به دو زبان مسلط شود. در مدارس بین‌المللی سوئیس معمولا زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ... تدریس می‌شوند. با توجه به نوع ساختار آموزشی هر مدرسه، نوع زبان متفاوت است.

افراد زیر 18 سال می‌توانند در مدارس کشور سوئیس در مقاطع ابتدایی و دبیرستان، تحصیل کنند. مدارس این کشور محلی، بین‌المللی، دوزبانه و خصوصی هستند. در مدارس بین‌المللی سوئیس باید شهریه به صورت سالانه پرداخت شود. تحصیل شهروندان سوئیسی در مدارس دولتی این کشور رایگان است. برای تحصیل در مدارس اروپایی مانند سوئیس، باید در مرکز آموزشی مورد نظر پذیرش شوید و بعد از آن نسبت به اخذ ویزای دانش‌آموزی اقدام کنید.   

تحصیل در مدارس آلمان

یکی از مقاصد جذاب برای دانش‌آموزان بین‌المللی، کشور آلمان است. در این کشور یک برنامه درسی استاندارد مطابق با سیستم آموزشی جهانی در مدارس تدریس می‌شود. تحصیل در مدارس آلمان موجب پیشرفت در مراحل بعدی زندگی دانش‌آموز خواهدشد. به همین دلیل اکثر افراد به دنبال تحصیل فرزندانشان در بهترین مدارس آلمان هستند.

در نظام آموزشی کشور آلمان، دانش‌آموزان باید از 6 سالگی به صورت اجباری، تحصیل در مدارس را آغاز کنند. مدارس این کشور اروپایی نیز به صورت خصوصی و دولتی هستند. اکثرا در شهرهای پرجمعیت، شاهد تاسیس مدارس دولتی هستیم. شهروندان آلمانی و کسانی که دارای اقامت دائم این کشور هستند، نباید هزینه‌ای برای تحصیل در مدارس دولتی پرداخت کنند. اغلب مهاجران در مدارس بین‌المللی این کشور ثبت‌نام می‌کنند و طبیعتا باید نسبت به پرداخت شهریه، اقدام کنند. تحصیل در مدارس اروپا یکی از بهترین روش‌ها برای ورود به دانشگاه‌های این کشور پیشرفته است.

دانش‎‌آموزان می‌توانند به زبان انگلیسی در مدارس بین‌المللی این کشور، تحصیل کنند؛ البته زبان دوم تحصیل نیز از بین آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی انتخاب می‌شود. در صورتی که دانش‌آموز در دوره ابتدایی نمرات عالی کسب کند، می‌تواند برای ثبت‌نام در مدارس Gymnasium، اقدام کند. برای دانش‌آموزان با سطح متوسط نیز مدارس Realschule در نظر گرفته شده‌اند. در صورتی که مدرک دیپلم خود را در کشورهای دیگر اخذ کنید، امکان ورود به دانشگاه‌های آلمان را ندارید. به همین دلیل اکثر والدین فرزند خود را در مقطع تحصیلی دبیرستان ثبت‌نام می‌کنند تا شرایط برای ورود به دانشگاه‌های آلمان برای وی فراهم شود.

تحصیل در مدارس سوئد

سوئد یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت ایرانیان است. از این رو بسیاری از والدین تصمیم‌ می‌گیرند که فرزند خود را در مدارس این کشور ثبت‌نام کنند. تحصیل در مدارس اروپا شرایط بسیار ویژه‌ای را برای دانش‌آموز فراهم می‌‌کند. استفاده از امکانات آموزشی سطح بالا موجب پیشرفت دانش‌آموز، در مراحل بعدی زندگی خواهندشد. تحصیل در مدارس سوئد با توجه به سطح بالای سیستم آموزشی و امکانات رفاهی، گزینه مناسبی برای دانش‌آموزان ایرانی است. در این کشور قوانین مدارس، برنامه درسی، متون آموزشی، سیستم نمره‌دهی و روش تدریس ممکن است با سایر مناطق اروپایی متفاوت باشد. به همین دلیل باید اطلاعات جامعی را در مورد تحصیل در کشور سوئد کسب کنید.

تحصیل برای دانش‌آموزان در سوئد، از سن 6 تا 16 سالگی اجباری است. در این کشور نیز مدارس به صورت دولتی و خصوصی دسته‌بندی می‌شوند. مدارس بین‌المللی برای ارائه خدمات آموزشی، شهریه دریافت می‌کنند. هزینه تحصیل در مدارس اروپا با توجه به شرایط هر کشور متفاوت است. در مقاطع پیش‌دبستانی، دبستان و دبیرستان می‌توان در این کشور تحصیل کرد. تحصیل در مقطع پیش‌دبستانی برای کودکان اجباری نیست. مدارس شبانه‌روزی بین‌المللی برای دانش‌آموزان مهاجر انتخاب مناسبی هستند؛ زیرا در این مدارس ملیت‌های مختلف حضور دارند.

اپلای دانش‌آموزی در اروپا

همانطور که می‌دانید اپلای دانش‌آموزی در اروپا مرحله اول برای اخذ ویزای دانش‌آموزی است. به منظور پذیرش در مدرسه مورد نظر ابتدا باید درخواست خود را از طریق سایت، ارسال کنید. در بیشتر مواقع در صورت داشتن شرایط لازم، با درخواست شما از طریق مدرسه موافقت می‌شود.

تحصیل در مدارس اروپا در گرو موافقت با درخواست شما برای ثبت‌نام در این مراکز آموزشی است. به منظور طی کردن سریع مراحل اپلای دانش‌آموز باید مدارکی مانند کارنامه و ریز نمرات با نمرات بالا ارائه شوند. در واقع مدرسه مورد نظر با درخواست دانش‌آموزانی که در مقاطع قبلی عملکرد بهتری داشته‌اند، موافقت خواهدکرد.

بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به اروپا کدامند؟

انتخاب بهترین رشته دبیرستان برای مهاجرت امر چندان دشواری نیست. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که حتما باید رشته‌های سختی مانند پزشکی را انتخاب کنند؛ اما در واقع رشته‌های متنوعی برای تحصیل در مدارس اروپایی وجود دارند که در آینده می‌توانند منجر به اخذ اقامت شما در کشور مورد نظر شوند. بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به اروپا عبارتند از:

  • پرستاری: یکی از رشته‌هایی که برای تحصیل در آن نیاز به پرداخت هزینه‌های بالا نیست، پرستاری است. در کشورهایی مانند انگلستان، آلمان، سوئیس، سوئد و ... می‌توانید در این رشته‌ در مقطع دبیرستان تحصیل کنید. باید رشته تحصیلی خود را در این مقطع به گونه‌ای انتخاب کنید که امکان ادامه تحصیل در دانشگاه در رشته پرستاری وجود داشته باشد.
  • مهندسی مکانیک: در تمام دنیا رشته مهندسی مکانیک آینده شغلی بسیار خوبی دارد. به همین دلیل می‌توان در مقطع دبیرستان این رشته را برای تحصیل انتخاب کرد. کشورهای مختلف مانند اتریش در این زمینه به نیروی کار نیاز دارند. با اشتغال در شغل مورد نظر امکان اخذ اقامت نیز فراهم می‌شود.
  • پزشکی و دندانپزشکی: همانطور که می‌دانید پزشکی و دندانپزشکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در دنیا هستند. بیشتر والدین نیز تمایل دارند که فرزندانشان در این رشته‌ها تحصیل کنند. خوشبختانه کشورهای اروپایی نیز به افراد تحصیل‌کرده در این رشته‌ها نیازمند هستند و امکانات متعددی در اختیار این دانشجویان قرار می‌دهند. با تحصیل در رشته‌هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی در آینده امکان به دست آوردن شغل پردرآمد نیز بیشتر است.

بهترین مدارس اروپا کدامند؟

به منظور تحصیل در مدارس اروپا باید با بهترین مراکز آموزشی این قاره آشنا شوید. در کشورهایی مانند انگلیس، آلمان، سوئد و .. مدارس بسیار مشهوری قرار دارند. این مدارس همگی دارای رتبه جهانی هستند و از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند. در ادامه به بهترین مدارس اروپا اشاره خواهیم کرد:

  • مدرسه قلعه سالم در آلمان
  • کالج خورشید آلپ در سوئیس
  • مدرسه بین‌المللی سنت گیلگن در اتریش
  • دبیرستان هانری چهارم در فرانسه
  • کالج بین‌المللی نتردام
  • مدرسه کویین انگلیس
  • کالج میل هیل در لندن

بهترین کشور اروپایی برای تحصیل در مقطع دبیرستان

انتخاب بهترین کشور اروپایی برای تحصیل در مقطع دبیرستان امر دشواری است؛ زیرا در تمامی کشورهای اروپایی امکانات آموزشی با سطح بالا ارائه می‌شوند. شاید بتوان گفت که کشور انگلیس بهترین کشور برای تحصیل در مقطع متوسطه و دبیرستان است. شما بعد از اتمام تحصیل در این مقطع به راحتی در دانشگاه پذیرش می‌شوید. دانشگاه‌های این کشور جزو معروف‌ترین مراکز آموزش عالی در اروپا هستند. به همین دلیل به منظور تحصیل در مدارس اروپا، اغلب افراد مراکز آموزشی انگلیس را انتخاب می‌کنند.

یکی از دیگر مدارس مناسب برای دانش‌آموزان بین‌المللی، مدارس کشور آلمان است. شما در صورتی می‌توانید در دانشگاه‌هایی این کشور تحصیل کنید، که در مدارس این کشور پذیرش شوید. بعد از اخذ مدرک دیپلم می‌توانید درخواست خود را برای ثبت‌نام در مدارس کشور آلمان ارائه دهید.  

کم هزینه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در مدارس

با توجه به هزینه بالای تحصیل در مدارس کشورهای اروپایی، بسیاری از والدین به دنبال ارزان‌ترین مدارس هستند. هزینه تحصیل در خارج از کشور یکی از چالش‌های پیش رو برای دانش‌آموزان خارجی است که گاهی منجر به عدم موفقیت برای ثبت‌نام در این مدارس بین‌المللی می‌شود. از این رو بهتر است با توجه به هزینه تحصیل، کم هزینه‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل انتخاب شوند. یکی از کشورهای ارزان برای تحصیل، فرانسه است که هر ساله پذیرای دانش‌آموزان خارجی متعددی است. تحصیل در دانشگاه های فرانسه به زبان فرانسوی رایگان است و گاهی تنها باید 200 یورو به صورت سالانه پرداخت شود.

دومین کشور ارزان برای دانش‌آموزان بین‌المللی، اسپانیا است. شما باید برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به صورت سالانه تا 2000 یورو پرداخت کنید. لاتویا نیز برای دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی شرایط مناسبی فراهم کرده است. تنها با 4 الی 5 هزار یورو می‌توان در این کشور تحصیل کرد. هزینه‌های تحصیل برای دانش‌آموزان با دانشجویان متفاوت است.

قوانین مدارس اروپا

در سیستم آموزشی کشورهای اروپایی قوانین واحدی وجود ندارد. ممکن است در کشورهای مختلف مانند سوئیس و آلمان، از نظام آموزشی متفاوتی استفاده شود. به همین دلیل قوانین مدارس اروپا نیز با هم یکسان نیست؛ اما سن شروع تحصیلات در مدارس این کشورها بین 5 تا 7 سال است. در این صورت ممکن است سن پایان تحصیلات 15، 16، 17 یا 18 سالگی باشد.

تعداد ساعات کلاس درس در هفته نیز در کشورهای مختلف، متفاوت است؛ اما به طور کلی دانش‌آموزان در مدارس کشورهای اروپایی باید به طور هفتگی، 30 تا 35 ساعت در کلاس حضور داشته باشند. همچنین زمان شروع سال تحصیلی در هر کشور متفاوت است. به همین دلیل برای آشنایی با شرایط تحصیل در مدارس اروپا، باید با نوع نظام آموزشی آن کشور آشنا شوید.

بورسیه تحصیلی زیر 18 سال اروپا

کسانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند اغلب تمایل دارند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند. در این صورت با توجه به قوانین آموزشی کشور مورد نظر، امکان تحصیل رایگان فراهم می‌شود. گاهی با گذراندن مقاطع تحصیلی مختلف امکان دریافت بورسیه در مقاطع بالاتر وجود دارد. بورسیه تحصیلی زیر 18 سال اروپا با توجه به نوع قوانین هر کشور تعیین می‌شود. دانش‌آموزان بین‌المللی برای تحصیل در مدارس اروپا باید شهریه پرداخت کنند. در برخی از کشورها هزینه‌های تحصیل بسیار زیاد است و می‌توان با توجه به عملکرد دانش‌آموز در مقاطع قبلی، از بورسیه تحصیلی استفاده کرد. در بسیاری از کشورها در صورت گذراندن دوران دبستان و دبیرستان با نمرات بالا، امکان ورود مستقیم دانش‌آموز به دانشگاه وجود دارد. این موضوع موجب شده است که بسیاری از افراد به دنبال استفاده از بورسیه و تحصیل رایگان باشند.

تحصیل در مدارس هلند

تحصیل در مدارس اروپا یکی از روش‌های اخذ ویزای دانش‌آموزی است. یکی از کشورهایی که به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌شود، هلند است. دانش‌آموزان خارجی می‌توانند در مدارس بین‌المللی این کشور، ثبت‌نام کنند. تحصیل زیر 18 سال در این مدارس به زبان انگلیسی است و نیازی به یادگیری زبان هلندی وجود ندارد. در صورت موفقیت دانش‌آموز در این مدارس، گواهینامه‌های بین‌المللی مانند iGCSE و IB اعطا می‌شوند. برخی از مدارس بین‌المللی هلند عبارتند از:

  • مدرسه بین‌المللی Almere
  • مدرسه خصوصی Amesterdam
  • مدرسه Arnhem
  • مدرسه بین‌المللی Utrecht

دانش‌آموزان در سیستم آموزشی مدارس هلند باید از سن 5 سالگی در مقطع ابتدایی شروع به تحصیل کنند. مدرک دیپلم نیز در سن زیر 18 سالگی به دانش‌آموز اعطا می‌شود. مانند نظام آموزشی حاکم بر بیشتر کشورهای دنیا، در هلند نیز دانش‌آموزان می‌توانند در مقطع متوسطه، حرفه و تخصص (VMBO) را انتخاب کنند و یا اینکه در گروه VWO قرار بگیرند و برای ورود به دانشگاه‌های معتبر تلاش کنند. 

تحصیل در مدارس نروژ

تحصیل در مدارس اروپا می‌تواند شرایط را برای ورود به دانشگاه و اخذ تابعیت فراهم کند. یکی از کشورهای دیگر که به عنوان مقصد مهاجرین برای تحصیل انتخاب می‌شود، نروژ است. از بهترین سیستم‌های آموزی در جهان برای آموزش به دانش‌آموزان در این کشور استفاده می‌شود. دانش‌آموزان به منظور تحصیل در مدارس نروژ می‌توانند از سن 6 سالگی، مقطع ابتدایی را آغاز کنند و در سن 13 سالگی مقطع ابتدایی را به پایان برسانند. البته قبل از این مقطع ورود به مهدکودک در این کشور، اختیاری است. جالب است بدانید تحصیل در مقطع دبیرستان از سن 16 سال تا 18 سال نیز اختیاری می‌باشد!

دانش‌آموزان خارجی بهتر است به منظور تحصیل در مدارس خارج از کشور، مراکز آموزشی را انتخاب کنند که دارای خوابگاه هستند. این مدارس به صورت شبانه‌روزی هستند و به صورت خصوصی اداره می ‌شوند. در نتیجه باید برای تحصیل در مدارس خصوصی نروژ، شهریه پرداخت شود.

تحصیل در مدارس ایتالیا

در کشورهای اروپایی مدارس مختلفی برای تحصیل دانش‌آموزان خارجی، وجود دارند. ایتالیا نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی، دارای مدارس دولتی و خصوصی است. مدارس خصوصی بین‌المللی انتخاب بهتری برای دانش‌آموزان خارجی هستند. در نظام آموزشی این کشور، تحصیل از سن 6 الی 11 سالگی در مقطع ابتدایی اجباری است. سن شروع مقطع متوسطه اول، 11 الی 14 سالگی است.

حداقل در این مقطع باید در هفته دانش‌آموز 30 ساعت در کلاس درس حضور داشته‌باشد. در مقطع متوسه دوم، دانش‌آموز برای ورود به دانشگاه آماده می‌شود. ابتدا دروسی مانند زبان و ادبیات ایتالیایی، ریاضیات و جغرافیا تدریس می‌شوند. دوره‌های تخصصی از بعد از این دروس در سال سوم ارائه می‌شوند. در هر دبیرستان ممکن است تحصیل در رشته‌های متنوعی، امکان‌پذیر باشد. به همین دلیل برای انتخاب مدرسه مورد نظر، باید به رشته‌های ارائه شده‌ در آن دقت شود. نام دو نوع مدرسه ایتالیایی را در ادامه ذکر خواهیم کرد:

  • دبیرستان علمی Liceo Scientifico
  • دبیرستان هنرهای زیبا Liceo Artistico

تحصیل در مدارس بلژیک

به منظور تحصیل در مدارس بلژیک باید با شرایط مراکز آموزشی بین‌المللی و هزینه تحصیل آشنا شد. نظام آموزشی در بلژیک به صورتی است که هر ایالت، سیستم متفاوتی دارد. کودکان از سن 6 سالگی باید مقطع ابتدایی را آغاز کنند. امکان فراگیری زبان‌هایی مانند فرانسوی، آلمانی، هلندی و انگلیسی نیز در مدارس این کشور وجود دارد. بسیاری از والدین برای تحصیل فرزندشان در خارج از کشور، مدارس بلژیک را انتخاب می‌کنند. مدارس بی‌المللی خصوصی در این کشور پذیرایی دانش‌آموزان از سراسر دنیا هستند.

هزینه تحصیل و زندگی در این شهر قبل از انتخاب مدارس باید بررسی شود. در بلژیک باید مبلغ 700 تا 950 یورو به صورت ماهانه برای هزینه زندگی در نظر گرفت. به دلیل گران‌بودن تحصیل در مدارس بین‌المللی بلژیک، دانش‌آموزان به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی هستند. البته این مورد در اکثر مدارس بین‌المللی قابل استفاده نیست. در برخی از مدارس بلژیک با کسب نمرات بالا، در مقطع بعدی در شهریه تخفیف داده‌خواهدشد.

تحصیل در مدارس فرانسه

طبیعتا تحصیل در مدارس فرانسه از نظر کیفی با دیگر کشورهای پیشرفته اروپایی، تفاوت چندانی ندارد. در این کشور نیز از یک نظام آموزشی مدرن و به‌روز استفاده می‌شود و همین موضوع تا حدودی تحصیل در مدارس این کشور را جذاب کرده‌است. جالب است بدانید که تحصیل در مدارس فرانسه به زبان فرانسوی رایگان است! در واقع دانش‌آموزان می‌توانند مقاطع ابتدایی تا دبیرستان را به زبان فرانسوی تحصیل کنند و هزینه‌ای پرداخت نکنند؛ اما در مدارس شبانه‌روزی باید برای تحصیل، شهریه‌ای در حدود 25 تا 30 هزار یورو در سال پرداخت شود.

در این مدارس بین‌المللی آموزش به صورت چندزبانه است و امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. علاوه بر این امکانات متعددی مانند خوابگاه و خدمات آموزشی و رفاهی در این مدارس ارائه می‌شود. با توجه به بالا بودن سطح آموزش در مدارس بین‌المللی فرانسه، بسیاری از ایرانیان نیز تمایل دارند که فرزند خود را در این مدارس با دریافت اپلای دانش‌آموزی، ثبت‌نام کنند.

تحصیل در مدارس اتریش

اتریش یک کشور اروپایی است که دارای مدارس بین‌المللی برای تحصیل دانش‌آموزان از سراسر دنیا است. مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در مدارس دارای مراحل مشابه‌ای با دیگر کشورها است. هنگامی که قصد دارید که به منظور تحصیل فرزندتان به یک کشور مهاجرت کنید، باید قبل از هر چیز نسبت به دریافت پذیرش اقدام کنید. بدین منظور باید به سایت مدرسه مورد نظر مراجعه کنید. در این صورت مدارک هویتی و تحصیلی باید ارائه شوند تا بتوان نسبت به اخذ ویزای دانش‌آموزی اقدام کرد. اتریش کشوری ایده‌آل برای تحصیل و زندگی است.

تحصیل زیر 18 سال در مدارس اتریش می‌تواند تاثیر زیادی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان داشته باشد. بالا بودن سطح کیفی آموزش تضمین‌کننده آینده تحصیلی و شغلی دانش‌آموز است. دانش‌آموزان خارجی باید در مدارس شبانه‌روزی بین‌المللی ثبت‌نام شوند. در این صورت امکان استفاده از خوابگاه برای اسکان نیز وجود دارد. باید به این نکته توجه شود که به منظور تحصیل در مدارس اتریش باید برگه تمکن مالی ارائه شود. زیرا تحصیل و زندگی در این کشور دارای هزینه‌های مختلفی است که باید توسط والدین تامین شوند. شهریه مدارس به صورت سالانه دریافت می‌شود و باید در کنار آن به هزینه‌های دیگری مانند غذا، مسکن و .... نیز توجه شود.

تحصیل در مدارس جمهوری چک

سیستم تحصیلی در جمهوری چک شامل مراحل مختلفی است که از پیش‌دبستانی تا دانشگاهی دربر می‌گیرد. در دوره پیش دبستان، کودکان 3 تا 6 ساله ثبت نام می‌کنند و به عنوان مقدمه‌ای برای تحصیل در مدارس ابتدایی آماده می‌شوند. در این مرحله، کودکان بازی‌های آموزشی و فعالیت‌های مختلف را انجام می‌دهند تا مهارت‌های اجتماعی و ذهنی خود را تقویت کنند. بعد از این مرحله، دوره تحصیلات ابتدایی آغاز می‌شود.این مرحله برای کودکان 6 تا 11 ساله است و تحصیل آنها به صورت رسمی خواهد بود. در این مرحله، کودکان با مباحث مختلفی مانند زبان، ریاضیات، علوم و تاریخ آشنا می‌شوند. آخرین دوره تحصیلی پیش از دانشگاه نیز، دوره متوسطه است. دروس دانش آموزان در این دوران تخصصی‌تر خواهد بود. علاوه بر این، در جمهوری چک همچنین مدارس حرفه‌ای و فنی نیز وجود دارد که به دانش‌آموزان امکان می‌دهد تا مهارت‌های عملی و تخصصی خود را در زمینه‌های مختلف توسعه دهند.

مشاوره حرفه‌ای در مورد تحصیل در مدارس اروپا

کشورهای اروپایی به عنوان مقصد اصلی مهاجرت تحصیلی دانش‌آموزان خارجی محسوب می‌شوند. هر ساله تعداد زیادی دانش‌آموز در مدارس بین‌المللی این کشور ثبت‌نام می‌کنند. ما در مورد تحصیل در مدارس اروپا اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. از این رو می‌توانید مراحل اخذ اپلای، ویزای دانش‌آموزی و ثبت‌نام در این مدارس را با سرعت بیشتری طی کنید. یک اشتباه می‌تواند زمان اخذ ویزا را طولانی کند. در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموز در مدارس باید به شروع سال تحصیلی دقت شود تا بر اساس آن نسبت به دریافت ویزا اقدام شود. از این رو تنها کارشناسان با ارائه مشاوره می‌توانند موجب صرفه جویی در وقت شما شوند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز