◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

تحصیل در مدارس سوئیس با بهترین خدمات

تحصیل در مدارس سوئیس به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی، طرفداران بسیار زیادی دارد. به منظور آش

فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

تحصیل در مدارس سوئیس

تحصیل در مدارس سوئیس به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی، طرفداران بسیار زیادی دارد. به منظور آشنایی با شرایط ثبت‌نام و هزینه‌های تحصیل در این کشور با ما همراه باشید. همانطور که می‌دانید سوئیس یک کشور ثروتمند است. برخی از افراد که دارای تمکن مالی مناسب می‌باشند، به دنبال تحصیل فرزندانشان در گرانترین مدرسه سوئیس هستند. قبل از هر چیز باید با قوانین مدارس سوئیس و روش تدریس در این مراکز آموزشی، آشنا شوید.

طبیعتا این کشور از نظام آموزشی سطح بالایی برخوردار است و ایرانیان بسیار زیادی تمایل دارند که از طریق مهاجرت تحصیلی، اقامت این کشور را اخذ کنند. تحصیل در مدارس خارج از کشور به ویژه در مراکز آموزشی اروپایی شرایط متفاوتی با ایران دارد. بهره‌مندی از امکانات آموزشی، رفاهی، امکان ورود آسان به دانشگاه و در نهایت پیدا کردن شغل از ویژگی‌های تحصیل در کشورهایی مانند سوئیس است.

سوالات متفاوتی در ذهن والدین در مورد تحصیل فرزندانشان در سوئیس وجود دارد. اینکه بهترین مدارس سوئیس کدام هستند؟ آیا امکان تحصیل در این مدارس به زبان انگلیسی وجود دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: تحصیل در مدارس اروپا

شرایط تحصیل در مدارس سوئیس

به منظور آشنایی با شرایط تحصیل در مدارس سوئیس، باید با این کشور آشنایی مختصری داشته‌باشیم. کشور سوئیس از 26 ایالت (کانتون) تشکیل شده‌است و به صورت جمهوری فدرال اداره می‌شود. معمولا هر ایالت 1 تا 2 زبان رسمی دارد. سیستم آموزشی کشور سوئیس نیز از سطح بسیار بالایی برخوردار است. جمعیت این کشور در حدود 7/5 میلیون نفر است. مساحت سوئیس نیز برابر با 41290 کیلومترمربع می‌باشد.

شهر برن به عنوان پایتخت آن در نظر گرفته‌شده‌است. واحد پول این کشور ثروتمند، فرانک سوئیس است. از جنگ جهانی دوم یک قرارداد مورد توافق ملت‌های مختلف وضع شد که مانع از آن شده‌است که این کشور محل جنگ باشد؛ بنابراین این کشور بسیار امن است و بسیاری از پول‌ها، طلا و جواهرات دنیا در آن قرار دارد! از این رو به عنوان یکی از پردرآمدترین کشورهای جهان به شمار می‌آید. زبان‌های آلمانی، ایتالیایی، رومانش و فرانسوی در این کشور چندزبانه به رسمیت شناخته می‌شوند.

در کشور سوئیس به عنوان یکی از مقاصد دانش‌آموزان مهاجر، نظام آموزشی یکسانی برای ایالت‌ها وجود ندارد. به این معنی که هر ایالت سیستم آموزشی خاص خود را دارد. افراد زیر 18 سال در زمینه فیزیک، ریاضی و ... می‌توانند در این کشور تحصیل کنند. دانش‌آموزان باید از سن 6 الی 7 سالگی ( در برخی از ایالت‌ها از 5 سالگی) آموختن را آغاز کنند و به مدرسه بروند.

مدارس سوئیس به صورت محلی، بین‌المللی، دوزبانه و خصوصی هستند. جالب است بدانید بسیاری از مشاهیر مانند انیشتین، یونگ، محمد مصدق و ... در مراکز علمی و آموزشی سوئیس تحصیل کرده‌اند. خانواده‌های سلطنتی در سراسر دنیا فرزندان خود را در گرانترین مدارس سوئیس ثبت‌نام می‌کنند. روند تحصیل در مدارس سوئیس، از دوره ابتدایی آغاز می‌شود. دانش‌آموز بعد از اتمام این دوره وارد مقطع راهنمایی و دبیرستان خواهدشد.

مدارک لازم برای تحصیل در مدارس سوئیس

به منظور تحصیل در مدارس خارج از کشور باید قبل از هرچیز به دنبال اخذ پذیرش (Admission) از مرکز آموزشی مورد نظر باشید. با پشت‌سر گذاشتن این مرحله، مقدمات برای دریافت ویزای دانش‌آموزی نیز فراهم خواهد شد. به منظور اخذ پذیرش از مدارس سوئیس، باید مدارک تحصیلی ارائه شوند. بعد از دریافت پذیرش از مدرسه مورد نظر باید تمامی مدارک به همراه برگه پذیرش برای اخذ ویزای تحصیلی، ارائه شوند. مدارک لازم برای تحصیل در مدارس سوئیس عبارتند از:

  • ارائه گذرنامه
  • ارائه برگه پرشده ویزای دانش‌آموزی
  • ارائه تصویر گذرنامه یا پاسپورت
  • داشتن ویزای شنگن قبل
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه برگه پذیرش تحصیلی از مدرسه مورد نظر
  • ارائه اصل مدرک و کارنامه به همراه ترجمه
  • ریز نمرات مقاطع قبلی
  • گواهی زبان انگلیسی
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه
  • ارائه رضایت‌نامه والدین

به دلیل اینکه دانش‌آموز برای تحصیل در کشور سوئیس زیر 18 سال است، باید رضایت‌نامه از طرف والدین ارائه شود. نمرات کارنامه مقطع قبلی می‌تواند در پذیرش دانش‌آموز در مدارس مختلف، تاثیرگذار باشد. در واقع در صورتی که نمرات درس‌های مختلف بالا باشند، شانس بیشتری برای پذیرش در مدارس سوئیس وجود دارد. به دلیل امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور، حتما باید گواهی آن نیز ارائه شو. با توجه به نوع مدرسه، نوع گواهی ممکن است متفاوت باشد.

تحصیل در مدارس ابتدایی سوئیس

تحصیل در مقطع ابتدایی در کشور سوئیس برای دانش‌آموزان با سن 7 سال، الزامی است. والدین می‌توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت‌نام کنند. در این صورت هزینه تحصیل در مدارس سوئیس رایگان است. همچنین امکان ثبت‌نام دانش‌آموز در مدارس خصوصی نیز وجود دارد. به منظور تحصیل در مدارس خصوصی، باید شهریه پرداخت شود. حداقل دوران تحصیل در مقطع ابتدایی در کشور سوئیس، 8 سال است؛ اما به طور معمول باید این افراد یک دوره 9 ساله را برای دریافت مدرک، طی کنند.

دانش‌آموزانی که قصد دارند از طریق مهاجرت تحصیلی در مدارس سوئیس ثبت‌نام کنند، نیز شرایط متفاوتی دارند. این دانش‌آموزان بین‌المللی هستند و باید در مدارس خصوصی تحصیل کنند. امکان تحصیل رایگان برای این دانش‌آموزان مگر در موارد خاص، امکان پذیر نیست. مدارس خصوصی تنها مختص دانش‌آموزان بین‌المللی نیست و سوئیسی‌ها نیز می‌توانند فرزندان خود را در این مدارس ثبت‌نام کنند.

تحصیل در مقطع دبیرستان سوئیس

به منظور تحصیل در مدارس سوئیس باید زیر 18 سال سن داشته‌باشید. در این صورت امکان تحصیل در مقاطعی مانند دبیرستان برای شما امکان‌پذیر خواهدبود. با توجه به رشته و علاقه‌مندی دانش‌آموزان، مقطع متوسطه به دو دسته دبیرستان (Gymnasium) و هنرستان (Berufslehre) تقسیم می‌گردد. موضوعاتی که دانش‌آموزان به آن علاقه‌مند هستند در این دو مراکز علمی با هم متفاوت می‌باشد. این نوع تقسیم‌بندی در سیستم آموزشی ایران نیز اجرا می‌شود. در دبیرستان‌های تخصصی رشته‌هایی مانند ریاضیات، هنر، تربیت‌بدنی، اقتصاد، زبان مدرن و زبان باستانی وجود دارند.

امکان تحصیل در دبیرستان‌های چندزبانه سوئیس برای دانش‌آموزان بین‌المللی فراهم شده‌است. معمولا دو زبان انگلیسی و آلمانی در این مدارس رایج هستند؛ البته در ایالت‌های مختلف ممکن است از زبان‌های فرانسوی و ایتالیایی نیز استفاده شود. معمولا 4.5 تا 6.5 سال زمان برای تحصیل در دوره دبیرستان نیاز است. بعد از اتمام این دوره مدرک دیپلم به دانش‌آموز اعطا می‌شود. مدرک دیپلم فارغ‌التحصیلی فدرال (Eidgenössische Matura) برای ثبت‌نام در تمامی دانشگاه‌ها معتبر است.

دانش‌آموزانی که راهی هنرستان می‌شوند نیز با توجه به علاقه‌مندی خود، در رشته‌های متنوع آموزش می‌بینند. مدت زمان تحصیل در هنرستان و دوره کارآموزی 2 تا 4 سال است. در این مدت دانش‌آموز می‌تواند در رشته‌هایی مانند مکانیک، حسابداری، آرایشگری و ... تحصیل کند. بیشتر مدت زمان تحصیل این افراد در شرکت‌های مختلف صرف خواهدشد و تنها در حدود 2 روز در هفته دانش‌آموزان در مدرسه حضور دارند. به منظور تحصیل برای رشته‌های معلمی نیز یک دوره مجزا به نام Fachmittelschule در مدارس وجود دارد. تحصیل در مدارس سوئیس با توجه به نوع رشته، در دبیرستان یا هنرستان مراحل متفاوتی دارد.

اخذ ویزای دانش‌آموزی برای تحصیل در مدارس سوئیس

تحصیل در مدارس سوئیس تنها با اخذ ویزای دانش‌آموزی ممکن خواهدبود. همانطور که در بخش مدارک مورد نیاز برای تحصیل در سوئیس ذکر شد، دانش‌آموز ابتدا باید درخواست خود را از طریق سایت مدارس ارسال کند. در صورت اخذ پذیرش، می‌توان مراحل بعدی را برای اخذ ویزای دانش‌آموزی برای تحصیل در مدارس این کشور طی کرد.

به منظور موفقیت در طی کردن این مراحل، باید مدارک شما تکمیل باشد. این مدارک باید در مدت زمان تعیین‌شده به اداره مهاجرت سوئیس ارسال شوند. مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل، یکی از روش‌های استفاده از امکانات آموزشی این کشور است. در نتیجه بسیاری از افراد تمایل دارند که فرزندانشان در سوئیس تحصیل کنند.

باید به این نکته توجه داشته‌باشید که امکان دریافت ویزای همراه نیز برای والدین وجود دارد. در این صورت می‌توانید با همراهی کردن فرزندان، بر زندگی و مراحل آموزشی او، نظارت داشته‌باشید. البته این کشور برای والدین دانش‌آموزان در این کشور، ویزای همراه صادر نمی‌کند! والدین برای نظارت بر روند آموزشی فرزندان می‌توانند از ویزای دیدار سوئیس استفاده کنند. در این صورت پدر و مادر می‌توانند 3 ماه در سال را به سوئیس بروند و در کنار فرزندشان باشند.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی سوئیس

تحصیل در مدارس کشور سوئیس یک رویا برای دانش‌آموزان در سراسر دنیا است. کیفیت آموزشی و خدمات رفاهی یکی از دلایل این میزان علاقه برای تحصیل در سوئیس و اخذ ویزای تحصیلی سوئیس می‌باشد. تمکن مالی برای ویزای تحصیلی سوئیس درواقع یکی از شروط اخذ آن است که باید در هنگام ارائه مدارک هویتی و تحصیلی ارائه شود. متقاضی باید ثابت کند که دارای تمکن مالی است و می‌تواند هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس را تامین کند. میزان تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل به صورت سالانه، در حدود 19200 یورو است.

باید به این نکته توجه شود که زندگی و تحصیل در کشور سوئیس دارای مخارج متعددی است. هزینه تحصیل و پرداخت شهریه، هزینه مسکن یا خوابگاه، هزینه ایاب و ذهاب و هزینه خورد و خوراک را باید به این مقدار اضافه کنیم. قبل از درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس باید برگه تمکن مالی را تهیه و در هنگام ارائه مدارک، تحویل داده شود. مبلغ ذکر شده برای یک سال تحصیلی است و بدیهی است که باید برای سال های بعدی نیز تضمین داده شود.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس

بورسیه تحصیلی سوئیس به منظور تحصیل رایگان و تخفیف‌ شهریه، کاربرد دارد. بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان، کشور سوئیس را به عنوان مقصد اصلی مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. هزینه تحصیل در سوئیس نسبت به سایر کشورها کم‌تر است. همچنین شرایط بورسیه تحصیلی برای دانش‌آموزان بین‌المللی متنوع می‌باشد. دولت سوئیس برای دانش‌آموزان و کسانی که قصد تحصیل در مدارس شبانه‌روزی را دارند، شرایط مختلفی را در نظر گرفته‌است. به عنوان مثال امکان تخفیف در شهریه برای دانش‌آموزان فراهم شده‌است.

در بیشتر کشورهای اروپایی امکان استفاده از بورسیه تحصیلی وجود دارد. بسیاری از دانش‌آموزان به دنبال دریافت بورسیه برای تحصیل رایگان هستند؛ اما در مدارس بین‌المللی اغلب بورسیه شامل کمک هزینه تحصیلی و یا تخفیف در شهریه سالانه است. این شرایط تنها برای دانش‌آموزان بین‌المللی با نمرات ممتاز می‌باشد. در مدارس سوئیس نیز می‌توان با کسب نمرات بالا، از تخفیفات و کمک‌هزینه‌های تحصیلی استفاده کرد. معمولا این شرایط در مقطع تحصیلی دبیرستان قابل استفاده می‌باشد.

با توجه به امکانات آموزشی، رفاهی و ورزشی مدارس بین‌المللی، طبیعتا هزینه تحصیل در این مراکز آموزشی زیاد است. از این رو والدین دانش‌آموزان به دنبال راهی برای کاهش میزان هزینه تحصیل فرزندشان هستند. به همین دلیل اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس ساده‌ترین روش برای کاهش میزان هزینه‌های تحصیل است.

هزینه تحصیل در مدارس سوئیس

دانش‌آموزان بین‌المللی در مدارسی تحصیل می‌کنند که مختص افراد غیرسوئیسی است. هر کدام از این مدارس شهریه متفاوتی دارند. در لیست بهترین مدارس سوئیس می‌توان نام این مراکز علمی را نیز مشاهده کرد. به منظور آشنایی با شهریه هر مدرسه، توضیحاتی را برای هر کدام به صورت جداگانه ذکر خواهیم کرد:

مدرسه Beau Soleil

یکی از مدارس خصوصی سوئیس، کالج Beau Soleil است. این مدرسه دارای شهریه بسیار زیادی است. این کالج، پسران و دختران را در سنین 12 تا 19 سالگی پذیرش می‌کند. این مؤسسه آموزشی در شهر توچال ویارز قرار دارد که در قسمت فرانسه‌نشین سوئیس واقع شده‌است. زبان تحصیل در این مدرسه دوزبانه، انگلیسی و فرانسوی است. حداقل هزینه تحصیل در این کالج، 50000 فرانک سوئیس است. شهریه بسیار گران آن به دلیل ارائه امکانات آموزشی و استفاده از تجهیزات به روز می‎‌باشد.

مدرسه بین‌المللی سنت ژرژ سوئیس

در سال 1927 این مدرسه تاسیس شد و به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر شناخته می‌شود. این مدرسه بین‌المللی پذیرای دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی تا دبیرستان است. با توجه به مقطع تحصیلی، هزینه تحصیل در این مدرسه، متفاوت است. امکانات متنوع آموزشی و رفاهی از ویژگی‌های مرکز آموزشی سنت ژرژ سوئیس هستند.

کالج آیگلون

 این مدرسه یکی از مراکز آموزشی شبانه‌روزی در سوئیس است. جالب است بدانید که برنامه درسی در این کالج بر اساس قوانین آموزشی بریتانیا است! به همین دلیل زبان انگلیسی یکی از زبان‌های اصلی در این کالج محسوب می‌شود. دانش‌آموزان متعددی هرساله از سراسر دنیا از سنین 10 تا 18 سال در این مدرسه ثبت‌نام می‌کنند. هزینه تحصیل در این مدرسه برای یک ترم، 60000 تا 70000 فرانک سوئیس است. در صورتی که آموزش تمام‌وقت باشد، میزان شهریه نیز کاهش پیدا می‌کند.

روش تدریس در مدارس سوئیس

همانطور که گفته شد نظام آموزشی در کشور سوئیس در هر کانتون متفاوت است؛ البته تمامی روش‌ها و قوانین آموزشی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این کشور هستند. ممکن است روش تدریس، تقویم آموزشی و تعداد واحدهای درسی در هر ایالت متفاوت باشد. برنامه‌های درسی در مدارس سوئیس بر اساس به روزترین متد دنیا تنظیم می‌شوند. مسئولان منطقه‌ای وظیفه طراحی برنامه درسی و روش تدریس را بر عهده دارند. تحصیل در مدارس سوئیس با توجه به سطح بالای سیستم آموزشی، گزینه مناسبی برای پیشرفت دانش‌آموزان است.

آموزش زبان مادری یکی از اصلی‌ترین اهداف آموزشی در این کشور در دوران ابتدایی است. اولویت اصلی نظام آموزشی در رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی و جغرافیا است. یکی از رشته‌های مهم در این سیستم آموزشی، علوم طبیعی است. دروس دیگری نیز مانند تاریخ، موسیقی، هنر و طراحی نیز در مدارس این کشور، تدریس می‌شوند.

با توجه به اینکه هر ایالت دارای روش تدریس متفاوتی است، نمی‌توان هر کدام را به صورت جداگانه توضیح داد؛ زیرا مدارس مختلف در این کشور، برنامه درسی متفاوتی دارند. مطمئنا به دلیل بهره‌مندی از نظام آموزشی بسیار پیشرفته، روش تدریس در این کشور نیز با استفاده از بهترین متد طراحی شده‌است. از این رو بسیاری از والدین تمایل دارند که فرزندانشان در این سیستم آموزشی تحصیل کنند.

گرانترین مدرسه سوئیس

سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. به همین دلیل بسیاری از فرزندان افراد ثروتمند در این کشور تحصیل می‌کنند. بدیهی است که در مقاطع مختلف تحصیلی مانند ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه، مراکز علمی مختلفی برای تحصیل این افراد وجود دارد. گرانترین مدرسه سوئیس یا درواقع گرانترین مرکز آموزشی در دنیا، کالج له‌روزه (Le Rosey) است. این مرکز آموزشی با 140 سال قدمت، به مدرسه پادشاهان معروف است. بسیاری از پادشاهان معروف در دنیا در این مدرسه تحصیل کرده‌اند. حتی محمدرضا شاه نیز در مدرسه گران له‌روزه تحصیل کرده‌است!

بسیاری از افراد ثروتمند در دنیا، فرزندان خود را برای تحصیل در مدارس سوئیس ثبت‌نام می‌کنند. در مدرسه له‌روزه شهریه‌های بسیار بالایی بر تحصیل دانش‌آموزان، دریافت می‌شود. برای تحصیل در این مدرسه باید سالانه 130 هزار دلار پرداخت شود. البته در این کشور مدارس دیگری نیز وجود دارند که شهریه سالانه آن‌ها در حدود 75 هزار دلار است.

به دلیل بالا بودن میزان شهریه سالانه مدرسه پادشاهان، افراد عادی نمی‌توانند در این مدرسه تحصیل کنند. در طول عمر 140 ساله این مدرسه افراد مشهور زیادی در آن تحصیل کرده‌اند. با توجه به نرخ بالای شهریه، طبیعتا این مدرسه امکانات آموزشی خود را در سطح بالایی ارائه می‌دهد.

آشنایی با مدارس شبانه‌روزی سوئیس

مدارس شبانه‌روزی سوئیس دارای امکانات متنوعی برای پیشرفت دانش‌آموزان هستند. از این رو جزو مدارس شاخص در جهان محسوب می‌شوند. جمعیت کم در این مدارس موجب می‌شود که معلمان وقت بیشتری را برای آموزش به دانش‌آموزان صرف کنند. با توجه به نظام آموزشی در سوئیس، در این مدارس منابع آموزشی بی‌شماری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کیفیت آموزش در مدارس سوئیس بسیار بالا است و هر کانتون یا ایالت، سیستم آموزشی مختص به خود را دارد. این مدارس اغلب خدمات آموزشی و رفاهی بسیار خوبی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند. بهترین مدارس شبانه‌روزی سوئیس عبارتند از:

  • مدرسه انستیتو روزنبرگ
  • مدرسه Alpin Beau Soleil
  • کالج آمریکای TASIS
  • مدرسه du Léman Sàrl
  • کالج Brillantmont

به منظور تحصیل دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی سوئیس باید شهریه پرداخت شود؛ زیرا این مدارس به صورت خصوصی اداره می‌شوند و برای ارائه امکانات، از والدین شهریه دریافت می‌شود. علاوه بر امکانات آموزشی، امکان اسکان دانش‌آموز نیز در این مدارس وجود دارد. در نتیجه به منظور اقامت در خوابگاه باید هزینه پرداخت شود. هزینه مدارس شبانه‌روزی از 60 هزار تا 140 هزار فرانک سوئیس متفاوت است. میزان شهریه این مراکز آموزشی بستگی به نوع مدرسه و منطقه آن دارد. از این رو می‌توان قبل از ثبت‌نام در مدارس بین‌المللی سوئیس، از میزان شهریه آن‌ها با مراجعه به سایت آگاه شد.

قوانین تحصیل در مدارس سوئیس

به منظور آشنایی با قوانین مدارس سوئیس باید با شرایط تحصیل در این مراکز آموزشی آشنا شد. کشور سوئیس دارای منابع طبیعی خاصی نیست و از طریق پذیرش دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی، این مورد را جبران می‌کند. یکی از بهترین نظام‌های آموزشی در سراسر دنیا، در سوئیس اجرا می‌شود. دانش‌آموزان باید مقطع ابتدایی و دبیرستان را در 9 سال تمام کنند. باید به این نکته توجه شود که تحصیل در مدارس ابتدایی سوئیس اجباری است و شهروندان سوئیسی می‌توانند به صورت رایگاه در مدارس دولتی آن تحصیل کنند. این قوانین برای دانش آموزانی ایرانی که قصد تحصیل در مدارس سوئیس را دارند بسیار جذاب است. 

ورود به سیستم آموزش عالی یکی از مزایای تحصیل در مدارس این کشور است. ثبت‌نام در دوره پیش دبستانی که از سن 5 الی 6 سالگی است، برای دانش‌آموزان اجباری نیست. روش تدریس، سیستم آموزشی و برنامه درسی در کانتون‌های سوئیس باهم متفاوت است. به همین دلیل هر کانتون یا ایالت، شرایط متفاوتی از دیگر مدارس دارد. دانش‌آموزان خارجی می‌توانند در مدارس بین‌المللی سوئیس ثبت‌نام کنند.

لباس فرم مدارس سوئیس

یکی از کشورهایی که دانش‌آموزان در آن لباس فرم نمی‌پوشند، سوئیس است! شاید تصور کنید که پوشیدن یونیفرم مدرسه در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اجباری است؛ اما لباس فرم مدارس سوئیس اجباری نیست و هر دانش‌آموز می‌تواند لباس مورد علاقه خود را بپوشد. معمولا لباس فرم در کشورهای آنگولاساکسون و یا کشورهای آسیایی بیشتر کاربرد دارد. در کشورهایی که جزو مستعمرات سابق انگلستان نیز بوده‌اند، لباس فرم در مدارس را مشاهده می‌کنیم.

پیشنهاد پوشیدن یونیفرم در پارلمان سوئیس به صورت دوره‌ای مطرح می‌شود. در بهار سال 2019 میلادی این پشنهاد به طور کامل رد شد. بیشتر افراد عقیده داشتند که این نظر یک گام به عقب محسوب می‌شود؛ زیرا در گذشته تاکید بیشتری روی پوشیدن یونیفرم مدرسه بود. در برخی از مدارس خصوصی نخبه، مانند مراکز آموزشی که خانواده سلطنتی در آن تحصیل می‌کنند، می‌توان یونیفرم مدرسه را مشاهده کرد. معمولا در این مدارس از پیراهن سفید یقه دار و شلوار خاکستری استفاده می‌شود.

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل فرزند در مدارس

سوئیس به عنوان یک کشور ثروتمند اروپایی مقصد بسیاری از دانش‌آموزان از سراسر دنیا برای تحصیل است. به همین منظور بهتر است با شرایط مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل در مدارس آشنا شویم. در این کشور یک سیستم آموزشی واحد و یکپارچه وجود ندارد. به این معنی که هر ایالت یا کانتون، نظام آموزشی مختص به خود را دنبال می‌کند. در نتیجه تمامی مواردی مانند روش تدریس، واحد درسی، ساختار آموزشی و ... با هم تفاوت دارند؛ اما ممکن است دارای شباهت‌هایی با هم باشند. در بیشتر ایالت‌ها سن شروع تحصیل 6 سالگی است و تا 18 سالگی مدرک دیپلم اخذ می‌شود.

مدارس سوئیس به صورت محلی، بین‌المللی، دوزبانه و خصوصی اداره می‌شوند. در مدارس بین‌المللی سوئیس، دانش‌آموزان خارجی از سراسر دنیا حضور دارند. در این نوع مدارس باید برای تحصیل، شهریه به صورت سالانه پرداخت شود. بسیاری از این مدارس شبانه‌روزی هستند و امکان اسکان دانش‌آموز در آن‌ها نیز وجود دارد. مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل در مدارس کار چندان ساده‌ای نیست و قبل از از هرچیز باید نسبت به اخذ پذیرش از مدرسه مورد نظر اقدام کرد. در صورت موافقت با درخواست، می‌توان نسبت به اخذ ویزای دانش‌آموزی سوئیس اقدام کرد. با توجه به سن دانش‌آموز باید مراحل اخذ ویزا با ارائه مدارک هویتی و تحصیلی، با سرعت بیشتری طی شود.

شرایط تحصیل در مدارس بین المللی سوئیس

تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی مدارس سوئیس امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل دانش آموزانی که فقط به زبان انگلیسی مسلط هستند بایستی به مدارس بین المللی این کشور برای ادامه تحصیل مراجعه کنند. البته بسیاری از شهروندان سوئیس برای آموزش ویژه فرزندان خود این مدارس را انتخاب می‌کنند تا کودکان از همان سنین خردسالی چندین زبان را فرا بگیرند. بنابراین در این مدارس از بسیاری از کشورها می‌توانید دانش آموزان بسیاری را ببینید.

برای ورود به این مدارس، ارائه سوابق سال‌های تحصیلی قبل‌تر و بیمه نامه حوادث ضروری است. همین‌طور از ارگان‌های مربوطه باید اجازه اقامت فرزند خود را نیز تهیه کرده باشید. نکته مهم درباره مدارس بین المللی سوئیس که در تمامی دنیا شناخته شده هستند، سخت گیری و انضباط بالا در این مدارس است. مدارس بین المللی سوئیس مثل سوروال مونترو یا موسسه آف دم روزنبرگ، دیسیپلین بالایی دارند. تحصیل در این مدارس رایگان نیست و از دانش آموزان شهریه دریافت می‌شود.

امکانات تحصیل در مدارس بین المللی سوئیس

تمامی عناوین درسی که در مدارس دولتی و خصوصی سوئیس تدریس می‌شوند، در مدارس بین المللی نیز ارائه می‌شوند. دانش آموزان حق انتخاب کلاس‌های فوق برنامه مثل موسیقی و حتی کلاس‌های ورزشی را نیز دارند. نکته جالب درباره این مدارس این است که برخی برنامه‌ها و کلاس‌های مذهبی خاص نیز برای دانش آموزان مسیحی در نظر گرفته می‌شوند. امکان استفاده از خوابگاه و اقامتگاه تحت نظر مسئولین آموزشی این کشور برای تمامس دانش آموزان وجود دارد. فراگیری چندین زبان برای دانش آموزان این مدارس اجباری است.

بازی‌های تابستانه و زمستانه زیادی برای دانش آموزان ارائه می‌شود تا همزمان با تحصیل روحیه خود را نیز حفظ کنند. از زمان پذیرش در این مدارس، دانش آموز تحت مراقبت و نظارت مسئولین آموزشی قرار می‌گیرند و در برخی اوقات والدین نیز از طریق فرزندان خود، ویزا و اقامت این کشور را دریافت می‌کنند.

دریافت مشاوره تخصصی در خصوص تحصیل در مدارس سوئیس

همانطور که می‌دانید سوئیس یکی از کشورهای ثروتمند در دنیا است که بسیار از والدین تمایل دارند فرزندشان در مدارس این کشور تحصیل کند. از این رو می‌توانید با دریافت مشاوره تخصصی از تیم اسکورایز، شرایط را برای اپلای دانش‌آموزی فرزند خود در مدارس سوئیس آسان‌تر کنید. ما در این موسسه قصد داریم اطلاعات درست را در اختیار شما قرار دهیم. با انتخاب بهترین مدرسه در سوئیس امکان پیشرفت تحصیلی و شغلی در آینده بیشتر خواهدبود. بنابراین دریافت مشاوره بهترین راه برای جلوگیری از سردرگمی شما است.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز