قوانین و نحوه ثبت نام در مدارس خارج از کشور

قوانین مدارس خارج از کشور با توجه به نوع مدرسه، متفاوت است. ثبت‌نام مدارس خارج از کشور، امکان آموزش

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1401 - 10 - 21
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

قوانین مدارس خارج از کشور با توجه به نوع مدرسه، متفاوت است. ثبت‌نام مدارس خارج از کشور، امکان آموزش از راه دور، قوانین و نحوه ثبت نام در مدارس خارج از کشور برای تحصیل نوجوانان را، در این مقاله شرح خواهیم داد. دانش‌آموزان برای تحصیل در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان می‌توانند از طریق دریافت ویزای دانش‌آموزی، به کشورهای مختلف مهاجرت کنند. این نوع ویزا تنها به کسانی تعلق خواهد گرفت که از مدرسه مورد نظر، پذیرش داشته‌باشند. در بیشتر مواقع با اپلای دانش‌آموزی و ارائه مدارک تحصیلی و هویتی فراهم می‌شود.

همانطور که می‌دانید به منظور تحصیل در مدارس خارج از کشور باید با قوانین مدارس آشنا شد. والدین باید اطلاعات جامعی را در مورد قوانین، نظام آموزشی، زمان شروع سال تحصیلی، شرط سنی برای ورود به مدرسه و مدت زمان تحصیل به دست آورند. باید به این نکته توجه شود که هر کشور دارای مدارس دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی است که هر کدام شرایط خاصی، برای ثبت‌نام ارائه می‌دهند. اغلب دو کشور آمریکا و کانادا مقصد اصلی دانش‌آموزان خارجی تحصیل هستند؛ اما کشورهای اروپایی مانند انگلیس و آلمان نیز شرایط بسیار متنوعی برای پذیرش دانشجو دارند.

به منظور آشنایی با انواع مدارس در خارج از کشور، می‌توانید به سایت این مراکز آموزشی مراجعه کنید. در این صورت به راحتی می‌توانید با قوانین مدارس خارج از کشور در مقاطع تحصیلی مختلف، آشنا شوید. برخی از مدارس امکانات آموزشی خود را در سه مقطع ارائه می‌دهند و برخی تنها برای ثبت‌نام دانش‌آموز در مقطع دبیرستان پذیرش می‌کنند. تحصیل دانش‌آموزان زیر 18 سال در مدارس کشورهای پیشرفته در مقاطع مختلف قابل انجام است. ثبت‌نام در این مدارس نیز دارای شرایط و قوانین خاص خود است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

ثبت نام مدارس خارج از کشور

ثبت‌نام مدارس خارج از کشور با توجه به نوع امکانات آموزشی، نظام آموزشی و ... دارای شرایط مختلفی است. همچنین قوانین مدارس خارج از کشور با توجه به نوع مدرسه، با هم متفاوت است. این امکان برای دانش‌آموزان خارجی فراهم‌شده است که با انتخاب مدارس بین‌المللی، در مدارس کشورهای پیشرفته تحصیل کنند. از این رو والدین تمایل دارند که فرزندان خود را در مدارس این کشورها ثبت‌نام کنند.

قبل از ثبت‌نام باید نسبت به دریافت اپلای و ویزای دانش‌آموزی اقدام کرد. در صورتی که والدین قصد داشته‌باشند فرزند خود را در مدت تحصیل همراهی کنند، باید ویزای همراه یا توریستی نیز اخذ شود. داشتن تمکن مالی یکی از شروط اصلی دریافت ویزا است. از این رو والدین باید بتوانند هزینه‌ تحصیل و زندگی فرزندشان در کشور مورد نظر را، پرداخت کنند.

هر مدرسه دارای شرایط متفاوتی برای پذیرش وجود دارد. بدیهی است که در هنگام ارائه درخواست برای پذیرش، باید مدارک تحصیلی مقطع قبلی ارائه شود. کارنامه تحصیلی و ریز نمرات جزو اصلی‌ترین مدارک برای ثبت‌نام در مدارس خارج از کشور هستند. به منظور دریافت پذیرش باید اصل مدارک تحصیلی به همراه ترجمه رسمی، ارائه گردند. والدین می‌توانند فرزندان خود را در مدارس ایرانی خارج از کشور نیز ثبت‌نام کنند که در این صورت باید دانش‌آموز دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشد.

در بیشتر مدارس بین‌المللی دانش‌آموز می‌تواند به زبان انگلیسی تحصیل کند. فرقی ندارد مدرسه مورد نظر در کدام کشور قرار داشته‌باشد. گاهی در کنار امکان تحصیل به زبان انگلیسی، زبان آن کشور نیز در طی دوران تحصیل آموزش داده‌خواهدشد. اگر دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی تا دبیرستان در مدارس خارج از کشور ثبت‌نام شود، زودتر می‌تواند با فرهنگ آن کشور آشنا شود. این موضوع برای کسانی که قصد مهاجرت دارند، بسیار اهمیت دارد.

آموزش از راه دور مدارس خارج از کشور

قوانین مدارس خارج از کشور به گونه‌ای اتخاذ شده‌اند که با نظام آموزشی جهانی، هماهنگی دارند. آموزش از راه دور یکی از روش‌ها برای تحصیل نوجوانان در مدارس خارج از کشور است. در این صورت در هر مکانی، امکان استفاده از آموزش از راه دور برای دانش‌آموز فراهم است. به همین دلیل بدون نیاز به حضور فیزیکی در کلاس درس، می‌توان تمام یا بخشی از دوره آموزشی را از راه دور گذراند. این مورد برای ایرانیان خارج از کشور نیز یک امتیاز مثبت است. از این رو همواره بسیاری از ایرانیان نیز فرزندان خود را در مدارس آموزش از راه دور ثبت‌نام می‌کنند.

در این مدارس اینترنتی امکان استفاده از آموز از راه دور وجود دارد. این نوع مدارس برای خانواده‌هایی که دارای فرزندان زیر 18 سال هستند، انتخاب مناسبی اند. والدینی که قصد مهاجرت دارند با استفاده از این گزینه نباید دیگر نگران وقفه تحصیلی فرزندشان باشند. زیرا در همان مقطع تحصیلی و بر اساس قوانین آموزشی ایران، می‌تواند تحصیل کند. در این صورت امکان دریافت مدرک در آخر مقطع تحصیلی مورد نظر، وجود دارد. در صورت اتمام تحصیل در مقطع دبیرستان نیز، مدرک دیپلم به دانش‌آموز اعطا می‌شود.

مدارکی که از این طریق ارائه می‌شود دارای اعتبار هستند و می‌توان از آن‌ها برای ادامه تحصیل در دانشگاه استفاده کرد. هزینه تحصیل در این مدارس نیز بسیار کمتر از آموزش حضوری است. با توجه به قوانین مدارس خارج از کشور، دانش‌آموز می‌تواند به صورت حضوری و آنلاین تحصیل خود را ادامه دهد.

مدارس خارج از کشور چگونه است؟

یکی از رویاهای والدین برای فرزندانشان، قوانین و نحوه ثبت نام در مدارس خارج از کشور با بهترین امکانات آموزشی و رفاهی است. همانطور که می‌دانید دانش‌آموزان بین‌المللی می‌توانند در بهترین مدارس خصوصی تحصیل کنند. به منظور تحصیل در این مدارس باید شهریه به صورت سالانه پرداخت شود. در هر کشور مدارس دولتی و خصوصی وجود دارند. حتی شهروندان همان کشور نیز می‌توانند برای استفاده از امکان آموزشی، فرزندان خود را در مدارس خصوصی ثبت‌نام کنند.

تحصیل افراد زیر 18 سال در خارج از کشور یکی از روش‌ها برای ورود راحت تر به دانشگاه‌های معتبر جهان است. در صورتی که دانش‌آموز مقطع دبیرستان را در مدارس خارج از کشور بگذراند، می‌تواند به راحتی به دانشگاه معتبر وارد شود. هر کشور شرایط ویژه‌ای برای ثبت‌نام دانش‌آموزان بین‌المللی ارائه کرده است. با استفاده از بورسیه تحصیلی می‌توان از تحصیل رایگان در برخی از مدارس خارج از کشور بهره‌مند شد. برای دانش‌آموزانی که به تنهایی برای ثبت نام در مدارس خارج از کشور اقدام می‌کنند، امکان ثبت‌نام در مدارس شبانه‌روزی دارای خوابگاه وجود دارد. در این صورت دیگر نیازی به همراهی والدین با وی نیست.

قوانین مدارس آمریکا

قوانین و نحوه ثبت نام در مدارس خارج از کشور مانند آمریکا دارای شرایط و قوانین خاصی است. دانش‌آموز می‌تواند با ثبت‌نام در این مدارس، از امکانات آموزشی و رفاهی بی نظیری استفاده کند. در مدارس آمریکا دانش‌آموزان باید از سن 6 سالگی به تحصیل مشغول شوند. سن شروع کلاس نهم برای دانش‌آموزان از 14 سالگی است و در سن 18 سالگی نیز، شرایط برای فارغ‌التحصیلی فراهم می‌شود.

مانند سایر نظام‌های آموزشی یک دوره 12 ساله برای اخذ مدرک دیپلم باید طی شود. یکی از قوانین مدارس خارج از کشور، سیستم نمره‌دهی است که در کشور آمریکا نیز این قانون وجود دارد و سیستم نمره‌دهی در این کشور از A تا B است.

دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور

به منظور تحصیل دانش‌آموزان ایرانی در خارج از کشور، مدارس بین‌المللی زیادی وجود دارد. دانش‌آموزان ایرانی نیز مانند سایر ملیت ها می‌توانند برای تحصیل یکی از مدارس خارج از کشور را انتخاب کنند. قوانین مدارس خارج از کشور باهم متفاوت است و با توجه به آن باید مدارک ارائه شود. همانطور که گفته شد، دانش‌آموزان بین‌المللی می‌توانند با تحصیل در مدارس شبانه‌روزی، از خوابگاه نیز استفاده کنند. با اسکان در این مدارس دیگر نیازی به همراهی والدین با دانش‌آموز نیست.

اخذ پذیرش در مدارس خارج از کشور

با توجه به قوانین تحصیل در مدارس خارج از کشور، می‌توان کشور مناسب را انتخاب کرد و نقش زیادی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز دارد. آینده تحصیلی و شغلی وی در گرو تحصیل در این مدارس است. در برخی از کشورها مانند آلمان تنها در صورت تحصیل در دبستان و دبیرستان، می‌توان در دانشگاه‌ها نیز تحصیل کرد. به همین علت حتی با تحصیل در مقطع دبیرستان نیز می ‌توان مراحل موفقیت در دانشگاه، دستیابی به شغل مورد نظر و دریافت اقامت تحصیلی را طی کرد.

پیشنهادات ویژه:

تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس انگلیس

تحصیل در مدارس سوئیس

تحصیل در مدارس اروپا

بهترین کشور برای تحصیل نوجوانان

بیشتر کشورهای پیشرفته شرایط بسیار خوبی برای تحصیل نوجوانان فراهم می‌کنند. کشورهایی مانند آمریکا و کانادا یکی از مقاصد اصلی برای تحصیل دانش‌آموزان هستند. هر کشور قوانین خاص خود را در این زمینه دارد که باید به آن توجه شود. قوانین مدارس خارج از کشور برای دانش‌آموزان بین‌المللی متفاوت است. از این رو باید به صورت دقیق با شرایط و قوانین این مدارس آشنا شد.

بهترین کشورها برای تحصیل نوجوانان، آلمان، سوئیس، اتریش و هلند هستند. این کشورهای اروپایی مکان مناسبی برای پیشرفت در مقاطع تحصیلی مختلف به شمار می‌روند. به عنوان مثال کشور سوئیس یکی از مقاصد اصلی تحصیل فرزندان افراد ثروتمند است. بدیهی است که نوع نظام آموزشی، امکانات رفاهی و ... موجب شده است که این میزان تقاضا برای تحصیل دانش‌آموزان در این کشور وجود داشته‌باشد. انتخاب کشور مناسب برای تحصیل دانش‌آموز امری دشوار است؛ زیرا بیشتر کشورهای پیشرفته شرایط مناسبی برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم می‌کنند.

در صورتی که بتوانید به زبان آلمانی مسلط شوید، امکان تحصیل در مدارس آلمان را دارید. این کشور یکی از بهترین مدارس برای تحصیل در مقاطع دبستان و دبیرستان را دارد. سایر کشورها نیز با برخورداری از نظام آموزشی بسیار قوی، گزینه‌های خوبی برای تحصیل دانش‌آموزان هستند. با توجه به قوانین مدارس خارج از کشور، می‌توانید نسبت به اخذ پذیرش و ویزا، اقدام کنید.

راهنمایی و مشاوره جهت ثبت‌نام در مدارس خارج از کشور

بسیاری از والدین تمایل دارند که فرزندشان در بهترین مدارس خارج از کشور تحصیل کند تا آینده تحصیلی و شغلی‌اش، تضمین شود. به همین دلیل جهت ثبت‌نام در این مدارس، تیم اسکورایز بهترین مشاوره ممکن را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. با اخذ مشاوره مهاجرت تحصیلی، امکان انتخاب بهترین مدرسه و ثبت‌نام در آن وجود دارد. مدارس بین‌المللی در کشورهای مختلف دارای قوانین سخت‌گیرانه‌ای در هنگام اپلای دانش‌آموزی هستند. بنابراین تنها در صورت اخذ مشاوره اصولی، امکان عبور از این موانع وجود دارد.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز