نصفشو بده ویزا شو !

قوانین و شرایط مدارس انگلیس

قوانین مدارس انگلیس با توجه به نظام آموزشی قوی آن، با دیگر کشورها تفاوت‌های جزئی دارد؛ بنابراین به م

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1401 - 10 - 23
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

قوانین مدارس انگلیس

قوانین مدارس انگلیس با توجه به نظام آموزشی قوی آن، با دیگر کشورها تفاوت‌های جزئی دارد؛ بنابراین به منظور تحصیل در مدارس انگلستان باید با این قوانین آن، آشنا شد. یکی از دغدغه‌های والدین پیشرفت فرزندشان در تحصیل است. از این رو بسیاری از این والدین تصمیم می‌گیرند که به منظور پیشرفت تحصیلی، فرزند خود را در مدارس انگلستان، ثبت‌نام کنند. دانش‌آموزان خارجی در این کشور اغلب در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند و باید شهریه بپردازند. علاوه بر مدارس عادی، امکان ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان بر اساس سوابق تحصیلی نیز وجود دارد.

تحصیل در مدارس انگلیس از مزایای بی‌شماری برخوردار است. دانش‌آموز از امکانات آموزشی و رفاهی مدارس شبانه‌روزی بین‌المللی، می‌تواند استفاده کند و بعد از اخذ مدرک دیپلم، امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر را خواهدداشت. به همین دلیل شاید بهترین کشور برای تحصیل در مقطع ابتدایی و دبیرستان باشد. البته این شرایط در سایر کشورهای اروپایی نیز وجود دارند.

مدارس شبانه روزی (BORDING SCHOOL) نسبت به ثبت نام دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، اقدام می‌کنند. در بیشتر مواقع به دلیل عدم حضور قیم و سرپرست به همراه دانش‌آموز، امکان اسکان وی نیز در خوابگاه فراهم می‌شود. والدین باید از تمکن مالی مناسب برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی برخوردار باشند. به منظور اخذ پذیرش از مدرسه مورد نظر باید به سایت آن مراجعه شود و بعد از ارائه درخواست، مدارک تحصیلی و هویتی نیز آپلود شوند. در صورت اخذ اپلای تحصیلی انگلیس، امکان دریافت ویزای دانش‎‌آموزی برای تحصیل در مدارس خارج از کشور مانند انگلستان، فراهم‌خواهدشد. به منظور آشنایی با قوانین مدارس انگلیس باید ابتدا با انواع مدارس در این کشور آشنا شد.

انواع مدارس در انگلستان

به منظور آشنایی با نظام آموزشی کشور انگلستان باید بدانیم که در آن سه نوع مدرسه با شرایط مختلف وجود دارند که در این بخش با آنها آشنا خواهیم شد. در برخی از این مدارس، هزینه از طریق بودجه دولتی تامین می‌شود. در نتیجه شهروندان انگلستان نیازی نیست که نسبت به پرداخت شهریه اقدام کنند. قوانین مدارس انگلستان با توجه به نوع آن، متفاوت است. انواع مدارس در انگلستان عبارتند از:

  • مدارس دولتی انگلستان state school)): اعتبار و هزینه این مدارس از طریق بودجه دولتی تامین می‌شود و اداره آن‌ها بر عهده مقامات محلی است. این مدارس شامل مدارس محلی، شبانه‌روزی دولتی، خاص یا استثنایی، مدارس دینی و مذهبی و مدارس آزاد هستند.
  • آکادمی‌های انگلستان (Academy): آکادمی در انگلستان به طور مستقیم از طریق بودجه های دولتی، تامین اعتبار خواهدشد. اداره این نوع مدارس نیز به صورت مستقل است. انواع مدارس فناوری شهری و مدارس خصوصی مستقل از این نوع هستند.
  • مدارس مستقل خصوصی انگلیس: این نوع مدارس در کشور انگلستان به صورت خصوصی و مستقل اداره می‌شود و بودجه آنها از طریق دریافت شهریه از والدین دانش‌آموزان، تامین می‌شود.

هزینه مدارس شبانه‌روزی در انگلستان

قبل از انتخاب مدرسه مورد نظر برای تحصیل فرزند، باید به هزینه مدارس شبانه‌روزی این کشور، دقت شود. به دلیل وجود قوانین مدارس انگلستان، ممکن است هر مدرسه هزینه متفاوتی را به عنوان شهریه دریافت کند. با توجه به امکانات آموزشی و رفاهی هر مرکز آموزشی، هزینه مدارس شبانه‌روزی در انگلستان تعیین می‌شوند. به همین دلیل می‌توان با مراجعه به سایت هر مرکز آموزشی از میزان شهریه مطلع شد. برخی از افراد از طریق دریافت بورسیه، نسبت به تحصیل رایگان در این کشور اقدام می‌کنند.

مدارس تیزهوشان انگلستان

یکی از قوانین مدارس انگلیس، امکان تحصیل دانش‌آموزان نخبه و با استعداد در مراکز آموزشی تیزهوشان است. طبیعتا سطح علمی مدارس تیزهوشان انگلستان نسبت به مدارس عادی، بالاتر است و دانش‌آموز در یک محیط کاملا علمی رشد پیدا می‌کند. در صورتی که فرزند خود را در این مدارس ثبت‌نام کنید، مراحل پیشرفت تحصیلی وی با سرعت بیشتری طی خواهدشد. البته در این مدارس نیز به دلیل ارائه امکانات آموزشی متنوع، شهریه دریافت می‌شود.

مدارس انگلیس چه مزایایی دارد؟

دانش‌آموزان خارجی باید در مدارس شبانه‌روزی تحصیل کنند. یکی از مزایای تحصیل در مدارس کشورهای اروپایی مانند انگلستان، تربیت و پرورش دانش‌آموز به صورت مستقل است و همچنین امکان استفاده از برنامه‌های آموزشی و رفاهی متنوعی وجود دارد. یکی از قوانین مدارس انگلیس که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، ارائه برنامه های علمی و آموزشی است. در این صورت دانش‌آموز از سطح بالای آموزش در این کشور برخوردار است و این موضوع می‌تواند روی آینده تحصیلی و شغلی وی تاثیرگذار باشد.

مدارس ابتدایی انگلیس

مدارس ابتدایی انگلیس برای پذیرش دانش‌آموزان دارای قوانین خاص خود هستند. یکی از قوانین مدارس انگلستان در مقطع ابتدایی، توجه به شرط سنی است. در واقع دانش‌آموز برای تحصیل در این مقطع نباید کمتر از 3 سال داشته‌باشد. تحصیل در مدارس ابتدایی انگلیس از سن 5 سالگی اجباری است. بعد از به اتمام رساندن این مقطع، دانش‌آموز وارد دوره متوسطه خواهدشد. به منظور اتمام دوره ابتدایی باید از سن 5 الی 11 سال در مدارس این کشور تحصیل کرد. بر اساس قوانین نظام آموزشی انگلستان، تحصیل در مقطع ابتدایی و دبیرستان، اجباری است.

مشاوره در خصوص قوانین و شرایط مدارس انگلیس

تحصیل در مدارس خارج از کشور، پیشرفت تحصیلی و شغلی دانش‌آموز را تضمین می‌کند. در کشورهایی مانند انگلیس امکان ورود به دانشگاه‌های معروف مانند آکسفورد با تحصیل در مقطع ابتدایی، راحت‌تر خواهدشد. آشنایی با قوانین و شرایط مدارس انگلستان تنها با جستجو در اینترنت میسر نیست. از این رو ما در مجموعه اسکورایز متشکل از بهترین مشاوران برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس، راهنمایی‌های لازم را در این مورد به شما ارائه خواهیم داد. قوانین و شرایط تحصیل در کشورهای مختلف اروپایی با یکدیگر متفاوت است و تنها با اخذ یک مشاوره تخصصی می‌توانید درک کامل و جامعی از این قوانین داشته‌باشید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز