◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

مهاجرت تحصیلی به استرالیا + شرایط سنی بهترین رشته ها و هزینه

استرالیا یکی از مقاصد تحصیلی محبوب در بین دانشجویانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور دارند. این کشو

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 10 - 02
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

استرالیا یکی از مقاصد تحصیلی محبوب در بین دانشجویانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور دارند. این کشور از سیستم آموزشی باکیفیت بالا و تجربیات فرهنگی متفاوتی برخوردار است. مهاجرت تحصیلی به استرالیا روشی عالی برای تجربه سبک زندگی منحصربه‌فرد و درعین‌حال کسب مهارت‌های جدید محسوب می‌شود. استرالیا، دارای دانشگاه‌هایی در سطح جهانی، کالج‌های حرفه‌ای و محیط آموزشی عالی با زبان انگلیسی برای حمایت از دانشجویان غیربومی است. افرادی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند، می‌توانند از طریق بهترین دانشگاه‌های این کشور نظیر ملبورن، دانشگاه ملی استرالیا و سیدنی اقدام نمایند. این دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، حقوق، پزشکی و مهندسی دانشجو می‌پذیرند. تحصیل در یکی از این دانشگاه‌ها، می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت و دانش لازم را برای موفقیت در شغل موردنظر به دست آورید و شانس خود را برای اخذ اقامت دائم افزایش دهید.

 استرالیا این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده که بتوانند با هزینه‌های کم و باکیفیت آموزشی بالایی در دانشگاه‌های این کشور تحصیل نمایند. استرالیا به دلیل داشتن سیستم آموزشی مناسب، فرهنگ غنی و استانداردهای عالی زندگی، یکی از مقاصد پرطرف‌دار برای تحصیل است. ملبورن در بین شهرهای دانشجویی در سال 2019 رتبه سوم را به خود اختصاص داد. سیستم آموزشی استرالیا در سراسر جهان شناخته شده و از دانشگاه‌های معتبری برخوردار است.

شرایط سنی تحصیل در استرالیا

برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا باید حداقل 18 سال سن داشته باشید. اگر متقاضی برای شروع مقطع تحصیلی جدید بعد از گذراندن مدت‌زمان طولانی اقدام کند، ممکن است ایراداتی وجود داشته باشد. در این صورت داوطلب باید توجیه کافی برای فاصله ایجاد شده در بین مقاطع تحصیلی خود داشته باشد. این توجیه می‌تواند از طریق سابقه کار یا هر چیز دیگری پذیرفته شود. برای اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط سنی تحصیل در استرالیا روی لینک کلیک کنید.

هزینه مهاجرت تحصیلی به استرالیا

هزینه مهاجرت تحصیلی به استرالیا

برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا، باید مدارکی مبنی بر بودجه کافی ارائه دهید. دانشجویان 3 ماه قبل از درخواست ویزای دانشجویی باید از طریق گزارش‌های صورت‌حساب‌ بانکی، میزان درآمد و سایر اسناد مالی خود اثبات کنند که تمکن مالی کافی برای پذیرش دارند. تمام دانشجویانی که از طریق دانشگاه‌های استرالیا پذیرش شده‌اند، باید دارای بودجه کافی برای تأمین‌های هزینه‌های خود تا زمان اقامت در این کشور باشند. اگر متقاضی نتواند مدرکی مبنی بر بودجه موردنیاز خود ارائه دهد، ممکن است درخواست آن پذیرفته نشود. میزان هزینه موردنیاز برای 12 ماه 21041 دلار است و در صورت همراه داشتن اعضای خانواده این عدد افزایش می‌یابد. بودجه سالانه همراه داشتن اعضای خانواده برای بزرگ‌سال 7362 دلار و کودک 3152 دلار استرالیا است. این نکته را در نظر داشته باشید که میزان هزینه در تمام مقاطع یکسان نیست.

بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا

استرالیا طیف وسیعی از رشته‌‌های مختلف را در مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. برخی از رشته‌ها مانند مهندسی، پرستاری و فناوری اطلاعات تقاضای بالایی برای پذیرش دارند. در حال حاضر، دانشگاه‌های استرالیا د‌ر بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و بالاترین رتبه‌های جهانی را به اختصاص داده‌اند. در استرالیا یکسری رشته‌ها نسبت به دیگر موارد شناخته شده هستند. برخی از رشته‌های پرطرفدار در بین دانشجویان این کشور را برای شما معرفی می‌کنیم:

علوم کشاورزی

این رشته تقاضای بالایی در بازار کار دارد و دارای چندین زیر شاخه و به‌سادگی می‌توانید در صنعت بانک‌داری و یا بیوتکنولوژی شغل موردنظر خود را پیدا نمایید. مشاغلی مانند جنگل‌داری، کشاورزی و زراعت جزء رشته‌هایی هستند که تقاضای پذیرش بالایی دارند. علوم کشاورزی به دلیل شهرت این کشور برای شیوه‌های کشاورزی نوآور‌انه و پایدار و همچنین فرصتی برای کسب تجربه عملی توسط جابه‌جایی در صنعت و پتانسیل برای یافتن مشاغل، جزء رشته‌های محبوب برای دانشجویان خارجی در استرالیا محسوب می‌شود.

تجارت

اگر علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های بازرگانی در استرالیا هستید، در مقطع کارشناسی و ارشد گزینه‌های مختلفی وجود دارد. معمولاً در مقطع تحصیلی کارشناسی دانشجویان در رشته‌های اقتصاد، مدیریت بازرگانی، بازاریابی و حسابداری پذیرش می‌شوند. هزینه شهریه تحصیل در رشته حسابداری در مقطع مختلف نسبت به سایر کشورها کمتر است.

گردشگری و مدیریت هتل‌داری

استرالیا یک مقصد گردشگری است و تقاضای پذیرش در این رشته بسیار بالا خواهد بود. متوسط درآمد این رشته با مدرک کارشناسی 60000 دلار استرالیا است.

روان‌شناسی

استرالیا دارای چندین دانشگاه با رتبه برتر که مدرک روان‌شناسی ارائه می‌دهند. روان‌شناسی یکی از مشاغل پرتقاضا در این کشور محسوب می‌شود.

مهندسی

رشته‌های مهندسی از مشاغل پرتقاضا در سراسر جهان هستند. چندین شاخه مهندسی از جمله فناوری اطلاعات توسط دانشگاه‌های استرالیا ارائه می‌شود.

پرستاری

پرستاری یکی از رشته‌های بسیار سخت است که توسط چندین دانشگاه در استرالیا ارائه می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کشور استرالیا از طریق ادامه تحصیل می‌توانید از مشاوره مهاجرت تحصیلی استفاده نمایید.

تجربه مهاجرت تحصیلی به استرالیا

تحصیل در استرالیا، می‌تواند تجربه متفاوتی برای دانشجویان باشد. باتوجه‌به این‌که هر کشور دارای فرهنگ و اقلیم متفاوتی است، دانشجویان خارجی در هنگام ورود به این کشور با چالش‌هایی مواجه هستند. باتوجه‌به میزان‌پذیرش دانشجویان بین‌المللی در سراسر دنیا، استرالیا یکی از کشورهای موردعلاقه دانشجویان محسوب می‌شود. این کشور سالانه بیش از 300 دانشجوی خارجی را جذب می‌کند. دانشجویان در طول دوران تحصیلی خود این فرصت را دارند تا در رابطه با فرهنگ و شیوه زندگی مردم استرالیا، اطلاعات مفیدی را کسب کنند.

شرط معدل برای تحصیل در استرالیا

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های خارج از کشور، آرزوی بسیاری از دانشجویان است. برخی برای تحقق رؤیای خود اقدام می‌کنند و برخی از دانشجویان به‌ویژه آن‌هایی که نمرات پایینی دارند، ترس از رد درخواست پذیرش دارند. برخی از دانشجویان تصور می‌کنند با معدل پایین، نمی‌توانند در دانشگاه‌های معتبر و رؤیایی خود پذیرش بگیرند. برخی از کشورها باتوجه‌به دانشگاه‌های متعددی که دارند، دانشجویان خارجی را با معدل پایین پذیرش می‌کنند. استرالیا دارای دانشگاه‌هایی در سطح جهانی است و بهترین کیفیت آموزش را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

نام دانشگاه رتبه جهانی  شرط معدل در مقطع کارشناسی شرط معدل در مقطع کارشناسی ارشد  شرط معدل در مقطع دکتری
ملبورن 14 13 تا 15 13 تا 17 15
نیوساوث‌ولز 19 13تا 17 13 تا 17 13 تا 17
سیدنی 19 14 تا 19 13 16
ملی استرالیا 34 14تا 18 14 15
موناش 42 12 تا 14 12 تا 14 12 تا 14
وسترن استرالیا 72

14 تا 12

13 15
کوئینزلند 43 13 تا 17 13 تا 17 13 تا 17
آدلاید 89 14 تا 17 12 تا 15 15

تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم

در حال حاضر، رشته‌های مختلف و بی‌شماری در تمام زمینه‌ها وجود دارد. باتوجه‌به پیشرفت علم در زمینه‌های فناوری، پزشکی، ساخت‌وساز، کشاورزی و بهداشت زمینه یادگیری و پیشرفت در مقاطع تحصیلی امکان‌پذیر است. تقاضای تحصیل در رشته‌های پزشکی، مهندسی، ساخت‌وساز و هتل‌داری بسیار بالا بوده و افراد بعد از اخذ مدرک دیپلم برای پذیرش درخواست می‌دهند. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا از طریق مدرک دیپلم را دارند، باید مدارکی را ارائه دهید که نشان دهد آن‌ها از سطح و مهارت زبان انگلیسی بالایی برخوردار هستند. حداقل نمره آیلتس باید 6.5 و تافل 79 باشد. دوره دیپلم در استرالیا یک برنامه تخصصی است که آموزش‌های عملی برای دانش‌آموزان در رشته موردنظر برای آن‌ها ارائه می‌دهند. در این صورت آن‌ها مهارت کسب می‌کنند و آمادگی لازم برای شروع مسیرهای جدید تحصیلی را دارند. مهاجرت تحصیلی به استرالیا با مدرک دیپلم، مسیری درست و عالی برای افزایش پیشرفت و صلاحیت و پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد است.

تحصیل کارشناسی در استرالیا

 برای ورود به مقطع کارشناسی، مستلزم گذراندن مدرک تحصیلی متوسطه معادل 12 سال تحصیل در استرالیا است. همچنین متقاضیان باید دارای مدرک آیلتس یا تافل باشند. حداقل نمره آزمون آیلتس 6 و تافل باید 67 باشد.

شرایط سنی اپلای دکترا به استرالیا

هیچ‌گونه محدودیت سنی برای اپلای دکتری به استرالیا وجود ندارد. برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری و دریافت ویزای دانشجویی، سن نمی‌تواند تأثیرگذار باشد. افرادی که سن بالایی دارند، ممکن است بورسیه به آن‌ها تعلق نگیرد و هزینه‌های تحصیل و زندگی را پوشش ندهد. باتوجه‌به این‌که دانشگاه‌ها به‌سادگی دانشجویان جوان را پذیرش می‌کنند، در نتیجه معیاری برای واجد شرایط بودن بورسیه وجود ندارد و افرادی که سن بالایی دارند، نمی‌توانند ثابت کنند که مورد تبعیض قرار گرفته‌اند. این امکان وجود دارد برخی از دانشگاه‌ها کمک‌هزینه تحصیلی برای دانشجویان سن بالا نظر بگیرند، اما اغلب آن‌ها ترجیح می‌دهند، دانشجویان جوان را پذیرش کنند.

بورسیه فول فاند استرالیا 

استرالیا برای برخی از دانشجویان بورسیه فول فاند در نظر می‌گیرد. دانشجویانی که از سطح علمی و هوش بالایی برخوردار هستند، می‌توانند از دانشگاه‌های استرالیا بورسیه دریافت نمایند. استرالیا این امکان را برای دانشجویان برتر فراهم می‌کند که بتوانند از بورسیه فول فاند برخوردار شوند. از طریق این نوع بورسیه تحصیل و زندگی در استرالیا رایگان است و دانشجویان به‌صورت ماهانه کمک‌هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند. از مهم‌ترین شرایط برای اخذ بورسیه فول فاند استرالیا تسلط به زبان انگلیسی و کسب نمره موردنیاز در آزمون آیلتس است. در ادامه به برخی از دانشگاه‌های استرالیا که بورسیه فول فاند به دانشجویان در مقاطع مختلف ارائه می‌دهند، اشاره می‌کنیم:

  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه کوئینزلند
  • دانشگاه موناش
  • دانشگاه استرالیای جنوبی

مهاجرت افراد زیر 18 سال به استرالیا

مهاجرت افراد زیر 18 سال به استرالیا

کشور استرالیا در صورتی برای فرزند شما ویزا صادر می‌کند که سن آن‌ها کمتر از 18 سال و تحت تکفل یکی از والدین خود باشد. افراد بالای 18سال باید خود فرد برای اخذ ویزا اقدام نماید. مهاجرت زیر 18 سال برای رفتن به مدرسه دولتی یا خصوصی در استرالیا متحمل هزینه می‌شوند. سن شروع مدارس در این کشور حدود 5 سال است، اما شروع دقیق آن براساس استان و منطقه متفاوت خواهد بود.

هزینه تحصیل فوق لیسانس در استرالیا

تحصیل در اغلب کشورهای جهان گران است و استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی از دانشگاه‌ها برای کاهش هزینه‌های دانشجویان به آن‌ها بورسیه اختصاص می‌دهند. هزینه تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس بین 26600 تا 7658 دلار استرالیا در سال متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا به انتظارات و سبک زندگی شما بستگی دارد. هزینه مواد غذایی در این کشور نسبتاً بالا است. با این‌حال‌ هزینه‌ها بر اساس سبک زندگی هر فرد متفاوت خواهد بود. افراد گیاه‌خوار نسبت به گوشت‌خوار هزینه کمتری دارند و حدوداً 500 دلار استرالیا در ماه هزینه خوراک هر فرد می‌شود و اگر به طور منظم در رستوران یا کافه غذا بخورند، هزینه‌ها افزایش می‌یابند. بیشترین هزینه زندگی دانشجویی به مسکن تعلق می‌گیرد و باید بیش از 2000 دلار استرالیا در ماه اجاره آپارتمان در مرکز شهر سیدنی پرداخت نمایند. یک وعده‌غذایی معمولی در رستوران ارزان‌قیمت، حدود 25 دلار استرالیا است. به‌طورکلی استرالیا یکی از گرا‌ن‌ترین کشورها برای زندگی است و هزینه آن به طور قابل‌توجهی بالاتر از کشورهای انگلیس و آمریکا خواهد بود.

هزینه تحصیل دکترا در استرالیا

 مهم‌ترین عاملی که می‌تواند در هزینه تحصیل دکترا تأثیرگذار باشد، رشته تحصیلی است. طول دوره دکتری برای هر فرد متفاوت بوده و بین 3 تا 4 سال برای تکمیل آن به‌طور تمام وقت و گاهی اوقات 8 سال برای پاره وقت طول می‌کشد. حداقل کل شهریه دوره دکتری برای سه سال بین 140550 تا 175800 دلار استرالیا است. در ابتدا این ارقام برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا، می‌تواند بسیار دلهره‌آور به‌نظر برسد، اما اغلب دانشجویان در استرالیا بدون دریافت بورسیه تحصیلی که تمام هزینه تحصیل در استرالیا را پوشش می‌دهد، درخواست پذیرش در مقطع دکترا را دریافت نمی‌کنند. از دیگر هزینه‌های کلیدی در مقطع دکترا، هزینه خدمات و امکانات رفاهی دانشجویی است که به‌ازای هر سه ماه تحقیقات دریافت می‌شود. معمولاً هزینه خدمات براساس این‌که تمام وقت، پاره وقت و یا از راه دور باشند، متفاوت است.

هزینه هر 3 ماه تحقیق:

تمام وقت پاره وقت از راه دو
78 دلار 59 دلار 29 دلار

هزینه سالانه:

تمام وقت پاره وقت از راه دور
312 دلار 236 دلار 116 دلار

رشته های پولساز در استرالیا

اقتصاد استرالیا یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان است و نرخ بیکاری در این کشور پایین و نرخ اشتغال بالایی برای نیروهای ماهر دارد. به‌طورکلی، پول همه چیز یک شغل نیست، اما اهمیت بسیار بالایی دارد. داشتن یک شغل مناسب، می‌تواند از اهداف ضروری برای رسیدن به درآمد و وضعیت مالی مناسب باشد. مدرک دانشگاهی در اغلب موارد به‌عنوان پیش‌نیاز یک شغل پردرآمد محسوب می‌شود. رشته‌های پول‌ساز در زمینه پزشکی شامل جراح، متخصص بیهوشی، متخصص داخلی، روانپزشک و دندانپزشکی است. از دیگر رشته‌های پول‌ساز در استرالیا می‌توان به مهندسی، هتل‌داری، برق، ساخت‌وساز، وکالت، بازاریابی دیجیتال و مدیریت منابع انسانی اشاره کرد.

گرفتن پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشگاه‌های استرالیا در سال دو بار اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف می‌کنند. دانشجویانی که تمایل به تحصیل در یکی از دانشگاه‌های استرالیا را دارند، باید در زمان مشخص شده برای پذیرش درخواست خود را ثبت نمایند. برای اخذ پذیرش مدارک موردنیاز خود را آماده کنند. دانشجویان باید شرایط نمره آزمون برای تحصیل در استرالیا را داشته باشند. شرط معدل برای پذیرش ویزا بر اساس دانشگاه موردنظر، متفاوت است. یکی از مهم‌ترین شرایط پذیرش دانشجویان در استرالیا، کسب نمره آیلتس است. ابتدا باید در آزمون آیلتس شرکت کنند و نمره موردنیاز دانشگاه مقصد را کسب نمایند. در ادامه زمان درخواست برای پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا را شرح داده‌ایم:

ورودی‌ها جلسه تاریخ شروع فرایند درخواست آخرین‌مهلت شروع فرایند درخواست پیشنهادپذیرش
فوریه (ابتدایی) فوریه تا ژوئن ژوئیه / آگوست اکتبر تا نوامبر نوامبر تا دسامبر
جولای (ثانویه) جولای تا نوامبر نوامبر آوریل تا می می تا ژوئن

کلام آخر

استرالیا یکی از کشورهایی است که کیفیت سیستم آموزشی بسیار بالایی دارد. دانشگاه‌های این کشور رتبه‌های در سطح جهانی دارند و در سراسر دنیا دانشجو می‌پذیرد. زبان رسمی کشور استرالیا، انگلیسی است و دانشجویان برای پذیرش باید دارای مدرک آیلتس یا تافل باشند. دانشجویانی که قصد تجربه زندگی و تحصیل در خارج از کشور دارند، استرالیا می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد. باتوجه‌به نرخ پایین بیکاری در این کشور، دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی، می‌توانند در کمترین زمان ممکن شغل موردنظر خود را پیدا نمایند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز