🎉🎉 تولد ۶ سالگی اسکورایز 🎉🎉

رزرو مشاوره تخصصی

شرایط سنی تحصیل در استرالیا چیست؟

شرایط  سنی تحصیل در استرالیا چیست؟

محمدرضا طیران

1401 - 03 - 31

فهرست مطالب

  1. منتظر بمانید...

تحصیل در استرالیا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر و خواهان نیروهای متخصص و جوان، می تواند افق های روشنی را پیش روی فرزندان و جوانان شما قرار دهد. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و این خود یکی از مزایای تحصیل در استرالیا محسوب می شود. چرا که دیگر نیاز به آموختن زبان جدید نخواهید داشت.

همانند سایر کشورها، برای تحصیل در استرالیا نیز باید حائز شرایط خاصی باشید. از نمره زبان گرفته تا تمکن مالی و شرایط اخذ ویزای تحصیلی، همه و همه شرایطی است که پیش از اقدام به مهاجرت باید فراهم کرده باشید. در این مقاله به شرایط سنی تحصیل در استرالیا می پردازیم. اما شاید بهتر باشد پیش از آن شرایط کلی تحصیل در استرالیا را برای مقاطع مختلف مرور کنیم.

بیشتر بخوانید:

مهاجرت به استرالیا

شرایط کلی تحصیل در استرالیا

شرایط عمومی تحصیل در استرالیا پیش از هر چیز به مقطع تحصیلی مورد نظر شما بستگی دارد. بدیهی است که برای تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی شرایط تحصیل کمی سخت تر خواهد شد. شرایط سنی تحصیل در استرالیا نیز در مقاطع کارشناسی و پایین تر از آن کمی سخت تر است. در ادامه شرایط عمومی تحصیل در استرالیا را  برای مقاطع مختلف مورد بررسی قرار می دهیم.

تحصیل در مقطع ابتدایی

تحصیل در استرالیا در مقطع دبستان در تمام ایالت های استرالیا شرایط تقریباً مشابهی دارد. کودکان از سن ۷ سالگی تحصیل در این مقطع را آغاز می کنند. برای تحصیل در مقطع دبستان، داشتن مدرک زبان الزامی نیست. دبستان های استرالیا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می گردند.

تحصیل در مدارس دولتی هزینه بسیار کمتری دارد و ورود به آنها برای تمام دانش آموزانی که اقامت استرالیا را دارند امکان پذیر است. مدارس خصوصی شهریه بیشتری را دریافت می کنند. اما از آن طرف امکانات متنوع تری را برای دانش آموزان فراهم می کنند. در این میان می توان به خدماتی مانند ارائه پانسیون، خوابگاه و ... اشاره کرد. شرایط سنی تحصیل در استرالیا در دبستان های خصوصی با دولتی تفاوتی ندارد و کودکان از ۷ سالگی تا ۱۲ سالگی به تحصیل در این مقطع مشغول هستند.

شرایط سنی تحصیل در استرالیا

تحصیل در مقطع دبیرستان

شرایط سنی تحصیل در استرالیا در مقطع دبیرستان همانند بسیاری از کشورهای دیگر است. دانش آموزان از سن ۱۲ تا ۱۳ سالگی تحصیل در این مقطع را شروع کرده و در ۱۷ تا ۱۸ سالگی آن را به اتمام می رسانند. پس از آن دوره کالج است که دانش آموزان ۱۵ تا ۱۸ ساله می توانند به آن وارد شوند. داشتن مدرک زبان برای ورود به کالج های استرالیا الزامی نیست. این خود یکی از بهترین مزایای تحصیل در استرالیا برای دانش آموزان بین المللی است.

سیستم آموزشی استرالیا استاندارد بسیار بالایی در سطح جهان دارد و از این جهت تحصیل در دبیرستان ها و کالج های استرالیا برای دانش آموزان بین المللی مزایای بسیاری دارد. همچنین آنها می توانند یکی از اعضای خانواده خود را به عنوان همراه در کنار خود داشته باشند. صدور ویزا برای سایر افراد درجه یک خانواده زمان بیشتری می برد. کالج های استرالیا نیز همانند مدارس به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. در کالج های خصوصی خدمات متنوع و خاصی ارائه می شود و به طبع آن هزینه شهریه نیز بالاتر است.

تحصیل در مقطع کارشناسی

شرایط سنی تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی از این قرار است که دانشجو باید بین ۱۸ تا ۳۰ ساله باشد. داشتن گپ تحصیلی و بالاتر بودن سن باید موجه باشد. برای تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی باید در ابتدا پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه ها را دریافت کنید. برای اخذ پذیرش باید مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید و منتظر پاسخگویی بمانید. مشورت با وکلای مجرب و باسابقه در زمینه مهاجرت تحصیلی در این مرحله بسیار پیشنهاد می شود. پس از دریافت پذیرش از دانشگاه باید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید.

دانشجو پس از اخذ ویزای تحصیلی استرالیا می تواند ۹۰ روز پیش از شروع دوره تحصیلی به این کشور سفر کند. امکان کار حین تحصیل نیز برای دانشجویان در استرالیا وجود دارد. دانشجویان مقطع کارشناسی مجازند حداکثر ۲۰ ساعت در هفته را برای کمک به تأمین هزینه های زندگی و تحصیل به کار مشغول شوند.

شرایط سنی تحصیل در استرالیا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط سنی تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد به اندازه مقطع کارشناسی سختگیرانه نیست. اما در صورت داشتن گپ تحصیلی لازم است حتماً آن را توجیه کنید. داشتن سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی می تواند شانس شما را برای دریافت پذیرش بالاتر ببرد. فارغ التحصیلان این مقطع می توانند به آسانی در هر جای جهان به کار مشغول شوند. پس از اتمام این دوره تحصیلی می توانید ویزای کاری دریافت کرده و به مدت ۴ سال در این کشور اشتغال داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

معایب و مزایای تحصیل در استرالیا

تحصیل در مقطع دکترا

دانشجویان بین المللی با تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا از امکانات بسیاری بهره مند می شوند. یکی از آنها بهره مندی از بورسیه های تحصیلی است که به کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور کمک می کنند. طول دوره دکتر بین ۳ تا ۴ سال است.

شرایط سنی تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا چندان سختگیرانه نیست. با این وجود باید به گپ تحصیلی خود توجه داشته باشید. داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۷ برای پذیرش در این مقطع الزامی است. ارائه مقالات علمی در سطح بین المللی نیز شانس شما را برای پذیرش در مقطع دکترا بالا می برد. همچنین داشتن سوپروایز یا استاد راهنما و اخذ تأییدیه ادامه تحصیل از جانب او برای پذیرش در مقطع دکترا دانشگاه های استرالیا الزامی است.

تحصیل در استرالیا

کلام آخر

شرایط سنی تحصیل در استرالیا مسئله ای است که ممکن است در مراحل اول تصمیم به مهاجرت برای افراد چالش برانگیز به نظر برسد. با این حال اگر خواهان تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی هستید، می توانید با توجیه کردن گپ تحصیلی و ارائه رزومه تحصیلی یا علمی خوب، شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه های استرالیا بالا ببرید. همچنین اگر در زمینه های فنی فعالیت داشته اید، می توانید با هدف ورود سریع به بازار کار برای تحصیل در کالج های استرالیا اقدام کنید.

با فراهم کردن امکان تحصیل در استرالیا برای فرزندانتان می توانید آینده ای روشن را برای آنها رقم بزنید. چرا که سیستم آموزشی استرالیا از استاندارد بسیار بالایی در سطح جهانی برخوردار است و امکانات بسیار خوبی را برای دانش آموزان فراهم می کند. در نهایت لازم است از ابتدای تصمیم گیری، با کارشناسان و وکلای مجرب مهاجرت تحصیلی مشورت کنید تا به خوبی شرایط شما بررسی شود و بر اساس آن بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

سوالات متداول

 تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا چقدر زمان می برد؟

مدت زمان تحصیل در این مقطع تحصیلی بسته به رشته انتخابی متفاوت است اما معمولاً ۳ سال و ۳ ماه طول می کشد. برای دوره های پاره وقت، امکان تحصیل تا سقف ۶ سال نیز وجود دارد.

هزینه خوابگاه های دانشجویی چقدر است؟

بسته به نوع خوابگاه، بین ۱۱۰ تا ۲۸۰ دلار در هفته است.

برای انجام پروژه ها و تحقیقات پس از فارغ التحصیلی امکان اخذ ویزا وجود دارد؟

بله. ویزای بخش تحقیقات بعد از فارغ التحصیلی یا Subclass574 برای این افراد در نظر گرفته شده است.

 آیا پس از دریافت نامه ریجکتی می توانیم مجدداً برای دریافت ویزا اقدام کنیم؟

بله اما توصیه می شود نسبت به فهمیدن مشکل، کامل کردن مدارک و برطرف کردن نقص پرونده خود اقدام کنید. کمک گرفتن از مشاورین و وکلای مهاجرت تحصیلی در این مرحله بسیار پیشنهاد می شود.

 

اخبار و نوشته‌های اسکورایز

مشاهده همه

دیدگاه کاربران