برای اپلای چه مراحلی را باید طی کنم؟

در این مقاله پروسه کلی نحوه اپلای کردن برای یک دانشگاه خارجی در مقطع تحصیلات تکمیلی را توضیح می دهیم

شایان زمانی

شایان زمانی

1396 - 09 - 27
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

سوال خیلی از افرادی که دنبال اقدام کردن برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور هستند این است که نمی دانند باید از کجا شروع کنند. 
در این مقاله پروسه کلی نحوه اپلای کردن برای یک دانشگاه خارجی در مقطع تحصیلات تکمیلی یعنی برای کارشناسی ارشد یا دکترا در کشور های مختلف را توضیح می دهیم.

اولین گام، دقیقا بدونید چی میخواید

اول باید بدونید که چی میخواید! باید در ابتدا مشخص کنید که دوست دارید در چه رشته ای، در چه دانشگاهی و حتی در چه شهر و کشوری تحصیل کنید و دلیل انتخاب تون رو بنویسید. 
بعد با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر که در شهر و کشور دلخواه پیدا کرده اید به وبسایت آن رشته خاص رفته که شرایط پذیرفته شدن را می بینید.

تمامی وبسایت ها شرایط پذیرش خود اعم از نمره زبان، معدل و … را برای هر رشته مشخص می کنند. 
اگر شرایط اولیه را داشتید می توانید برای اخذ پذیرش به صورت آنلاین اقدام کنید.

پر کردن فرم اپلیکیشن

در همان وبسایت معمولا لینکی برای پر کردن فرم درخواست پذیرش دارند که با وارد شدن در آن و ایجاد یک حساب کاربری به فرم خود دسترسی پیدا می کنید و از آنجا با پر کردن اطلاعات شخصی و آپلود کردن مدارک مورد نیاز و البته معمولا پرداخت هزینه ای برای بررسی درخواست شما که به آن اپلیکیشن فی می گویند درخواست خود را ثبت می کنید.

انتظار برای جواب

بعد از این مرحله باید منتظر باشید تا درخواست شما و خیل عظیم دیگر درخواست کنندگان را بررسی و جواب نهایی را به شما ایمیل کنند. در این فاصله ممکن است استادی با دیدن درخواست شما و علاقه مند شدن به همکاری با شما از شما درخواست مکالمه تصویری از طریق اسکایپ داشته باشد.

بعد از بررسی ها اگر درخواست شما مورد پذیرش قرار بگیرد نامه پذیرش برای شما ارسال می شود.

انجام دادن کارهای رفتن به کشور مقصد

با در دست داشتن نامه پذیرش به سفارت کشور مقصد جهت اخذ ویزا مراجعه می کنید و با پر کردن یک درخواست دیگر برای ویزا بسته به کشور مقصد مدتی بعد -معمولا نزدیک به دو الی سه ماه- ویزا برای شما صادر می شود و می توانید برای تحصیل به کشور مورد نظر سفر کرده و در دانشگاه خود ثبت نام کنید.

این شالوده ای از مسیر پر پیچ و خم اپلای است که به صورت کامل و با جزئیات در وبینار ترفند های اپلای توضیح داده شده است.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز

mahsa

mahsa

28 - 03 - 1399

برای مقطع ارشد حتما باید اپلای از سایت انجام بشه؟ نمیشه مستقیم با استاد مکاتبه کرد؟