رزرو مشاوره تخصصی

چگونه اپلیکیشن فی را پرداخت کنیم؟ راهنمای کامل

چگونه اپلیکیشن فی را پرداخت کنیم؟ راهنمای کامل

Poorya gheysarian

1398 - 09 - 27

فهرست مطالب

  1. منتظر بمانید...

اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید ولی آشنایی کاملی با این روند ندارید قطعا کلمه اپلیکیشن فی به گوشتان خورده است و ممکن است معنای آن را ندانید. در این مقاله درباره اینکه اپلیکیشن فی چیست و نحوه پرداخت آن چگونه است صحبت می‌کنیم.

هزینه ­ی بررسی مدارک یا Application Fee چیست؟

پاسخ: برخی از دانشگاه­ ها برای بررسی مدارکی که شما برای دریافت پذیرش تحصیلی به آن دانشگاه فرستاده اید هزینه ­ای دریافت می­کنند که Application fee نام دارد. بیشتر هزینه ­های بررسی مدارک در محدوده 40 تا 50 دلار است و برخی از آنها حتی 90 دلار نیز هزینه دارند. این هزینه ها برای بسیاری از دانشجویان ایرانی مانع جدی در مسیر اپلای کردن برای دانشگاه است. اگر هزینه های بررسی مدارک برای شما سنگین باشد، ممکن است واجد شرایط دریافت تخفیف آن شوید.

چگونه هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه‌ها را پرداخت کنیم؟

برای پرداخت اپلیکیشن فی باید یکی از حساب های پی پال، مستر کارت، کردیت کارت و ... را داشته باشید. متاسفانه بسیاری از ایرانیان امکان داشتن چنین حساب‌هایی را ندارند ولی به کمک برخی شرکت‌های واسطه می‌توانید به راحتی این هزینه را پرداخت کنید. البته باید کارمزد این واسطه‌ها را نیز بپردازید به همین دلیل پرداختی برای اپلیکیشن فی اندکی بیشتر خواهد شد.

چرا اقدام برای تخفیف هزینه­ ی بررسی مدارک الزامی است؟

پاسخ: همانطور که می­ دانید هزینه­ های فرآیند اپلای به دلیل اینکه بخشی از آن­ها به دلار هست می تواند برای بسیاری از دانشجویان ایرانی سنگین باشد. همچنین این هزینه ­ها می­ تواند به طور جدی زیاد شود به خصوص اگر به دنبال اپلای برای 4-5 دانشگاه باشید. بنابراین هر چقدر بتوان هزینه ­ی اپلیکیشن فی کم­تری برای اپلای پرداخت کرد، می­توانید برای دانشگاه­ های بیشتری اقدام کرد و شانس پذیرش خود را بالا ببرید.

هزینه اپلیکیشن فی چقدر است؟

هزینه اپلیکیشن فی هر دانشگاه را در سایت خود آن دانشگاه می‌توانید مشاهده کنید. اصولا هرچقدر دانشگاه معتبرتر باشد، هزینه اپلیکیشن فی نیز افزایش می‌یابد.

  • هزینه اپلیکیشن فی  دانشگاه‌های آمریکا بین 50 تا 150 دلار متغییر است.
  • هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا به صورت میانگین 90 تا 100 دلار است.
  • هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه های اروپا به صورت 75 دلار است.

توجه داشته باشید در اکثر دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه‌های آمریکا و کانادا در صورت عدم پذیرش اپلای و رد شما هزینه اپلیکیشن فی عودت نمی‌شود.

پرداخت اپلیکیشن فی

چگونه باید برای تخفیف اپلیکیشن فی اقدام کنم؟

پاسخ: ابتدا باید درخواست تخفیف اپلیکیشن فی بدهید. درخواست شما بایستی توسط دانشکده ­ای که می­خواهید اپلای کنید قبول شود. این منوط بر واجد شرایط بودن شما است. اگر نامه ­ای مبنی بر مشکل مالی در پرداخت این هزینه را از هر ارگان دولتی ایرانی دارید خیلی بهتر است. می­توان این نامه را به انگلیسی ترجمه کنید و همراه با درخواست خود ارسال کنید. این نامه می­ تواند از سازمان بهزیستی، تامین اجتماعی و یا دیگر ارگان ­های مربوطه باشد. می­توانید نامه درخواست خود را از طریق فکس، نامه یا از طریق ایمیل به کالج خود ارسال کنید. اگر با پیغامی شبیه سوال زیر مواج شدید، تایید را بزنید.

 

شرایط گرفتن تخفیف اپلیکیشن فی چیست؟

پاسخ: شما بایستی ثابت کنید درآمد خانوادگی پایینی دارید. این ادعا می­ تواند فقط به صورت ایمیل و نوشتاری و یا با پیوست کردن نامه ­ای در جهت اثبات باشد. اگر از نعمت پدر و مادر بی بهره هستید می­تواند شانسی برای گرفتن تخفیف باشد. همانطور که گفته شد بهتر است این ادعا را ثابت کنید. حتی می­ توانید نامه­ای از طرف یک مقام رسمی که مبنی بر تایید درآمد پایین شما است را ارائه کنید. در جدول زیر حداکثر درآمد سالیانه هر خانوار بر اساس تعداد اعضا و بر مبنای دلار ارائه شده است. بهتر است در نامه یا درخواستی که ارسال می­ کنید به نرخ بالای تبدیل ارز (ریال به دلار) اشاره کنید.

تعداد اعضای خانواده

درآمد کل سالیانه

1

$23,107

2

$31,284

3

$39,451

4

$47,638

5

$55,815

6


$63,992

 

 

در قسمت قبل که بله را انتخاب می ­کنید، از شما خواسته می­ شود شاخص نیاز اقتصادی را انتخاب کنید که در شکل زیر آمده است. با توجه به شرایط خود یکی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید گزینه ­ها را با دقت بخوانید چرا که تعدادی از آن ­ها برای دانشجویان بین ­المللی نیستند.

 

 

چه دانشگاه­ هایی درخواست تخفیف هزینه­‌ی بررسی مدارک را قبول می­کنند؟

پاسخ:می­ توانید موسسات و مدارسی را که درخواست تخفیف هزینه بررسی مدارک را قبول می کنند جستجو کنید یا این که در مسیر زیر PDF را بارگیری کنید و از کلیه کالج­ هایی که درخواست تخفیف را قبول می­ کنند اطلاع پیدا کنید.

آدرس سایت جهت جست و جو:

bigfuture.collegeboard.org

آدرس PDF جهت بارگیری:

collegereadiness.collegeboard.org

 

اگر بخواهیم به بیش از چهار دانشکده تقاضای تخفیف کنیم چه می­شود؟

پاسخ: شما همیشه می­ توانید با دفاتر پذیرش تماس بگیرید و از آن ها درمورد عدم پرداخت هزینه (مشاوره) سوال کنید. همیشه توصیه می­ شود شانس خود را امتحان کنید. به هر تعداد درخواستی که برای اپلای دارید. اولین اقدام شما باید دفتر مشاور دانشکده باشد. درخواست خود را مستقیما با آن­ ها در میان بگذارید. توجه داشته باشید که درخواست شما برای گرفتن تخفیف در پرداخت هزینه­ ی بررسی مدارک تاثیر منفی ندارد.

در ایمیل یا نامه ­ی ارسالی چه چیزهایی را بنویسم؟

پاسخ: دانشجویانی که در رنک 15-10٪ برتر کلاس خود هستند و جزء 33٪ پایین توزیع درآمد در کلاس خود باشند شانس بیشتری دارند. البته اکثر دانشجویان ایرانی شامل شرایط پایین درآمد سالیانه خانواده می­ شوند. این اطلاعات را در نامه یا ایمیل درخواستی با مدرک مطرح کنید. حتی در ایمیل خود در مورد نحوه ­ی اثبات ادعای خود مبنی بر پایین بود درآمد بنویسید. از آن­ها بپرسید چه مدارکی را بایستی ارائه دهید تا نشان دهید شامل شرایط تخفیف هزینه­ ی بررسی مدارک می­ شوید. می ­توانید درآمد خود را به دلار تبدیل کرده و به آنها نشان دهید مقدار Application fee برای شما مبلغ زیادی است.

ایمیل مورد نظر را از کجا پیدا کنم؟

پاسخ: شما بایستی به اداره ­ی پذیرش (admission office) دانشکده­ ای که دارید برای آنجا اپلای می­ کنید ایمیل بفرستید. ایمیل این اداره در سایت دانشکده موجود است. حتی می­توانید از استادی که برای پذیرش صحبت کرده ­اید خواهش کنید ایمیل را برای شما ارسال کند.

نکات مهم درباره پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه که باید بدانید

  • برای پرداخت اپلیکیشن فی ددلاین مشخصی در هر دانشگاه وجود دارد که باید از آن آگاه شوید و در زمان مناسب فرم‌ها را پر کرده و هزینه را پرداخت کنید.

  • توجه داشته باشید اپلیکیشن فی هزینه ای است که شما مستقیما به دانشگاه می پردازید و متفاوت از هزینه های اخذ ویزای تحصیلی است.

  • پس از تایید فرم ها دیگر اطلاعات شما قابل ویرایش و تغییر نیستند پس دقت کنید.

  • در صورتی که با پذیرش شما موافقت نشود امکان بازگشت هزینه اپلیکیشن فی وجود ندارد. به همین دلیل بهتر است هنگام انتخاب دانشگاه به شرایط دانشگاه و میزان تطابق آن با شرایط خودتان توجه کنید و مدارک را کامل ارسال کنید.

سوالات متداول

اپلیکیشن فی چیست؟

اپلیکیشن فی یا Application fee  هزینه‌ای است که در قبال بررسی مدارک شما برای اخذ پذیرش باید به دانشگاه‌های خارجی بپردازید.

هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه ها چقدر است؟

هزینه اپلیکیشن فی در اروپا، آمریکا و کانادا به طور میانگین در بازه 75 تا 150 دلار قرار دارد.

اخبار و نوشته‌های اسکورایز

مشاهده همه

دیدگاه کاربران

marzieesmaeili

marzieesmaeili

31 - 03 - 1402

سلام برای پرداخت اپلیشکین فی می تونید برید سایت فراکنش. این سایت واقعا عالیه

مژده

مژده

28 - 09 - 1398

سلام.خسته نباشید. فقط دانشگاه های آمریکا این شرایط رو دارند؟دانشگاه های کشور های دیگه چرا تو این لیست نیستن؟

پاسخ Poorya gheysarian

سلام مژده عزیز، مرسی از توجهتون. توی لینک جستجو اگر دقت کنید مکان دانشگاهی رو که میخواید بررسی کنید گذاشته که بیش از یک کشوره. اگر توی اون لیست کشور مورد نظرتون نبود لطفا توی اینترنت دانشگاه و دانشکده ی مدنظرتون رو سرچ کنید و به Admission office آن ایمیل درخواست بزنید و ازشون سوال کنید. این روند در فرآیند اپلای شما تاثیر منفی ندارد.