◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

روش های پیدا کردن استاد در پروسه اپلای

مهمترین نکات در پیدا کردن استاد در پروسه اپلای

حسن امامی

حسن امامی

1399 - 11 - 04
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

در صورتی که تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دارید باید همان طور که در فکر آماده شدن برای رزومه تان هستید به فکر پیدا کردن استاد دانشگاه ها در رشته مربوط به خودتان هم باشید. شما جهت مهاجرت تحصیلی نیاز دارید تا از نظر مالی حمایت بشوید و برای این ساپورت مالی نیاز به گواهی تمکن مالی دارید و شخصی یا نهادی باید تضمین نماید که شما توانایی تامین هزینه های دانشگاه و زندگی در کشور مقصد را خواهید داشت. ولی یکی دیگر از روش ها این است که بتوانید فول فاند بگیرید، در این صورت دانشگاه مقصد همه هزینه های شما را حتی شاید هزینه بلیت هواپیمای شما را هم پرداخت نماید و از بیمه درمانی ویژه دانشجویان هم می توانید استفاده نمایید.

همچنین در روش های پیدا کردن استاد در پروسه اپلای، افزون بر داشتن رزومه قوی تحصیلی که شامل: نمرات بالا در مقاطع پیشین، تحصیل در دانشگاه ها معتبر، نمره زبان بالا، فعالیت های پژوهشی و مقالات معتبر مرتبط با رشته تحصیلی موارد دیگری هستند که شانس شما را جهت دریافت فاند افزایش خواهند داد. در صورتی که بتوانید در مکاتبه خود با اساتید آن ها قانع کنید که مهارت ها و دانش کافی جهت همکاری با آن ها را دارید و برنامه ای مشخص جهت ادامه تحصیل دارید، احتمال آن که درخواست شما قبول بشود بسیار زیاد می باشد.

روش پیدا کردن استاد خارجی برای اپلای و اخذ پذیرش

وب سایت دانشگاه ها

در این روش برای روش های پیدا کردن استاد در پروسه اپلای، نخست وارد وبسایت دانشگاه مورد نظر بشوید. همچنین می توانید در سایت خود دانشگاه نیز جستجو کنید و گروه مورد نظری که قصد دارید پیدا کنید و از صفحه آن گروه ، بخش کارکنان و اساتید را جستجو نمایید. یک روش هم این است که از همان نخست در گوگل ، جمله هیئت علمی گروه مورد نظرتان در دانشگاه مورد نظر را سرچ کنید . بعنوان نمونه برای گروه مکانیک در دانشگاه تورنتو این عبارت را سرچ کنید : university of toronto mechanical engineering faculty

بررسی وب سایت های پوزیشن یاب

در این روش، از تعدادی از وبسایت هایی که پوزیشن های دانشگاه ها را بر مبنای گرایش و زمینه کاری و لوکیشن ذخیره دارند استفاده میکنیم. بعنوان نمونه تعدادی از این وبسایت ها را در زیر لیست کرده ایم:

 www.studyincanada.com

www.mastersportal.com

www.phdportal.com

www.findaphd.com

Academicpositions.com

Scholarshipdb.net

Academicjobsonline.org

استفاده از google scholar

این راه کار بر مبنای مقالات و تحقیقات تازه استادان می باشد. قطعا تعداد زیادی از تحقیق ها و مقالات در گوگل اسکولار جمع شده است.  شما خواهید توانست زمینه کاری مورد نظرتان رو جستجو نمایید. تازه ترین و برترین مقالات در آن زمینه را پیدا کنید . اگر آن اساتید اکانت داشته باشند، می توانید به صفحات آن ها مراجعه نموده و افزون بر مجموع مقالات چاپ شده آن ها، علاقه مندی های تحقیقاتی آن ها و اسم دانشگاه و ایمیل آن ها را پیدا کنید.

گوگل اسکولار

استفاده از سایت‌ها و ژورنال های علمی

شما می‌توانید از سایر سایت‌ها و ژورنال‌های علمی اساتیدی که در زمینه رشته تحصیلی شما فعالیت می‌کنند را پیدا کنید و از طریق ایمیلی که در مقاله وجود دارد با استاد موردنظر ارتباط بگیرید.

کمک از سایرین

می‌توانید از سایر دانشجویان ایرانی و خارجی در دانشگاه موردنظر برای معرفی استاد کمک بگیرید. همچنین اساتید ایرانی ممکن است بتوانند به شما در پیدا کردن اساتید خارجی برای اپلای کمک کنند پس شانس خود را امتحان کنید. 

در انتخاب استاد برای اپلای چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

اول از همه باید مشخص کنید قصد اپلای به چه کشور و چه دانشگاه‌هایی را دارید. سپس سعی کنید اساتید دانشگاه‌های موردنظر را پیدا کنید. سپس تلاش کنید تا درباره تجربه‌های استاد موردنظر و مقالات او تحقیق و مطالعه کنید زیرا در ارسال ایمیل باید به این مسائل اشاره کنید. پس از انتخاب یک استاد باید سعی کنید یک ایمیل مناسب برای آن استاد بفرستید. در مقاله‌ای از اسکورایز نحوه ارسال ایمیل به اساتید خارجی را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

سوالات متداول

چگونه استاد خارجی برای اپلای پیدا کنم؟

وب سایت دانشگاه‌ها، سایت های معتبر علمی و ... از بهترین روش های پیدا کردن استاد خارجی برای اپلای است.

برای ارتباط با اساتید خارجی از چه روشی باید استفاده کرد؟

بهترین روش استفاده از ایمیل است. شما می‌توانید درخواست خود را در ایمیل برای استاد مورد نظر ارسال کنید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز