نصفشو بده ویزا شو !

شرایط اخذ ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس

با انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در انگلیس و شرایط اخذ ویزای سرمایه‌گذاری این کشور آشنا شوید.

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1400 - 07 - 28
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

اکثر اوقات متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی دو هدف را دنبال می‌کنند: 1) سرمایه‌گذاری در کشور مقصد را راهی برای مهاجرت در نظر گرفته‌اند. 2) به دنبال گسترش کسب و کار و فعالیت‌های تجاری خود در کشورهای خارجی هستند. اما یکی از دغدغه‌های اساسی متقاضیان این است که کشور مقصد خود را به گونه‌ای انتخاب کنند که از زندگی در آن کشور لذت ببرند و همچنین از نظر مالی نیز دچار ضرر و زیان نشوند. یکی از کشورهای همیشه مطرح در زمینه مهاجرت، انگلیس است. برای سرمایه‌گذاری در هر کشوری متر و معیارهای مختلفی وجود دارد که با بررسی آنها می‌توان به این نتیجه رسید که آیا کشور مدنظر گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری می‌باشد؟ برای سرمایه‌گذاری در انگلیس نیز باید این معیارهای مختلف را مورد بررسی قرار داد:

1) نرخ کنترل فساد: معمولا یکی از مشکلاتی که کشورهای مختلف درگیر آن هستند، فساد، رانت و لابی در بخش‌های مختلف اداری و سازمان‌های دولتی است. کشور انگلیس با نرخ کنترل فساد کمتر از 2 در سال، یک کشور مطمئن برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. زیرا افراد بومی و غیربومی در همچین کشوری می‌توانند از حق و حقوق خود دفاع کنند و مشکلی از نظر فساد در سیستم‌های دولتی نخواهند داشت.

2) نرخ مصادره اموال: معمولا یکی از خطرهایی که دارایی و سرمایه شخص متقاضی را تهدید می‌کند، خطر مصادره اموال می‌باشد. به همین دلیل فرد متقاضی به دنبال کشوری است که کمترین ریسک مصادره اموالش در آن وجود داشته باشد. نرخ مصادره اموال عددی بین 1 تا 7 تعریف می‌شود که بهترین شرایط با عدد 1 و بدترین حالت با عدد 7 نشان داده می‌شود. انگلیس حداقل در 10 سال اخیر دارای نرخ مصادره اموال 1 بوده است که این موضوع نشان‌دهنده مناسب بودن این کشور برای سرمایه‌گذاری است.

3) شاخص نظارت بر بخش خصوصی: این شاخص به منظور توجه دولت یک کشور به بخش خصوصی و توانایی حمایت از این بخش تعریف می‌شود. معمولا شاخص نظارت بر بخش خصوصی عددی مابین 2/5 تا 2/5- تعریف می‌شود که هر چه به عدد 2/5 نزدیک‌تر باشد، نشان‌دهنده عملکرد بهتر دولت است. شاخص نظارت کشور انگلیس در سال‌های اخیر نزدیک به عدد 2 بوده است که بیانگر شرایط خوب این کشور در بخش خصوصی است.

همچنین نرخ تورم در سال‌های اخیر در کشور انگلیس کمتر از 2/5 درصد در سال بوده است، اما میزان مالیات اخذ شده در این کشور در سال زیاد می‌باشد. البته می‌توان گفت که مالیات در نظر گرفته شده در کشور انگلیس در قبال خدمات اجتماعی ارائه شده در این کشور است و حتی از برخی کشورهای اروپایی دیگر مقدار آن کمتر است.

دلایل سرمایه‌گذاری در انگلیس

در حال حاضر یکی از مسائلی که روزمره اکثر مردم ایران شده است، مهاجرت به کشورهای دیگر است. در طول روز اکثر مردم با صحبت‌هایی که بوی رفتن و مهاجرت می‌دهد، روبه‌رو می‌شوند. دانشجویان، حتی دانش‌آموزان در طول روز به ادامه تحصیل در خارج از کشور فکر می‌کنند. مهاجرت تحصیلی به انگلیس یکی از پرمتقاضی ترین راه‌های مهاجرت به این کشور است. ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های انگلیس آرزوی هر دانشجویی است که به دنبال پیشرفت و کسب موفقیت در رشته تحصیلی‌اش است.

گاهی اما شرایط فرد متقاضی برای مهاجرت به گونه‌ای نیست که بتواند به صورت تحصیلی اقدام نماید. در این شرایط معمولا گزینه‌های دیگری پیش روی فرد قرار می‌گیرد. مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری می‌تواند دو گزینه پرطرفدار دیگر باشد. فرد متقاضی برای آنکه قانع شود تا به صورت سرمایه‌گذاری به کشور دیگری مهاجرت نماید، باید با شرایط کشور مقصد آشنا باشد. سوالی که ذهن این فرد را درگیر می‌کند این است که به چه دلیل در انگلیس سرمایه‌گذاری کنم؟ برای یافتن این پاسخ می‌توان چند دلیل عمده و مهم را ارائه نمود:

  • انگلیس در فعالیت‌های تجاری در میان کشورهای اروپایی در رتبه اول و در بین تمامی کشورهای جهان در رتبه ششم قرار دارد.
  • همانگونه که شرایط تحصیل در مدارس انگلیس به دلیل مراکز پژوهشی و تحقیقاتی بسیار مناسب است، در نتیجه در زمینه‌‌های اقتصادی نیز این کشور در جهان زبانزد است. کشور انگلیس از ایده‌های نو و جدید در زمینه‌های اقتصادی و تجارت همواره استقبال می‌کند.
  • یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در انگلیس که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک است. مزیت کشور انگلیس نسبت به اکثر کشورهای اروپایی در این است که شرایط خرید ملک در این کشور ساده‌تر می‌باشد.
  • لندن به عنوان پایتخت کشور انگلیس، یکی از بزرگترین مراکز تجاری و مالی در جهان به حساب می‌آید.

روش‌های سرمایه‌گذاری در انگلیس

سرمایه‌گذاری در انگلیس به روش‌های متفاوتی قابل انجام است. مهم‌ترین مسئله برای کسانی که به دنبال مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به انگلیس هستند، این است که کدام یک از روش‌ها می‌تواند شرایط اخذ ویزای انگلیس و اقامت این کشور را مهیا نماید. معمولا برخی از روش‌های سرمایه‌گذاری، تنها برای ارتقا کسب و کار و تجارت می‌باشد. معمولا افراد سعی خواهند کرد جوری سرمایه‌گذاری کنند که بتوانند اقامت کشور انگلیس را نیز بدست آورند. در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم شما را با روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در انگلیس، شرایط هر کدام و همچنین انواع ویزاهای سرمایه‌گذاری انگلیس آشنا نماییم:

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک

شرایط خرید ملک در کشور انگلیس، برای افراد غیربومی و کسانی که در این کشور زندگی نمی‌کنند، وجود دارد. البته یکی از شرایط اساسی برای سرمایه‌گذاری در انگلیس از طریق خرید ملک، بدین صورت است که شما باید سرمایه لازم را خودتان داشته باشید و نیاز به گرفتن وام از دولت انگلیس نداشته باشید. معمولا هزینه خرید ملک در کشور انگلیس نسبت به اکثر کشورهای اروپایی بالاتر است. به طوریکه برای خرید ملک در شهرهای مطرح و گران‌تر به ازای هر مترمربع 4200 پوند نیاز است. در شهرهای کوچک‌تر و حومه‌ای نیز حدود 2500 پوند به ازای هر مترمربع لازم است.

خرید ملک در انگلیس با اینکه یکی از امن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری است و شخص نگرانی‌ای بابت ضرر و زیان ندارد، اما در نهایت منجر به اخذ اقامت در این کشور نمی‌شود. معمولا در برخی کشورهای اروپایی مانند قبرس و یونان امکان اخذ اقامت با سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک وجود دارد، اما در انگلیس می‌بایست از طریق سایر روش‌های سرمایه‌گذاری برای اخذ اقامت اقدام نمود.

سرمایه‌گذاری با خرید اوراق قرضه دولتی

همانطور که بیان شد کشور انگلیس همواره در راستای تقویت اقتصاد کشور به دنبال راهکارهای متفاوتی است. تقریبا از 10 سال پیش کشور انگلیس در راستای همین هدف خود، شرایطی برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کرده است که با خرید حداقل 2 میلیون پوند اوراق قرضه دولتی یا با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ثبت شده در انگلیس، بتوانند به اخذ اقامت این کشور به مدت 8 هفته دست پیدا کنند. البته لازم به ذکر است که فرد سرمایه‌گذار حداقل تا 3 ماه قبل از اقدام، باید سرمایه معادل 2 میلیون پوند را در حساب داشته باشد.

از جمله شرایط لازم به جز ارائه مدارک لازم برای اثبات سرمایه لازم، عدم سابقه کیفری و رسیدن به سن قانونی است. همچنین در این روش، سرمایه‌گذاران می‌توانند پس از 5 سال اقامت دائم کشور انگلیس را به همراه خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) بدست بیاورند.

سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت (یا کارآفرینی)

اقتصاد کشور انگلیس انقدر نسبت به سایر کشورهای اروپایی پیشرفته است که تنها حدود 2 هفته لازم است تا یک کسب و کار جدید در این کشور راه‌اندازی شود. در صورتی که در اکثر کشورهای اروپایی حداقل یک ماه زمان می‌برد تا یک تجارت شدید سرپا شود. معمولا برای آنکه بتوان از طریق ثبت شرکت در انگلیس سرمایه‌گذاری کرد، راهکارهای زیر وجود دارد:

  • اخذ ویزای اینوویتور (Innovator): در این حالت فرد متقاضی می‌بایست یک تجارت جدید با ایده‌ای خلاقانه که تا به حال در انگلیس وجود نداشته است، ارائه دهد. حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در این حالت 50 تا 100 هزار پوند می‌باشد. مراحل اخذ ویزای اینوویتور بدین صورت است که ابتدا طرح پیشنهادی فرد متقاضی توسط نهادهای کشور انگلیس مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس در صورت گرفتن تاییدیه توسط دولت انگلیس، نامه‌ای برای فرد متقاضی ارسال می‌گردد و شاید از او خواسته شود که توضیحات تکمیلی را ارائه دهد. نکته قابل توجه در اخذ ویزای اینوویتور این است که در صورت قبولی فرد متقاضی، می‌تواند پس از 3 سال به اقامت دائم کشور انگلیس و بعد از 5 سال به پاسپورت این کشور دست یابد.
  • اخد ویزای استارت‌آپ: برای اخذ ویزای استارت‌آپی کشور انگلیس نیز همانند ویزای اینوویتور، نیاز است که فرد متقاضی یک طرح نوآورانه و جدید و بیزینس پلن قوی ارائه دهد. تفاوت این حالت نسبت به روش اینوویتور در سه مسئله است: 1) سرمایه مورد نیاز شما در این حالت می‌تواند صفر تا 50 هزار پوند باشد. یعنی امکان این موضوع وجود دارد که شرکتی روی شرکت و طرح شما سرمایه‌گذاری کند. 2) باید در سطح B2 به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. 3) مدت زمان اعتبار این ویزا 2 سال می‌باشد و قابل تمدید نیست. برای تمدید ویزا باید نوع آن را به اینوویتور تغییر دهید.
  • اخذ ویزای تایر 1 (TIER1): ویزای تایر 1 انگلیس چندین حالت متفاوت دارد. شرایط اخذ ویزای سرمایه‌گذاری تایر 1 در کشور انگلیس بدین صورت است که فرد متقاضی بتواند 2 میلیون پوند را در مدت 5 سال در کشور انگلیس سرمایه‌گذاری کند، می‌تواند بعد از آن به اقامت دائم کشور انگلیس دست پیدا کند. البته اگر فردی در اخذ اقامت دائم کشور انگلیس عجله داشته باشد، می‌تواند به ترتیب 5 و 10 میلیون پوند را در مدت 3 و 2 سال سرمایه‌گذاری کند. نوع دیگر این ویزا متعلق به افرادی است که دارای استعداد و توانایی خاصی هستند. ویزای کارآفرینی تایر 1 انگلیس نیز وجود دارد که در این حالت سرمایه مورد نیاز فرد متقاضی حدود 50 تا 200 هزار پوند می‌باشد. از شروط ویزای کارآفرینی تایر 1 می‌توان به اشتغال‌زایی برای 2 شهروند بومی به مدت حداقل 1 سال، داشتن حداقل‌های لازم زبان انگلیسی و ثبت‌نام شدن به عنوان مدیرخوداشتغال پس از 6 ماه حضور در انگلیس است.
  • اخذ ویزای نمایندگی (Sole Representative): این روش سرمایه‌گذاری برای کسانی مناسب است که دارای شرکتی در کشور خودشان هستند و می‌خواهند شعبه دیگری را کشور انگلیس ثبت نمایند. با توجه به اینکه تعداد درخواست‌های ویزای نمایندگی بسیار بالا می‌باشد، رقابت در اخذ ویزا بالا است. برای همین توصیه می‌شود که گردش مالی شما حداقل 500 هزارپوند باشد و سهم شما و خانواده‌ نیز در سهام شرکت کمتر از نصف (50 درصد باشد).
  • اخذ ویزای تایر 2 (TIER2): ویزای تایر 2 نسبت به سایر روش‌های دیگر برای سرمایه‌گذاری دارای تفاوت‌هایی می‌باشد. این ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که دارای توانایی خاصی و یا مدرک تحصیلی در رشته خاصی هستند. در صورتی که این افراد از کشور انگلیس پیشنهاد کاری (جاب آفر) دریافت نمایند، می‌توانند از این ویزا استفاده کنند. کارفرما شرکتی که به فرد متقاضی پیشنهاد کاری داده است باید حداقل سالانه 25 هزار پوند به فرد پرداخت کند. البته نکته حائز اهمیت که این ویزا را جز ویزای سرمایه‌گذاری قرار می‌دهد، این است که متقاضی نیز باید به سرمایه‌گذاری مشغول شود. با اینکه تعداد محدودی از افراد می‌توانند از این نوع ویزا بهره ببرند، اما در صورت اخذ ویزای تایر 2، بعد از 5 سال امکان کسب اقامت دائم انگلیس وجود خواهد داشت. در این بین فرد متقاضی نیز دارای حقوق بسیار مناسبی نیز می‌باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس

برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری در کشور انگلیس، داشتن چندین مدرک ضروری است. تعدادی از مدارک لازم برای آنکه در اخذ ویزای انگلیس قبول شوید، مشترک می‌باشد. در برخی از انواع ویزاهای سرمایه‌گذاری انگلیس نیز علاوه بر این مدارک عمومی، نیاز به داشتن مدرک زبان نیز می‌باشد. از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • داشتن پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • گواهی تمکن مالی لازم بر اساس نوع ویزای سرمایه‌گذاری
  • داشتن گواهی عدم سوء پیشینه
  • داشتن حساب بانکی در انگلیس و نامه تاییدیه آن
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه

در چند خط بخوانید ...

در این مقاله یکی از روش‌های مهاجرت به کشور انگلیس، یعنی سرمایه‌گذاری در این کشور را مورد بررسی قرار دادیم. ابتدا سعی شد متر و معیارهایی که برای مقایسه کشورها از دیدگاه اقتصادی در جهان مرسوم است، برای کشور انگلیس مورد بررسی قرار دهیم تا متوجه شویم که آیا انگلیس کشوری مناسب برای سرمایه‌گذاری می‌باشد یا خیر. سپس با دلایل سرمایه‌گذاری در این کشور آشنا شدیم و به پاسخ این سوال رسیدیم که چرا میان این همه کشور باید انگلیس را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم. در ادامه روش‌های سرمایه‌گذاری در انگلیس را بیان کردیم و انواع ویزای سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت در این کشور را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت نیز مدارک عمومی مورد نیاز برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس را بیان کردیم.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز