برترین دانشگاه‌های انگلیس برای ادامه تحصیل

برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، با شرایط اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه‌های انگلیس آشنا شوید.

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1400 - 07 - 25
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

انگلیس کشوری با مساحت کم، اما کیفیت زندگی بالا است. می‌توان گفت در این کشور کیفیت فدای کمیت نشده است! رابطه خوب انگلیس با بسیاری از کشورهای دنیا، باعث شده است که داشتن اقامت دائم در کشور انگلیس یک دستاورد بزرگ تلقی گردد. افراد زیادی در تلاش هستند که صاحب پاسپورتی باشند که بتوانند به تعداد زیادی از کشورهای جهان بدون مشکل و دردسرهای اخذ ویزا سفر کنند. در آخرین رتبه‌بندی صورت گرفته، کشور انگلیس در کنار کشورهایی همچون آمریکا، ژاپن و ... بعد از کشورهایی همچون سنگاپور، جز 10 کشور برتر جهان از حیث اعتبار پاسپورت قرار دارد. معمولا شناخت روش‌های مهاجرت به انگلیس، می‌تواند شما را در این مسیر کمک کند.

یکی از روش‌های محبوب و پرطرفدار برای مهاجرت به کشور انگلیس، تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است. کشور انگلیس به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در زمینه آموزش و تحصیل شناخته می‌شود. اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، ادامه تحصیل در انگلیس قطعا می‌تواند یک تصیمیم درست در زندگی شما باشد.

وجود دانشگاه‌های برتر جهان در کشور انگلیس، یکی از دلایل اساسی استقبال دانشجویان برای ادامه تحصیل در این کشور است. شناخت مزایای تحصیل در کشور انگلیس، می‌تواند دید واضح‌تری به شما درباره آینده تحصیلی‌تان دهد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید، تا با مزایای ادامه تحصیل در کشور انگلیس آشنا شوید، همچنین در ادامه نیز به معرفی برخی از دانشگاه‌های مطرح و معتبر این کشور خواهیم پرداخت.

مزایای ادامه تحصیل در انگلیس

همانطور که می‌دانید انتخاب یک کشور برای ادامه تحصیل، باید با سنجیدن تمامی جوانب باشد. تحصیل در هر کشوری، می‌تواند مزایا و معایب خاص خودش را داشته باشد. هیچ وقت نمی‌شود به همه افراد متقاضی تنها یک کشور خاص را برای تحصیل پیشنهاد نمود. اولویت افراد در انتخاب مقصد تحصیلی خود معمولا متفاوت است. گاهی رفاه زندگی می‌تواند اولویت اصلی باشد، بعضی اوقات تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان و شاید هم برای بعضی هزینه‌های تحصیل در کشور مقصد، تعیین‌کننده باشد. شاید وقتی صحبت از تحصیل در خارج از کشور می‌شود، همه به فکر کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس و ... بیفتند، اما باید این موضوع را در نظر گرفت که ایده‌آل‌ و معیارهای افراد برای انتخاب مقصد قطعا متفاوت خواهد بود.

اپلای تحصیلی انگلیس نیز مثل همه کشورهای جهان، می‌تواند مزایا و معایب خودش را داشته باشد. در ادامه می‌خواهیم مزایای ادامه تحصیل در کشور انگلیس را برای شما بیان کنیم تا با علم به مزایای تحصیل در این کشور، بتوانید تصمیم درست و منطقی درباره آینده خودتان بگیرید:

تحصیل به زبان انگلیسی

اصولا زبان دوم اکثر مردم جهان بعد از زبان مادری، زبان انگلیسی می‌باشد. پس تحصیل به زبان انگلیسی می‌تواند یک ایده‌آل برای دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در خارج از کشور باشد. فهم بهتر دروس، ارتباط گرفتن راحت‌تر با مردم و ... می‌تواند از مزایای زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی کشور انگلیس باشد. 

سطح بالای آموزش

کشور انگلیس در کنار آمریکا دارای برترین دانشگاه‌های جهان و همچنین قبل از آمریکا و در رتبه اول از نظر پژوهش‌های علمی قرار دارد. مدرک تحصیلی اخذ شده از کشور انگلیس، در سایر کشورها و در ابعاد بین‌المللی اعتبار خواهد داشت.

ورود به بهترین دانشگاه‌های جهان

در آخرین رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌ها در سیستم جهانی QS، بریتانیا دارای 4 نماینده در 10 دانشگاه برتر جهان است. تحصیل در دانشگاه‌هایی همچون آکسفورد، کمبریج و ... قطعا آرزوی هر دانشجویی خواهد بود.

مدت زمان تحصیل

معمولا در اکثر کشورها، دوره تحصیلی در مقطع لیسانس، ارشد و دکتری به ترتیب 4، 2 و 4 سال می‌باشد که مدت زمان تحصیل در کشور انگلیس معمولا یک سال کمتر در تمامی مقاطع است. همچنین در این کشور رشته‌های تحصیلی متفاوتی برای علاقه‌مندان به تمامی رشته‌های عام و خاص ارائه می‌گردد.

امکانات آموزشی مناسب

از جمله امکانات تحصیلی مناسب در کشور انگلیس می‌توان به وجود کتابخانه‌های عظیم، آزمایشگاه‌های پیشرفته برای انجام کارهای پژوهشی، دسترسی راحت به کتاب‌های مرجع و ... اشاره نمود.

موقعیت جغرافیایی 

معمولا یکی از نگرانی‌های دانشجویان ایرانی برای تحصیل در کشورهای آمریکا و کانادا، فاصله جغرافیایی زیاد بین این دو کشور با کشور ایران است. به همین علت برخی خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که فرزندشان در نزدیکی کشور ایران به ادامه تحصیل در خارج از کشور بپردازد. معمولا کشورهای اروپایی همانند انگلیس می‌تواند مقصد خوبی برای این دانشجویان باشد.

موقعیت کاری

یکی از دغدغه‌های دانشجویان بحث تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل در کشور مقصد است. در انگلیس، دانشجویان در طول هفته و در حین تحصیل، حق انجام کار دانشجویی به مدت حداکثر 20 ساعت خواهند داشت. همچنین پس از دوران تحصیل می‌توانند برای ویزای کاری اقدام نمایند و در ادامه بتوانند به اقامت دائم در این کشور برسند. نرخ پایین بیکاری در کشور انگلیس، می‌تواند دانشجویان برای یافتن شغل مناسب و متناسب با رشته تحصیلی‌شان امیدوار کند.

مزایای ادامه تحصیل در انگلیس

برترین دانشگاه‌های انگلیس

معمولا دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، علاوه بر ارتقای سطح علمی به دنبال مقصدی مناسب برای زندگی هستند. اکثر افرادی که از کشور ایران به فکر مهاجرت تحصیلی به انگلیس هستند، سعی دارند پس از تحصیل در دانشگاه، کار مناسبی را پیدا کرده و در همان کشور به ادامه زندگی بپردازند. دانشجویانی که کشور انگلیس را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌نمایند، علاوه بر آنکه می‌توانند از کیفیت آموزشی و سطح بالای علمی دانشگاه‌های انگلیس استفاده نمایند، می‌توانند تجربه همکاری با اساتید مجرب و با دانش این دانشگاه‌ها را داشته باشند. تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس زمینه‌ را برای حضور دانشجویان پس از اتمام تحصیل در موقعیت‌های شغلی مناسب نیز فراهم می‌کند.

کشور انگلیس دارای دانشگاه‌های بسیار قدیمی و زیبایی می‌باشد. آیا تا به حال رویای تحصیل در دانشگاه‌های کشور انگلیس را در سر داشته‌اید؟ تصور کنید که در دانشگاهی با سالن‌های طولانی و سقف‌هایی با طاق بلند مانند آنچه که در فیلم‌های هری پاتر دیده‌اید، درس بخوانید، در محوطه‌ی سرسبز دانشگاه گردش کنید و از خواندن کتاب‌های قدیمی در کتابخانه‌های بسیار بزرگ و مجهز دانشگاه لذت ببرید.

مطمئنا فضا و اتمسفر دانشگاه می‌تواند نقش بسیار مهمی در ترغیب دانشجویان داشته باشد و الهام‌بخش آنها در مسیر پیشرفت تحصیلی باشد. بدون شک تحصیل در دانشگاه‌های تاریخی و زیبای کشور انگلیس می‌تواند بهترین انگیزه‌ها را برای دانشجویان ایجاد کند. بهتر است بدانید که بیشتر دانشگاه‌های انگلیس علاوه بر برتر بودن از لحاظ سطح علمی و کیفیت آموزشی، دارای فضای تاریخی و ساختمان‌هایی با معماری بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند.

دانشگاه‌های کشور انگلیس هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی از کشورهای دیگر جذب می‌کند. در واقع یکی از عوامل موفقیت و کیفیت بالای سطح علمی کشور انگلیس به تبع جذب بهترین دانشجویان از سراسر جهان است. در ادامه این مطلب نیز ما می‌خواهیم به معرفی برترین دانشگاه‌های کشور انگلیس بپردازیم:

دانشگاه کمبریج (University Cambridge)

دانشگاه کمبریج یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های کشور انگلیس است. این دانشگاه حدود 800 سال پیش در سال 1209 میلادی در زمان قرون وسطی ساخته شده است. این دانشگاه در آخرین رتبه‌بندی جهان جز 10 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. کمبریج متشکل از 31 دانشکده و دپارتمان آکادمیک است که در 6 مرکز سازمان‌دهی شده‌اند. این دانشگاه به عنوان ثروتمندترین دانشگاه اروپا شناخته می‌شود و شعار و هدف این دانشگاه کمک به بهبود روند آموزش در جهان از طریق بالا بردن کیفیت آموزش و پژوهش است. این دانشگاه شامل دانشکده‌های بسیاری است که در رشته‌هایی همچون هنر و علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم زیستی، علوم طبیعی، پزشکی بالینی، فناوری و مهندسی، به دانشجویان خدمات ارائه می‌دهد.

متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه‌ کمبریج در اکثر رشته‌های ارائه شده حدود 20 هزار پوند در سال می‌باشد که این مقدار برای رشته‌های پزشکی، دامپزشکی و ... حدود 40 هزار پوند در سال است.

از جمله شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه کمبریج در مقطع کارشناسی، می‌توان به ارائه مدرک پیش دانشگاهی با نمرات بالاتر از 18، مدرک زبان، گواهی تمکن مالی و قبولی در آزمون ورودی با میانگین بالای 80 درصد اشاره نمود. در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، مدرک زبان، تکمیل دوره آموزشی، مدرک دانشگاه انگلیس یا معادل آن در مقطع کارشناسی و گواهی تمکن مالی اشاره نمود. حداقل نمره زبان برای پذیرش در کمبریج معمولا 7 تا 7/5 در آزمون آیلتس (بین 100 تا 110 در آزمون تافل) می‌باشد.

ددلاین دانشگاه کمبریج معمولا در مقطع کارشناسی تا ماه اکتبر می‌باشد، اما برای آنکه از ددلاین دانشگاه کمبریج در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری آگاهی بیابید، بسته به رشته تحصیلی‌تان متفاوت است و باید به سایت دانشگاه مراجعه نمایید.

تحصیل در دانشگاه کمبریج

دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)

قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیس، دانشگاه آکسفورد می‌باشد که در سال 1096 میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه در آخرین رتبه‌بندی جهانی QS، در رتبه 5ام جهان قرار دارد. این دانشگاه خدمات و امکانات بسیاری را برای دانشجویان بین‌المللی خود فراهم می‌کند و سالیانه دانشجویان خارجی زیادی را پذیرش می‌نماید. باید گفت که یک سوم دانشجویان دانشگاه آکسفورد را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند و ۶۳ درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه خارجی هستند. دانشگاه آکسفورد یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی بسیار قدرتمند است و رشته‌های تحصیلی متنوعی در این دانشگاه ارائه می‌شوند. این دانشگاه دارای 38 دانشکده، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و کتابخانه و موزه می‌باشد و دارای 4 بخش دانشگاهی اصلی است. این 4 بخش شامل علوم انسانی، ریاضی، فیزیک و علوم زندگی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی هستند که هر کدام نیز دارای زیربخش‌هایی می‌باشند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه آکسفورد بدین صورت است که در مقطع کارشناسی، نیاز به انگیزه‌نامه، نمره قبولی در آزمون ورودی شامل زبان و آزمون‌های ورودی، معدل بالا در دبیرستان به خصوص در دروس مرتبط‌تر با رشته تحصیلی و ... می‌باشد. در مقطع کارشناسی ارشد، علاوه بر موارد مشترک با کارشناسی کسب چی پی ای (GPA) 3/7 از 4 یکی از شروط اصلی این دانشگاه می‌باشد. همچنین کسب حداقل نمره 7 در آزمون آیلتس (حدود 100 تا 110 تافل) شرط دیگر برای اخذ پذیرش از این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است.

تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلیس

دانشگاه کالج لندن (University College London)

کالج دانشگاه لندن که با عنوان دانشگاه جهانی لندن (UCL) شناخته می‌شود، یکی از پرطرفدارترین دانشگاه‌ها در میان دانشجویان بین‌المللی است. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌های انگلیس است و طبق نظرسنجی برترین دانشگاه‌های جهانی QS در فهرست ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. نرخ تعداد دانشجو نسبت به استاد در این دانشگاه پایین است. به عبارت دیگر میانگین تعداد دانشجویان حاضر در هر کلاس ۹ دانشجو به ازای هر استاد است. ۳۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. رشته‌ها و واحدهای درسی ارائه شده نیز با توجه به تعداد بالای دانشجویان خارجی، مربوط به موضوع‌های مرتبط با موضوعات و مسائل بین‌المللی هستند.

شرایط اخذ پذیرش در مقطع در کالج لندن، بدین صورت است که دانشجویان بین‌المللی همانند دانشجویان داخلی باید از طریق UCAS اقدام نمایند. سپس در آزمون ورودی A-Level نمره قابل قبولی در حد AAA تا ABB کسب کنند. همچنین کسب نمرات بالای 18 در مقطع دبیرستان، مدرک زبان با نمره حداقل 6/5 در آزمون آیلتس (90 به بالا در آزمون تافل) از دیگر شرایط پذیرش در این دانشگاه است.

تحصیل در کالج لندن

دانشگاه منچستر (University of Manchester)

دانشگاه منچستر بیش از ۸۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی دارد. بنابراین می‌توان گفت که دانشگاه منچستر در میان دانشگاه‌های انگلیس به عنوان دانشگاهی که بیشترین تعداد دانشجوی خارجی را دارد، شناخته می‌شود. دانشگاه منچستر امکاناتی مانند بلیط رفت و آمد و مسائل مربوط به اقامت دانشجویان خود را در کشورهای مختلف جهان فراهم می‌کند. این دانشگاه خدمات مربوط به ارائه‌ خوابگاه و محل اقامت برای تمام دانشجویان خارجی را به شرط پرداخت هزینه‌های اسکان دانشجویی، تضمین می‌کند.

دانشکده‌های دانشگاه منچستر شامل 4 بخش اصلی دانشکده زیست‌شناسی، پزشکی و بهداشت، علوم و مهندسی، علوم طبیعی و علوم فیزیکی می‌باشد. معمولا ددلاین دانشگاه منچستر برای تمامی رشته‌ها به جز رشته‌های مرتبط به دانشکده پزشکی تا 30 ژوئن می‌باشد که توصیه می‌شود، هر چه زودتر درخواست ارسال گردد. برای رشته‌های پزشکی نیز آخرین فرصت معمولا تا 15 اکتبر می‌باشد. مدارک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این دانشگاه شامل موارد مشابه با دانشگاه‌های دیگر است، فقط دقت نمایید که کسب نمره حداقل 6 تا 6/5 در آزمون آیلتس برای مقطع کارشناسی و برای مقطع ارشد بین 6/5 تا 7 در آزمون آیلتس نیاز است.

تحصیل در دانشگاه منچستر

به جز 4 دانشگاه مورد بررسی در این مطلب، دانشگاه‌های بسیار دیگری نیز در کشور انگلیس وجود دارد که هر کدام برای خود دارای نام و نشانی هستند. با توجه به اینکه نمی‌توان در یک مطلب تمامی دانشگاه‌ها را به صورت جزئی بررسی نمود در ادامه نام تعدادی از این دانشگاه را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم. سعی کنید با مراجعه به سایت این دانشگاه‌ها (نام انگلیسی دانشگاه‌ها در گوگل سرچ نمایید، می‌توانید سایت دانشگاه را بیابید) اطلاعات تکمیلی و کافی را در رابطه با دانشگاه‌های مدنظرتان بدست آورید.

  • دانشگاه ساوتهمپتون (University of Southampton)
  • دانشگاه بریستول (Bristol University)
  • دانشگاه باکینگهام (University of Buckingham)
  • دانشگاه ناتینگهام (University of Nottingham)
  • دانشگاه هال (University of Hull)
  • دانشگاه لیدز (University of Leeds)

در چند خط بخوانید ...

در این مقاله سعی شده است که توجیه مناسبی برای تحصیل در انگلیس ارائه شود. شما با خواندن این مطلب ترغیب خواهید شد که اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، به کشور انگلیس نیز فکر کنید. شما با مطالعه این مقاله می‌توانید دلیل‌های زیادی برای تحصیل در کشور انگلیس پیدا کنید و مزایای تحصیل در مدارس انگلیس به همراه دانشگاه‌های این کشور را بشناسید. همچنین با نام دانشگاه‌های مطرح این کشور نیز و شرایط پذیرش در این دانشگاه‌ها آشنا خواهیم شد و می‌توانید با شناختن دانشگاه‌های برتر انگلیس، تصمیم مناسبی در قبال مقصد تحصیلی خود بگیرید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، در صورتی که به فکر ادامه تحصیل در خارج از کشور هستید، دانشگاه‌های انگلیس را جز گزینه‌های خودتان قرار دهید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز

parisa noormohamadi

parisa noormohamadi

29 - 10 - 1400

سلام آیا واقعا نمره دبیرستان ما برای اپلای کردن اهمیت داره و مهمه؟؟ اینو نشنیده بودم تا الان و منی که نمره معدل دبیرستانم (پیش دانشگاهی) زیر ۱۸ بود امکان نداره بتونم اپلای کنم؟؟

پاسخ Scorize_Admin kl

سلام به شما بله اهمیت که داره، اما اینجوری نیست که نتونید اپلای کنید. بسته به رنکینگ داتشگاه مدنظرتون شرایط مورد قبول متفاوت هست.