نصفشو بده ویزا شو !

شرایط اقامت کانادا از طریق ازدواج

مراحل و شرایط اقامت کانادا از طریق ازدواج

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1399 - 06 - 25
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

یکی از روش‌های مطمئن برای رسیدن و ماندگار شدن در خاک کانادا، مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج است. برای گرفتن اقامت کانادا از این طریق شما باید مراحل مربوط به ازدواج رسمی را در کشور کانادا طی کنید و تا مدتی مشخص با همسر خود زندگی کنید تا واقعی بودن ازدواج شما به دولت کانادا ثابت شود. بعد از آن به‌عنوان یک شهروند کانادایی شناخته می‌شوید. از طرفی می‌توانید اعضای خانواده (مانند فرزند) خود را بعد از انجام پروسه مربوط به ازدواج و گرفتن اقامت، به کانادا برده و اقامت آنها را نیز بگیرید. البته این مورد را باید مدنظر قرار دهید که بعد از ازدواج پروسه‌های خاصی برای گرفتن حق شهروندی کانادا وجود دارد که باید آنها را طی کنید تا به اقامت دائمی این کشور برسید. در ادامه این مطلب شرایط اقامت کانادا از طریق ازدواج را با شما در میان می‌گذاریم تا با این روش مهاجرت بهتر آشنا شوید.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چیست؟

بخش زیادی از شرایط اقامت کانادا از طریق ازدواج به همسر شما بستگی دارد. فردی که با او ازدواج می‌کنید و از این طریق قصد گرفتن اقامت کانادا را دارید، باید توانایی تأمین نیازهای مالی شما تا ۳ سال را داشته باشد. همسر شما در کانادا باید به دولت اعلام کند که توانایی تأمین هزینه‌های زندگی روزمره را مانند پوشاک، خوراک و مسکن را دارد. همچنین درصورتی‌که قصد دریافت کمک‌های مالی از دولت کانادا را داشته باشید، همسر شما به‌عنوان اسپانسر مهاجرت به کانادا موظف است که تمامی هزینه‌ها را در زمان مشخص شده به دولت تحویل دهد. درصورتی‌که فرد متقاضی اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج و همسرش به مشکل برخوردند و جدا شدند، فردی که همسر خود را به‌عنوان اسپانسر مهاجرت وارد کرده است، باید تا پایان سه سال هزینه‌های مربوط به زندگی همسرش را پرداخت کند.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

 زمانی که قصد استفاده از روش ازدواج برای گرفتن اقامت کانادا را دارید، باید این مورد را به یاد داشته باشید که همسر یا به عبارتی اسپانسر مهاجرت باید اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کرده باشد. همچنین لازم است که یک گواهی سوءپیشینه به دولت کانادا ارائه دهد و سن او کمتر از ۱۸ سال نباشد. نکته بسیار مهمی که همیشه مدنظر افسرهای مهاجرتی قرار می‌گیرد، جلوگیری از ازدواج‌های ساختگی است که صرفاً به دلیل گرفتن اقامت کانادا انجام می‌شود. برای جلوگیری از انجام چنین مشکلی دولت کانادا از شما مدارک و شرایطی را می‌خواهد که در آنها باید ثابت کنید ازدواجتان واقعی است. این شرایط که بیشتر برای فرد اسپانسر در نظر گرفته شده عبارت‌اند از:

  • فرد اسپانسر در زمان دعوت از شما برای ازدواج و اخذ اقامت کانادا باید مجرد باشد.
  • درصورتی‌که این فرد قبلاً شخص دیگری را از طریق ازدواج وارد کانادا کرده و برای او اقامت گرفته است، باید مدت‌زمان ۵ سال از این کار باید گذشته باشد. این نکته به‌خصوص باید مدنظر فرد اسپانسر قرار بگیرد، چرا که اگر روند اخذ اقامت کانادا برای فردی را طی کرد؛ تا مدت ۵ سال اجازه انجام این کار را نخواهد داشت.

سریعترین راه دریافت اقامت دائم کانادا چیست؟

ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

خط قرمزهای اقامت کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج زمانی می‌تواند برای شما و همسرتان دردسرساز شود که ازدواج شما صوری باشد و مراجع قانونی کانادا از این موضوع باخیر شوند. برای افسران اداره مهاجرت کانادا بسیار مهم است که ازدواج شما واقعی باشد و با انجام یک ازدواج ساختگی قصد گرفتن اقامت دائم کانادا را نداشته باشید. مأموران اداره مهاجرت کانادا روی مسائل مختلفی حساسیت نشان می‌دهند که این موارد عبارت‌اند از:

  • ازدواج با فردی که تفاوت سنی بالایی با شما دارد.
  • ازدواج افرادی که دین متفاوتی دارند.
  • ازدواج افرادی که زبان‌های متفاوتی دارند.

درصورتی‌که مأموران مهاجرتی به موارد بالا یا سایر مسائل مشابه بر بخورند، ممکن است شک کنند یا حتی تشخیص دهند که ازدواج شما واقعی نیست، پرونده مهاجرت شما بسته خواهد شد. حتی اگر بعد از اقامت در کشور کانادا و شروع زندگی مشترک با همسر خود، اداره مهاجرت به این نتیجه برسد که ازدواج شما واقعی نیست و از مدارک تقلبی استفاده کرده‌اید، اقامت دائم از بین می‌رود. این مورد شاید در ابتدا برای شما چالش‌برانگیز باشد، اما فراموش نکنید که با وجود همه این موارد، به نظر بسیاری شرایط اقامت کانادا از طریق ازدواج بسیار راحت‌تر و کم‌دردسرتر از روش‌های مهاجرتی کاری و تحصیلی است. همچنین وقتی به مأمورین مهاجرتی دولت کانادا ثابت کنید که ازدواجتان حقیقی است، می‌توانید مسیر گرفتن اقامت دائمی کشور را برای خود هموار کنید. یکی از این روش‌ها بچه‌دارشدن و زندگی در کنار هم است که می‌تواند ثابت کند ازدواجتان حقیقی بوده است و فقط برای گرفتن اقامت این کشور با همسر خود ازدواج نکرده‌اید.

مراحل اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج

اولین مرحله برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و اخذ اقامت این کشور این است که فرد اسپانسر، اقامت دائم کانادا را دریافت کرده باشد. بعد از آن فردی که مقیم کشور کانادا است، باید مراحل مربوط به گرفتن اسپانسری همسر خود را طی کرده و به دولت کانادا اعلام کند که قصد ازدواج با فردی در خارج از این کشور را دارد و حاضر است تمام هزینه‌های زندگی او را تا سه سال قبول کند. بعد از این مامورین مهاجرتی دولت کانادا وضعیت زندگی فرد، میزان دارایی یا درآمد او را مورد بررسی قرار می‌ دهند. در صورتی که آن شخص توانایی تامین مالی همسر خود را داشته باشد، می‌ تواند مراحل بعدی را طی کند. یکی از مواردی که برای دولت کانادا از اهمیت بسیاری برخوردار است، زندگی خانواده در کنار یکدیگر می‌ باشد. به همین دلیل موضوع زندگی در کنار هم برای افرادی که از طریق ازدواج به کانادا مهاجرت می‌ کنند، بسیار مورد توجه ماموران اداره مهاجرت این کشور است.

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا بعد از ازدواج

وقتی بعد از ازدواج وارد کشور کانادا می‌شوید، شما باید شرایط خاصی را رعایت و مراحل مربوط به اخذ اقامت دائم کانادا را رعایت کنید. در ادامه این شرایط را با هم بررسی خواهیم کرد:

  • وقتی در حال طی‌کردن پروسه مربوط به گرفتن شهروندی کانادا هستید، دولت کانادا آزمون‌های برگزار می‌کند تا بتواند میزان تسلط شما را بر روی زبان فرانسه و انگلیسی بسنجد. همچنین آزمون دیگری برای سنجش میزان آشنایی شما با تاریخ و فرهنگ کانادا برگزار خواهد شد.
  • درصورتی‌که در طول مدت انجام روال مربوط به اخذ اقامت دائم، مرتکب جرم شوید، نمی‌توانید ویزای دولت کانادا را بگیرید. در ضمن اگر دولت کانادا متوجه شده باشد که قبل از ورود به این کشور در کشور خودتان به‌عنوان یک مجرم شناخته شده‌اید یا در حال بازجویی‌شدن بودید، مجدداً ویزا به شما تعلق نمی‌گیرد و به‌عنوان شهروند کانادا محسوب نخواهید شد.
  • بسته به ایالتی که در آن زندگی می‌کنید، شما و همسرتان باید توانایی صحبت به زبان فرانسه یا انگلیسی را داشته باشید.
  • فردی که به‌عنوان همسر و اسپانسر قصد گرفتن ویزای کانادا از طریق ازدواج برای کسی را دارد؛ باید در ۴ سال گذشته ۳ سال متوالی در کانادا زندگی کرده و این کشور را ترک نکرده باشد.

ممکن است بعد از ازدواج و مقیم شدن در کانادا روند اخذ اقامت دائم و گرفتن حق شهروندی این کشور برای شما حتی چندین سال طول بکشد. اما بعد از انجام تمامی مراحل مربوط به اقامت دائم، شما از تمام حقوق شهروندی این کشور برخوردار خواهید بود. در چنین شرایطی شما می‌توانید پاسپورت کانادایی بگیرید و خیالتان راحت باشد که دیگر به‌هیچ‌عنوان دولت کانادا شما را دیپورت نخواهد کرد. در چنین شرایطی می‌توانید در رأی‌گیری‌ها شرکت کنید، از بیمه‌های درمانی و طرح‌های مختلف استفاده کنید یا با استفاده از مزایایی که این کشور برای محصلان دارد، به ادامه تحصیل بپردازید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن اقامت کانادا از طریق ازدواج

جمع‌آوری و ارائه مدارک موردنیاز و درخواستی دولت کانادا یکی از مهم‌ترین شرایط اقامت کانادا از طریق ازدواج است. برای انجام این کار شما نیاز به مدارک زیر دارید:

  • نامه عدم سوءپیشینه
  • کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان
  • ارائه سند ازدواج
  • کپی کارت CR فرد اسپانسر
  • داشتن شناسنامه طرفین
  • کپی برابر اصل از تمامی صفحات پاسپورت اسپانسر و فردی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را دارد.

ارائه تمامی مدارک به اداره مهاجرت دولت کانادا الزامی است و باید نهایت دقت و وقت‌شناسی را در این مراحل به خرج دهید تا به مشکل خاصی بر نخورید.

مزایای گرفتن اقامت کانادا از طریق ازدواج

  • بعد از انجام کلیه مراحل به ازدواج و گرفتن اقامت در این کشور شما به‌عنوان یکی از تبعه قانونی کانادا محسوب می‌شوید. می‌توانید از مزایای که اعتبار این کشور در جوامع جهانی برای شما به همراه دارد استفاده کنید.
  • این روش نسبت به سایر راه‌های مهاجرت به کانادا ارزان‌تر است. تمامی هزینه‌های مربوط به امور مهاجرتی و زندگی شما بر عهده همسرتان هست که وظیفه دارد تا سه سال به‌عنوان اسپانسر از شما حمایت کند.
  • درصورتی‌که به‌خوبی نشان دهید و واقعاً برای خانواده خود ارزش قائل باشید، روند گرفتن اقامت کانادا از طریق ازدواج برای شما بسیار راحت خواهد شد.
  • در برخی موارد می‌توان با استفاده از ویزای توریستی وارد کانادا شد و بعد در این کشور روند گرفتن اقامت از طریق ازدواج را به صورتی که ذکر کردیم، طی کرد. انجام این کار باعث سرعت گرفتن مراحل مربوط به اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج خواهد شد.
  • نسبت به روش‌های تحصیلی و کاری شما ملزم به داشتن مدارک تحصیلی خاصی نیستید.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چقدر طول میکشد

یکی از پرسش‌های پر تکرار در خصوص مهاجرت به کشور کانادا از طریق ازدواج این است که این پروسه چقدر زمان خواهد برد. باید گفت همه چیز به اداره مهاجرت کشور کانادا باز می‌گردد، با این توضیح که روند و مدت‌زمان بررسی پرونده بسته به اینکه از داخل کانادا درخواست دهید یا خارج از آن متفاوت است.

در حال حاضر، طبق گفته سایت اداره مهاجرت کانادا، پرونده‌هایی که از داخل خاک کانادا درخواست خود را ثبت کرده‌اند 15 ماه به طول می‌انجامد و اشخاصی که درخواست خود را خارج از این کشور به ثبت رسانده‌اند تا 23 ماه باید منتظر رسیدگی به پرونده خود توسط اداره مهاجرت کانادا باشند.

ازدواج در کانادا با ویزای توریستی امکان پذیر است؟

بسیاری از افراد قصد دارند تا با استفاده از ویزای توریستی وارد خاک کانادا شوند و در آنجا ازدواج کنند تا از این طریق بتوانند اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند. در یک‌کلام باید گفت این کار شدنی است. شما برای ثبت ازدواج خود در کشور کانادا نیازی ندارید که شهروند آن کشور باشید. مانند دیگر روش‌ها، در این روش نیز اگر اداره مهاجرت یا مراجع ذی‌ربط دیگر از صوری بودن ازدواج شما آگاه شوند، این اتفاق می‌تواند برای شما و فردی که با آن ازدواج نمودید دردسرساز باشد.

قوانین ازدواج در کانادا

به‌طورکلی قوانین ازدواج و طلاق در کشور کانادا توسط دولت فدرال به سراسر استان‌های این کشور ابلاغ می‌شود و این قوانین ممکن است بسته به استان، در جزئیات متفاوت باشد. در بخش اول و به‌عنوان پیش‌نیاز شما موظفید 3 مورد را انجام دهید:

  • دریافت فرم جواز ازدواج از شهرداری و تکمیل آن
  • ارائه مدارک شناسایی خود و همسر آینده‌تان و ارائه مدارکی دال بر جدایی و تمام‌شدن روابط قبلی
  • تحویل فرم جواز و مدارک هویتی به شهرداری و پرداخت هزینه‌های مربوطه

پس از این 3 مرحله شما باید به‌طور رسمی و قانونی ازدواج نمایید تا مدارک شما در ادارات دولتی ثبت گردد. برای این کار نیاز است مراحل زیر را انجام دهید:

  • اجرای عقد و ازدواج مدنی
  • داشتن شهود برای جاری‌شدن عقد
  • حضور مقامات قانونی که اختیار انعقاد ازدواج را دارند

سؤالات متداول

آیا می‌توان با ازدواج صوری به کانادا مهاجرت کرد؟

 انجام این کار به معنی فریب‌دادن مأمورین اداره مهاجرتی کانادا است. درصورتی‌که مشخص شود ازدواج غیرواقعی و مصلحتی است، ویزای کانادا را دریافت نخواهید کرد و دیپورت می‌شوید.

حداقل زمان زندگی مشترک با اسپانسر چقدر است؟

طبق قوانین دولت کانادا حداقل شما باید به مدت دو سال با فرد اسپانسر زندگی کنید. در غیر این صورت اقامت باطل خواهد شد.

آیا در کانادا قوانین چندهمسری وجود دارد؟

 در کانادا قوانین چندهمسری به‌هیچ‌عنوان پذیرفته نیست و فرد متقاضی برای مهاجرت به کانادا حتی در کشور خود نیز نباید ازدواج کرده باشد.

آیا ازدواج صوری برای فرد اسپانسر خطرآفرین است؟

 بله، انجام این کار از نظر دولت کانادا قانون‌شکنی است و فردی که این کار را کرده طبق قوانین این کشور مجازات خواهد شد.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز