◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

باتوجه‌به شرایط افراد ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. درخوا

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 08 - 21
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

باتوجه‌به شرایط افراد ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. درخواست مستقیم برای یک برنامه نامزد استانی در کانادا، می‌تواند یکی از ارزان‌ترین روش‌های مهاجرت محسوب شود. کم‌هزینه‌ترین راه‌های مهاجرت که در دسترس هستند، تحت برنامه نامزدهای استانی قرار می‌گیرند. به‌طورکلی روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. در حال حاضر مهاجرت تحصیلی به کانادا، می‌تواند آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش باشد. تحصیل در کانادا به شما این امکان را می‌دهد که همسر و یا خانواده شما در کنارتان زندگی کنند. بعد از اتمام تحصیلات تا 3 سال، می‌توانید به‌دنبال کار براساس تخصص و حرفه خود باشید. همچنین این امکان برای دانشجویان خارجی وجود دارد تا در حین تحصیل کار کنند.

سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا

کانادا قصد دارد از سال 2024 تا 2026 بیش از 1.4 میلیون مهاجر جدید بپذیرد. برای مهاجرت به کانادا در سال 2024 روش‌های بسیار زیادی وجود دارد. مهاجرت به کانادا خیلی ساده نیست و برای پذیرش و تأیید درخواست، مراحل زیادی باید طی شود. این فرایند، می‌تواند چندین ماه و برای برخی از افراد چندین سال طول بکشد. اگر اطلاعات کافی و دقیقی در مورد راه‌های مهاجرت داشته باشید، می‌توانید شانس موفقیت خود را برای پذیرش افزایش دهید. مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت از طریق جاب آفر و مهاجرت اسپانسر شیپ نسبت به سایر روش‌ها راحت‌تر است. در ادامه بیشتر در رابطه با راه‌های مهاجرت به کانادا بحث می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

برنامه اکسپرس اینتری

کانادا این امکان را برای مهاجران فراهم کرده‌ است تا به‌عنوان کارگران ماهر از طریق اکسپرس اینتری در این کشور زندگی و کار کنند. برنامه اکسپرس اینتری کانادا به مهاجرین این اجازه را می‌دهد تا مهاجران ماهر در یک پوزیشن شغلی به‌عنوان نیروی متخصص استخدام شوند. افرادی که شرایط آن‌ها تحت برنامه‌های مهاجرت اقتصادی فدرال هستند، از طریق برنامه اکسپرس اینتری ارزیابی و در صورت تأیید انتخاب شوند.

  • برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)
  • برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)
  • کلاس تجربه کانادایی (CEC)

از طریق این برنامه به استان‌ها و مناطق مجزا اجازه داده می‌شود تا از این سیستم برای استخدام نامزدهای مناسب به‌عنوان بخشی از برنامه‌های نامزد استانی استفاده نمایند تا خواسته‌های بازار کار برآورده شود.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل، یکی از راه‌های اخذ اقامت دائم در کانادا است. کانادا یک سیستم آموزشی باکیفیت بالا با برنامه‌های گسترده برای هر رشته دارد، در نتیجه می‌تواند انتخاب عالی برای مهاجرت باشد. برای دریافت ویزای تحصیلی در کانادا، متقاضی باید توسط یکی از دانشگاه‌های این کشور برای تحصیل پذیرفته شود. این فرایند شامل ارائه هدف از تحصیل، توصیه‌نامه و مقالات علمی به همراه گواهینامه‌ها و مدارک تحصیلی است.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

پس از پذیرش، فرایند درخواست مجوز دانشجویی آغاز می‌شود و متقاضی می‌تواند در وب‌سایت شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) درخواست خود را ثبت نماید. دانشجویانی که در کشور کانادا فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند شرایط مجوز کار را دریافت کنند. این مجوز به آن‌ها اجازه کار داده می‌شود تا تجربه‌های لازم را کسب نمایند. بعد از فارغ‌التحصیلی بسیاری از دانشجویان تصمیم می‌گیرند به طور دائم در کانادا زندگی کنند، چرا‌که روش‌های زیادی برای اخذ اقامت دائم در دسترس است. بااین‌حال، باید از رعایت شرایط مجوز تحصیل خود در مدت‌زمان اقامت اطمینان حاصل نمایید.

برنامه‌های نامزد استانی

در حال حاضر، یکی از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا برنامه‌های نامزد استانی است. استان‌های ساسکاچوان، آلبرتا، انتاریو، بریتیش کلمبیا و نوا اسکوشیا برنامه‌های مهاجرتی خود را توسعه داده‌اند و در اغلب موارد موجب سریع‌تر شدن روند مهاجرت می‌شود. مسیر PNP یا برنامه نامزد استانی، در اغلب موارد لازم است که متقاضیان بعد از ورود به کانادا در استان‌های موردنظر اقامت داشته باشند. در این روش برای مهاجرت و واجد شرایط شدن نیاز به پیشنهاد شغلی از طریق کارفرمای کانادایی است.

مهاجرت کاری به کانادا (LMIA)

افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا و اخذ اقامت دائم را دارند، جاب آفر می‌تواند پیشنهاد عالی باشد. در این صورت شما از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد کاری دریافت می‌کنید، سپس برای ویزا اقدامات لازم را انجام می‌دهید. درخواست کار از سمت کارفرمای کانادایی و تأیید مجوز کار، می‌تواند فرایند بسیار پیچیده‌ای باشد، اما می‌تواند منجر به اخذ اقامت دائم شود.

مهاجرت از طریق اسپانسر شیپ

اگر یکی از اعضای خانواده شما مقیم دائم یا شهروند کانادا باشد، می‌تواند برای همسر، فرزند، پدر و مادر خود درخواست ویزا دهد. اسپانسر شیپ ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود، چراکه فرد نیاز به تمکن مالی خاصی ندارد. در این نوع مهاجرت، باید همسر توانایی مالی برای تأمین هزینه‌های زندگی را داشته باشد. در حال حاضر، کانادا چندین برنامه مهاجرتی ارائه می‌دهد که به ساکنان دائمی و شهروندان این فرصت را می‌دهد تا بتوانند اعضای خانواده را به این کشور بیاورند. کانادا قصد دارد از 105000 اقامت دائم جدید از طریق برنامه‌های حمایت مالی استقبال کند. معمولاً برای رسیدگی به درخواست ویزای اسپانسر شیپ نیاز به یک سال زمان است.

ویزای توریستی

تنها راه برای گرفتن اقامت دائم و شهروندی کانادا، پیشنهاد شغلی و مجوز کار است. ساده‌ترین راه برای مهاجرت به کانادا، از طریق ویزای توریستی است. افراد، می‌توانند با دریافت ویزای توریستی و مدت‌زمانی که در کانادا حضور دارند، به دنبال کار بگردند. مهاجرین نمی‌توانند با استفاده از ویزای توریستی، در کانادا مشغول به کار شوند. تنها می‌توانند با کارفرمایان دررابطه‌با کار و همکاری طولانی‌مدت ارتباط برقرار نمایند.

ویزای توریستی

شما می‌توانید از طریق ویزای توریستی وارد کشور کانادا شوید، سپس برای اخذ ویزای کاری اقدامات لازم را انجام دهید. در حالت کلی، تبدیل ویزای توریستی به کاری رخ نمی‌دهد، اما می‌توانید درخواست خود را برای ویزای کار ثبت کنید. اگر با درخواست شما موافقت شود و اداره مهاجرت کانادا برای شما ویزای کار صادر نماید، می‌توانید در این کشور بمانید و به اشتغال بپردازید.

مهاجرت تجاری

یکی از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا، سرمایه‌گذاری است. افرادی که دارای مشاغل و کسب‌وکار هستند، می‌توانند در کشورهای خارجی برای راه‌اندازی تجارت خود اقدام نمایند. برای این کار، می‌توانند از طریق ویزای استارت‌آپ یا برنامه‌های مهاجرت تجاری استانی اقدام نمایند. این روش را نمی‌توان به‌عنوان ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا در نظر گرفت، چراکه متقاضیان باید برای دوره ۵ساله سرمایه خود را در یک صندوق سرمایه‌گذاری در اختیار دولت کانادا قرار دهند. بعد از گذشت 5 سال مبلغ موردنظر به سرمایه‌گذار برگشت داده می‌شود. مهاجران سرمایه‌گذار، می‌توانند برای همسر و فرزندان تحت تکفل خود درخواست ویزا دهند.

کلام آخر

کانادا یکی از کشورهای بسیار پیشرفته و مهاجرپذیر است. شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلف برای اخذ پذیرش در این کشور اقدام نمایید. مهاجرت تحصیلی، می‌تواند در اخذ اقامت دائم و یافتن شغل موردنظر کمک بسیاری کند. دانشجویان تا 3 سال بعد از فارغ‌التحصیلی، می‌توانند در این کشور حضور یابند و برای یافتن پوزیشن شغلی براساس تخصص خود اقدام کنند. افراد با توجه به شرایطی که دارند، از طریق روش‌های مختلف اقدام به درخواست پذیرش اقامت کوتاه‌مدت یا بلند‌مدت می‌کنند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز