◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

سریعترین راه دریافت اقامت دائم کانادا چیست؟

برنامه اکسپرس اینتری را می‌توان سریع ترین راه اقامت دائم کانادا دانست. برنامه اکسپرس اینتری کانادا ی

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 08 - 24
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

برنامه اکسپرس اینتری را می‌توان سریع ترین راه اقامت دائم کانادا دانست. برنامه اکسپرس اینتری کانادا یک برنامه مهاجرت الکترونیکی است که توسط دولت کانادا در سال 2015 طراحی شد. از طریق این برنامه، افراد در سراسر جهان براساس مهارت‌های خاصی که دارند، می‌توانند برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. کانادا، یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت است. براساس آمار اداره مهاجرت این کشور، از 341180 هزار نفر که از طریق مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری به کانادا نقل مکان کرده‌اند، 74586 نفر اقامت موقت خود را به دائم انتقال داده‌اند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. یک نیروی ماهر برای مهاجرت کاری به کانادا، می‌تواند در این کشور شروع به کار کند، تجربه کاری به‌دست آورد، سپس برای اقامت دائم اقدام نماید. با توجه به شرایط افراد، مسیر درست و سریعی را نمی‌توان برای همه یکسان در نظر گرفت.

آیا مهاجرت به کانادا دشوار است؟

به‌طورکلی، مهاجرت به کانادا خیلی سخت نیست. با توجه به این‌که کانادا پذیرای مهاجران جدید است و چندین برنامه مهاجرتی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین واجد شرایط بودن برای مهاجرت آسان‌تر خواهد بود.

اقامت دائم کانادا از طریق کار

بااین‌حال، شما باید شرایط موردنیاز و مسیری که می‌خواهید طی کنید را برآورده نمایید. این امکان وجود دارد مهاجرت به خارج از کشور چندان دشوار نباشد، اما زندگی در کشور دیگر چالش‌های خاص خود را دارد. برای مهاجرت تحصیلی به کانادا یا هر نوع دیگری از مهاجرت، شما باید از نظر مالی، روانی و اجتماعی آمادگی لازم را برای زندگی در یک کشور جدید را داشته باشید.

سریع ترین راه اقامت دائم کانادا

کشور کانادا در بین کشورهای مهاجرپذیر، رتبه دوم را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. این کشور به‌عنوان سرزمین مهاجران شناخته می‌شود. برای مهاجرت به کانادا، اخذ ویزای اقامت دائم بسیار مهم است. مهاجرینی که به مدت 5 سال در هر کدام از منطقه‌های این کشور به‌عنوان نیروی کار یا دانشجو اقامت داشته باشند، بعد از گذشت پنج سال، ویزای آن‌ها به شهروندی کانادا تغییر داده می‌شود. اخذ ویزای اقامت دائم به شرایط شما بستگی دارد. جاه طلبی و تلاش برای رسیدن به هدف‌های خود، می‌تواند نقش تأثیرگذاری در این مسیر باشد. دریافت مشاوره از یک متخصص در این زمینه، برای به‌دست آوردن شرایط مناسب و اقامت دائم بسیار اهمیت دارد. در ادامه چند راه سریع برای دریافت اقامت دائم مهاجران به کانادا بیان می‌کنیم:

برنامه نامزد استانی (PNP)

براساس شرایط شما، برنامه‌های نامزد استان‌ها، می‌تواند سریع ترین راه اقامت دائم کانادا باشد. برنامه‌های نامزد استانی بی‌شماری وجود دارد که هر کدام از شرایط خاصی برخوردار هستند. PNPها به استان‌ها اجازه می‌دهند که با توجه به نیازهای خود، نیروهای مهاجرتی استخدام نمایند. برنامه نامزد استانی برای پر کردن شکاف‌های موجود در نیروی کار طراحی شده‌اند، در این صورت نامزدهای باتجربه در مشاغل پرتقاضا را هدف قرار می‌دهند.

بسیاری از نامزدهای استانی نیاز به یک پیشنهاد شغلی، تجربه کاری یا مدرک تحصیلی دارند. همچنین برنامه‌هایی وجود دارد که نامزدها را تنها براساس توانایی آن‌ها در پر کردن شکاف‌های کاری یا جمعیتی دعوت می‌کنند. در سال 2023 چهار استان کانادا (ساسکاچوان، آلبرتا، انتاریو و نوا اسکوشیا) برای متقاضیان خارج از کشور، آسان‌ترین استان‌ها از طریق برنامه نامزد استانی برای دریافت ویزای اقامت دائم هستند.

برنامه اکسپرس اینتری کانادا

از طریق برنامه اکسپرس انتری به‌صورت آنلاین در وب سایت دولت کانادا درخواست خود را ثبت نمایید. این برنامه به افراد اجازه می‌دهد تا مشخصات خود را از جمله مهارت‌ها، تحصیلات و سابقه شغلی را برای کسب امتیاز و رتبه‌بندی، ارسال نمایند. با توجه به مشخصاتی که متقاضی دارد، از طریق فاکتورهای مختلف، رتبه‌بندی و امتیاز دریافت می‌کند. افرادی که بیشترین امتیاز را دریافت می‌کنند، برای اقامت دائم درخواست ویزا صادر می‌شود. بعد از تأیید برای اقامت دائم، متقاضی می‌تواند به کانادا مهاجرت کند و پس از واجد شرایط شدن، برای شهروندی این کشور درخواست دهند. برنامه اکسپرس انتری، یک نوع مهاجرت کاری به کانادا محسوب می‌شود و تنها کارگران ماهر اجازه دارند برای کار به این کشور مهاجرت کنند. سطح مختلفی برای نیروهای متخصص وجود دارد و برهمین اساس دولت کانادا چهار برنامه در اکسپرس اینتری طراحی کرده است. این برنامه‌ها به‌عنوان برنامه‌های مهاجرت اقتصادی شناخته شده‌اند، چراکه نیروهای ماهری را جذب می‌کنند که موجب بهبود و توسعه اقتصاد این کشور شوند.

مهاجرت تجاری

افراد سرمایه‌گذار که به‌دنبال فرصت و چالش‌هایی در زمینه تجارت هستند، می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در کانادا اقدام نمایند. مهاجرت تجاری یک هدف و برنامه برای تشویق و بهبود ورود متخصصان شاغل است. دولت کانادا برای پیشرفت اقتصاد خود، چه فدرال، چه استانی (منطقه‌ای) و چه مهاجران تجاری را ترغیب می‌کنند تا در زمینه مهاجرت و ایجاد کسب‌وکار جدید برای توسعه اقتصادی این کشور گام بردارند.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق مهاجرت تجاری

این نوع مهاجرت برای صاحبان مشاغل و مدیران تجاری در کشورهای خارجی که قصد راه‌اندازی یک تجارت در کانادا را دارند، مناسب است. برای این کار، می‌توانید از طریق ویزای استارت آپ یا برنامه‌های مهاجرت تجاری استانی اقدام کنید. در این صورت مهاجرینی که به‌دنبال سریع ترین راه اقامت دائم کانادا هستند، می‌توانند با توجه به شرایط خود، اقدامات لازم را انجام دهند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا یک سیستم آموزشی باکیفیت بالا برای هر رشته دارد. با توجه به سیستم آموزشی پیشرفته‌ای که دارد، انتخاب بهتری برای مهاجرت نسبت به دیگر کشورها محسوب می‌شود. اگر متقاضیان بتوانند از یکی از دانشگاه‌های معتبر کانادا، بورسیه دریافت نمایند، به‌صورت رایگان و در کم‌ترین زمان ممکن، می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند. برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، متقاضی باید توسط یکی از دانشگاه‌های این کشور برای تحصیل پذیرفته شود. فرایند پذیرش از طریق دانشگاه‌های این کشور شامل ارائه انگیزه نامه، توصیه نامه و مقالاتی در رابطه با علاقه شما به تحصیل به‌همراه گواهینامه‌ها و مدارک تحصیلی است. بعد از پذیرش توسط دانشگاه مقصد براساس مدارک شما، فرایند درخواست مجوز تحصیلی شروع می‌شود و متقاضی تنها در وب سایت شهروندی، می‌تواند درخواست خود را ثبت نماید و نامه پذیرش دانشگاه را به همراه تمام اطلاعات خود پیوست کند.

دانشجویان، می‌توانند در هنگام تحصیل مشغول به کار شوند، البته تنها اجازه کار برای 20 ساعت در هفته را دارند. بعد از اتمام دوران تحصیلی، دانشجویان تا 3 سال می‌توانند برای یافتن کار مناسب در این کشور اقامت داشته باشند. کانادا به متقاضیانی که 5 سال در این کشور اقامت موقت داشته باشند، ویزای دائم صادر می‌کند. متقاضیان این فرصت فوق‌العاده را دارند که بعد از پایان تحصیل، پوزیشن شغلی مناسب خود را پیدا کنند. در این صورت مهاجرت تحصیلی را می‌توان، سریع ترین راه اقامت دائم کانادا و کم‌هزینه‌ترین مسیر مهاجرت دانست.

شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

با توجه به این‌که کانادا کشور مهاجرپذیری است، در نتیجه هزاران داوطلب در سراسر جهان برای پذیرش در دانشگاه‌های برتر کانادا درخواست پذیرش می‌دهند. در این صورت متقاضی باید برای مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش در این کشور، درخواست خود را برای دانشگاه موردنظر ارسال نمایند. برای دریافت ویزای تحصیلی باید هزینه فرایند دریافت پذیرش در دانشگاه مقصد و در صورت پذیرش، هزینه سفارت و انگشت‌نگاری تقبل کند.

جاب آفر (LMIA)

یکی از مسیرهایی که می‌توانید برای دریافت اقامت دائم در کانادا اقدام نمایید، جاب آفر است. در این صورت کارفرمای کانادایی برای متقاضی ویزای پذیرش کار ارسال می‌کند. اگر بتوانید با توجه به نیاز کارفرما، مهارت‌های لازم را داشته باشید، می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید. متقاضیان می‌توانند از طریق اکسپرس اینتری برای برنامه FSW درخواست خود را ارسال کنند. در این صورت اگر شرایط دریافت بین 50 تا 200 امتیاز تحت سیستم امتیازبندی برنامه اکسپرس اینتری را داشته باشید، می‌توانید پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمای کانادایی دریافت نمایید.

مهاجرت از طریق ویزای اسپانسر شیپ

یکی از ساده‌ترین و سریع ترین راه اقامت دائم کانادا، اسپانسر شیپ است. همسر و یا اعضای خانواده که مقیم کانادا یا شهروند این کشور محسوب می‌شوند، می‌توانند از این طریق برای مهاجرت اقدام کنند. در این نوع مهاجرت، متقاضی نیازی به تمکن مالی ندارد و باید همسر یا اعضای خانواده توانایی مالی برای تأمین هزینه‌های زندگی را داشته باشد. معمولاً برای درخواست ویزای اسپانسر شیپ به یک سال زمان نیاز دارد.

کلام آخر

کانادا یکی از کشورهای پیشرفته و مهاجرپذیر است. متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، می‌توانند با توجه شرایط خود از طریق روش‌های مختلف اقدام نمایند. کانادا با توجه به سیستم آموزشی پیشرفته‌‌ای که دارد، بهترین انتخاب برای مهاجرت تحصیلی است. متقاضیانی که در یک پوزیشن شغلی به‌عنوان یک نیروی ماهر و متخصص فعالیت می‌کنند، می‌توانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری برای اخذ پذیرش و اقامت دائم اقدام نماید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز