◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

شرایط اپلای دانشگاه های خارجی به دنبال شیوع ویروس کرونا

اخذ پذیرش تحصیلی و اپلای دانشگاه های خارجی در زمان شیوع ویروس کرونا

حسن امامی

حسن امامی

1399 - 10 - 02
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

ویروس کرونا (COVID-19) تقریبا طی یکسال گذشته سبب به همریختن برنامه‌ها و زندگی عادی تمام مردم دنیا شده است. شیوع ویروس کرونا علاوه بر این باعث شده است که افراد نتوانند برای آینده خود برنامه‌های دقیقی در نظر بگیرند. از این رو شرایط اپلای دانشگاه های خارجی به دنبال شیوع ویروس کرونا کمی تفاوت پیدا کرده است. در ادامه این مطلب از سایت اسکورایز همراه ما باشید.

جدیدترین خبرها از تحصیل در کشور استرالیا در شرایط کرونا

برخی ایالت‌های استرالیا در حال مذاکره با دولت میباشند تا شرایط برای بازگشت دانشجویان بین‌المللی به این کشور را بررسی کنند. اکنون نیز طرحی آزمایشی برای برگرداندن تعداد محدودی از این دانشجویان برای ادامه تحصیل در کشور استرالیا در ایالت شمالی در حال بررسی می باشد.

در صورتی که از قبل ویزای تحصیلی کشور استرالیا را دارید ولی در خارج از این کشور به زندگی می کنید، پیشنهاد می کنیم از آن جایی که همچنان محدودیت های زیادی در سفر به کشور استرالیا هست، به تحصیل خود به صورت آنلاین ادامه بدهید.

دقت کنید که دولت استرالیا دوباره بخش ویزا را راه اندازی نموده است. پس در صورتی که از گذشته ویزای تحصیلی کشور استرالیا را ندارید، میتوانید برای آن اپلای نمایید و تحصیل خود را به طور  آنلاین شروع کنید تا وقتی که مرز های این کشور دوباره باز بشوند و بتوانید به استرالیا سفر نمایید و تحصیل خود را به صورت حضوری ادامه بدهید.

به یاد داشته باشید که در صورتی که از قبل ویزای تحصیلی استرالیا را دارید اما به خاطر شرایط کرونا نمی توانید درون استرالیا تحصیل کنید و به طور آنلاین تحصیل خود را ادامه میدهید، این مدت زمان برای دریافت ویزای کار پس از فارغ التحصیلی به حساب می آید.

در صورتی که از گذشته مشغول به تحصیل در کشور استرالیا بوده اید و حالا در ایران و به طور آنلاین به تحصیل خود ادامه میدهید، همیشه با دانشگاه محل تحصیل خود در ارتباط باشید تا از آخرین خبرها و تسهیلات آن ها اطلاعات لازم رو کسب کنید.

شرایط اپلای در دانشگاه ‌های کانادا در زمان شیوع ویروس کرونا

با گسترش ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که این ویروس در دنیا به وجود آورده است، اغلب دانشگاه‌ های کانادا تغییراتی را در پروسه پذیرش خود ایجاد نموده اند. خیلی از متقاضیان تحصیل در کانادا نگران شرایط ایجاد شده می باشند. در شرایط کنونی، دانشگاه‌های کانادا تلاش می کنند تا آن جا که ممکن است شرایطی را ایجاد کنند که دانشجویان و متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌ها، کمتر دچار آسیب شوند.

از جمله مهمترین مشکلات به وجود آمده در پروسه اپلای دانشگاه‌های کانادا، تعطیلی مراکز آزمون‌های زبان میباشد. به دنبال تعطیلی این مراکز بسیاری از متقاضیان نتوانستند تا در آزمون‌های زبان شرکت نمایند. دانشگاه‌های کانادا برای این که مشکلی در پروسه اپلای دانشجویان ایجاد نشود تصمیم گرفته‌اند که آزمون اینترنتی دولینگو را جایگزین آزمون‌های رایجی مثل آیلتس و تافل نمایند. پیش از شیوع ویروس کرونا، دانشگاه‌های کانادا این آزمون زبان را به رسمیت نمی‌شناختند.

بیشتر دانشگاه‌های دنیا در ترم زمستان امسال به طور اینترنتی به فعالیت خود ادامه می دهند. به دلیل این که کلاس‌های اینترنتی از کیفیت زیادی برخوردار نیست و مشکلات دیگری که برای دانشجویان در این مدت بوجود آمده بود، نمرات دریافتی دانشجویان از این ترم تحصیلی چندان واقعی و قابل بررسی نیست. تعداد زیادی از دانشجویان تصور می کنند که شرایط ایجاد شده سبب شده تا نمرات آنها کمتر شود و بر معدل کل آنها تاثیرات منفی داشته باشد. به همین جهت خیلی از دانشگاه‌ها کانادا برای اینکه دانشجویان نگران معدل و نمرات خود نباشند، معدل ترم زمستان امسال را در معدل کل متقاضیان در نظر نخواهند گرفت.

افزون بر این دانشگاه‌های کانادا اعلام نموده اند که در صورتی که متقاضیان تحصیل در این دانشگاه‌ها نتوانند مدارک ضروری برای اپلای را به جهت گسترش ویروس کرونا، به صورت فیزیکی ارایه دهند می‌توانند مدارک غیر رسمی را جایگزین آن نموده و در سریعترین زمان، مدرک مورد نظر را برای دانشگاه ارسال نمایند.

تاثیر شیوع ویروس کرونا COVID-19 بر مهاجرت های تحصیلی

شیوع ویروس کرونا (COVID-19) از 2 جهت می‌تواند سبب تضعیف بخش مهاجرت تحصیلی گردد:

  1. کم شدن تمایل به تحصیل در خارج از کشور
  2. شکل‌گیری محدودیت برای دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی

برای مورد نخست، شرکت Art and Science Group نظرسنجی‌های ویژه ای انجام داده که نکات با اهمیتی را در مورد تمایل به تحصیل مطرح کرده است. با توجه به نتایج ذکر شده، این نظرسنجی‌ها میان گروه گسترده‌ای از افراد در کشورها و سطوح اجتماعی مختلف انجام شده که هدف آن‌ها، ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی کارشناسی تا دکترا میباشد.

نخست، نظرسنجی‌ها مشخص کرد که حدود ۹۰ درصد از این اشخاص خبرهای مربوط به شیوع کرونا را با دقت زیادی دنبال می‌کنند. نکات قابل‌توجه دیگر عبارت‌اند از:

  • فقط ۲۰% از این افراد عقیده دارند که همچنان قدرت قبولی در دانشگاه مورد علاقه‌شان را دارند.
  • ۱۷% از جمعیت نظرسنجی گفته اند که به احتمال بسیار زیاد، برنامه‌های تحصیل 4 ساله خود را تغییر می دهند.
  • آن افرادی که تصمیم به تغییر برنامه‌های خود گرفته‌اند، ۳۵% درصد تمایل داشتند تا برای یک سال صبر نمایند و 35% دیگر هم قصد ادامه تحصیل به‌صورت پاره‌وقت را دارند.

ولی شک و تردیدها در باره ادامه تحصیل فقط به خود دانشجویان منتهی نشده است. با توجه به هزینه خیلی بالا تحصیل به‌صورت فیزیکی در کشورهایی مثل آمریکا، استرالیا یا انگلیس و افزون بر آن ادامه وضعیت قرنطینه فعلی، این نوع هزینه‌های تحصیل توجیه اقتصادی برای والدین این دانشجویان ندارد؛ به همین جهت شاید تعدادی از دانشجویان در حال تحصیل هم به تغییر دوره تحصیلی خود روی بیاورند.

حتما بخوانید: اخذ ویزای تحصیلی در اتریش

نکته مهم دیگر این است که حدود ۴۴% از دانشجویان حاضر در این نظرسنجی، گفته اند که شاید دوره‌های اینترنتی را به‌عنوان بخشی از تحصیلات تکمیلی خود جایگزین نمایند.

همه این عوامل، در صورت پیوستن به حقیقت، نشان از کم شدن گردش مالی دانشگاه‌هایی معتبری داشته که خیلی از دانشجویان بین‌المللی و مخصوصا دکترا، قصد تحصیل در آن‌ها را داشته اند.

در این بخش سعی کردیم شرایط اپلای دانشگاه های خارجی به دنبال شیوع ویروس کرونا را بررسی کنیم. شما می توانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز