test

باورهای اشتباه درباره اپلای

مسئله ضعف زبان، خوب نبودن دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اید و دیگر موارد باورهایی غلط جهت اپلای هستند

شایان زمانی

شایان زمانی

1396 - 10 - 15
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

اپلای که به طور کلی به پدیده ای گفته میشود که دانشجویان برای یک مقطع تحصیلات خود را در دانشگاه های خارج از کشور سپری میکنند و با توجه به اینکه افرادی که این کار را انجام دادند در خارج از کشور زندگی می کنند امکان کسب تجربیات خیلی کمتر از بقیه موارد است.

در نتیجه اپلای کردن بین دانشجویان فعلی مجهول مانده و خیلی ها تصورات اشتباهی از آن دارند که باعث تصمیم های نادرستی می شود چرا که وقتی ورودی های یک سیستم که در این مثال همان تصورات ما هستند درست نباشد نهایتا منتج به نتیجه درستی نمی شود.

در این مقاله چند مورد از تصورات اشتباهی که در مورد اپلای کردن بین دانشجویان فعلی ایرانی شایع است را بیان و با ذکر مثال هایی به نقض آنها می پردازیم.

1.دانشگاهی که در ایران در آن درس خوانده ام اگر خوب نباشد نمیتوانیم اپلای کنیم
 

فکر میکنم این مسئله یکی از شایع ترین موضوعاتی باشد که اعتماد به نفس دانشجویان را به کلی نابود می کند و باعث می شود اقدام به گرفتن پذیرش نکنند. 
دانشگاه بهتر و بدتر داریم در خارج از کشور هم دانشگاهی که بهتر باشد قطعا مدرکی ارزشمند تر خواهد داشت اما این موضوع اصلا باعث نمیشود تا شانس شما برای پذیرش از کس دیگری پایین تر باشد. 
خیلی از ماها تصور میکنیم اگر دانشگاه شریف درس نخوانده باشیم به کلی باید قید اپلای را بزنیم اما واقعا اینگونه نیست. این را زمانی متوجه می شوید که وقتی وارد دانشگاه و در کنار 
سایر دانشجویان ایرانی قرار می گیرید و می فهمید که چقدر اسم دانشگاه اینجا بی اهمیت است و هیچ فرق چندانی وجود ندارد و بیشتر این خواست دل شماست، این پیگیر بودن شما و این اقدام کردن شماست که باعث گرفتن پذیرش می شود تا اسم دانشگاه شما. 
واقعا هیچ فرق معناداری بین کسی که دانشگاه آزاد درس خوانده یا دانشگاه شریف وجود ندارد و خیلی زیاد این اتفاق میافتد که این دو کنار هم قرار بگیرند. پس اگر دانشگاه قبلی شما از نظر شما خیلی تاپ نیست. این فقط نظر شماست و برای آنها هیچ تفاوتی نمیکند.

2. به من فاند یا کمک هزینه تحصیلی نمیدهند

موضوع فاند بسیار بسیار چالشی و مهم بین دانشجویان اپلایی است به طوری که کاملا در تصمیم اپلای تاثیرگذار است. به این فکر کنید که شما در شرکتی استخدام شوید و برای آن شرکت کار کنید. آیا انتظار بی جایی ست که برای کاری که انجام می دهید پولی دریافت کنید؟ 
متاسفانه چون در کشور ما این موضوع پرداخت در ازای پژوهش وجود ندارد و دلیل آن هم این است که اساتید عمدتا پروژه هایی غیرصنعتی و غیرکاربردی انجام می دهند پولی جهت انجام پروژه به صورتی که در این جا وجود دارد دریافت نمی کنند و در نتیجه برای انجام پژوهش به دانشجویان پرداختی ندارند. 
اما در اینجا تمامی پروژه ها به صورت حل مسئله ای در صنعت تعریف می شوند حداقل در زمینه مهندسی و لذا پول خوبی برای انجام این پروژه دریافت می کنند پس خیلی طبیعی ست که برای انجام پروژه به دانشجوی خود پرداحت داشته باشند.

3. زبانم ضعیف است نمیتوانم

خیلی از افرادی که چون در سال های کودکی کلاس زبان شرکت نکرده اند یک ترس بزرگ به نام زبان دارند و مدام خود را از این قضیه پنهان میکنند تا زبان یاد نگیرند. 
اولا این که فرصت عالیست که شما برای همیشه از ترس زبان حداحافظی کنید دوما هم این که باور کنید بیشمار نمونه وجود دارد که زبانی به مراتب بدتر از شما داشته اند اما نترسیده اند و به هر حال اقدام کرده اند. 
ضمن اینکه توجه کنید که آزمون های زبان مثل تافل و آیلتس کاملا نشان دهنده سطح زبان شما نیستند و کاملا مهارت های آزمونی لازم است تا نمره خوبی در آنها کسب کنید. 
تصور کنید که شما دو ماه کامل زمان دارید برای این که یک امتحان را نمره خوبی بگیرید آیا واقعا کار سختی ست؟

4. استادها که جواب نمیدهند!

استادها برای گذران زندگی حود به صورت خیلی فعالانه همه روزه دنبال گرفتن پروژه های مختلف در زمینه کاری خود هستند و مدام پروژه های جدید گرفته و برای انجام آنها نیاااز به دانشجوها دارند پس جواب می دهند فقط صبر و حوصله به خرج دهید.

فقط به آنهایی که اقامت دائم دارند پذیرش می دهند

بعضی تصورات دیگر واقعا خنده دار هستند و کاملا یک طرز تفکر خیلی ساده انگارانه است که با اندکی تامل و پرسش مثال نقض آنها پیدا می شود.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کند تا موانع فکری شما در راه اپلای را رفع کند و با آسودگی خاطر اقدا به تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود کنید. من خودم الان خارج از کشور هستم و این دیدگاه های غلط در من هم وجود داشت. شما لطفا این ظلم را در حق خود نکنید.

 

اگر سوالی در مورد مشاوره مهاجرت تحصیلی دارید با کارشناسان خبره مجموعه اسکورایز تماس حاصل فرمایید. 

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز

armin

armin

28 - 09 - 1399

سلام وقت شما بخیر باشه، بنده ۲۵ سالمه و کارشناسی مهندسی مکانیک دارم ولی متاسفانه معدل بالایی ندارم (13.35)، می خواهم برای ارشد فیزیک شرکت کنم به نظر شما با ارشد فیزیک در یک دانشگاه خوب با معدل بالا برای پذیرش دانشگاه های خوب در رشته فیزیک میشه اقدام کنم یا بار دیگر در مقطع کارشناسی (رشته فیزیک) شرکت کنم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید