test

آشنایی با مدرسه ISZN در سوئیس

مدرسه ISZN در شهر ولیزولان (Wallisellen) سوئیس واقع‌شده‌است. در این مدرسه دخترانه و پسرانه در حدود 2

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1401 - 11 - 04
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

مدرسه ISZN در شهر ولیزولان (Wallisellen) سوئیس واقع‌شده‌است. در این مدرسه دخترانه و پسرانه در حدود 220 دانش‌آموز تحصیل می‌کنند. تحصیل در مدارس این کشور یکی از رویاهای والدین برای فرزندشان است. به همین دلیل همواره به دنبال انتخاب بهترین مدارس سوئیس برای تحصیل دانش‌آموزان هستند. در مرکز آموزشی پیشرفته دوره‌های IB بر اساس برنامه و نظام آموزشی جهانی برگزار می‌شود. کشور سوئیس یکی از مقاصد اصلی دانش‌آموزان مهاجر از سراسر دنیا است. تحصیل در مدارس سوئیس با پرداخت شهریه همراه است. در بیشتر این مدارس امکان اسکان دانش‌آموز در خوابگاه وجود دارد.

شهر ولیزولان در بخش شمالی کشور سوئیس و در کانتون زوریخ واقع شده‌است. در این کشور سیستم آموزشی واحدی در مدارس اجرا نمی‌شود. در واقع هر ایالت یا کانتون روش تدریس مختص به خود را دنبال می‌کند. شهر ولیزولان که مدرسه ISZN در آن واقع شده‌است، دارای جمعیت 12 هزار نفری است. این شهر در بخش بولک زوریخ قرار دارد. زبان رسمی در زوریخ، آلمانی است؛ اما در مدارس بین‌المللی امکان تحصیل به زبان انگلیسی فراهم شده‌است. در طی دوران تحصیل امکان آموزش زبان‌های مختلف نیز وجود دارد.

برنامه تحصیلی در مدرسه ISZN سوئیس

مدرسه ISZN در سوئیس به عنوان یک مرکز آموزشی مدرن با امکانات رفاهی و آموزشی سطح بالا شناخته شده‌است. در مقاطع و سال‌های اولیه در این مدرسه سعی می‌شود که با استفاده از امکانات موجود، تمامی پتانسیل‌های کودکان در زمینه‌های مختلف شناسایی شوند. به طور معمول آموزش‌ها در سال‌های اولیه در سنین 3 تا 6 سال در مقطع مهدکودک و پیش دبستانی ارائه می‌شوند. به منظور حضور فعال کودک در زمینه‌های اجتماعی، برنامه‌های متعددی در این دوره وجود دارند. بالابردن عزت نفس و اعتماد به نفس در کودکان از نکاتی است که معلمان در این مقطع مد نظر قرار دارند.

در دوره ابتدایی یا دبستان، بیشتر روی بالابردن میزان خلاقیت دانش‌آموز تاکید می‌شود. آموزش‌های جامع و چالش‌برانگیز در این دوران خود نشان‌دهنده این امر است. زبان، مطالعات اجتماعی، علوم، هنر و ریاضیات در این مرحله در کنار تربیت شخصی و تربیت بدنی در این مقطع بسیار مورد توجه قرار دارند. در هر صورت دانش‌آموز باید دوره اولیه دبستان را به زبان آلمانی سپری کند. البته از 6 الی 8 سالگی امکان تحصیل بر پایه زبان انگلیسی نیز فراهم می‌شود. در سنین 9 تا 10 سالگی برنامه درسی به زبان انگلیسی دنبال می‌شود.

از سن 14 تا 16 سال نیز مدرک GCSE بین‌المللی به دانش‌آموزان ارائه خواهدشد. برنامه درسی به وسیله یک هیئت بین‌المللی از دانشگاه کمبریج توسعه پیدا می‌کند. در مقاطع بالاتر در پایه یازدهم امکان انتخاب 4 رشته تحصیلی وجود دارد. 3 مورد از این رشته‌ها را می‌توان تا انتهای سال دوازدهم مطالعه کرد.

شهریه مدرسه ISZN ولیزولان

مدارس بین‌المللی به صورت خصوصی اداره می‌شوند. در نتیجه برخلاف مدارس دولتی، دانش‌آموزان برای تحصیل در این مراکز آموزشی باید شهریه پرداخت کنند. میزان شهریه در این مدرسه با توجه به عواملی مانند سن دانش‌آموز، نوع خوابگاه و مقطع تحصیلی ممکن است متفاوت باشد. با مراجعه به سایت مدرسه  ISZN می‌توانید میانگین شهریه را در قسمت پروفایل مشاهده کنید. البته همانطور که ذکر شد، عوامل مختلفی در تعیین مبلغ شهریه دخیل هستند. به همین دلیل برای محاسبه دقیق میزان شهریه باید به این نکات توجه شود.

بسیاری از دانش‌آموزان خارجی به دنبال به دست آوردن بورسیه تحصیلی هستند تا از این طریق بتوانند به صورت رایگان تحصیل کنند. برخی از مدارس این امکان را برای دانش‌آموزان ممتاز فراهم کرده‌اند؛ اما برخی دیگر تنها در هنگام پرداخت شهریه برای دانش‌آموزان ممتاز، تخفیف اعمال می‌کنند. تحصیل در مدارس خارج از کشور مانند ISZN نیازمند داشتن تمکن مالی بالا توسط والدین است. تمامی مراحل تحصیل در مدارس سوئیس، از ثبت‌نام تا اقامت درخوابگاه دارای هزینه‌های مختلفی هستند.

شرایط تحصیل در مدرسه ISZN سوئیس

به منظور تحصیل در مدرسه ISZN سوئیس باید با شرایط این مرکز آموزشی آشنا باشیم. سطح این مدرسه متوسط است و برای ثبت‌نام در آن باید کارنامه با حداقل معدل 17 ارائه شود. این مدارک در هنگام ثبت‌نام آنلاین از طریق سایت مدرسه آپلود می‌شوند. همچنین باید سطح زبان دانش‌آموز B1 متوسط باشد. بعد از ارسال درخواست و آپلود مدارک، باید منتظر جواب باشید. در صورت اپلای دانش‌آموزی باید نسبت به دریافت ویزا اقدام کرد. به دلیل داشتن خوابگاه، اغلب والدین نسبت به دریافت ویزای همراه دانش‌آموزی اقدام نمی‌کنند. دوره‌های GCSE و A-LEVEL نیز در این مدرسه گذرانده خواهندشد.

امکانات مدرسه ISZN در ایالت زوریخ سوئیس

بدیهی است که مدارس بین‌المللی در کشورهای اروپایی مانند سوئیس، دارای امکانات آموزشی متعددی هستند. علاوه بر این امکانات رفاهی و ورزشی نیز به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. برخی از امکانات آموزشی، رفاهی و ورزشی مجموعه ISZN عبارتند از:

  • برخورداری از آزمایشگاه مدرن
  • داشتن سالن کنفرانس بزرگ
  • آمفی‌تئاتر، رستوران، سالن مطالعه، غذاخوری، کتابخانه و سایت IT
  • سالن بازی و اتاق موسیقی
  • باشگاه ورزشی، استخر، زمین فوتبال، والیبال و ...
  • آشپزخانه، رختشویی، وای فای، فضای استراحت عمومی، ظرفشویی، کمد و ...

در این بخش تنها بخشی از امکانات این مدرسه شبانه‌روزی بین‌المللی را ذکر کردیم. در کنار این امکانات خدمات متنوعی آموزشی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

اخذ مشاوره و راهنمایی در خصوص تحصیل در مدرسه ISZN

مدرسه ISZN یکی از مدارس بین‌المللی سوئیس است. تحصیل در کشور سوئیس در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان می‌تواند موجب رشد و پیشرفت در مقاطع تحصیلی آینده شود. از این رو ما در موسسه اسکورایز سعی داریم بهترین مشاوره و راهنمایی در خصوص تحصیل دانش‌آموزان در این کشور را به شما ارائه دهیم. انتخاب مدرسه باید با توجه به شرایط فرد صورت بگیرد. مراحل دریافت پذیرش و ویزای دانش‌آموزی چندان ساده نیست و شما برای موفقیت در این مسیر نیازمند دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان در این حوزه هستید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز