تحصیل رشته حقوق در انگلیس + مدارک و هزینه

متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در انگلیس باید در ابتدا دوره A- LEVEL را برای ورود به دانشگاه ها و مراکز

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 03 - 21
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

هر ساله افراد بسیاری به قصد از امکانات آموزشی بهتر، سایر کشورهای دنیا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. متقاضیان تحصیل بین المللی از بین کشورهای مختلف میتوانند برای تحصیل انگلستان را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب نمایند. تحصیل در یک کشور اول در جهان می تواند دارای مزیت‌های بسیاری برای افراد باشد، البته باید این نکته را خاطرنشان کرد که هزینه های تحصیل و زندگی در چنین کشوری دارای مبلغ قابل توجه خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم در خصوص تحصیل در رشته حقوق در انگلیس مطالب مفید و جامعی ارائه نماییم، امید که مطالب مفید واقع شود.

معرفی رشته حقوق در انگلیس

همانطور که می‌دانید افراد علاقه‌مند به رشته حقوق و تحصیل در آن باید برای موفقیت به درک عمیقی از اصول و مفاهیم حقوقی دست پیدا نمایند. متقاضیان بین‌الملل برای تحصیل این رشته در انگلستان نیز باید به این توانایی مهم در زمان تحصیل دست پیدا نمایند. آموزش‌های لازم رشته حقوق در انگلیس هم بر مبنای همین اصل مهم در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی این کشور به دانشجویان ارائه می‌شود. همین مورد به ظاهر کوچک می‌تواند باعث بالا بردن توانایی افراد شده و بعد از فارغ التحصیلی از مراکز آکادمیک این کشور موقعیت های شغلی مناسبی را برای افراد در انگلستان و سایر کشورهای دنیا فراهم نماید. آموزش این رشته در کلیه مقاطع تکمیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه و مراکز آموزشی عالی این کشور قابل ارائه به دانشجویان است. افراد متقاضی تحصیل در رشته حقوق در انگلیس بعد از تحصیل در مقطع لیسانس موفق به دریافت مدرک LLB و متقاضیان کارشناسی ارشد هم مدرک LLM را دریافت خواهند نمود. از دیگر مدارک معتبر تحصیلی رشته حقوق در این کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مدرک GDL مربوط به دیپلم حقوقی
  • مدرک LPC مربوط به دوره تمرین حقوق
  • مدرک BPTC مربوط به دوره آموزش حرفه‌ای
  • مدرک QLTS مربوط به طرح انتقال وکیل واجد الشرایط

همه مدارک ذکر شده توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در انگلستان به افراد متقاضی تحصیل در رشته حقوق در سطوح و مقاطع مختلف ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که این مدارک دارای اعتبار در بسیاری از کشورهای دنیا است.

شرایط تحصیل رشته حقوق در انگلیس

همانطور که می دانید تحصیل در رشته حقوق مستلزم یادگیری قوانین و قواعد حقوقی در امور داخلی و در سطح بین‌الملل است. به همین دلیل افراد علاقه‌مند به این رشته در بسیاری اوقات مایل هستند، تحصیل در این رشته را در کشورهایی سپری نمایند که دارای نظام حقوقی خوب و قوی در سطح بین‌الملل باشد. از این رو بسیاری از افراد برای تحصیل در این رشته کشور انگلستان را انتخاب می‌کنند. تحصیل در رشته حقوق در انگلیس علاوه بر استفاده از امکانات و سطح آموزشی بالا باعث کسب مدرک تحصیلی معتبری در این خصوص خواهد شد. ضمن اینکه شرایط کاری افراد با عنوان های شغلی همچون وکالت داخلی، وکالت بین الملل، کارشناس حقوقی، مشاوره حقوقی، قضاوت و... نیز فراهم خواهد شد که با درآمد خوب و قابل قبولی برای افراد همراه خواهد بود. به طوری که در سال های اخیر در کنار رشته های پرطرفدار پزشکی و دندانپزشکی رشته حقوق نیز به جمع رشته های پرطرفدار برای تحصیل در دنیا به خصوص در کشور انگلستان تبدیل شده است. از این‌رو متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در انگلیس باید در ابتدا دوره A- LEVEL را برای ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در این کشور طی نمایند تا بتوانند در مقطع کارشناسی این رشته مشغول به تحصیل شوند. داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل با نمره بالا نیز جزء شرایط تحصیل در مراکز آکادمی کشور انگلستان است. امکان تحصیل تا مقطع دکترا در رشته حقوق در بیشتر دانشگاهها و مراکز آموزشی این کشور وجود دارد.

تحصیل حقوق در انگلیس در مقطع کارشناسی

افراد علاقه مند و متقاضی تحصیل در مقطع لیسانس رشته حقوق در انگلستان برای این منظور باید دارای شرایط زیر باشند:

  • ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره ۶ به بالا
  • ارائه مدرک دیپلم ۱۲ سال تحصیل به همراه ترجمه آن
  • ارائه ریز نمرات ترجمه شده
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • گواهی سلامت فرد متقاضی
  • ارائه مدارک عدم سوء پیشینه کیفری

و... از جمله مهم‌ترین مدارک برای تحصیل در رشته حقوق در انگلیس است. مدت زمان تحصیل در این مقطع بین ۳ تا ۴ سال خواهد بود. ضمن اینکه متقاضیان تحصیل در این رشته باید ابتدا در دوره های A- LEVEL شرکت نموده تا مجاز به تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه و مراکز آموزش عالی انگلستان شوند. افراد با پایان این دوره موفق به دریافت مدرک لیسانس حقوق با نام LLB خواهند شد.

تحصیل فوق لیسانس حقوق در انگلیس

دانشگاه حقوق بعد از طی دوره لیسانس و دریافت مدرک LLB قادر خواهند بود برای تحصیل در رشته حقوق در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نماید. برای این منظور می توانید درخواست خود را در دانشگاه ها و مراکز آکادمیک انگلستان برای پذیرش و اپلای ثبت نمایید. در صورت تایید فرد مجاز به تحصیل در مقطع فوق لیسانس حقوق در انگلستان خواهد شد. این دوره حدود یک سال به طول می انجامد و آموزش ها در آن بیشتر جنبه تخصصی به خود گرفته و در زیر شاخه های مختلف این رشته هم چون حقوق بین الملل، حقوق تجارت، حقوق کسب و کار و... خواهد بود. از جمله مدارک مهم متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در انگلیس در این مقطع شامل ارائه مدرک لیسانس حقوق یا معادل آن، ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره ۶.۵ به بالا، ارائه نامه تمکن مالی و... خواهد بود. دانشجویان در پایان این دوره ملزم به ارائه پایان نامه تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی خود هستند. بعد از ارائه این مدرک متقاضی بعد از دوسال فرصت کاریابی و اشتغال در زمینه رشته تحصیلی خود را در انگلستان خواهد داشت.

تحصیل دکترا حقوق در انگلیس

تحصیل در این مقطع برای متقاضیان با ارائه مدرک فوق لیسانس حقوق که با نام LLM شناخته می‌شود، میسر خواهد شد. سبک آموزشی در این مقطع تحصیلی رشته حقوق در انگلیس کمی متفاوت تر است. در مقاطع تحصیلی قبل مبنا و اساس آموزش ها به صورت علمی و آکادمیک بود. اما در این مقطع آموزش ها بیشتر به صورت پژوهشی و عملی انجام می شود. به این صورت که دانشجو در مقطع دکترا با موضوعات مختلف پژوهشی و عمای سر کار داشته و مشغول نوشتن مقالات در این زمینه خواهد بود. فارغ التحصیلی در این مقطع هم منوط به دفاع از مقالات و پژوهشهای عملی دانشجو در مدت تحصیل در این مقطع خواهد بود. سایر موارد برای پذیرش و اپلای تحصیلی مانند بسیاری از رشته‌های تحصیلی در گام نخست با ارتباط با یک استاد راهنما و کسب تاییدیه از او به عنوان یک سوپروایزر همراه است. ارائه مدرک زبان آیلتس نمره ۷، ارائه نامه تمکن مالی، عدم سوء پیشینه کیفری و... از دیگر موارد مهم برای تحصیل در رشته حقوق در انگلیس برای متقاضیان دکترا این رشته است. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی قادرند تا سه سال در این کشور بمانند و به دنبال کار در زمینه رشته تحصیلی خود باشند.

مدارک مورد نیاز برای اپلای در رشته حقوق در انگلیس

اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس با توجه به دانشگاه انتخابی افراد شامل مدارک خاص خود است. برای این منظور ابتدا باید یکی از دانشگاه ها و مراکز آموزشی انگلستان را انتخاب و با مراجعه به سایت دانشگاه از کلیه شرایط و مدارک لازم برای پذیرش و اپلای تحصیلی در رشته حقوق در انگلیس مطلع شوید و سپس اقدام به جمع‌آوری مدارک مورد نیاز برای این امر نمایید. بعد از تهیه مدارک باید با ورود به سایت دانشگاه مورد نظر در کشور مقصد فرم های مربوطه برای پذیرش را پر نمایند. بعد از ثبت درخواست می بایست برای آپلود مدارک مورد نیاز اقدام کنند. بر این اساس متقاضیان بین‌الملل برای تحصیل در دانشگاه و مرکز آکادمی در مقطع کارشناسی ملزم به ارائه مدارک زیر خواهند بود:

  • ارائه مدرک تحصیلی دوران دبیرستان به همراه ریز نمرات ترجمه شده
  • داشتن نمرات عالی در کارنامه دوران دبیرستان
  • ارائه مدرک زبان آیلتس نمره۶
  • ارائه پاسپورت معتبر با اعتبار کافی
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه توصیه نامه از اساتید در مقاطع قبل

و...

متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد نیز ملزم به ارائه مدارک زیر برای اخذ پذیرش و اپلای تحصیل خواهند بود:

  • ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره ۶.۵
  • ارائه حداقل دو توصیه نامه از اساتید مقاطع قبل
  • ارائه سوابق کاری مرتبط حداقل دو سال
  • ارائه مدرک کارشناسی رشته حقوق به همراه ریز نمرات آن
  • ارائه نمرات بالا در کارنامه تحصیلی مقطع کارشناسی
  • رزومه تحصیلی فرد متقاضی
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • ارائه گواهی سلامت فرد متقاضی

و...

هزینه تحصیل حقوق در انگلیس

از جمله موارد بسیار مهم در مهاجرت های تحصیلی مربوط به هزینه های تحصیل و زندگی در آن کشور در مدت زمان تحصیل است. در این میان متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در انگلیس نیز باید به این نکته توجه داشته باشند. چرا که تحصیل و زندگی در یک کشور تراز اول در دنیا که از امکانات آموزشی بالایی برخوردار است، دارای هزینه های قابل قبول و تامل برانگیز خواهد بود. متقاضیان تحصیل بومی در این کشور به عنوان شهروند انگلیس سالانه بین ۸ تا ۱۵ هزار پوند پرداخت می کنند. این هزینه ها برای دانشجویان بین الملل به مراتب دارای نرخ بالاتری خوهد بود. براین اساس دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته حقوق در انگلیس بسته به رشته و دانشگاه مورد نظر خود برای تحصیل باید سالانه بین ۱۶ تا ۴۲ هزار پوند برای این منظور پرداخت نمایند. البته باید این نکته را اضافه کرد که با توجه به مدت زمان تحصیل در مقاطع تکمیلی در این کشور این مبلغ شاید معقول به نظر برسد، اما همچنان دارای نرخ بالای برای متقاضیان بین‌الملل خواهد بود.

شرایط بورسیه رشته حقوق در انگلیس

همانطور که در بخش قبل اشاره شد، تحصیل در انگلستان برای متقاضیان بین‌الملل با مبلغ قابل توجهی همراه بود خواهد بود که چنانچه موفق به دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی شوند تا حدی چشمگیری هزینه‌های افراد را پاسخگو خواهند بود. دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه و مراکز آموزش عالی انگلستان با توجه به رزومه تحصیلی دانشجو متفاوت خواهد بود. افراد متقاضی تحصیل در رشته حقوق در انگلیس با داشتن رزومه تحصیلی و علمی بالا و درخشان به همراه معدل بالا و مدرک زبان معتبر در سطح بالا می تواند شانس خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی در رشته حقوق در کشور انگلستان افزایش دهند. از جمله مهمترین بورسیه های تحصیلی در رشته حقوق می توان به بورسیه تحصیلی Chevening و Castlesmart اشاره نمود که به دانشجویان مقطع لیسانس به بالا در دانشگاه های انگلستان تعلق خواهد گرفت. افراد متقاضی تحصیل در رشته حقوق در انگلیس با داشتن سوابق علمی و تحصیلی با ارائه مقالات علمی و کارنامه تحصیلی درخشان می توانند از این کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه های این کشور بهره مند شوند. از دیگر بورسیه های ارائه شده توسط دانشگاه و مرکز آکادمیک به متقاضیان تحصیل رشته حقوق در این کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بورسیه جونینک به ارزش ۱۸ هزار پوند که توسط دولت انگلیس به دانشجویان متقاضی اهدا می‌شود.
  • بورسیه مشترک المنافع به ارزش ۱۵.۶۰۰ پوند که به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد توسط دولت انگلستان اهدا می‌شود.
  • بورسیه گیتس کمبریج به ارزش ۵۰۰ تا ۲ پوند که به متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در انگلیس در دانشگاه کمبریج اهدا می‌شود.
  • بورسیه های تحصیلی LLB به ارزش۳ هزار پوند که توسط دانشگاه بیرمنگام به متقاضیان تحصیل در این مرکز در رشته حقوق اهدا میشود.
  • بورسیه تحصیلی ویسگون یون به ارزش ۱۸ تا ۳۶ هزار پوند توسط کالج کینگز به متقاضیان تحصیل در این مرکز در مقطع کارشناسی رشته حقوق اهدا می‌شود.
  • کمک هزینه دانشکده حقوق به ارزش ۱ تا ۱۲ هزار پوند که به متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در کالج لندن اهدا می شود.

دوره های مختلف رشته حقوق در انگلستان

از جمله رایج ترین دوره های تحصیل در رشته حقوق ویژه برای دانشجویان بین الملل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حقوق در انگلیس است. اما مراکز آموزش عالی و دانشگاه های این کشور دوره‌های مختلفی را برای تحصیل حقوق متقاضیان ارائه می‌کنند که به شرح زیر خواهد بود:

  • دیپلم حقوق GDL

این دوره به متقاضیان ارائه می‌شود که مدرک کارشناسی خود را در رشته غیر از حقوق دریافت کردند ولی مایل به ادامه تحصیل در این رشته هستند. تحت این شرایط فرد باید در دوره GDL شرکت نموده و در پایان هر ترم موفق به کسب حد نصاب نمره در ترم فوق شود. آموزش های این دوره که به مدت ۴۰ تا ۵۰ ساعت است، پیرامون دروس زمینه های مختلف وکالت، نقش اخلاق حقوقی حرفه‌ای و توسعه مهارتهای حقوق کلیدی به عنوان درس پایه است. متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در انگلیس در دوره GDL ملزم به آموزش دروس اصلی به شرح زیر خواهند بود:

  • قانونی عمومی
  • حقوق اتحادیه اروپا
  • قانون کیفری
  • جرم
  • قانون قراردادها
  • قانون املاک
  • حقوق صاحبان سهام
  • دوره حقوقی LPC

این دوره به نوعی دوره کارآموزی رشته حقوق به شمار می‌رود و متقاضیان رشته حقوق در انگلیس در این دوره با کنکاش و بررسی پرونده مشتریان و شرح وظایف خود در این خصوص آشنا و تجربیات علمی کسب می نمایند. از بین دوره‌های مختلف آموزشی رشته حقوق در انگلستان این دوره جزو بهترین مراحل به شمار میرود. چرا که فرد تا حد قابل توجهی خود را برای انجام کار وکالت آماده می‌کنند. افراد با داشتن مدرک دیپلم حقوق، کارشناسی و کارشناسی ارشد حقوق مجاز به ورود به این دوره ها می شوند. ضمن اینکه متقاضیان شرکت در این دوره ها قادر هستند از بورسیه های تحصیلی رشته حقوق در انگلیس نیز استفاده نمایند. آموزش در این دوره با شرایط زیر همراه خواهد بود :

  • ۱۵ واحد آموزشی دروس مقدمه‌ای و رفتار حرفه‌ای
  • ۳۰ واحد آموزشی دانش و مهارت های قانون تجارت و کار
  • ۳۰ واحد آموزشی دانش و مهارت حل اختلاف همچون دعاوی کیفری
  • ۳۰ واحد آموزشی دانش و مهارت در مباحث املاک و مستغلات
  • دوره BPTC

این دوره ای که یک سال به طول می انجامد یک دوره آموزش حرفه‌ای وکالت است که به نوعی آخرین مرحله و گام برای تبدیل شدن دانشجو حقوق به یک وکیل خواهد بود. هدف از برگزاری و شرکت متقاضیان رشته حقوق در انگلیس در آن به منظور آشنایی با مجموعه ای از رفتارهای صحیح وکلا است. افرادی مجاز به شرکت در این دوره می شوند که دارای مدرک حداقل لیسانس LLB رشته حقوق باشند. هرچه در این دوره موفق تر و با تجربه تر عمل نمایید، توانایی خود را برای شروع به کار به عنوان یک وکیل خوب تعیین می کنید.

  • دوره طرح QLTS

این دوره با نام طرح اشتغال وکلای واجد شرایط شناخته می‌شود. به این صورت که متقاضیان شرکت در این دوره که معمولاً از وکلای کشورهای مختلف هستند، فرصت مناسب خواهند داشت تا به عنوان یک وکیل در کشور انگلستان مشغول به فعالیت شوند. این دوره که توسط سازمان مقررات وکلا وکلای انگلستان تصویب شد، در سال ۲۰۱۱ به یک گزینه اجباری در این زمینه تبدیل شده است. این دوره شامل دو بخش است که در ادامه به شرح هردو خواهیم پرداخت:

  • آزمون MCT

این آزمون اولین بخش در این دوره است و متقاضیان باید در مدت ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه به ۱۸۰ سوال چهار گزینه پاسخ دهند.

  • مصاحبه

بخش دوم این دوره با انجام مصاحبه و طرح سوالاتی درباره قانون تجارت و کار، دعاوی قضایی و حقوق مالکیت از متقاضیان این امر انجام خواهد شد.

دانشگاه های حقوق انگلیس

همانطور که می دانید یکی از دلایل مهاجرت تحصیلی به انگلیس توسط متقاضیان بین الملل جدایی از معایب آن استفاده از امکانات آموزشی تراز اول و با کیفیت این کشور در سطح بین‌الملل است. وجود مراکز آموزش عالی و دانشگاه های برتر این کشور که دارای رنگینگ جهانی هستند، خود دلیل اثبات این موضوع است. از جمله دانشگاه های مطرح رشته حقوق در انگلیس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دانشگاه آکسفورد با رتبه ۴ در رتبه بندی QS در رشته حقوق
  • دانشگاه کمبریج با رتبه بندی QS در رشته حقوق
  • دانشگاه بریستول با رتبه ۶۱ در رتبه بندی QS
  • دانشگاه واروریک با رتبه ۶۴ در رتبه بندی QS در رشته حقوق
  • دانشگاه لیدز با رتبه ۸۶ در رتبه بندی QS در رشته حقوق
  • دانشگاه دورهام با رتبه ۹۲ در رتبه بندی QS در رشته حقوق
  • دانشگاه کوئینز بلفاست با رتبه ۲۳۳ در رتبه بندی QS در رشته حقوق

از جمله دانشگاه های برتر این کشور هستند که به متقاضیان بومی و بین الملل آموزش های لازم را در این زمینه ارائه می کنند.

گرایش های رشته حقوق در انگلیس

رشته حقوق جزو رشته هایی است که دارای زیر شاخه ها و گرایش های مختلف است که متقاضیان با توجه به علایق خود می‌تواند یکی از این موارد را انتخاب و در آن مشغول به ادامه تحصیل شوند. در میان طیف وسیع گرایش رشته حقوق در انگلیس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حقوق داوری
  • حقوق بانکداری اقتصاد
  • حقوق شرکتی
  • حقوق کیفری
  • حقوق مالیاتی
  • حقوق ورزشی
  • حقوق خانواده
  • حقوق مهاجرت
  • حقوق بیمه

و...

همانطور که مطالعه فرمودید این رشته ها بسیار فرار هستند و افراد برای انتخاب گرایش مورد علاقه خود خیلی راحت تر و با دستی باز می توانند عمل نمایند. افراد با تحصیل در این کشور و کسب مدرک حقوق انگلیس قادرند در مشاغلی همچون وکیل مدافع، وکیل دادگستری، کارآگاه، روزنامه‌نگار حقوقی، سیاستمدار و... در این کشور اقدام به کاریابی نمایند.

بازار کار و موقعیت های شغلی رشته حقوق در انگلیس

شرایط کاری در انگلستان با وجود اقتصاد خوب و مناسب آن باعث شده که بسیاری از افراد خواهان استفاده از این امکانات برای کار و زندگی در این کشور باشند. به طوری که وکلای بین الملل بسیاری با بلندپروازی کار و زندگی در این کشور را انتخاب و اقدام به مهاجرت به بریتانیا می نمایند. در این میان دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته حقوق در انگلیس بعد از فارغ التحصیلی با طی نمودن دوره کارآموزی قادر خواهند بود مرتبط با رشته تحصیلی خود وارد بازار کار این کشور شوند. از آنجایی که شرکت های مختلف حقوقی در انگلستان وجود دارد که مایل به استخدام و جذب نیروی کار مجرب و جوان در مجموعه خود هستند، دانشجویانی که در دوره تحصیل با سعی و پشتکار خود موفق به کسب رزومه تحصیلی درخشانی شده اند با شانس بیشتری برای کار در انگلستان روبه رو خواهند شد. هر چند که این کشور با نرخ پایین ۴ درصدی بیکاری گزینه مناسبی برای کار است، اما نباید باعث شود فرد با سطح تحصیلی و علمی ضعیف فارغ التحصیل شود. چرا که این کشور همیشه خواهان بهترین ها برای کار هستند.

درامد رشته حقوق در انگلیس

درآمد افراد متخصص در رشته حقوق بسته به عوامل مختلفی همچون مدرک تحصیلی، تجربه و سوابق کاری، محل زندگی فرد، محل کار فرد و... متفاوت خواهد بود. به طوری که هرچه تجربه افراد و مدت کارآموزی آنها در ابتدای امر به عنوان فارغ التحصیلان رشته حقوق در انگلیس بیشتر باشد، مسلما با درآمد بالا تری روبرو خواهند شد. بر این اساس افراد کارآموز در رشته حقوق در این کشور در زمان کارآموزی بین ۲۰ تا ۲۳ هزار پوند حقوق دریافت می کنند. بعد از طی دوره کارآموزی و مشغول به کار شدن به عنوان یک وکیل تازه کار به طور میانگین بین ۲۸ تا ۶۱ هزار پوند حقوق دریافت خواهند نمود. این در حالی است که با گذشت زمان و افزایش تجربه این میزان حقوق تا ۱۵۰ هزار پوند نیز افزایش خواهد داشت. البته این مورد به محل کار افراد نیز ارتباط مستقیم دارد. به طوری که وکلای که در شهری مثل لندن که پایتخت این کشور است، مشغول به کار هستند با حقوق بیشتر و چشمگیرتری همراه خواهند بود. از جمله مشاغلی که فارغ التحصیلان رشته حقوق در انگلیس در آن مشغول به کار می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وکالت که با درآمدی حدود ۷۴۳۷۶۰ پوند در سال برای افراد متخصوص در این زمینه همراه خواهد بود.
  • مشاوره حقوق عمومی که با درآمد حدود ۱۴۴۳۰۸ پوند در سال برای افراد مشغول به کار در این سمت همراه خواهد بود.
  • وکیل کارمندان که با درآمدی حدود ۷۶۳۱۹ پوند در سال برای افراد متخصص در این زمینه همراه است.
  • وکلای دادگستری که با درآمدی حدود ۱۲۲۹۰۴ پوند در سال برای افراد مشغول به کار در این سمت همراه است.

کلام پایانی

مانند بسیاری از رشته‌های تحصیلی رشته حقوق و ادامه تحصیل در آن مورد توجه بسیاری از افراد است. در این میان متقاضیان بسیاری برای استفاده از امکانات و شرایط بهتری تحصیلی و به تبع شرایط کاری مناسب بعد از فارغ التحصیلی اقدام به مهاجرت تحصیلی به سایر کشورهای دنیا می نمایند. در این میان کشور انگلستان با وجود قدرتمند بودن در بین کشورهای دنیا و امکانات تحصیل و کار به مقصد بسیاری از افراد تبدیل شده است. سوای از معایب تحصیل و زندگی در این کشور تراز اول در جهان باید بگویم بسیاری از دانشجویان بین الملل این کشور را برای مهاجرت تحصیل خود انتخاب می‌کنند. اگر از هزینه های قابل قبول تحصیل در این کشور صرف نظر کنیم، تحصیل در رشته حقوق در انگلیس با توجه به شرایط مناسب تحصیل و اشتغال بعد از فارغ التحصیلی با توجه به نرخ پایین بیکاری در این کشور می‌تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت تحصیلی متقاضیان بین‌الملل باشد. ما در طی این مقاله به مقتضای شرایط به همه مطالب و ریز کارها در این خصوص اشاره کردیم، امید که مطالب ارائه شده مفید واقع شود.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز