🎉🎉 تولد ۶ سالگی اسکورایز 🎉🎉

رزرو مشاوره تخصصی

هزینه ویزای دانش‌آموزی کانادا چقدر است؟

هزینه ویزای دانش‌آموزی کانادا چقدر است؟

مهران حسینی

1402 - 02 - 22

فهرست مطالب

  1. منتظر بمانید...

هزینه ویزای دانش‌آموزی کانادا

هزینه ویزای دانش‌آموزی، شرایط اخذ و میزان تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ آن را در این مقاله ذکر خواهیم کرد. کانادا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل دانش‌آموزان خارجی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان ایجاد کرده‌است. اولین مرحله برای ورود به این مدارس، اپلای تحصیلی کانادا است. به این معنی که شما باید از طرف مدرسه مورد نظر در کانادا، پذیرش شوید. سپس در صورت دریافت پذیرش، می‌توان نسبت به اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا اقدام کرد.

همانطور که می‌دانید اخذ ویزای تحصیلی نیازمند پرداخت هزینه‌ است. علاوه بر این هزینه باید برای بیمه نیز مبلغ جداگانه پرداخت شود. در صورتی ویزای مورد نظر به شما اعطا می‌شود که تمکن مالی مناسبی داشته‌باشید تا بتوانید هزینه‌های تحصیل و زندگی دانش‌آموز را تامین کنید. مدت زمان صدور ویزا ممکن است با توجه به مدارک تحویل داده‌شده متفاوت باشد. در صورتی که مدارک کامل باشد، مدت زمان کوتاه‌تری برای دریافت ویزا صرف خواهدشد.

شرایط اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا شامل داشتن برگه پذیرش از مدارس خصوصی، داشتن شرط سنی زیر 18 سال، تعیین سرپرست قانونی، گواهی تمکن مالی و عدم داشتن بیماری است. همچنین شما باید ثابت کنید که بعد از اتمام تحصیلات، خاک کانادا را ترک خواهیدکرد. هزینه تحصیل و زندگی در این کشور به عهده سرپرست قانونی دانش‌آموز است. در صورتی که والدین نتوانند فرزند خود را از طریق اخذ ویزای همراه، همراهی کنند، باید یک سرپرست قانونی در کانادا برای وی معرفی شود. هزینه ویزای دانش‌آموزی کانادا در حال حاضر 100 دلار است که سایر هزینه‌ها مانند درخواست استادی پرمیت و انگشت‌نگاری نیز به آن افزوده می‌شود.

ویزای دانش‌آموزی چیست؟

به منظور آشنایی با هزینه ویزای دانش‌آموزی کانادا ابتدا باید با مفهوم آن آشنا شویم. ویزای دانش‌آموزی یک نوع برگه تاییدیه برای اقامت فرزند شما در مدت زمان تحصیل در کشور مورد نظر است. کسانی که قصد دارند یک دوره آموزشی را کمتر از 6 ماه بگذرانند نیازی به اخذ این نوع ویزا ندارند؛ بنابراین تنها برای تحصیل طولانی‌مدت در مقاطعی مانند دبیرستان، باید این نوع ویزا اخذ شود.

ویزای دانش‌آموزی درواقع یک نوع اقامت موقت برای دانش‌آموزان خارجی در کشور کانادا است. در مدت زمان تحصیل می‌توان از ویزای تحصیلی برای اقامت در کانادا استفاده کرد. والدین نیز در صورتی که قصد همراهی با فرزند را دارند، باید نسبت به دریافت ویزای همراه دانش‌آموزی اقدام کنند.

دانش‌آموز با دریافت ویزای تحصیلی می‌تواند در بهترین سیستم آموزشی دنیا درس بخواند. در نتیجه قادر خواهدبود تا از تمامی امکانات آموزشی و رفاهی این کشور استفاده کند. خوشبختانه هزینه تحصیل در مدارس کانادا، بسیار کمتر از هزینه تحصیل در مدارس خصوصی آمریکا و انگلیس است. از این رو با صرف هزینه‌ کمتر، امکان تحصیل در یک کشور پیشرفته فراهم می‌شود. به منظور دریافت ویزای دانش‌آموزی، باید هزینه 150 دلار برای درخواست استادی پرمیت کانادا پرداخت شود. علاوه بر این به ازای هر نفر باید برای انگشت‌نگاری 85 دلار پرداخت کرد.

ویزای تحصیلی دانش‌آموزی کانادا

یکی از انواع ویزای تحصیلی، نوع دانش‌آموزی آن است. مراحل اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا نیز مشابه با سایر کشورها است. شما باید برای دریافت آن قبل از هرچیز هزینه پرداخت کنید. هزینه ویزای دانش‌آموزی کانادا به طور کلی 335 دلار است. دانش‌آموزان می‌توانند برای تحصیل در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان از این نوع ویزا استفاده کنند. ویزای تحصیلی دانش‌آموزی کانادا با طی کردن مراحل مختلف مانند اخذ پذیرش، ارائه مدارک هویتی و تحصیلی و گواهی تمکن مالی قابل اخذ است.

جالب است بدانید دولت کانادا به صورت سالانه تعداد زیادی ویزای تحصیلی صادر می‌کند که بیشتر آن مربوط به دانش‌آموزان ایرانی است! البته بیشتر افراد به دنبال اخذ ویزای تحصیلی برای ورود به دانشگاه‌ها هستند. از این رو ویزای دانش‌آموزی کمتر صادر می‌شود. بهتر است دانش‌آموزان مقطع دبیرستان را در این کشور بگذرانند. در این صورت مدت زمان اقامت و هزینه‌ها کمتر خواهدشد. همچنین زمان ورود به دانشگاه‌های کانادا نیز کم می‌شود. شهرهای مختلف مانند تورنتو و ونکوور از شهرهایی هستند که تقاضا برای تحصیل در مدارس آنها بیشتر از دیگر شهرها است.

مزایای تحصیل در مدارس کانادا

کانادا یکی از کشورهای پیشرفته است که مدارس آن از بهترین مراکز آموزشی در سراسر دنیا هستند. بدیهی است که دانش‌آموزان خارجی تمایل دارند که در چنین مدارسی مقاطع مختلف تحصیلی را طی کنند. در صورتی که قصد پرداخت هزینه ویزای دانش‌آموزی کانادا را دارید، باید با مزایای تحصیل در این کشور آشنا باشید. مزایای تحصیل در مدارس کانادا عبارتند از :

  • بالا بودن سطح کیفی آموزش
  • امکان یادگیری زبان انگلیسی و فرانسوی
  • امکان دریافت دیپلم کانادایی با تحصیل در مدارس این کشور
  • امکان پذیرش در بهترین دانشگاه‌های کانادا بعد از اتمام تحصیلات در مقطع دبیرستان
  • دریافت اسکالرشیپ یا بورسیه تحصیلی
  • محیا شدن شرایط برای دریافت اقامت دائم این کشور

بسیاری از والدین تمایل دارند که فرزندشان مقطع ابتدایی یا دبیرستان را در کشور کانادا تحصیل کند. در این صورت شرایط برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور محیا خواهدشد. به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند که از طریق دریافت ویزای دانش‌آموزی، فرزند خود را برای تحصیل در مدارس کانادا ثبت‌نام کنند.

ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا

بسیاری از والدین قصد دارند که در هنگام تحصیل فرزندان در خارج از کشور، آن‌ها را همراهی کنند. بسیاری از این افراد می‌توانند از ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا استفاده کنند. در صورتی که والدین در کانادا مقیم باشند، فرزند می‌تواند در مدارس این کشور به صورت رایگان تحصیل کند. به منظور دریافت ویزای دانش‌آموزی نیازی به ارائه مدرک زبان نیست و فرزند شما می‌تواند مراحل را با سرعت بیشتری برای دریافت ویزا طی کند. دو روش برای دریافت این نوع ویزای همراه وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • روش اول دریافت ویزای همراه دانش‌آموزی: در این روش دانش‌آموز با توجه به هزینه ویزای دانش‌آموزی کانادا برای دریافت آن مدارک خود را ارائه می‌دهد. در صورت تایید ویزای دانش‌آموزی فرزند از طرح سفارت کانادا، می‌توانید نسبت به دریافت ویزای همراه دانش‌آموزی اقدام کنید. والدین با این روش می‌توانند به راحتی ویزا دریافت کنند و فرزند خود را در زمان تحصیل همراهی کنند.
  • روش دوم دریافت ویزای همراه دانش‌آموزی: در این حالت باید به صورت همزمان در زمان ارائه درخواست ویزای دانش‌آموزی، درخواست ویزای همراه نیز ارائه شود. در این روش یکی از والدین می‌توانند به منظور همراهی فرزند خود، درخواست ارائه دهد. والدین به عنوان سرپرست دانش‌آموز معرفی می‌شوند و باید برگه اثبات تمکن مالی را داشته باشند. زیرا هزینه‌های تحصیل و زندگی دانش‌آموز در کانادا باید پرداخت شود.

تمکن مالی برای ویزای دانش‌آموزی در کانادا

هزینه ویزای دانش‌آموزی کانادا، بیمه سلامت، درخواست استادی پرمیت، انگشت‌نگاری، تحصیل و زندگی در این کشور همگی نیازمند تمکن مالی والدین دانش‌آموز هستند. یک دانش‌آموز نمی‌تواند بدون داشتن برگه تمکن مالی، نسبت به اخذ ویزای دانش‌آموزی اقدام کند. به همین دلیل قبل از هرچیز باید بتوان هزینه‌های مورد نیاز برای تحصیل فرزندان در کانادا را تامین کرد.

به طور کلی با توجه به افزایش نرخ دلار و کاهش ارزش ریال، هزینه تحصیل در کانادا برای ایرانیان بیشتر از قبل شده‌است. به همین علت به منظور دریافت ویزای دانش‌آموزی حتما نیاز به ارائه گواهی تمکن مالی است تا سرپرست بتواند هزینه مربوط به تحصیل فرزند خود را پرداخت کند. هزینه تحصیل در این کشور چندان گران نیست؛ اما باید یک منبع مالی مناسب وجود داشته‌باشد تا سرپرست بتواند نسبت به پرداخت شهریه و هزینه زندگی، اقدام کند.

مدت زمان صدور ویزای دانش‌آموزی کانادا

مدت زمان صدور ویزای دانش‌آموزی کانادا چقدر است؟ این مورد یکی از سوالات رایج افرادی است که تمایل به اخذ ویزای دانش‌آموزی دارند. برای پاسخ به این سوال نمی‌توان مدت زمان دقیقی را ذکر کرد. اخذ ویزای دانش‌آموزی کشور کانادا بستگی به شرایط سفارت دارد. ممکن است از 2 الی 6 ماه طول بکشد تا بتوان ویزا را دریافت کرد! در صورتی که مدارک ارائه شده دچار مشکل یا ناقصی باشند، امکان دارد مدت زمان صدور ویزا طولانی تر شود.

گاهی تا 1 سال باید زمان برای دریافت ویزا صرف کرد. حتی در مواقعی مانند زمان همه‌گیری کووید، ارزیابی پرونده‌ها بسیار کند بود. شما باید هزینه ویزای دانش‌آموزی کانادا و مدارک لازم را ارائه دهید. در صورتی که پرونده کامل باشد، امکان دارد در مدت زمان کوتاه‌تری، پاسخ دریافت کنید. بهتر است در هنگام ارائه درخواست برای ویزای دانش‌آموزی مدارک را به صورت کامل و بدون نقص تحویل دهید. در این صورت مدت زمان صدور ویزای دانش‌آموزی ممکن است کمتر باشد. اغلب در بازه زمانی نسبتا کوتاهی، پاسخ از طرف سفارت کانادا داده خواهدشد. در این صورت شرایط برای تحصیل دانش‌آموز در کانادا سریعتر فراهم می‌شود.

مهاجرت زیر 18 سال به کانادا

افرادی که قصد دارند فرزند خود را برای تحصیل در مدارس کانادا ثبت‌نام کنند، باید بدانند که این دانش‌آموزان باید زیر 18 سال سن داشته‌باشند. افراد زیر 18 سال نیازی به ارائه مدرک زبان برای دریافت ویزای دانش‌آموزی ندارد؛ زیرا این افراد به سن قانونی نرسیده اند. مهاجرت زیر 18 سال به کانادا اغلب برای تحصیل در بهترین مدارس این کشور است.

باید یک قیم یا سرپرست قانونی دانش‌آموز را همراهی کند. در صورتی که والدین نتوانند از طریق ویزای همراه یا توریستی به کانادا مهاجرت کنند، باید یک قیم یا سرپرست برای دانش‌آموز در کشور کانادا تعیین شود. افراد زیر 18 سال می‌توانند در مقاطع ابتدایی و دبیرستان در این کشور تحصیل کنند و سپس برای ورود به دانشگاه اقدام کنند. با توجه به هزینه ویزای دانش‌آموزی کانادا، سرپرست باید تمکن مالی لازم را داشته باشد.

مشاوره به منظور اطلاع از هزینه ویزای دانش‌آموزی کانادا

دریافت ویزای دانش‌آموزی کانادا یکی از سخت‌ترین مراحل برای مهاجرت تحصیلی به کانادا است. به منظور دریافت آن باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت شود. این هزینه اغلب ثابت است و از سایر هزینه‌ها جدا می‌باشد. به منظور کسب آگاهی از میزان هزینه دریافت ویزای دانش‌آموزی می‌توانید از مشاوره تخصصی ما در موسسه اسکورایز استفاده کنید. تیم قوی این مجموعه سعی دارد بهترین مشاوره در خصوص مهاجرت تحصیلی را در اختیار شما قرار دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای کسب اطلاعات درست در زمینه ویزای دانش‌آموزی کانادا، از مشاوره حرفه‌ای و تخصصی استفاده کنید.

اخبار و نوشته‌های اسکورایز

مشاهده همه

دیدگاه کاربران