◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

از صفر تا صد مهاجرت کاری برای ایرانیان

مهاجرت کاری به مثابه شروع زندگی جدید در یک کشور جدید است. کار در خارج از کشور را می‌توان یک تجربه چا

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 08 - 10
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

مهاجرت کاری به مثابه شروع زندگی جدید در یک کشور جدید است. کار در خارج از کشور را می‌توان یک تجربه چالش‌برانگیز و در عین حال مهیج برای افراد دانست. زندگی در یک کشور دیگر باعث می‌شود با فرهنگ‌های جدید آشنا شوید و زبان رسمی آن‌ها را یاد بگیرید. مهاجرت و شروع دوباره زندگی همیشه جذاب است. ایده ملاقات با افراد مختلف، سفر به مکان‌هایی که تابه‌حال نرفته‌اید، یادگیری یک فرهنگ جدید هیجان‌انگیر و لذت‌بخش به‌نظر می‌رسد.

به‌طورکلی مهاجرت، کار ساده‌ای نیست، به‌ویژه برای افرادی که مهارت، مدرک تحصیلی و منابع مالی مناسبی ندارند، اما روش‌هایی برای مهاجرت با هزینه کم و تخصص معمولی وجود دارد. انتخاب کشور مقصد با توجه به نیاز و شرایط هر فرد متفاوت است و نمی‌توان برای تمام افراد یک نسخه پیچید. در این صورت بهترین کشور برای مهاجرت شغلی ایرانیان، نمی‌تواند تنها یک کشور خاص باشد. دراین‌بین آمریکا، کانادا، آلمان و استرالیا؛ کشورهایی هستند که بیشترین مهاجر ایرانی را به خود اختصاص داده‌اند. این کشورها، دارای اقتصاد قوی هستند و طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی را برای مهاجرین ارائه می‌دهند.

 بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان

عوامل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود برخی از کشورها، مقصد بهتری برای کار در خارج از کشور نسبت به سایرین برای مهاجرهای ایرانی باشند. هزینه‌های زندگی، زبان محلی، دسترسی به ویزا و امکان فرصت‌های شغلی از جمله مواردی است که هنگام انتخاب مقصد در خارج از کشور موردتوجه قرار گرفته می‌شود. با توجه به این‌که مهاجرت، می‌تواند مهم‌ترین و سخت‌ترین تصمیم زندگی هر فرد به‌شمار رود؛ بنابراین امکان دارد با چالش‌های بیشتری مواجه شوید. چندین کشور وجود دارد که ایرانیان، می‌توانند کار متناسب با پوزیشن شغلی خود را پیدا نمایند. این کشورها، موقعیت مناسب را برای افراد مهاجر مهیاء کرده‌اند که بتوانند با محیط سازگار شوند. درحال‌حاضر مهم‌ترین چالش مهاجرت، مقرون‌‌به‌صرفه بودن هزینه‌های زندگی و سازگاری با فرهنگ کشور مقصد است.

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

یافتن کار در خارج از کشور حتی در صورت داشتن مهارت‌‌های لازم، می‌تواند دلهره‌آور باشد. زبان، یکی از مهم‌ترین موانعی است که به‌ویژه ایرانیان با آن مواجه هستند. در این صورت برقراری ارتباط با سایر افراد دشوار است و می‌تواند پذیرش کار را سخت کند. امکان یافتن کار در خارج از کشور وجود دارد، اما شما باید در رابطه با کشورهایی که علاقه‌مند به زندگی در آن‌جا هستید، تحقیق کنید و شرایط آن‌ها را درک نمایید.

راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری

اگر تمایل به مهاجرت کاری دارید، باید اقدامات لازم را برای دریافت ویزای کاری انجام دهید. فرایند مهاجرت به خودی خود یک پروسه زمان‌بر و چالش‌برانگیز است، اما برخی از کشورها بسیار راحت ویزای کاری را برای مهاجرین صادر می‌کنند. ویزای کاری این امکان را به شما می‌دهد تا در کشوری غیر از کشور خود زندگی کنید. ویزای کاری انواع مختلفی دارد و می‌توانید با توجه به شرایط خود برای دریافت ویزا درخواست دهید. به‌طورکلی، نمی‌توان تنها به یک کشور خاص به‌عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت از طریق کار اشاره کرد. کشورهای استونی، لیتوانی، ایسلند، لتونی، اسلواکی، لوگزامبورگ، جمهوری چک و آلمان نسبت به سایر کشورها گرفتن ویزای کار شرایط ساده‌تری دارد. برخی از این کشورها به‌دلیل درخواست نسبتاً کم مهاجرین برای گرفتن ویزای کار، پذیرش و دریافت ویزای کاری را آسان‌تر کرده‌اند.

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان

کشورهای مونته نگرو و جمهوری چک جزء کشورهای اروپایی ارزان قیمت برای زندگی محسوب می‌شوند و از شرایط کاری خوبی برخوردار هستند. این کشورها به‌دلیل نیاز به نیروی کار برای افرادی که پیشنهاد شغلی توسط کارفرما دارند، به‌سادگی ویزای کار صادر می‌کنند. در مونته نگرو، می‌توانید با سرمایه‌گذاری 350 هزار دلاری پاسپورت این کشور را دریافت نمایید.

شرایط مهاجرت کاری به کانادا

کانادا به‌دلیل فرصت‌های تحقیقاتی مبتکرانه و همچنین امکان مهاجرت، به عنوان سرزمین فرصت‌ها شناخته شده است. یکی از کشورهای محبوب در بین ایرانی‌های مقیم خارج کشور، کانادا است و جزء آسان‌ترین کشورها برای دریافت مجوز کار محسوب می‌شود. اصلی‌ترین مسیر برای مهاجرت ایرانیان به کانادا، اکسپرس اینتری است و هر ساله به‌طور تقریبی حدود 110000 هزار مهاجر جدید پذیرش می‌شوند.

مهم‌ترین شرایط مهاجرت کاری به کانادا داشتن مهارت بالای شغلی، تسلط کامل به زبان رسمی این کشور (انگلیسی)، سن، تطبیق‌پذیری و تحصیلات است. کانادا با توجه به پذیرش بالای مهاجرین، این شانس را به شما می‌دهد که از طریق برنامه‌های کاری، سرمایه‌گذاری، تحصیلی و گردشگری به این کشور مهاجرت کنید. ویزای اکسپرس اینتری و کارآفرینی با داشتن ایده‌های جذاب و خلاقانه، وارد کانادا شوید و اقامت دائم را دریافت کنید. 

هزینه مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت به یک کشور نه تنها یک تصمیم بزرگی در زندگی به‌حساب می‌آید، بلکه به تعهد مالی قابل‌توجهی نیاز دارد. اگر مهارت‌های لازم یا تمکن مالی کافی نداشته باشید، مهاجرت آسانی را نخواهید داشت. اغلب کشورها، چندین برنامه مهاجرتی ارائه می‌دهند، اما این برنامه‌ها براساس آمار کمبود نیروی کار است و با سقف سالانه محدود می‌شود. برای مهاجرت به یک کشور جدید، باید عوامل مهمی نظیر ادغام در یک ساختار اجتماعی متفاوت و جنبه مالی را در نظر بگیرید. 

هزینه اقامت دائم برای مهاجرت کاری به کانادا

 هزینه برای دریافت ویزای اقامت دائم یا موقت به تعداد اعضای خانواده‌ای که متقاضی را همراهی می‌کنند، بستگی دارد. هزینه اقات دائم با توجه به نوع مهاجرتی که درخواست می‌کنید، متفاوت است. متقاضیان باید بعد از تأیید درخواست آن‌ها، مبلغی را به‌عنوان حق اقامت دائم پرداخت نمایند.

هزینه افرادی که تمایل به مهاجرت شغلی به کانادا به‌عنوان سرمایه‌گذار، کارآفرین یا خوداشتغال دارند، شامل موارد زیر می‌شود.

درخواست‌کننده هزینه به دلار کانادا
متقاضی 1625 دلار
همسر، شریک زندگی مشترک یا زناشویی 850 دلار
فرزند تحت تکفل زیر 22 سال به ازای هر نفر 230 دلار
فرزند تحت تکفل بالای 22 سال که به‌دلیل شرایط جسمی یا روحی قادر به تأمین مالی خود نیست. به ازای هر نفر 230 دلار

هزینه کارگران ماهر، برنامه‌های نامزد استانی، مشاغل ماهر فدرال و کارگران ماهر فدرال طبق جدول زیر برآورد می‌شود.

درخواست‌کننده هزینه به دلار کانادا
متقاضی (هزینه رسیدگی و حق اقامت دائم) 1365 دلار
همسر، شریک زندگی مشترک (حق اقامت دائم) 1365 دلار
فرزند تحت تکلف زیر 22 سال به ازای هر نفر 230 دلار
فرزند تحت تکفل بالای 22 سال که به‌دلیل شرایط جسمی یا روحی قادر به تأمین مالی خود نیست. به ازای هر نفر 230 دلار

هزینه اقامت موقت

هزینه اقامت موقت با توجه به نوع ویزا متفاوت است. براساس ملیت، کشور مبدأ و یا عوامل دیگر، ممکن است برای سفر به کانادا، درخواست ویزا دهید. هزینه ویزای ترویستی براساس جدول زیر برآورد می‌شود:

درخواست‌کننده هزینه به دلار کانادا
ویزیتور یا سوپر ویزا برای یک یا چند بار ورود به کانادا برای هر نفر 100 دلار
ویزای توریستی برای یک یا چند بار ورود به کانادا برای یک خانواده 5 نفره یا بیشتر 500 دلار
تمدید ویزای توریستی برای هر نفر 100 دلار
بازیابی ویزای توریستی برای هر نفر 200 دلار

هزینه مجوز کار در کانادا، صرف نظر از هر صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستید، یکسان است.

درخواست‌کننده هزینه به دلار کانادا
مجوز کار برای هر نفر 155 دلار
مجوز کار برای یک گروه 3 یا بیشتر 465 دلار
مجوز کار باز برای هر نفر 100 دلار
بازگرداندن مجوز کار 355 دلار

شرایط مهاجرت کاری به آلمان

کیفیت بالای سیستم آموزشی در کشور آلمان، موجب شده نیروهای زیادی به این کشور مهاجرت کنند. آلمان یکی از کشورهایی است که ایرانیان زیادی در آنجا زندگی می‌کنند و به‌سادگی می‌توانید رستوران‌ها و خواربار فروشی‌های ایرانی را پیدا نمایید. آلمان با توجه به قانون مهاجرت کارگران ماهر و فرصت‌های متفاوت برای دریافت ویزا، کشوری مشهور برای مهاجرت کاری به آلمان قلمداد می‌شود.

قانون مهاجرت برای افراد ماهر، فرایند حرکت ساده‌تر و سریع‌تر پیش می‌رود. در ابتدا، می‌توانید برای یافتن کار در آلمان به مدت 6 ماه مجوز دریافت نمایید و بعد از آن براساس نوع ویزای خود، برای مجوز کار اقدامات لازم را انجام دهید. پس از آن، می‌توانید تا 4 سال تحت مجوز اقامت موقت در این کشور بمانید و در صورت داشتن تمام شرایط، برای شهروندی اقدام کنید. مهم‌ترین شرایط مهاجرت از طریق کار به آلمان شامل سن (بین 18 تا 45 سال)، مدرک زبان آلمانی (حداقل در سطح B1 یا B2)، سابقه کار مرتبط و مفید، جاب آفر، عنوان شغل یا تخصص و تمکن مالی است.

هزینه مهاجرت کاری به آلمان

هزینه مهاجرت شغلی به آلمان شامل هزینه‌های مرتبط با تمکن مالی و بررسی پرونده، صدور ویزا و مجوز اقامت است. این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه مهاجرت به نوع ویزای شما بستگی دارد.

هزینه ویزای کار آلمان  
صدور ویزا 75 یورو
صدور Blue Card 100 یورو
صدور مجوز اقامت 113 یورو
صدور مجوز اقامت (خوداشتغالی) 124 یورو
صدور مجوز اقامت (نیروی متخصص) 147 یورو
هزینه 6 ماه زندگی 5118 یورو
ویزای جستجوی کار در آلمان 720 یورو
ویزای کاری موقت آلمان 853 یورو

شرایط مهاجرت کاری به آمریکا

برای دریافت ویزای کاری با توجه به این‌که به نوع ویزا، شرایط مهاجرت کاری به آمریکا متفاوت است. برخی از افراد حرفه یا مهارت خاصی دارند و شرایط برای پذیرش به‌عنوان نیروی متخصص ساده‌تر خواهد بود. همچنین برخی از افراد قصد دارند، قبل از ارسال درخواست ویزای خود، پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمای آمریکایی داشته باشند. افرادی که تمایل دارند درخواست با خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده ارسال نمایند، باید یک گواهی کار از وزارت کار (DOL) دریافت کنند. مهم‌ترین شرایط برای مهاجرت از طریق شغل به آمریکا، داشتن تمکن مالی، زبان و سن است.

حداقل سرمایه برای مهاجرت کاری چقدر است؟

با توجه به این‌که هر کشوری قوانین خاص خود را دارد؛ بنابراین نمی‌توان حداقل سرمایه را برای تمام کشورها یکسان دانست. افرادی که قصد مهاجرت دارند، باید سرمایه خود را طبق قوانین کشور مقصد آماده کنند. ممکن است برخی از کشورها تنها هزینه ویزا و زندگی را به‌عنوان سرمایه لازم برای دریافت ویزا در نظر می‌گیرند. کانادا به‌عنوان مهاجرپذیرترین کشور، برای مهاجرت کاری ابتدا وارد سیستم امیتاز‌بندی می شوید و هزینه‌ای پرداخت نمی کنید. تنها هزینه‌ای که به‌عنوان تمکن مالی باید در حساب خود ذخیره داشته باشند، 13 هزار دلار آمریکا است. در صورت همراه داشتن به‌ازای هر نفر 3 هزار دلار به هزینه‌های شما افزوده می‌شود.

کلام آخر

مهاجرت از هر نوعی که باشد قطعاً مهم‌ترین و سخت‌ترین تصمیم در زندگی هر فردی محسوب می‌شود. انتخاب درست کشور مقصد و سازگاری با محیط و فرهنگ آن‌ها، می‌تواند در روند پیشرفت و آسان‌تر شدن زندگی بسیار تأثیرگذار باشد. در چند سال اخیر، مهاجرت از ایران به شدت افزایش یافته است و روزانه به این تعداد افزوده می‌شود. اغلب نیروهای مهاجر در کشورهای کانادا، آمریکا و آلمان ساکن هستند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز