test

آشنایی با مدرسه GEMS در سوئیس

مدرسه GEMS در شهر اتوی کانتون وو در کشور سوئیس واقع شده‌است. این مدرسه خصوصی بین‌المللی در سال 2013

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1401 - 11 - 05
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

مدرسه GEMS در شهر اتوی کانتون وو در کشور سوئیس واقع شده‌است. این مدرسه خصوصی بین‌المللی در سال 2013 تأسیس شد و پذیرای 142 هزار دانش‌آموز در سراسر دنیا می‌باشد. درواقع مرکز آموزشی فوق 6 مدرسه جداگانه بین‌المللی در نقاط مختلف جهان نیز دارد. در حال حاضر 2 هزار دانش‌آموز در ساختمان این مدرسه در شهر ETOY مشغول به تحصیل هستند. مدرک IB و شرایط تحصیلی سطح بالا موجب شده‌است که دانش‌آموزان هر ساله از سراسر دنیا در این مدرسه ثبت‌نام کنند. همانطور که می دانید کشور سوئیس دارای کانتون‌های متعددی است. کانتون وو (canton de Vaud) به عنوان یکی از ایالت‌های بزرگ سوئیس شناخته‌شده‌است.

در بیشتر مدارس بین‌المللی در کشورهای اروپایی، امکانات آموزشی، رفاهی و ورزشی متنوعی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. در مدارس بین‌المللی اغلب امکان اسکان دانش‌آموز وجود دارد؛ اما این مدرسه روزانه است و امکان اقامت دانش‌آموز در آن وجود ندارد. بیشتر این مراکز آموزشی پذیرای دانش‌آموزان دختر و پسر هستند. اداره چنین مراکزی به صورت خصوصی است و بودجه دولتی به آن تعلق نمی‌گیرد. در نتیجه والدین باید برای تحصیل فرزندانشان در این مراکز، شهریه پرداخت کنند. وجود هزینه‌های زیاد در زمان ثبت‌نام و تحصیل موجب می‌شود که تنها کسانی که از تمکن مالی برخوردار هستند، بتوانند در این مدارس ثبت‌نام کنند.

امکانات مدرسه GEMS در سوئیس

همانطور که گفته‌شد مدرسه GEMS به صورت روزانه ارائه می‌شود. در نتیجه امکانات رفاهی مانند خوابگاه یا غذا را ندارد. از این رو تهیه غذا بر عهده دانش‌آموزان است؛ اما امکان سرو غذا در رستوران مجموعه وجود دارد. باید به این نکته توجه کنید که در مدارس خصوصی، شرایط آموزشی بهتری برای دانش‌آموز فراهم می‌شود. در نتیجه امکان رشد و پیشرفت دانش‌آموز در این مدارس بیشتر است. امکانات آموزشی و رفاهی مدرسه GEMS در سوئیس عبارتند از:

  • بهره‌مندی از آزمایشگاه مدرن، کتابخانه، سالن مطالعه و سایت IT
  • دارای سالن کنفرانس، آمفی‌تئاتر، دپارتمان زبان خارجی و اتاق موسیقی
  • امکانات ورزشی مانند باشگاه، استخر، زمین تنیس و زمین فوتبال
  • سالن غذاخوری و رستوران

تحصیل در مدارس سوئیس با شرایط خاصی همراه است. در واقع بیشتر والدین به منظور استفاده از امکانات این مدارس، فرزندان خود را در آن ثبت‌نام می‌کنند. در کشورهای اروپایی مانند سوئیس نیز امکانات پیشرفته‌ای در مدارس خصوصی ارائه می‌شود.

شهریه و هزینه تحصیل مدرسه GEMS

در مدارسی مانند GEMS که امکان ثبت‌نام در مقاطع مختلف وجود دارد، میزان شهریه بستگی به سن و مقطع تحصیلی دارد. در هنگام ثبت‌نام از طریق سایت مدرسه، می‌توانید به بخش پروفایل مراجعه کنید. در این صورت شهریه به صورت میانگین درج شده‌است. البته هزینه‌های ثبت‌نام و اسکان را نیز باید به صورت جداگانه در نظر گرفت. از این رو این مبلغ ممکن است متفاوت باشد.

برخی از دانش‌آموزان ممتاز در هنگام ثبت‌نام در مدارس بین‌المللی ممکن است شامل تخفیف شهریه شوند. در برخی مدارس نیز امکان تحصیل رایگان با اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد. این موضوع بستگی به کارنامه و ریز نمرات دانش‌آموز دارد. از این طریق تا حدودی می‎‌توان از میزان هزینه‌های ثبت‌نام در مدارس کشور سوئیس کاست.

همانطور که می‌دانید سوئیس یکی از گران‌ترین کشورهای دنیا است و بدیهی است که هزینه تحصیل و زندگی در آن نیز بالا است. البته مدرسه فوق دارای سطح و کیفیت آموزشی متوسط است و ممکن است نسبت به مراکز آموزشی سطح بالا، شهریه کم‌تری را به صورت سالانه اخذ کند.

ویژگی‌های تحصیل در مدرسه GEMS

در کشور سوئیس در هر کانتون یا ایالت، از یک سیستم آموزشی خاص استفاده می‌شود. همین امر موجب شده‌است که در هر مدرسه از یک روش تدریس به‌خصوص استفاده شود. یکی از ویژگی‌های تحصیل در مدرسه GEMS، یادگیری صحیح مطالعه می‌باشد. همچنین دانش‌آموزان باید از هر نظر مستقل باشند تا در آینده بتوانند مسئولیت‌پذیر عمل کنند. وجود چالش‌های متعددی که از طرف معلمان ارائه می‌شود، ایده‌های نو و جدید دانش‌آموز را در پی دارد.

مشارکت در پروژه‌های محلی و بین‌المللی از دیگر ویژگی‌های تحصیل در این مدرسه است. توجه به توسعه و تکامل شخصیت و رفتار دانش‌آموزان نیز یکی از اولویت‌های اصلی مدرسه GEMS است. استفاده از فناوری‌های دیجیتال در روند آموزشی موجب شده‌است که دانش‌آموزان با سرعت بیشتری در دنیای امروز پیشرفت کنند.

ثبت‌نام در مدرسه GEMS شهر اتوی سوئیس

دانش‌آموزان به منظور اخذ اپلای دانش‌آموزی باید ابتدا در سایت مدرسه GEMS ثبت‌نام کنند. در این صورت می‌توانند در پروفایل خود، مدارکی مانند کارنامه، ریز نمرات و مدارک هویتی را آپلود کنند. مدارک باید به صورت کامل ارائه شوند. در غیر این صورت روند دریافت اپلای و پذیرش طولانی‌ خواهدشد. باید به این نکته توجه کنید که در صورت موافقت با درخواست، باید نسبت به اخذ ویزای دانش‌آموزی اقدام شود. در این صورت باید مدارکی مانند پاسپورت و گواهی تمکن مالی نیز ارائه شوند؛ زیرا والدین باید بتوانند هزینه تحصیل و زندگی دانش‌آموز را در این مدرسه تامین کنند.

در صورتی که مدارک ارائه شده کامل باشند، در مدت زمان کوتاهی ویزا ارائه می‌شود. در این صورت والدین نیز می‌توانند از ویزای همراه دانش‌آموزی یا ویزای توریستی برای سفر به کشور سوئیس استفاده کنند.

راهنمایی و مشاوره در خصوص تحصیل در مدرسهGEMS

کشور سوئیس دارای مدارس بین‌المللی با سطح بالای آموزش است و همین امر موجب شده‌است که دانش‌آموزان زیادی از سراسر دنیا تمایل داشته‌باشند که در مدارس آن ثبت‌نام کنند. مدرسه GEMS در سوئیس یکی از مدارس ممتاز در این کشور است. اگر تمایل دارید که بهترین روش را برای دریافت پذیرش و اپلای دانش‌آموزی انتخاب کنید، باید نسبت به دریافت یک مشاوره تخصصی از تیم ما اقدام کنید. مجموعه اسکورایز سعی دارد با ارائه مشاوره تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی، شما را با موانع در این مسیر آشنا کند. در این صورت می‌توان با پیدا کردن راهکارهای مختلف، این موانع را پشت سر گذاشت و در زمان صرفه‌جویی کرد.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز