برای مهاجرت به آمریکا چقدر پول لازم است؟

برای مهاجرت به آمریکا چقدر پول لازم است؟ در این مقاله هزینه های اخذ ویزا ، پرواز، زندگی و … در روش ه

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1401 - 01 - 27
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

ازآنجایی‌که هزینه‌های مالی مهاجرت همواره جزو دغدغه‌های اصلی مهاجرین برای مهاجرت و حتی انتخاب مقصد موردنظر به شمار می‌رود، داشتن اطلاعات کامل از مقدار هزینه موردنیاز باتوجه‌به مقصد موردنظر و روش مهاجرتی انتخابی هر فرد در امر مهاجرت از اهمیتی بالایی برخوردار است.

در ادامه به بررسی مقدار پول لازم برای مهاجرت به آمریکا خواهیم پرداخت.

*نکته: در این مقاله با درنظرگرفتن آشنایی شما با هزینه‌های اولیه مربوط به گرفتن وقت سفارت، پاسپورت، ویزا، اثبات تمکن مالی، مدرک زبان، محل اقامت در کشور موردنظر و هزینه بلیت هواپیما برای رسیدن به مقصد موردنظر، به بررسی هزینه‌های موردنیاز برای مهاجرت از طریق روش‌های مختلف مهاجرتی به آمریکا خواهیم پرداخت.

برای اطلاعات جامع‌تر درباره انواع ویزاهای آمریکا به مقاله مرتبط در سایت اسکورایز مراجعه کنید.

هزینه های مهاجرت تحصیلی به آمریکا

به دلیل وجود دانشگاه‌های معتبر جهانی با رتبه‌های بالای بین‌المللی در آمریکا و همچنین موقعیت تحقیقاتی عالی برای پیشرفت دانشجویان، آمریکا همواره یکی از پرطرف‌دارترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی فول فاند آمریکا در بین مهاجرین بوده است.

از دیگر مزایا تحصیل در آمریکا می‌توان به امکان یادگیری زبان انگلیسی، پیشرفت علمی دانشجو، تجربه‌های تحصیلی، تحقیقاتی و کاری بین‌المللی، امکان کار در محیط دانشگاه و امکان اخذ اقامت دائم آمریکا اشاره کرد.

هزینه مهاجرت به آمریکا

توجه داشته باشید به‌طورکلی آمریکا جزو گران‌ترین کشورها برای زندگی و تحصیل به شمار می‌رود پس لازم است قبل از تصمیم‌گیری نهایی با مراجعه به سایت دانشگاه مدنظر خود برای تحصیل در آمریکا، اطلاعات کاملی درباره هزینه‌های مختلف تحصیل در آن باتوجه‌به رشته و مقطع تحصیلی خود کسب کنید.

در کنار هزینه‌های اولیه در راستای اقدام برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا، حدود هزینه گرفتن ویزای دانش‌آموزی و دانشجویی آمریکا (F) در سال ۲۰۲۲، ۱۶۰ دلار تخمین زده شده است. بقیه هزینه‌های تحصیل بعد از ورود در آمریکا باتوجه‌به سبک زندگی، مقطع تحصیلی و ایالتی که در آن زندگی می‌کنید، متفاوت است.

هزینه تحصیل در مدارس آمریکا

شهریه سالانه مقطع ابتدایی 11.660 دلار
شهریه سالانه مقطع دبیرستان 16.144 دلار
هزینه مرتبط با آموزش 6000 دلار
بیمه 1 درصد از هزینه شهریه

توجه داشته باشید مقدار هزینه تحصیل در هر استان و ایالت آمریکا متفاوت است و گاهی این تفاوت بسیار چشمگیر بوده و اختلاف زیادی با استان‌های دیگر دارد. برای مثال میانگین هزینه تحصیل در مقطع دبیرستان در ایالت ماین چیزی حدود ۳۲ هزار دلار (بالاتر از میانگین کلی) تخمین زده می‌شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا

هزینه تحصیل در مقاطع دانشگاهی آمریکا باتوجه‌به ایالت محل تحصیل، دانشگاه موردنظر، رشته و مقطع تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. همچنین طبق قوانین تحصیلی آمریکا در هر ایالت، شهریه تحصیل برای دانشجویان داخل و خارج آن ایالت متفاوت است.

متوسط هزینه تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی آمریکا (۲۰2۲ -۲۰۲3):

مقطع تحصیلی شهریه سالانه
کارشناسی - دولتی 25 تا 35 هزار دلار
کارشناسی - خصوصی 30 تا 45 هزار دلار
کارشناسی ارشد - دولتی 40 تا 80 هزار دلار
کارشناسی ارشد - خصوصی 50 تا 85 هزار دلار
دکتری - دولتی 35 تا 60 هزار دلار
دکتری - خصوصی 40 تا 70 هزار دلار

متوسط شهریه دانشگاه‌های محبوب آمریکا

شهریه دانشگاه‌های مختلف آمریکا بسته به ایالت، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه یا کالج انتخابی از ۵۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار در سال (میانگین هر ترم از ۵۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار) تخمین زده می‌شود.

در جدول زیر به بررسی شهریه تخمینی تعدادی از دانشگاه‌های معروف آمریکا برای دانشجویان داخل و خارج ایالت می‌پردازیم:

نام دانشگاه شهریه سالانه غذا و خوابگاه
دانشگاه ام‌آ‌ی‌تی 57.590 دلار 18.790 دلار
دانشگاه اوهایو 36.608 دلار 14.272 دلار
دانشگاه پورتلند 54.900 دلار 8.586 دلار
دانشگاه هاروارد 75.000 دلار 25.000 دلار
دانشگاه بوفالو 32.000 دلار 14.946 دلار
دانشگاه هیوستون 27.482 دلار 11.022 دلار
دانشگاه واشنگتن 34.791 دلار 15.948 دلار

هزینه تخمین زده شده برای تحصیل در ایالات مختلف آمریکا:

ایالت هزینه سالانه تحصیل
بوستون 60.000 دلار
فلوریدا 26.000 دلار
تگزاس 25.000 دلار
سانفرانسیسکو 50.000 دلار
واشنگتن 40.000 دلار
نیویورک 60.000 دلار
کالیفرنیا 45.000 دلار
آتلانتا 21.000 دلار
سن دیگو 55.000 دلار
لوئیزیانا 25.000 دلار
اوهایو 24.000 دلار
فیلادلفیا 25.000 دلار

همچنین توجه داشته باشید: اکثر دانشگاه‌های آمریکا اجازه کار نیمه‌وقت را به دانشجویان خود می‌دهند تا به‌وسیله آن بتوانند بخشی از هزینه‌های تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا خود را جبران کنند.

هزینه های مهاجرت کاری به آمریکا

در کنار هزینه‌های اولیه مهاجرت کاری به آمریکا، حدود هزینه گرفتن ویزای کاری آمریکا (H) در سال ۲۰۲۲، ۱۹۰ دلار تخمین زده شده است. سایر هزینه‌ها بعد از ورود به آمریکا باتوجه‌به مسیر انتخابی و کشور مقصد شما باتوجه‌به شرایط کاری و زندگی‌تان متغیر خواهد بود

از طرفی اگر برای مهاجرت کاری از شرکت یا کارفرمای آمریکایی دعوت‌نامه داشته باشید، بخش زیادی از هزینه‌های سفر از جمله هزینه گرفتن ویزا، پاسپورت، بلیت هواپیما برعهده او خواهد بود. بدیهی است که این امر در مقدار پول لازم برای مهاجرت به آمریکا مؤثر است.

با اینکه در کل آمریکا جزو گران‌ترین کشورها برای کار و زندگی به شمار می‌رود و هزینه‌های اجتماعی و رفاهی به‌خصوص در شهر نیویورک بسیار بالا است، اما در مقابل درآمد بالا و منطقی افراد باتوجه‌به ارزشی که ایجاد می‌کنند باعث شده توانایی پرداخت این هزینه‌ها و ساختن یک زندگی ایده‌آل را برای خود داشته باشند.

میانگین درآمد هر فرد در کشور آمریکا سالانه حدود ۱۶۸,۵۱ دلار تخمین زده می‌شود. پایین‌ترین میانگین حقوق سالانه ۱۱,۹۰۰ دلار است که این مقدار، دربرگیرنده حق مسکن، هزینه حمل و نقل و سایر مزایای رفاهی و الزامات زندگی است. همچنین باتوجه‌به مهارت، رزومه و تجربه کاری، درآمد ماهانه هر فرد نسبت به میانگین تخمین زده شده زیاد و کم شده و متفاوت خواهد بود.

همچنین بخوانید: اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

هزینه های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آمریکا

همان‌طور که از اسمش هم مشخص است، افراد برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در آمریکا علاوه بر هزینه‌های اولیه تهیه ویزا، پاسپورت، مکان زندگی و بلیت سفر که باتوجه‌به مقصد انتخابی هر فرد متغیر است، به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارند و باتوجه‌به نوع ویزای سرمایه‌گذاری که فرد برای مهاجرت انتخاب می‌کند میزان سرمایه اولیه موردنیاز برای مهاجرت متفاوت خواهد بود.

حدود هزینه گرفتن ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا (E) در سال ۲۰۲۲، ۲۰۵ دلار تخمین زده شده است.

برای اطلاعات بیشتر درباره انواع روش‌های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در آمریکا، به مقاله مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری در سایت اسکورایز مراجعه کنید.

هزینه های مهاجرت از طریق ازدواج در آمریکا

حدود هزینه گرفتن ویزای ازدواج آمریکا (K) برای نامزد یا همسر یک شهروند آمریکایی در سال ۲۰۲۲، ۲۶۵ دلار تخمین زده شده است.

علاوه بر هزینه‌های اولیه پاسپورت، ویزا و بلیت سفر به آمریکا، سایر هزینه‌های مربوطه بعد از ورود به آمریکا باتوجه‌به شرایط همسر مقیم آمریکا و نوع ویزای ازدواجی که مناسب شرایط فرد بوده، متفاوت است.

برای اطلاعات بیشتر درباره انواع مختلف روش‌های مهاجرت از طریق ازدواج به امریکا و جزئیات قوانین آن به مقاله مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج در سایت اسکورایز مراجعه کنید.

هزینه های دریافت گرین کارت در آمریکا

گرین کارت آمریکا در واقع همان ویزای مهاجرتی دائم آمریکا است. گرین کارت آمریکا به مهاجران اجازه کار و اقامت دائم در تمام شهرها و ایالات آمریکا را می‌دهد و به‌وسیله داشتن آن مهاجرت از حق‌وحقوق برابری با شهروندان آمریکایی در زمینه آموزش، درمان و رفاه بهره‌مند می‌شوند.

همچنین بعد از گذشت ۳ تا ۵ سال فرد متقاضی می‌تواند از طریق گرین کارت برای شهروندی آمریکا در جهت رفاه و آسایش بیشتر اقدام نماید.

به‌طورکلی روش‌های زیادی مهاجرت و گرفتن گرین کارت آمریکا وجود دارد که میزان هزینه موردنیاز برای هر مسیر باتوجه‌به هدف هر فرد متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیش‌تر در خصوص مهاجرت زیر 18 سال با کارشناسان خبره مجموعه تماس حاصل فرمایید.

زمانی که صحبت از پول لازم برای مهاجرت به آمریکا در میان باشد، باید گفت ثبت‌نام لاتاری کم‌هزینه‌ترین روش گرفتن گرین کارت آمریکا است؛ اما در حالت عادی هزینه ویزای مهاجرت آمریکا (USCIS Immigrant Fee) درصورتی‌که هیچ‌گونه معافیتی نداشته باشید، ٢٢٠ دلار است که باید از طریق USCIS (خدمات شهروندی و مهاجرتی آمریکا) پرداخت شود. برای پرداخت هزینه گرین کارت آمریکا باید کدهای DOS و A-NUMBER که توسط سفارت آمریکا در پاکت ویزا (Immigrant visa packet) به شما داده می‌شود را در اختیار داشته باشید.

*برای اطلاعات بیشتر درباره گرین کارت آمریکا و روش‌های مختلف گرفتن آن به مقاله گرین کارت آمریکا در سایت اسکورایز مراجعه کنید.

هزینه‌ های زندگی در آمریکا

آمریکا از جمله کشورهایی است که اقتصاد با ثباتی دارد. به همین دلیل هزینه‌های تفریحی و رفاهی زندگی تا حدودی مشخص است، اما مقدار این هزینه‌ها باتوجه‌به ایالت محل اقامت و سبک زندگی شما متفاوت خواهد بود.

هزینه یک روز زندگی در امریکا

از طرف دیگر علی‌رغم هزینه‌های بالای زندگی و کار در آمریکا به نسبت کشورهای دیگر، درآمد بالای افراد سبب شده همواره از یک زندگی آرام با سطح رفاه بالا بهره‌مند باشند. دانشجویان مقیم آمریکا هم اجازه کار نیمه‌وقت دارند تا به‌وسیله آن بتوانند بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را فراهم کنند.

در ادامه به بررسی هزینه‌های موردنیاز برای تأمین نیازهای اولیه زندگی در آمریکا می‌پردازیم.

هزینه مسکن در آمریکا

نوع مسکن هزینه
خرید خانه در مرکز شهر متری 4.651 دلار
خرید خانه در حومه شهر متری 3.100 دلار
اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر 1.700 دلار ماهانه
اجاره آپارتمان یک‌خوابه در حومه شهر 1.400 دلار ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 3000 دلار ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر 2.300 دلار ماهانه

هزینه خدمات شهری

نوع خدمت میانگین هزینه
اینترنت 70 دلار ماهانه
بسته تلفن همراه 45 دلار ماهانه
خدمات پایه عمومی 190 دلار

هزینه خوراک و مواد غذایی در آمریکا

کاپوچینو 4.65 دلار
یک وعده در مک‌دونالد 9 دلار
یک قرص نان 3.54 دلار
یک لیتر شیر 1.5 دلار
12 عدد تخم مرغ 4.51 دلار
یک کیلو گوشت مرغ 2.6 دلار
یک کیلو گوشت گاو 15.18 دلار
یک کیلو پنیر 11.85 دلار
یک کیلو سیب‌زمینی 3 دلار
دو لیتر بستنی 4.8 دلار
دو لیتر کوکاکولا 2.12 دلار
نیم لیتر آبجو آمریکایی 1.75 دلار

*نکته: قیمت انواع مختلف میوه باتوجه‌به محصول انتخابی هر فرد از ۰.۵ دلار تا ۸ دلار متغیر است.

هزینه حمل و نقل در آمریکا

بلیت ماهانه مترو 130 دلار
هر یک کیلومتر تاکسی 2.5 دلار
هر یک لیتر بنزین 4.98 دلار

هزینه خدمات درمانی در آمریکا

ویزیت دکتر عمومی 171 دلار
ویزیت دکتر متخصص بین 300 تا 600 دلار (بدون بیمه)
ویزیت دندانپزشک 150 دلار
یک بسته آنتی‌بیوتیک 12 عددی 20 دلار
خدمات دامپزشکی 160 تا 220 دلار

لوازم آرایشی و بهداشتی

خمیردندان 3 دلار
شامپو 6 دلار
4 رول دستمال کاغذی 3.48 دلار
دئودورانت 4 دلار

ورزش و سرگرمی

یک ماه باشگاه بدنسازی 40 دلار
یک ساعت تنیس 20 دلار
بلیت سینما 12 دلار
بلیت تئاتر 86 دلار

پوشاک

تیشرت 30 دلار
شلوار 40 دلار
کاپشن 110 دلار
کفش 150 دلار
کیف 80 دلار
چتر 70 دلار

کلام آخر

پول لازم برای مهاجرت به آمریکا به مقصد انتخابی، شرایط و سبک زندگی متقاضی بستگی دارد. همچنین تمامی هزینه‌هایی که ذکر شد عددی است میانگین که گاهی ممکن است به طرز قابل توجهی افزایش داشته باشد.

برای اطلاعات دقیق‌تر و جامع‌تر درباره جزئیات و ریز هزینه‌های موردنیاز برای مهاجرت و زندگی در آمریکا بهتر است به سایت‌های به‌روز خارجی مرتبط با ایالت و استان مقصد موردنظر، سایت سفارت کشور آمریکا برای هزینه‌های اولیه (وقت سفارت، ویزا، پاسپورت و...) و در صورت نیاز سایت دانشگاه و محل کار مدنظر خود مراجعه کنید.

سؤالات متداول

هزینه مهاجرت به آمریکا چقدر است؟

هزینه مهاجرت به آمریکا باتوجه‌به مسیر انتخابی شما برای مهاجرت و مقصد نهایی برای زندگی متفاوت خواهد بود.

آیا تحصیل در آمریکا رایگان است؟

برای شهروندان آمریکایی هزینه تحصیل در مدارس رایگان است، اما برای مهاجرین این‌طور نیست و در مقاطع بالاتر همچون دانشگاه هزینه تحصیل در آمریکا به نسبت دیگر کشورهای مهاجرپذیر هم رده آن بسیار بالاست.

روش پرداخت هزینه گرین‌کارت آمریکا چگونه است؟

برای پرداخت هزینه گرین کارت آمریکا باید کدهای DOS و A-NUMBER که توسط سفارت آمریکا در پاکت ویزا (Immigrant visa packet) به شما داده می‌شود را در اختیار داشته باشید و سپس برای پرداخت از طریق درگاه معرفی شده اقدام کنید.

هزینه زندگی در آمریکا برای برندگان لاتاری چقدر است؟

برنده‌شدن لاتاری آمریکا فقط گرفتن گرین‌کارت آمریکا را برای شما تضمین می‌کند. به برندگان لاتاری از طرف دولت آمریکا هیچ‌گونه تخفیف، کمک مالی و امتیاز ویژه‌ای تعلق نگرفته و با آنها هم مانند سایر مهاجرین آمریکایی رفتار می‌شود.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز