◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

بهترین دانشگاه های آمریکا کدامند؟

عداد دانشجویان متقاضی تحصیل در امریکا هرساله رو به افزایش است. علت این استقبال این است که تعداد زیاد

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 05 - 07
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

امریکا یکی از کشورهایی ست که سالانه تعداد زیادی دانشجوی بین الملل پذیرش می­کند.

دانشجویان بین الملل سعی دارند تا بتوانند در بهترین دانشگاه های امریکا به تحصیل بپردازند. تعداد دانشجویان متقاضی تحصیل در امریکا هرساله رو به افزایش است. علت این استقبال این است که تعداد زیادی از دانشگاه های امریکا در میان برترین دانشگاه های جهان در رتبه های 1 تا 200 رده بندی شده است.

همه اینها باعث شده تا بسیاری از دانشجوهای ایرانی در ارزوی تحصیل در بهترین دانشگاه های امریکا باشند. اما باید بدانید که امریکا با داشتن دانشگاه های زیاد و فراهم اوردن راههای متفاوت برای تحصیل دانشجویان و از جهتی، به علت امتیاز بالای دانشگاه های این کشور، فرصت مناسبی برای تحصیل دانشجویان بین المللی فراهم اورده است.

اگر شما هم قصد تحصیل در امریکا را دارید باید بهترین دانشگاه های امریکا را بشناسید تا بتوانید کالج یا دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل را پیدا کنید. در این مقاله به معرفی 10 دانشگاه برتر امریکا برای تحصیل ایرانیان میپردازیم.

رتبه بندی دانشگاه های امریکا

دانشگاه های امریکا همواره به دلیل سیستم پژوهشی قوی، ارائه مقالات علمی چاپ شده، و حتی دریافت جایزه نوبل که از حدود سال 1900 اغاز شده در میان برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. اثبات این موضوع را در رتبه بندی تایمز و QS خواهید یافت. در این رتبه بندی ها، امریکا دارای 352 کالج و دانشگاه برتر جهانی ست. و همگی این دانشگاه ها از بهترین دانشگاه های امریکا هستند. اما رتبه بندی جدید تنها باتوجه به سطح علمی دانشگاه ها نبوده بلکه تاثیر ان در یافتن شغل، زندگی اجتماعی، شهریه دانشگاه و... نیز مدنظر بوده است. در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه های امریکا میپردازیم.

رتبه­ بندی

دانشگاه

لوکیشن

1

دانشگاه فناوری تکنولوژی ماساچوست (MIT)

کمبریج

2

دانشگاه استنفورد (Stanford University)

استنفورد

3

دانشگاه هاروارد (Harvard University)

کمبریج

4

موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech)

پاسادانا

5

دانشگاه شیکاگو (University of Chicago)

شیکاگو

6

دانشگاه پنسیلوانیا (University of Pennsylvania)

فیلادلفیا

7

دانشگاه پرینستون (Princeton University)

پرینستون

8

دانشگاه ییل (Yale University)

نیوهیون

9

دانشگاه کرنل (Cornell University)

ایتاکا

10

دانشگاه کلمبیا (Columbia University)

نیویورک

11

دانشگاه جان هاپکینز (Johns Hopkins University)

بالتیمور

12

دانشگاه میشیگان-آن آربور (University of Michigan-Ann Arbor)

آن آربر

13

دانشگاه کالیفرنیا برکلی (UCB)

برکلی

14

دانشگاه نورث وسترن (Northwestern University)

اوانستون

15

دانشگاه نیویورک (NYU)

نیویورک

16

دانشگاه کالیفرنیا- لس انجلس (UCLA)

لس آنجلس

17

دانشگاه دوک (Duke University)

دورهام

18

دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon University)

پیتسبورگ

19

دانشگاه کالیفرنیا- سن دیگو (UCSD)

سن دیگو

20

دانشگاه براون (Brown University)

پروویدنس

21

دانشگاه آستین تگزاس (University of Texas at Austin)

آستین

22

دانشگاه واشینگتون (University of Washington)

سیاتل

23

دانشگاه ویسکانسین مدیسون (University of Wisconsin-Madison)

مدیسون

24

دانشگاه ایلینوی اوربانا کمپین (University of Illinois at Urbana-Champaign)

کمپین

25

دانشگاه فناوری جورجیا (Georgia Institute of Technology)

آتلانتا

26

دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (Pennsylvania State University)

یونیورسیتی پارک

27

دانشگاه رایس (Rice University)

هوستون

=28

دانشگاه کالیفرنیا-دیویس (University of California, Davis)

دیویس

=28

دانشگاه کارولینای شمالی- چپل هیل (University of North Carolina at Chapel Hill)

چپل هیل

30

دانشگاه بوستون (Boston University)

بوستون

31

دانشگاه واشینگتن سنت لوییس (Washington University in St. Louis)

سنت لوئیس

32

دانشگاه پوردو (Purdue University)

لافایت غربی

33

دانشگاه کالیفرنیا جنوبی (University of Southern California)

لس آنجلس

34

دانشگاه ایالتی اوهایو (The Ohio State University)

کلمبوس

35

دانشگاه روچستر (University of Rochester)

روچستر

36

دانشگاه کالیفرنیا سانتا باربارا (UCSB)

سانتا باربا

37

دانشگاه اموری (Emory University)

آتلانتا

38

دانشگاه ایالتی میشیگان (Michigan State University)

ایست لنسینگ

=39

دانشگاه ای اند ام تگزاس (Texas A&M University)

کالج استیشن

=39

دانشگاه مری لند- کالج پارک (University of Maryland, College Park)

کالج پارک

  1. دانشگاه MIT (Massachusetts institute of technology)

دانشگاه فناوری ماساچوست یکی از بهترین دانشگاه های امریکاست. این دانشگاه خصوصی در سال 1861 تاسیس شده و در حال حاضر به یکی از بزرگترین موسسات علمی و تحقیقاتی جهان بدل شده است. از گذشته تا بحال دانشجویان این دانشگاه در حیطه هایی همچون انبساط جهان، توسعه رادار، هوش مصنوعی، سازگاری اب و هوا، سرطان و... تحقیقات بسیاری انجام داده اند. سیاست موسسه فناوری ماساچوست همواره بر جذب و استقبال از دانشجویان با استعداد بوده است، از این رو تابحال نفر97 از دانشجویان این دانشگاه موفق به دریافت جایزه نوبل شده اند، اختراعات زیاد و مهمی در حوزه فناوری داشته و همچنین فارغ التحصیلان توانسته اند شرکت های برجسته ای را تاسیس کنند.

با وجود ارائه های رشته های متنوع در این دانشگاه باید یاداور شویم این دانشگاه رشته پزشکی و حقوق را ارائه نمیدهد.

  1. دانشگاه استنفورد Stanford University))

دانشگاه استنفورد در میان بهترین دانشگاه های امریکا قرار داشته و از 10 دانشگاه اول جهان است. این دانشگاه در سال 1885 توسط لیلاند استنفورد و همسرش جین تاسیس شده است. استنفورد با مساحت 8180 هکتار، بزرگترین پردیس دانشگاهی امریکا می­باشد.

طبق اخرین رتبه بندی ها دانشگاه استنفورد در 2 زمینه انسانی و مهندسی از برترین دانشگاه های جهان به شمار می­آید. استنفورد دانشجویان بسیاری را از سراسر دنیا پذیرش میکند، این باعث شده تا این دانشگاه نیز مانند موسسه فناوری ماساچوست افتخارافرینی های زیادی داشته باشد.

هربرت هوور و جان اف کندی هردو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

  1. دانشگاه هاروارد (Harvard University)

دانشگاه هاروارد از قدیمی ترین، مهم ترین و بهترین دانشگاه های امریکا است. این دانشگاه در سال 1636 در ایالت ماساچوست، شهر کمبریج تاسیس شد. نام هاروارد برگرفته از نام کشیش جان هاروارد است که کمک های شایانی به این دانشگاه کرده است. این دانشگاه رشته های زیادی را به دانشجویان ارائه می دهد و هرساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل در این دانشگاه درخواست میدهند. خصوصا در زمینه های حقوق، تجارت و پزشکی بسیار موفق عمل کرده است.

جوایزی که توسط دانشجویان این دانشگاه دریافت شده شامل 161 جایزه نوبل و 18 مدال فیلدز است. همچنین تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این دانشگاه عضو کنگره ایالات متحده، محققان رودز و محققان مارشال هستند. دانگشاه هاروارد در بین دانشگاه های آمریکا از محوبیت بالایی جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا برای ایرانیان برخوردار است.

  1. موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech)

دانشگاه کل­تک نیز از بهترین دانشگاه های امریکا به شمار می­رود. این دانشگاه نیز شهرت جهانی داشته و دانشجویان نیازی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه درخواست میدهند. این دانشکاه در زمینه های مهندسی، تکنولوژی و علوم، هوش مصنوعی و... پیشتاز بوده و موفقیت های بسیاری نیز کسب کرده است.

همچنین لازم به ذکر است که تاسیس این دانشگاه به سال 1891 بازمی­گردد.

  1. دانشگاه شیکاگو (University of Chicago)

دانشگاه شیکاگو یک دانشگاه تحقیقاتی ست که در سال 1891 در شهر شیکاگو ایالت ایلینوی تاسیس شده است. این دانشگاه به عنوان پنجمین دانشگاه عالی امریکا شناخته میشود. دانشجویان میتوانند در 53 رشته در این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

  1. دانشگاه پنسیلوانیا (University of Pennsylvania)

این مدرسه در سال 1740 تاسیس شد، اما با گذر زمان و با تلاش های بنجامین فرانکلین و دیگر افراد برجسته ی فیلادلفیا به عنوان کالج و اکادمی فیلادلفیا معرفی شد. در طی سالهای بعد و با تغییرات در ایالت، نام این دانشگاه نیز به پنسیلوانیا تغییر کرد و در سال 1765 با اموزش رشته پزشکی رسما به یک دانشگاه تبدیل شد. در دانشگاه پنسیلوانیا رشته هایی در حیطه پزشکی، مهندسی و علوم کاربردی، پرستاری، حقوق، هنر، اموزش، دندانپزشکی و دامپزشکی و... تدریس می­شود.

دانشگاه پنسیلوانیا در رتبه ششم بهترین دانشگاه های امریکا قرار دارد. در طی 10 سال اخیر، 9 نفر از اساتید این دانشگاه موفق به دریافت جایزه نوبل شده اند. و این باعث شد تا این دانشگاه در میان برترین دانشگاه های تحقیقاتی امریکا قرار گیرد.

  1. دانشگاه پرینستون (Princeton University)

دانشگاه پرینستون در سال 1746 به عنوان کالج نیوجرسی (نامی که برای 150 سال با آن شناخته می شد) تاسیس شد. در سال 1896 بنا به دلایلی کالج نیوجرسی رسماً به دانشگاه پرینستون تغییر نام داد. دانشکده تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نیز در سال 1900 تأسیس شد.

این دانشگاه توانسته رتبه هفتم را در میان بهترین دانشگاه های امریکا کسب کند. تلاش دانشگاه همواره بر جذب دانشجویان بااستعداد از سراسر دنیا بوده است. شعار دانشگاه پرینستون (خدمت به ملت و خدمت به بشریت) بوده و برهمین اساس هزاران نفر را بری خدمت به جوامع اموزش داده است.

پرنستون رشته های متنوعی از جمله علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و مهندسی را به دانشجویان خود و دانشجویان بین المللی جهت تحصیل ارائه میدهد. این دانشگاه، از برجسته ترین دانشگاه تحقیقاتی ست. و در این زمینه بسیار موفق نیز بوده است. تا بحال موفق به دریافت جایزه نوبل در رشته هایی مانند فیزیک، ادبیات، علوم اقتصادی و پزشکی شده است.

از فارغ التحصیلان برجسته ای ندانشگاه میتوان به جیمز مدیسون، وودرو ویلسون، دو رئیس جمهور امریکا، دیوید دوکانی، اریک اشمیت (رئیس گوگل)، میشل اوباما و فضانورد آپولو پیت کنراد اشاره کرد.

از برترین استادان این دانشگاه جان فوربس نش نابغه ریاضیات و برنده جایزه نوبل سال 1994 و مریم میرزاخانی تنها زن برنده مدال فیلدز پیش از پیوستن به دانشگاه استنفورد در سال 2008 بوده اند.

  1. دانشگاه ییل (Yale University)

دانشگاه ییل در 1718 تاسیس شد. نام این دانشگاه برگرفته از بازرگان ولزی الیهو ییل است که بخش بزرگی از درامد خود را صرف تجهیز دانشگاه کرده است.

دانشگاه ییل در جیگاه هشتم از بهترین دانشگاه های امریکا قرار دارد. و همچنین سومین دانشگاه قدیمی این کشور محسوب میشود. بسیاری از افراد سرشناس مانند بیل کلینتون، جورج دبلیو بوش، جان کری و هیلاری کلینتون از فراغ التحصیلان این دانشگاه بوده اند.

دانشکده حقوق این دانشگاه رتبه اول را در میان سایر دانشگاه های امریکا دارد. بعلاوه اولین مدرک تحصیلی دکترا در امریکا به دانشجویان فارغ التحصیل دانشکده علوم و هنر این دانشگاه اعطا شده است. نکته حائز توجه این است که اغل دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه بورسیه تحصیلی پنج ساله دریافت میکنند..

  1. دانشگاه کرنل (Cornell University)

دانششگاه کرنل در سال 1862 با همت ازرا کرنل تاسیس شد. سیاست کرنل و دیکسون وایت، اولین رئیس دانشگاه کرنل، در شروع توجه بیشتر و گسترش بعد تحقیقاتی این دانشگاه بوده است. همچنین این دانشگاه از اولین دانشگاه هایی بود که زنان را برای تحصیل پذیرفت.

همانطور که میدانید در حال حاضر دانشگاه کرنل در میان 10 تا از بهترین دانشگاه های امریکا قرار دارد. طبق سیاست اولیه دانشگاه شاخص های تحقیق و اشتغال این دانشگاه توانسته رتبه بالایی را کسب کند.

  1. دانشگاه کلمبیا (Columbia University)

دانشگاه کلمبیا در سال 1754 با نام کالج کینگ تاسیس شد اما پس از بازگشایی بعد از انقلاب امریکا در سال 1784 به دانشکاه کلمبیا تغییر نام داد. این دانشگاه دارای دانشکده های مهندسی، علوم کاربردی و دانشکده مطالعات عمومی می­باشد.

این دانشگاه رتبه دهم را در میان بهترین دانشگاه های امریکا کسب کرده است. همچنین بالاترین رتبه ها را در شاخص های مختلف از جمله تنوع اقلیتی، اشتغال و تحقیق دارد.
از فارغ التحصیلان معروف این دانشگاه میتوان به باراک اوباما، فرانکلین روزولت و تئودور روزولت اشاره کرد.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز