بهترین دانشگاه های چین

لیست بهترین دانشگاه های چین

حسن امامی

حسن امامی

1399 - 10 - 13
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

چین با دارا بودن قلمرو وسیعی در آسیای شرقی، از جمله با قدمت ترین تمدن های جهان می باشد. اغلب کشفیات و تحقیقات علمی از چین نشات می گیرد. در حال حاظر، سیستم دانشگاهی با سرمایه گذاری دولت پیشرفت چشم گیری داشته است. بعد از سال ها توسعه، بعضی از دانشگاه های چین به علت قدرت فراگیر، شهرت بسیاری در میان مردم چین و دانشجویان خارج از کشور کسب نموده اند. هر سال این دانشگاه های معروف گزینه های دوست داشتنی متقاضیان تحصیل می باشند و مردم از همه نقاط دنیا نیز مهاجرت تحصیلی به چین دارند.  در ادامه این مقاله از اسکورایز همراه ما باشید.

تا سال 2019 نزدیک به 3 هزار دانشگاه و کالج در چین تاسیس گردید که از این بین 40 موسسه دارای رتبه‌بندی در QS داشته است؛ 6 مورد از بهترین دانشگاه های چین در 100 دانشگاه برتر جهان جای می‌گیرند. اغلب دانشجویانی که به دنبال اخذ پذیرش تحصیلی از چین هستند، از مبدا کره جنوبی، تایلند، پاکستان، ایالات متحده، هندوستان، روسیه، ژاپن و اندونزی تحصیل در چین را برمی‌گزینند.

دانشگاه شینهوا سومین دانشگاه برتر آسیا

Tsinghua University یا دانشگاه شینهوا اکنون سومین دانشگاه برتر آسیا در رده بندی QS است و ممکن است با ادامه روند رو به رشد خود در سال های آینده به بهترین دانشگاه این قاره هم تبدیل گردد.

Tsinghua University که در پایتخت چین، پکن قرار دارد یکی از 9 دانشگاهی می باشد که C9 League را تشکیل داده اند. تشکیل این گروه یکی از برنامه های دولت چین به منظور توسعه و افزایش کیفیت و اعتبار آموزش عالی در این کشور بوده است. دانشگاه شینهوا که در سال 1911 تاسیس گردید، اکنون و پس از گذشت بیش از یک قرن از فعالیت خود، میزبان بیش از 46 هزار دانشجو می باشد که 2700 نفر آنها را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.

دانشگاه پکن ششمین دانشگاه برتر آسیا

دومین دانشگاه برتر چین در رنکینگ QS هم در پایتخت این کشور قرار گرفته است؛ دانشگاه پکن که ششمین دانشگاه برتر آسیا و سی‌ امین دانشگاه برتر دنیا می باشد و قدیمی ترین موسسه آموزش عالی کشور چین قلمداد می شود.

دانشگاه پکن در سال 1898 به عنوان جایگزینی برای مدرسه باستانی Guozijian (کالج امپریال) تاسیس گردید. این دانشگاه در اوایل دهه 1920، مرکز تفکر مترقی چینی شد و نقش با اهمیتی در جنبش فرهنگی جدید چین، جنبش چهارم ماه مه و اعتراضات میدان تیان آن من در سال 1989 ایفا نمود.

Peking University سالیان سال بهعنوان بهترین موسسه دانشگاهی و آکادمیک چین شناخته می شده و البته محوطه دانشگاهی خیره کننده و زیبایی های معماری سنتی چینی اش هم سبب شهرت بیشتر آن شده است. دانشگاه پکن اکنون بیش از 43 هزار دانشجو دارد که 8 هزار نفر آنها دانشجوی بین المللی می باشند و از کشورهای دیگر این دانشگاه را برای تحصیل در چین انتخاب نموده اند. در بین کادر علمی و آموزشی این دانشگاه هم شمار زیادی غیرچینی مشغول به کار می باشند(1273 نفر از 5019 نفر).

لیست بهترین دانشگاه های چین

استان Shanghai

  1. Fudan University
  2. Shanghai Jiao Tong University
  3. Shanghai International Studies University     فقط در رشته‌های زبان‌های خارجی و زبان چینی

استان Jiangsu

  1. Nanjing University

استان Beijing

  1. Peking University
  2. Chinese Academy of Agricultural Sciences
  3. Tsinghua University
  4. University of Chinese Academy of Science
  5. University of Science and Technology of China
  6. Beihang University     (Aerospace Science and Technology فقط در رشته هوافضا)

  استان Guangdong

  1. Sun Yat-sen University

   استان Hangzhou

  1. Zhejiang University

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز