◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

بورسیه ونیر کانادا راهی نوین برای دستیابی به تحصیلات برتر

بورسیه ونیر کانادا یکی از بهترین روش‌ها برای حمایت از دانشجویان برجسته دکترا است. بورسیه ونیر یک بور

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 10 - 09
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

بورسیه ونیر کانادا یکی از بهترین روش‌ها برای حمایت از دانشجویان برجسته دکترا است. بورسیه ونیر یک بورسیه فول فاند برای دانشجویان مقطع دکتری محسوب می‌شود. این بورسیه تحصیلی که برای جذب، حفظ محققان و دانش‌پژوهان درجه یک در کانادا ایجاد شده و کمک مالی برای حداکثر سه سال تحصیل در مقطع دکترا ارائه می‌دهد. هدف از بورسیه تحصیلی ارتقای تحقیقات در رشته‌های مختلف، افزایش ظرفیت تحقیقاتی کشور و پرورش جامعه پژوهشی متنوع و فراگیر است. دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، با اخذ بورسیه ونیر که یک بورسیه فول فاند است، هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت تحصیل و زندگی پرداخت نمی‌کنند. کانادا برای دانشجویان مقطع دکتری که بورسیه ونیر را اخذ نموده‌اند، سالانه 50000 هزار دلار کمک مالی در نظر گرفته می‌شود. این بورسیه تحصیلی در تمام دانشگاه‌های کانادا در دسترس و یکی از 10 بورسیه برتر برای تحصیل در این کشور است.

تاریخچه بورسیه تحصیلی ونیر کانادا

در سال 2008 توسط دولت کانادا، بورسیه تحصیلی ونیر برای دانشجویان دکتری با هدف جذب و حفظ دانشجویان برتر راه‌اندازی شد. این بورسیه برای دانشجویانی که مهارت و پتانسیل رهبری و دستاوردهای علمی دارند، ارائه می‌شود. انتخاب نام این بورسیه برگرفته از یک شخصیت برجسته در کانادا است. ونیر یک سرباز و دیپلمات برجسته کانادا که از سال 1959 تا 1967 فرماندار کل این کشور بود. بورسیه ونیر به نمایندگی 3 آژانس اعطای تحقیقات فدرال شامل مؤسسه تحقیقاتی بهداشتی، شورای تحقیقات علوم طبیعی، مهندسی و علوم اجتماعی و انسانی در کانادا اداره می‌شود.

شرایط دریافت بورسیه ونیر کانادا

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا، دریافت بورسیه است. دانشجویان خارجی برای این‌که بتوانند از بورسیه فول فاند استفاده نمایند، باید شرایط موردنیاز برای پذیرش را داشته باشند. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ونیر کانادا به شرح زیر است:

شهروندی

شهروندان کانادا، مقیم دائم کانادا و دانشجویان خارجی، می‌توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

رشته تحصیلی

این بورسیه برای رشته‌های علوم اجتماعی، علوم‌انسانی، علوم طبیعی، مهندسی و رشته‌های مرتبط با سلامت است. دانشجویان رشته‌های پزشکی، می‌توانند اقدام به اخذ بورسیه فول فاند پزشکی کنند.

پذیرش‌نامه

متقاضیان باید برای مقطع دکتری در یکی از دانشگاه‌های واجد شرایط کانادا پذیرش شوند.

سوابق تحصیلی عالی

دانشجویان باید سوابق تحصیلی درخشان با معدل بالا داشته باشند.

پتانسیل تحقیقاتی

بورسیه ونیر کانادا برای افرادی که پتانسیل تحقیقاتی دارند و باتوجه‌به دستاوردهای دانشگاهی، مقالات، ارائه کنفرانس‌ها و سایر مشارکت‌های تحقیقاتی ارزیابی می‌شوند.

داشتن پتانسیل رهبری

این افراد از نظر مهارت‌های رهبری، موفقیت‌های شخصی، مشارکت‌های آکادمیک، فعالیت‌های داوطلبانه عمومی و مشارکت‌های مدنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مدرک زبان

یکی از شرایط اصلی دریافت بورسیه ونیر برای دانشجویان خارجی، داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل است. حداقل نمره موردنیاز برای پذیرش باید طبق درخواست دانشگاه مقصد ارائه شود.

ثبت‌نام

دانشجویان باید توسط دانشگاه کانادایی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند، ثبت‌نام و پذیرش شوند.

مراحل دریافت بورسیه ونیر

در مرحله اول متقاضی باید در یکی از دانشگاه‌های کانادا درخواست پذیرش خود را ارسال نماید. دانشجویان با ارائه مدرک موردنیاز دانشگاه در زمان مشخص شده، می‌توانند برای درخواست بورسیه اقدام کنند. باتوجه‌به پروفایل و رزومه شما، دانشگاه مقصد شرایط واجد بودن برای دریافت بورسیه را بررسی می‌کنند. اگر شرایط پذیرش داشته باشید، دانشگاه شما را برای اعطای بورسیه معرفی می‌کند. دانشجویان توسط نهاد ارائه‌دهنده بورسیه ونیر پذیرش می‌شوند.

مدارک موردنیاز برای بورسیه تحصیلی ونیر کانادا

مدارک موردنیاز برای بورسیه تحصیلی ونیر کانادا

دانشجویانی که قصد دارند توسط یکی از دانشگاه‌های کانادا برای بورسیه ونیر این کشور پذیرش شوند، باید مدارک موردنیاز برای اخذ بورسیه را آماده و ارسال نمایند. بعد از ارسال مدارک موردنیاز، روند رسیدگی به درخواست شما برای پذیرش بورسیه تحصیلی کانادا آغاز می‌شود. برخی از مدارک موردنیاز برای پذیرش شامل موارد زیر هستند:

  • مدارک تحصیلی لیسانس و کارشناسی‌ارشد به همراه ریزنمرات
  • سوابق تحقیقاتی و پژوهشی بر اساس رشته تحصیلی
  • مقالات و کتاب‌های منتشر شده
  • ارائه 3 عدد توصیه‌نامه آکادمیک
  • ارائه انگیزه‌نامه قوی
  • ارائه رزومه تحصیلی یا CV
  • ارائه ریسرچ و پروپوزال
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)

این امکان وجود دارد که مدارک دیگری را از شما درخواست نمایند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به سایت دانشگاه موردنظر مراجعه نمایید.

لیست دانشگاه‌های کانادا برای اخذ بورسیه ونیر

لیست دانشگاه‌های کانادا

دانشجویانی که قصد اپلای تحصیلی کانادا دارند، می‌توانند شانس خود را برای اخذ بورسیه امتحان کنند. به‌طورکلی 50 تا از دانشگاه های کانادا بورسیه ونیر را به دانشجویان کانادایی و غیربومی ارائه می‌دهند. دانشگاه‌های کانادا دانشجویانی که سابقه تحصیلی درخشانی دارند را پذیرش می‌کنند، در نتیجه اخذ این نوع بورسیه رقابتی و سخت است.

لیست دانشگاه‌های کانادا برای اخذ بورسیه ونیر

دانشگاه تورنتو دانشگاه پلی‌تکنیک مونترال دانشگاه مک گیل دانشگاه کوئینز دانشگاه بریتیش کلمبیا دانشگاه ساسکاچوان
دانشگاه آلبرتا دانشگاه آکادیا دانشگاه آتاباسکا دانشگاه براک دانشگاه کارلتون دانشگاه دالاهو
کالج دانشگاه دومینیکن دانشگاه نیپیسینگ دانشگاه مک مستر دانشگاه رویال رودز دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی دانشگاه لاوال
دانشگاه آلبرتا دانشگاه ویکتوریا دانشگاه مونکتون دانشگاه واترلو دانشگاه رجینا دانشگاه مانیتوبا
دانشگاه شربروک دانشگاه ترینیتی وسترن دانشگاه ترنت دانشگاه کبک دانشگاه سایمون فریزر دانشگاه سنت فرانسیس خاویر
دانشگاه وسترن انتاریو دانشگاه ویندزور دانشگاه ویلفرد لوریر دانشگاه یورک موسسه فناوری دانشگاه انتاریو دانشگاه لثبریج 
دانشگاه گوئلف

دانشگاه کلگری

رسیه

دانشگاه سنت مری دانشگاه متروپولیتن تورنتو دانشگاه مموریال نیو فاند لند دانشگاه مانت سنت وینسنت

مزایای بورسیه تحصیلی ونیر کانادا

بورسیه ونیر کانادا یک بورسیه فول فاند است که تمام هزینه‌های دانشجو را از جمله هزینه اقامت، ویزا، بلیت رفت‌وبرگشت و شهریه دانشگاه را شامل می‌شود. به‌طورکلی سالیانه 50 هزار دلار کانادا به مدت 3 سال به دانشجویان ارائه می‌گردد. سالانه تا 166 بورسیه تحصیلی اعطا می‌شود که در مجموع 500 تا بورسیه در هر زمان فعال است.

کلام آخر

بورسیه ونیر یا فول فاند دکتری اقدام به جذب، حفظ و تقویت دانشجویان مقطع دکترا می‌کند. دانشجویانی که قصد دریافت بورسیه ونیر را دارند، باید از رزومه قوی نظیر دستاوردهای علمی، مهارت بالا و استانداردهای لازم برای رشته موردنظر برخوردار باشند. این نوع بورسیه تمام هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه را برای حداکثر 3 سال پوشش می‌دهد. دانشجویان در سراسر دنیا، می‌توانند برای اخذ این بورسیه اقدام نمایند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز

محمدرضا بختیاری

محمدرضا بختیاری

07 - 12 - 1402

کانادا بهتره یا ایتالیا؟