◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

مهاجرت پرستاری بدون مدرک زبان + هزینه ، مراحل و مدارک

برخی از کشورها این فرصت شغلی را برای پرستاران فراهم می‌کنند که بدون مدرک زبان مهاجرت کنند. مهاجرت پر

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 09 - 18
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

برخی از کشورها این فرصت شغلی را برای پرستاران فراهم می‌کنند که بدون مدرک زبان مهاجرت کنند. مهاجرت پرستاری بدون مدرک زبان برای بسیاری از پرستاران در سراسر دنیا هیجان‌انگیز و چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد. بسیاری از پرستاران نه‌تنها برای تقویت مهارت‌های خود در یک محیط جدید به کشورهای خارجی مهاجرت می‌کنند، بلکه به دنبال ماجراجویی‌های کاری هستند. مهاجرت بدون مدرک زبان و دریافت ویزای کاری، به شایستگی شما، شرایط کشور مقصد، مهارت و تجربه کاری بستگی دارد. بسیار مهم است که بدانید هر کشوری شرایط خاص خود را برای پذیرش دارد و برای مهاجرت و پرستار شدن باید شروط لازم را داشته باشید.

مهاجرت پرستاران بدون مدرک زبان به کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که پرستاران بسیاری برای ورود به خاک آن کشور درخواست می‌دهند. پرستاران می‌توانند از طریق روش‌های مختلف، درخواست پذیرش دهند. کانادا، شرایط پرستاران را بررسی می‌کند و برای متقاضیانی که مدرک زبان ندارند، به مدت یک سال NHS ارائه می‌دهد تا بتوانند بدون شرکت در آزمون آیلتس به‌عنوان پرستار استخدام شوند. معمولاً سالانه پرستاران در کانادا حدود 79906 دلار دریافت می‌کنند و ‌همین دلیل این کشور را به یکی از مقاصد برتر برای مهاجرت تبدیل کرده است. پرستاران، می‌توانند از طریق روش‌هایی نظیر اکسپرس اینتری، مهاجرت کبک، برنامه‌های نامزد استانی و تحصیل در کانادا پذیرش شوند.

مهاجرت پرستاران بدون مدرک زبان به کانادا

شرایط پذیرش در کشور کانادا بدون نیاز به آیلتس، بر اساس استانی که قصد دارید کار کنید، متفاوت است. برای اطلاع دقیق از شرایط پذیرش و اخذ ویزای پرستاری، می‌توانید از یک مشاوره مهاجرت کمک بگیرید. کارشناسانی که در زمینه مهاجرت کاری فعالیت می‌کنند، می‌توانند اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهند.

شرایط مهاجرت از طریق پرستاری به کانادا

برای مهاجرت کاری به کانادا، باید یک‌سری شرایط رعایت شود:

تحصیلات

متقاضیان مهاجرت پرستاری بدون مدرک زبان به کشور کانادا باید دارای مدرک پرستاری از یک دانشگاه معتبر باشند. برنامه آموزشی که بر اساس استاندارد کانادا باشد. قبل از درخواست برای این نوع مشاغل، اطمینان حاصل نمایید که معیارهای واجد پذیرش نظیر لیسانس یا کارشناسی‌ارشد پرستاری داشته باشید.

مجوز

متقاضی باید مجوز معتبر پرستاری از کشور و یا محل کار خود داشته باشد. همچنین باید برای مجوز در استان یا منطقه‌ای که در کانادا قصد کار را دارد، درخواست دهد. برای دریافت مجوز پرستاری باید درخواست آزمون (CRNE) یا آزمون مجوز شورای ملی کانادا برای پرستاران (NCLEX-RN) را ثبت کند.

سابقه کاری

متقاضی باید در پوزیشن شغلی خود تجربه کاری داشته باشد. تعداد سال‌های سابقه کاری موردنیاز باتوجه‌به کارفرما و استان یا منطقه متفاوت است. یک رزومه متناسب با پوزیشن شغلی، مهارت‌ها و تجربیات مرتبط با شغل خود آماده کنید.

تسلط به زبان

زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، باید به یکی از این دو زبان تسلط نسبی داشته باشند.

بررسی سابقه کیفری

متقاضی باید سابقه کیفری نداشته باشد و ارائه این مدرک بسیار اهمیت دارد.

معاینه پزشکی

متقاضی باید تحت معاینه پزشکی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که صلاحیت پذیرش به‌عنوان پرستار را دارد.

اجازه کار

متقاضی برای کار در کانادا باید مجوز دریافت کند. شرایط اخذ مجوز کار می‌تواند متفاوت باشد و شروط ویزای نیروهای خارجی موقت (TFWP) یا IMP به صلاحیت، تجربه کاری و کارفرما بستگی دارد.

مهاجرت پرستاران بدون مدرک زبان به آلمان

آلمان این امکان را برای پوزیشن شغلی پرستاری فراهم کرده که نیروهای متخصص بتوانند بدون مدرک زبان در این کشور مشغول به کار شوند. آلمان به متقاضیانی که مهارت و تجربه کار در بیمارستان‌ها را دارند، ویزای پرستاری ارائه می‌دهد. برای مهاجرت پرستاری بدون مدرک زبان به آلمان، ابتدا باید مدارک تحصیلی و کاری متقاضی توسط وزارت بهداشت آلمان تأیید شود. این پروسه به 6 ماه زمان نیاز دارد. اگر بین 2 تا 3 سال سابقه کار مرتبط داشته باشید، می‌توانید از کارفرمای آلمانی پیشنهاد کاری دریافت نمایید. بعد از دریافت پیشنهاد جاب آفر، زمان آماده کردن مدارک موردنیاز خود برای گرفتن ویزا فرا می‌رسد.

مهاجرت پرستاران بدون مدرک زبان به آلمان

 ویزای جاب آفر دو‌ساله و به‌صورت موقت است. متقاضی، می‌تواند در مدت دو سال به‌صورت موقت در حوزه کاری خود کار کند و حقوق دریافت نماید. همچنین برای اخذ مجوز و فعالیت دائم باید زبان آلمانی را ارتقا دهید. پرستارانی که مهاجرت بدون مدرک زبان به کشور آلمان را داشته‌اند، بعد از ورود به این کشور 6 ماه فرصت دارند که سطح زبان خود را به C1 ارتقا دهند. توصیه می‌شود زبان را در اولویت اول قرار دهید تا پروسه مهاجرت کاری به آلمان با مشکل مواجه نشود، چراکه ارتباط با بیماران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شرایط مهاجرت از طریق پرستاری به آلمان

  • برای شغل پرستاری تسلط به سطح B2 ضروری است، چراکه باید با بیماران آلمانی ارتباط برقرار نمایید.
  • مدارک آکادمیک، سابقه کاری و مهارت‌ها به زبان آلمانی ترجمه شوند.
  • گواهی پزشکی سلامت فرد اثبات شود.
  • گواهی نداشتن سابقه کیفری باید ارائه شود.

آلمان این امکان را برای پرستاران خارجی فراهم می‌کند بدون نیاز به گواهی تمکن مالی و با هزینه کم مهاجرت کنند. پرستاران در همان ماه اول حقوق دریافت می‌کنند و در 6 ماه اول برای آن‌ها مسکن تأمین می‌شود.

در صورت اخذ جاب آفر، تمامی هزینه‌ها از جمله ترجمه، هزینه کلاس آلمانی، تأیید مدارک در سفارت آلمان و حتی بلیط هواپیما به عهده کارفرما است و شما می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای مهاجرت کنید.

درآمد ماهیانه پرستاران می‌تواند بین 3000 تا 5500 یورو باشد که در بین مشاغل آلمان مبلغ قابل‌توجهی است. این درآمد می‌تواند تمام هزینه‌های ماهانه از جمله اجاره مسکن و کارآموزی را پوشش دهد و باقی‌مانده آن را پس‌انداز کنید. توجه داشته باشید که براساس سابقه کاری و مدرک تحصیلی این میزان درآمد، می‌تواند متفاوت باشد و با افزایش سابقه، حقوق نیز بیشتر شود.

مدرک موردنیاز برای اخذ ویزای پرستاری به آلمان

  • حداقل 2 سال سابقه کار
  • مدرک لیسانس پرستاری با نمرات بالا
  • تسلط نسبی به زبان آلمانی B1 یا B2

مهاجرت پرستاران بدون مدرک زبان به سوئد

سوئد، یکی از کشورهای اروپایی است که امکان مهاجرت پرستاری بدون مدرک زبان را فراهم کرده است. زبان رسمی کشور سوئد، سوئدی است و پرستاران برای مهاجرت باید تسلط نسبی به این زبان داشته باشند. سوئد این امکان را برای پرستاران فراهم کرده با اخذ ویزا، متقاضی هم‌زمان زبان این کشور را یاد بگیرد تا بتواند مدارک خود را معادل‌سازی کند.

مهاجرت پرستاران بدون مدرک زبان به سوئد

متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارند باید در یک دوره 10 تا 12 ماهه که زیر نظر وزارت علوم و کار برگزار می‌شود، شرکت نمایند. هزینه شرکت در دوره زبان سوئدی برعهده پرستار است و فرد باید در سال حدود 1000 یورو بپردازد. در مدت زمان یک‌سال تمام هزینه‌های زندگی برعهده پرستار است و کمک هزینه‌ای به فرد پرداخت نمی‌شود. بعد از اتمام این مدت، متقاضی به‌عنوان پرستار در بیمارستان‌ها مشغول به کار می‌شود و حقوق دریافت می‌کند.

شرایط مهاجرت از طریق پرستاری به سوئد

  • متقاضی باید حداقل مدرک لیسانس پرستاری داشته باشد.
  • دانش زبان سوئدی فرد A1 باشد.
  • پروسه مهاجرت به 6 تا 8 ماه زمان نیاز دارد.

مدارک اخذ ویزای پرستاری کشور سوئد

  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی با ریزنمرات
  • کسب گواهی صلاحیت از کشور سوئد
  • ثبت‌نام کالج با بیمه یک‌ساله
  • دریافت ویزای یک‌ساله

مهاجرت پرستاران بدون مدرک زبان به فرانسه

مهاجرت پرستاری بدون مدرک زبان به فرانسه شامل مزایایی نظیر دریافت بیمه درمانی همگانی، مستحق مرخصی فرزندآوری و استعلاجی علاوه بر 25 روز مرخصی با حقوق در سال است. برای اخذ ویزای پرستاری در فرانسه، می‌توانید به‌عنوان نیروی متخصص، کارآموز و تحصیلی اقدام نمایید. زبان رسمی کشور فرانسه، فرانسوی است و یکی از زبان‌های معتبر دنیا محسوب می‌شود.

مهاجرت پرستاران بدون مدرک زبان به فرانسه

افرادی که باید دوره‌های کارورزی را بگذرانند، بایستی تسلط نسبی به زبان انگلیسی داشته باشند. دوره کارورزی در فرانسه رایگان است و طول دوره یک‌ساله است. در دوران کارورزی حقوقی به پرستار پرداخت نمی‌شود. این امکان برای پرستاران فراهم می‌شود که 20 ساعت در هفته اجازه کار داشته باشند. پرستارانی که در دوره کاورزی شرکت کرده‌اند، امکان حضور در دوره‌های رایگان زبان به‌صورت غیرفشرده را دارند. پرستاران برای مهاجرت به فرانسه، نیازی به ارائه سابقه کار ندارند، اما ارائه تجربه کاری مزیت به‌حساب می‌آید.

مراحل اخذ ویزای پرستاری در فرانسه

برای اخذ ویزای پرستاری باید مدارک تحصیلی و پرستاری را به وزارت بهداشت کشور فرانسه ارسال نمایید. در صورت پذیرش، برای اخذ ویزا سایر مدارک موردنیاز را آماده و به سفارت فرانسه در ایران مراجعه کنید. ویزای مهاجرت پرستاری یک‌ساله صادر می‌شود. هزینه ویزای کار موقت در فرانسه 80 یورو به‌اضافه 225 یورو برای اجازه اقامت است.

کلام آخر

برخی از کشورها این امکان را برای نیروهای غیربومی فراهم می‌کنند که بدون مدرک زبان پذیرش بگیرند. مهاجرت پرستاری بدون مدرک زبان برای بسیاری از پرستاران امکان‌پذیر است. کشورهایی نظیر آلمان، کانادا، فرانسه و سوئد اقدام به پذیرش نیروی متخصص یا کارورز به‌عنوان پرستار می‌کنند. پرستارانی که دارای سابقه کار هستند و تسلط نسبی به زبان کشور مقصد دارند، می‌توانند جاب آفر بگیرند. با اخذ ویزای جاب آفر، می‌توانند بدون نیاز به تمکن مالی مهاجرت نمایند. شرایط پذیرش نیروی پرستار در کشورهای مختلف متفاوت است و شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از شرایط پذیرش با مشاوران متخصص در حوزه مهاجرت کاری مشورت نمایید. 

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز