هر چه باید درباره تحصیل در برترین مدارس کشور ایتالیا بدانید

تحصیل در مدارس ایتالیا چگونه است و چه شرایطی برای ایرانیان دارد؟

Scorize_Admin kl

Scorize_Admin kl

1400 - 03 - 27
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

هر چه باید درباره تحصیل در برترین مدارس کشور ایتالیا بدانید!

یکی از مهم‌ترین دغدغه مهاجرت برای افرادی که کودک مدرسه‌ای دارند، نحوه ثبت نام و چگونگی آموزش در مدارس کشور مقصد است. در قاره اروپا به‌طور کلی، اکثریت کشورها از یک نظام آموزشی و ... بهره می‌برند. در کنار سوال مهم چگونگی آموزش، سوال مهم و اساسی دیگری نیز از طرف والدین پرسیده می‌شود و آن هزینه زندگی نحصیلی کودکان است. اگر شما قصد مهاجرت به کشور بسیار زیبا و تخصصی ایتالیا را دارید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا تمام آنچه که باید درباره تحصیل در برترین مدارس کشور ایتالیا بدانید را در این مقاله پیدا کرده و بخوانید.

کشور ایتالیا در یک نگاه

قبل از آنکه سراغ پاسخ به سوالات شما برویم، بهتر است تا با کشور ایتالیا و دلیل علاقه مهاجران به تحصیل در مدارس این کشور آشنا شویم. کشور ایتالیا که در جنوب مرکزی قاره اروپا قرار دارد، به‌دلیل وجود گنجینه‌های تاریخی و البته غذاهای بی‌نظیر هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران از سراسر جهان است. کشور ایتالیا، یکی از مقاصد اصلی و اولیه بسیاری از مهاجران شناخته می‌شود و دلیل این موضوع امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها و مدارس این کشور است. البته اگر می‌خواهید جز افرادی باشید که به‌صورت رایگان در مدارس دولتی کشور ایتالیا تحصیل کنید، باید این موضوع را بدانید که حتما باید به زبان ایتالیایی مسلط باشید، چرا که این مدارس که جز برترین مدارس کشور ایتالیا نیز شناخته می‎شوند، دروس را به زبان ایتالیایی تدریس می‌کنند. اگر به‌دنبال دانشگاه‌های برتر کشور ایتالیا هستید یا می‌خواهید با آن‌ها بیشتر آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله 10 دانشگاه برتر در کشور ایتالیا را بخوانید.

برترین مدارس کشور ایتالیا

نظام آموزشی کشور ایتالیا چگونه است؟

همانطور که در ایران کودکان از مهدکودک و پیش‌دبستانی شروع کرده و در دبیرستان تحصیل خود را تمام می‌کنند و به دانشگاه می‌روند، کشور ایتالیا نیز قوانین آموزشی خاص خود را دارد که در اکثر کشورهای اروپایی این نظام‌نامه آموزشی ثابت است. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره نظام آموزشی کشور ایتالیا اطلاعات کسب کنیم:

مدارس ابتدایی

تحصیل برای کودکان 6 تا 11 سال در کشور ایتالیا و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی اجباری است. کودکان در این مقطع با طیف گسترده‌ای از موضوعات مانند موسیقی، مطالعات رایانه‌ای، مطالعات اجتماعی، زبان ایتالیایی، زبان انگلیسی و ... آشنا می‌شوند. در کشور ایتالی نیز دوره ابتدایی مانند کشور ایران 5 سال به ‌طول خواهد انجامید.

نظام آموزشی کشور ایتالیا

مدارس متوسطه اول

دانش‎ آموزانی که قصد ادامه تحصیل دارند از دوره ابتدایی به دوره متوسطه اول راه پیدا می‌کنند. دانش‌آموزان در این دوره حداقل سی ساعت باید سر کلاس درس حاضر باشند. البته بسیاری از مدارس، در شیفت بعد از ظهر به فعالیت‌هایی مانند آموزش کامپیوتر، آموزش موسیقی و ... می‌پردازند.

برای اینکه دانش‌آموزان از مقطع متوسطه اول به مقطع متوسطه دوم بروند باید در یک امتحان کتبی که مربوط به دروس زبان ایتالیایی، ریاضیات، علوم و زبان انگلیسی هست، شرکت کنند. امتحان باقی دروس به‌صورت شفاهی برگزار می‎شود. دانش‌اموزان در صورت قبولی می‌توانند به پایه دوم متوسطه بروند.

 

مدارس متوسطه دوم

در این مقطع، دانش‌آموزان برای تحصیل در دانشگاه آماده می‌شوند. در این مقطع که مانند دبیرستان کشور ایران است، دانش‌آموزان با موضوعات حرفه‌ای‌تری روبرو می‎شوند. البته یکی از تفاوت‌های اساسی مقطع دبیرستان کشور ایتالیا با باقی کشورها در نوع دبیرستانی است که انتخاب می‌کنید.

 

  • دبیرستان علمی که شامل رشته‌هایی مانند فیزیک، شیمی، علوم طبیعی و .. می‌شود. مدت زمان تحصیل در این مقطع پنج سال خواهد بود. در این مقطع دانش‌آموزان علاوه بر آشنایی با زبان ایتالیایی و انگلیسی، به مطالعه زبان لاتین و یک زبان مدرن نیز می‌پردازند
  • دبیرستان هنرهای زیبا که شامل رشته‌هایی مانند نقاشی، مجسه‌سازی، معماری و ... می‎شود. مدت زمان تحصیل در این مقطع پنج سال خواهد بود.

بورسیه تحصیلی در مدارس ایتالیا

اخذ بورسیه تحصیلی چه در مدارس چه در دانشگاه کشورهای پیشرفته، یکی از بهترین اتفاقاتی است که ممکن است برای افراد بیفتد. اما اگر قصد دارید که کشور ایتالیا را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کنید باید به شما بگوییم که نمی‌توانید برای فرزند خود در دوره ابتدایی یا درواقع تا دوره قبل از دانشگاه بورسیه بگیرید.

مدارس به‌طور کلی در کشور ایتالیا به دو دسته اصلی دولتی و خصوصی تقسیم‌ می‎شوند. در مدارس دولتی، که یکی از بهترین مدارس حاضر در کشور ایتالیا نیز هستند، می‌توانید به‌صورت رایگان تحصیل کنید، اما باید زبان ایتالیایی را کامل بلد باشید چون در این مدارس تمام دروس به زبان ایتالیایی تدریس می‎شود. اما اگر می‌خواهید که به زبان انگلیسی درس بخوانید باید مدرسه‌های خصوصی را انتخاب کنید. مدرسه‌های خصوصی کشور ایتالیا دیگر رایگان نیستند و شهریه‌ای بر اساس مقطع و امکانات از خانواده‌ها دریافت می‌کنند.

هزینه تحصیل در کشور ایتالیا

اگر به‌دنبال آن هستید که با ارزان‌ترین قیمت، کودک خود را وارد مدرسه‌های کشورهای اروپایی کنید، به شما کشور ایتالیا را پیشنهاد می‌کنیم. به‌طور کلی هزینه تحصیل در کشور ایتالیا بر اساس نوع مدرسه‌ای که انتخاب می‌کنید متفاوت است. با ما در ادامه همراه باشید تا هزینه تحصیل را در سه بخش مختلف مورد بررسی قرار دهیم:

  • مدارس دولتی: تحصیل در این مدارس به زبان ایتالیایی بوده و رایگان است
  • مدارس خصوصی: در این مدارس والدین موظف هستند ماهانه مبلغ 175 الی 300 یورو را به‌عنوان شهریه به مدرسه بپردازند
  • مدارس بین‌المللی و خارجی: افرادی که می‌خواهند کودکان خود را برای ادامه تحصیل در سیستم‌های انگلیسی یا آمریکایی آماده کنند، این مدارس بهترین انتخاب برای آن‌ها هستند. هزینه تحصیل در این مدارس عددی حدود 4.250 الی 12.500 یورو در سال است.

هزینه تحصیل در کشور ایتالیا

معرفی برترین مدارس کشور ایتالیا

قبل از آنکه هر کشوری را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، باید درباره مدرسه‌ها و نحوه تحصیل در آن کشور تحقیق کنید. حالا که در این مقاله با نحوه تحصیل در مدرسه‌های ایتالیا و هزینه آن‌ها آشنا شده‌اید، زمان آن است که با برخی از برنرین مدارس کشور در ایتالیا نیز آشنا شوید. این لیست به شما کمک می‎کند تا با تحقیق و آمادگی قبلی وارد مدرسه خود شوید و از آن مکان اطلاعات کافی داشته باشید.

  1. مدرسه سنت لوئیس، مدرسه خصوصی میلان
  2. مدرسه سنت استفان
  3. مدرسه بین‌المللی کومو
  4. مدرسه بین‌المللی سیه نا
  5. مدرسه بین‌المللی مودنا
  6. مدرسه بین‌المللی رنسانس
  7. مدرسه بین‌المللی مونزا

 

تحصیل در این مدارس به شما کمک می‌کنند تا بتوانید در بهترین رشته‌ها در دانشگاه‌های کشور ایتالیا ادامه تحصیل بدهید. اگر می‌خواهید با رشته‌های پرطرفدار در کشور ایتالیا آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله بهترین رشته‌ها برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا را بخوانید.

چه مدارکی برای اخذ ویزای تحصیل در برترین مدارس کشور ایتالیا نیاز است؟

قبل از آنکه برای اخذ ویزای خود اقدام کنید باید بدانید که حداقل 3 ماه قبل و زودتر از ورود به کشور ایتالیا باید برای اخذ ویزا اقدام کنید. بعد از آنکه به سفارت کشور ایتالیا مراجعه کردید، مدت زمان 1 الی 3 هفته را باید برای چک شدن مدارک خود در نظر داشته باشید. به‌طور کلی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی عبارت است از:

  • فرم درخواست ویزا
  • چند قطعه عکس
  • گذرنامه معتبر
  • برگه‌ای به‌عنوان اجاره‌نامه محل اقامت شما در ایتالیا
  • توانایی مالی
  • کپی از آخرین مدرک تحصیلی
  • نامه پذیرش از مدارس ایتالیا
  • دریافت هزینه درخواست ویزا (50 یورو)

 

 

 

 

در چند خط بخوانید

در این مقاله هر آنچه که نیاز بود برای ادامه تحصیل در مدارس ایتالیا بدانید را مورد بررسی قرار دادیم. کشور ایتالیا یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل است و یکی از دلایل آن را می‌توان رایگان بودن تحصیل در مدارس البته در صورت مسلط بودن به زبان ایتالیایی دانست. اگر قصد دارید که برای ادامه تحصیل مهاجرت کنید یا اگر کشور ایتالیا را به‌عنوان مقصد اصلی خود انتخاب کرده‌اید، در قسمت نظرات برای ما از تجربه خود و دلیل انتخاب کردن کشور ایتالیا را بنویسید. راستی اگر سوال تخصصی دارید، می‌توانید با ما در تماس باشید یا سوال خود را زیر همین مقاله برای ما بنویسید و پاسخ خود را دریافت کنید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز