تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

اگر اینجا هستید، نیمی از این مسیر را رفته اید. پس از انتخاب رشته و دانشگاه موردنظر حال باید وارد سای

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 04 - 07
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

بی شک اولین چالش برای هر فردی که تصمیم به مهاجرت میگیرد ورود اطلاعات بسیار و پراکنده به ذهن است که ادامه مسیر و تشخیص راه درست را سخت میکند، اما در واقع گرفتن پذیرش در رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا آنقدر که به نظر میرسد سخت نیست. موسسه اسکورایز با گرد هم اوردن بهترین کارشناسان و مشاوران مهاجرتی به شما در مراحل اخذ پذیرش مهندسی کامپیوتر در کانادا در بهترین دانشگاه ها کمک میکند.

مراحل اخذ پذیرش خیلی پیچیده نیست اما زمان و دقت زیادی میطلبد. برای اخذ پذیرش، ترتیب این مراحل مهم است.

اولین مرحله تصمیم گیری درباره رشته و دانشگاه است.

اگر اینجا هستید، نیمی از این مسیر را رفته اید. پس از انتخاب رشته و دانشگاه موردنظر حال باید وارد سایت دانشگاه شوید و شرایط پذیرش رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا را با توجه به شرایط خود بررسی کنید. همانطور که می‌دانید، رشته مهندسی کامپیوتر بخش های مختلفی از جمله طراحی سخت افزار و نرم افزار در برنامه هایی مانند اینترنت و شبکه های همراه تا سیستم های پیشرفته تر دارد.

پس از بررسی سایت دانشگاه و اگاهی از شرایط اپلای تحصیلی کانادا، ددلاین ها، امکان اخذ بورسیه تحصیلی، هزینه تحصیل و غیره، ثبت نام در پورتال باید صورت گیرد تا بتوانید فرم درخواست دانشگاه را پر کنید. توجه داشته باشید که شرایط هر دانشگاه در هر استان متفاوت است.

در مرحله بعدی باید هزینه اپلای را پرداخت و مدارک مورد نیاز خود را اپلود کنید. (در این مرحله میتوانید درخواست بورسیه کنید).

بررسی ایمیل ها در این مرحله اهمیت زیادی دارند. ایمیل عدم پذیرش یا پذیرش را بررسی کنید. در صورتی پذیرش، باید ان را تایید کنید. بنابراین گوش به زنگ باشید.

در مرحله اخر از اخذ پذیرش رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا باید درخواست ویزای تحصیلی کانادا دهید. 

شرایط تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

شرایط تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا در بسیاری از امور میان دانشگاه های مختلف یکسان است.

حداقل نمره زبان مدنظر، میانگین نمرات لازم برای مقاطع مختلف کارشناسی تا دکتری و هزینه تحصیل در رشته و مقطع موردنظر از این موارد است.

از دیگر شرایطی که برای اخذ پذیرش در رشته مهندسی کامپیوتر نیاز دارید اما در همه مقاطع یکسان نیست، میتوان به رزومه، سن پذیرش در هر مقطع، نیاز به ازمون سطح سنجی بسته به دانشگاه موردنظر، مدارک مورد نیاز و مقاله است. در ادامه به هریک از این موارد با جزئیات بیشتر پرداخته خواهد شد.

مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا در هر مقطعی تفاوت های جزئی دارد که در ادامه به انها اشاره خواهیم کرد.

به طور مدارکی که برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر نیاز دارید شامل:

  • مدرک دیپلم با حداقل معدل مورد قبول دانشگاه مدنظر
  • نمرات قابل قبول در دروس تخصصی مانند فیزیک، شیمی و ریاضی
  • گواهی ازمون کنکور (در صورت نیاز)
  • پاسپورت
  • مدرک زبان (تافل با حداقل نمره 90 و آیلتس با حداقل نمره 6.5)
  • مدارک مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا:
  • برخی از مدارک مورد نیاز در تمامی مقاطع مشترک هستند مانند پاسپورت و مدرک زبان.
  • مدرک کارشناسی مرتبط با معدل قابل قبول
  • ریزنمرات کارشناسی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه (در صورت لزوم)
  • مدارکی که برای اخذ پذیرش دکتری در رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا نیاز دارید شامل:
  • پاسپورت
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • مدرک کارشناسی ارشد (در صورت داشتن تجارب تحقیقاتی گسترده و مورد تایید، میتوان مستقیما از کارشناسی به دکتری اقدام کرد)
  • ریزنمرات کارشناسی
  • پروپوزال
  • ازمون GRE (در صورت نیاز)
  • مدرک زبان

هزینه تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا

طبق امار ها هرساله افراد زیادی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام میکنند. با توجه به شرایط اقتصادی و اختلاف ارزش پول در ایران و کانادا، هرکسی میخواهد در صورت امکان شامل بورسیه تحصیلی شود اما این شرایط برای همه افراد مهیا نمیشود. از این رو بهتر است درباره هزینه تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا نیز اطلاعات لازم را داشته باشید.

به طول کلی هزینه تحصیل در این رشته در شهر ها و دانشگاه های مختلف و بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است. همچنین هر دانشگاهی ممکن است هرساله هزینه خود را افزایش دهد.

هزینه تحصیل در رشته مهندسی به طور میانگین بسته به رشته و مقطع و داشنگاه بین 9000 الی 66000 دلار میباشد.

مدت زمان تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

مدت زمان تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی حدودا 4 سال زمان میبرد. این زمان برای مقاطع تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری بسته به دانشگاه و گرایش شما ممکن بین یک تا دوسال زمان ببرد.

بورسیه تحصیلی رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

علی رغم هزینه های بالای تحصیل در دانشگاه های کانادا امکان گرفتن بورسیه تحصیلی رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا وجود دارد. دانشگاه های مختلف، بسته به افتخارات، سطح عملی، شرایط دانشجو و بسیاری موارد دیگر که میتوانید در سایت دانشگاه مقصد سرچ کنید، بورسیه هایی را برای دانشجویان در نظر گرفته اند.

بورسیه ها میتوانند در ارتباط با تحصیل، رشته، سابقه کار و مقالات شما باشند و یا حتی براساس فعالیت های ورزشی و فرهنگی بورسیه های بخصوصی به شما تعلق گیرند. جزئیات بیشتر را در سایت دانشگاه جستجو کنید.

بهترین ارائه دهندگان رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

اغلب دانشگاه های کانادا رنکینگ ابلایی دارند و جزو بهترین دانشگاه های جهان هستند. عوامل بسیاری از جمله رنکینگ داشنگاه، مدرک معتبر، برنامه های اقامتی متعدد باعث شده تا افراد زیاد تمایل به مهاجرت تحصیلی به کانادا داشته باشند.

از این رو میخواهیم تعدادی از بهترین ارائه دهنگان رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا را معرفی کنیم.

  1. دانشگاه تورنتو با رتبه 1 در کانادا و رنکینگ جهانی 25
  2. دانشگاه مک گیل با رتبه 2 در کانادا و رنکینگ جهانی 31
  3. دانشگاه بریتیش کلمبیا با رتبه 3 در کانادا و رنکینگ جهانی 45
  4. دانشگاه مونترال با رتبه 4 در کانادا و رنکینگ جهانی 118
  5. دانشگاه آلبرتا با رتبه 5 در کانادا و رنکینگ جهانی 119

دانشگاه های دارای رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

رتبه بندی دانشگاه ها به دانشجویان کمک میکند تا بهترین دانشگاه متناسب با انتظارات خود را انتخاب کنند. بیست و دو دانشگاه در کانادا وجود دارد که رشته مهندسی کامپیوتر را ارائه میدهند و ما ده تا از بهترین دانشگاه های دارای رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا را در زیر لیست کرده ایم:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه سایمون فریزر
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه کویینز
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه مک گیل

گرایش های رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا افراد باید گرایش مدنظر خود را انتخاب کنند و به ادامه تحصیل بپردازند. معمولا گرایش انتخابی باید مرتبط با تحقیقات و مقالات شما یا در حیطه علاقه شما باشد، در اینصورت شانس پذیرش بیشتر میشود. در ادامه گرایش های رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا اورده شده که شما میتوانید با مطالعه و مورد بررسی قرار دادن انان، به ادامه تحصیل در حیطه علاقه خود بپردازید.

  1. مهندسی شبکه
  2. مهندسی نرم‌افزار
  3. واقعیت مجازی
  4. هوش مصنوعی
  5. مهندسی سخت افزار
  6. رباتیک
  7. بازاریابی دیجیتال
  8. گرافیک کامپیوتری
  9. امنیت سایبری

بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

کانادا کشور رو به رشدی ست؛ سیاست های دولت کانادا نیز همواره بر اصل استفاده از نیروی کار ماهر خصوصا در رشته های حوزه فناوری اطلاعات بوده است.

حال اگر قصد دارید پس از مهاجرت تحصیلی به کانادا در این کشور ساکن و یا مشغول به کار شوید، بی شک باید اطلاعات کافی درباره بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا داشته باشید. این رشته جزو بهترین رشته ها در کانادا میباشد، به همین دلیل این رشته بازار کار مطلوب و مناسبی دارد.

دانشجویان میتوانند در دوران دانشجویی کارهای فریلنسری مرتبط با رشته خود انجام دهند. پس از اتمام تحصیل نیز میتوانند در شرکت های تجهیزات کامپیوتری یا استارتاپ ها مشغول بکار شوند.

دانستن این اطلاعات به شما در انتخاب گرایش کمک شایانی می‌کند.

لیسانس مهندسی کامپیوتر در کانادا

همانطور که پیش تر ذکر شد شما میتوانید در بسیاری از دانشگاه های کانادا در مقطع لیسانس مهندسی کامپیوتر پذیرش بگیرید. برای گرفتن پذیرش حداقل معدل 15 و حداقل نمره 6.5 برای آیلتس لازم است. نمره  و میانگین بیشتر شما در هریک میتواند شانس گرفتن پذیرش را بیشتر کند. نکته مهم بعدی گپ تحصیلی است. در اقدام برای مقطع لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا نهایتا 4-5 سال گپ تحصیلی قابل توجیه است.

این رشته محبوب تلاقی مهندسی برق و علوم کامپیوتر است. با تحصیل در این رشته شما در زمینه سخت افزار و نرم افزار متخصص میشوید. و میتوانید در مقاطع بعدی گرایش موردعلاقه خود را ادامه دهید.

فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر در کانادا

در مقطع فوق لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا همانند لیسانس شما نیاز به مدرک زبان با حداقل نمره 6.5 دارید. همچنین ریزنمرات و مدرک کارشناسی شما برای اخذ پذیرش فوق لیسانس لازم است. توجه داشته باشید که داشتن نمره زبان بالاتر یا معدل بالاتر از میانگین شانس شما را افزایش میدهد.

تحصیل در این مقطع به شما کمک میکند تا در زمینه های سیستم برق، کامپیوتر و نرم افزار پیشرفت کنید. لازم به ذکر است که دوره فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر در کانادا یک تا دوسال زمان میبرد.

دکتری مهندسی کامپیوتر در کانادا

تفاوتی که اخذ پذیرش دکتری دارد این است که شما نیاز به آیلتس 7، پروپوزال و مقاله ISI دارید تا بتوانید از یکی از دانشگاه های کانادا پذیرش بگیرید. هرچند تحصیل در مقطع دکتری در کانادا اسن نیست اما این شرایط برای دانشجویانی که علاقه به تحقیق و تکنولوژی فراهم شده است. در این مرحله دانشجو زیر نظر هیئت علمی به تحقیق و به چالش کشیدن دانسته های تئوری و عملی خود میپردازد.

به طور کلی رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا از رشته های پرطرفدار است که با توجه به سیاست های مهاجرتی کانادا میتواند شرایط مناسبی برای دانش اموخته های این رشته برای تحصیل و اقامت در این کشور فراهم کند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز