◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

مهاجرت تحصیلی به کانادا + شرایط ، بهترین رشته ها و هزینه ها

شیوه مهاجرت تحصیلی به کانادا ، مراحل اخذ پذیرش، مدارک مورد نیاز و هزینه‌های آن را در این مقاله به بر

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 01 - 29
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

شیوه مهاجرت تحصیلی به کانادا ، مراحل اخذ پذیرش، مدارک مورد نیاز و هزینه‌های آن را در این مقاله شرح خواهیم داد. بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا تمایل دارند که در دانشگاه‌های کانادا تحصیل کنند. به همین دلیل اولین قدم برای ورود به این مراکز آموزشی را باید بردارند و آن اخذ اپلای و پذیرش است. صفر تا صد اخذ پذیرش تحصیلی کانادا باید بر طبق برنامه قبلی، پیش برود تا در مدت زمان کوتاهی موفق به اخذ ویزای تحصیلی، پذیرش و مهاجرت شوید. کانادا یکی از کشورهای پیشرفته است که شرایط و امکانات رفاهی و آموزشی مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

سیستم آموزشی کانادا جزو بهترین نظام‌های آموزشی در دنیا محسوب می‌شود. دانشگاه‌ها این کشور دارای رتبه‌های جهانی هستند و همین امر موجب شده‌است که هر ساله، افراد زیادی از سراسر دنیا به منظور ادامه تحصیل در دانشگاه به این کشور مهاجرت کنند. بسیاری از دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات به کار مشغول می‌شوند و این امر می‌تواند راه را برای اخذ اقامت دائم کانادا باز کند.

ما در موسسه اسکورایز سعی داریم با ارائه مشاوره مهاجرت تحصیلی، راهکارهای ساده‌تری را به منظور تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا و ویزا، در اختیار شما قرار دهیم. تمامی مراحل مانند اپلای، دریافت پذیرش تحصیلی، ویزا، شروع به تحصیل و پیدا کردن شغل در مشاوره‌های تخصصی شرح داده خواهندشد. به همین دلیل این مراحل را می‌توانید با سرعت بیشتری طی کنید. در ادامه شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا را به صورت کامل شرح خواهیم داد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

شرایط جدید کانادا برای مهاجرت تحصیلی

به منظور مهاجرت تحصیلی به کانادا، باید شرایط لازم را داشته باشید. در غیر این صورت امکان دریافت ویزای تحصیلی و پذیرش و اخذ ویزا وجود ندارد. این شرایط در مقاطع تحصیلی مختلف مانند دبستان، دبیرستان، دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری با هم متفاوت است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • شرایط مهاجرت تحصیلی کانادا در مقطع دبستان و دبیرستان

 طبیعتا برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید معدل قابل قبولی در دوره تحصیلی قبلی کسب کرده‌باشید. البته میزان حداقل معدل برای اخذ پذیرش در مدارس مشخص نیست؛ اما نمرات باید قابل قبول باشند.

در دوره ابتدایی باید وضعیت تحصیلی در کارنامه «خوب» باشد. در مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان نیز باید نمرات برخی از دروس مانند ریاضی، زیست، زبان و علوم بالا باشند. علاوه بر شرط معدل، باید شرط سنی زیر 18 سال را نیز در نظر داشت که این مورد در مدارس شبانه روزی کانادا، تا 19 سال است. همچنین ممکن است برخی از مدارس قبل از پذیرش، با دانش‌آموز مصاحبه کنند.

  • مقطع دیپلم کالج

 به منظور اخذ پذیرش کانادا در مقطع دیپلم کالج باید معدل سه سال آخر مقطع دبیرستان، حداقل 12 باشد. در این مورد باید نمره آیلتس یا سایر آزمون‌ها نیز ارائه شود.

در صورتی که قصد ورود مستقیم و بدون دوره زبان را دارید، باید نمره آیلتس شما 6 یا 6.5 باشد. در غیر این صورت ورود به کالج مشروط به دوره زبان است و با توجه به نوع آن، نمرات 5 یا 5.5 آیلتس نیز قابل قبول هستند. گاهی نیز برای اخذ ویزا در برخی از کالج‌های کانادا نیاز به ارائه مدرک زبان نمی‌باشد.

  • مقطع کارشناسی

 در مقطع کارشناسی یا لیسانس، باید معدل کل 3 سال آخر دبیرستان حداقل 12 باشد. در مورد نمرات آیلتس یا سایر آزمون‌های زبان، باید نمرات مشابه با مقطع دیپلم ارائه شود. مثلا برای ورود مستقیم و بدون شرکت در آزمون زبان، نمره آیلتس باید 6.5 و نمرات معادل آن باشد.

در صورتت ورود مشرط به دوره زبان نیز با توجه به نوع دانشگاه، نمره آیلتس می‌تواند 5.5 تا 6 باشد. در برخی از دانشگاه‌ها نیز نیازی به ارائه مدرک زبان نیست.

  • مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد باید معدل مقطع قبلی یا همان لیسانس، حداقل 13 باشد. به منظور ورود به صورت مستقیم به این مقطع تحصیلی نیز باید نمر آیلتس 6.5 باشد. در صورت ورود مشروط به دوره زبان، حداقل نمره آیلتس باید 5.5 باشد. این نمره برای رشته‌های مهندسی 6 در نظر گرفته‌شده است.

به منظور مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در برخی از رشته‌های مدیریتی، بیزنس و فایننس در برخی از رشته نمره برای رشته لیسانس حداقل 13 باشد. به منظور ورود به صورت مستقیم به این مقطع تحصیلی نیز باید نمنیز باید نمره جی آر ای یا جی مت به ترتیب 300 یا 500 باشند. این میزان نمره به صورت حداقل در نظر گرفته‌شده‌است.

  • مقطع دکتری

در این صورت باید حداقل معدل کارشناسی ارشد در حدود 15 باشد. همچنین نمره آیلتس نیز 6.5 در نظر گرفته شده‌است. البته برای برخی از رشته‌ها مانند مدیریت، هنر و معماری باید نمره آیلتس 7 باشد. به منظور انتخاب راهنمای تز دکترا نیز باید سوپروایزر دانشگاه کانادا نیز مشخص شود. داشتن مقاله‌های پژوهشی در ژورنال‌های خارجی نیز یکی دیگر از شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقطع دکتری است. همچنین در برخی از دانشگاه‌ها داشتن پروپوزال تحقیقاتی نیز جزو شروط پذیرش است.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

نحوه مهاجرت تحصیلی به کانادا

نحوه مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقاطع تحصیلی مختلف با یکدیگر تفاوت دارد؛ اما یکی از اصلی‌ترین شروط برای آن، ارائه مدرک تحصیلی از دوره قبلی با معدل قابل قبول (به عنوان مثال معدل 15) است. با توجه به مقطع تحصیلی حداقل میزان معدل نیز تعیین می‌شود. در این راستا ارائه مدرک زبان آزمون‌هایی مانند آیلتس نیز مورد نیاز می‌باشد.

علاوه بر این موارد باید گواهی تمکن مالی نیز در هنگام اخذ ویزای تحصیلی ارائه شود. یکی از مواردی که باید در هنگام اخذ پذیرش تحصیلی کانادا به آن دقت شود، داشتن رزومه‌های علمی و تحقیقاتی است. تالیف مقالات و کتب می‌تواند به شما در اخذ پذیرش در کانادا کمک کند.

بهتر است بیشتر از 3 سال تحصیلی از آخرین مدرک تحصیلی شما فاصله‌ نباشد، تا شرایط برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا محیا شود. برخی موارد مانند توصیه نامه از اساتید، می ‌تواند شانس شما برای اخذ پذیرش را بیشتر کند. نحوه پذیرش تحصیلی کانادا به گونه‌ای است که شما باید ابتدا به سایت دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر مراجعه کنید. بعد از ارسال مدارک، باید منتظر جواب بمانید. در صورت موافقت با درخواست، شما توانسته‌اید، پذیرش تحصیلی کانادا را دریافت کنید و در این شرایط باید به دنبال اخذ ویزای تحصیلی کانادا باشید.

در مهاجرت تحصیلی به کانادا مهم‌ترین مرحله، دریافت اپلای تحصیلی می‌باشد. در این راستا مشاورین ما در تیم اسکورایز با توجه به تجربیات خود، بهترین مشاوره را به شما ارائه خواهند داد. در این صورت مراحل اخذ اپلای و پذیرش با سرعت بیشتری طی خواهدشد.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، شما به مدارک و اسناد مختلفی نیاز دارید. در ادامه مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا آورده شده است:

  1. گواهینامه تحصیلی: شما باید دارای مدرک تحصیلی معترا (معمولاً دیپلم یا مدرک بالاتر مانند لیسانس یا فوق لیسانس) باشید. این مدرک باید توسط وزارت علوم و یا وزارت آموزش و پرورش کشور شما تأیید شده باشد.
  2. نمرات زبان انگلیسی یا فرانسه: برای زبان انگلیسی، اغلب می‌توانید نمره IELTS یا TOEFL را ارائه دهید. برای زبان فرانسه، ممکن است بخواهید نمره TEF یا DELF/DALF را ارائه دهید. همچنین، برنامه‌های مختلفی ممکن است نیاز به نمرات خاصی داشته باشند.
  3. گواهینامه‌های ترجمه شده: اگر مدارک تحصیلی یا اسناد دیگر شما به زبانی غیر از انگلیسی یا فرانسوی باشند، باید ترجمه معتبری از آنها به انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید.
  4. مدارک تجربه کاری (اختیاری): اگر تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود دارید، ممکن است بخواهید مدارک و سوابق کاری را ارائه دهید.
  5. نامه توصیه‌نامه: بعضی از برنامه‌های تحصیلی ممکن است نیاز به نامه‌های توصیه از اساتید یا کارفرمایان قبلی شما داشته باشند.
  6. مدارک مالی: شما باید توانایی مالی برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا را اثبات کنید. این مدارک می‌توانند شامل سوابق بانکی، اظهارنامه مالی، یا اسناد مشابه باشند.
  7. پاسپورت: پاسپورت با حداقل دو صفحه خالی برای ویزای مهاجرت تحصیلی به کانادا لازم است.
  8. عکس‌های پرسنلی: باید عکس‌های پرسنلی با مشخصات خاص به تعدادی مشخص ارائه دهید.
  9. فرم‌های مربوطه: بسته به برنامه تحصیلی و ویزای مورد نیازتان، باید فرم‌های مربوطه را پر کنید و ارائه دهید. این ممکن است شامل فرم مهاجرتی، فرم ویزا، و فرم‌های دیگر باشد.
  10. سایر مدارک: برنامه تحصیلی شما ممکن است نیاز به مدارک و اسناد خاص دیگری داشته باشد. بنابراین، بهتر است با دفتر مهاجرتی یا سفارت کانادا در کشور خود تماس بگیرید تا اطلاعات دقیقتری دریافت کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که مدارک و نیازها ممکن است بر اساس برنامه تحصیلی و ویزای مورد نیازتان متغیر باشند. توصیه می شود با کارشناسان مجموعه اسکورایز جهت دریافت مشاوره رایگان تماس حاصل فرمایید. 

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا

همانطور که گفته شد با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظر، شرط سنی نیز تعیین می‌شود. به منظور مهاجرت تحصیلی به کانادا باید تمامی شرایط را در نظر گرفت تا مراحل به صورت ساده‌تری طی شوند. کسانی که قصد دارند در کالج‌های کشور کانادا تحصیل کنند باید دارای سن 18 تا 23 سال باشند. ممکن است با توجه به نوع کالج و شرایط و ضوابط آن، امکان پذیرش بالای 23 سال نیز وجود داشته باشد. باید به این نکته توجه کنید که تحصیل در کالج‌های کشور کانادا برای افراد بالای 35 سال دارای شرایط دشواری است.

همانطور که می‌دانید به منظور تحصیل در کانادا باید در ابتدا نسبت به اخذ اپلای اقدام شود. با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظر، شرایط سنی متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال به منظور تحصیل در مقطع لیسانس باید دوره 12 ساله دیپلم سپری شده‌باشد و فرد بعد از طی این دوره می‌تواند نسبت به ورود به دانشگاه‌های کانادا اقدام کند. معمولا دیپلم در سنین 18 تا 19 سال اخذ می‌شود و این میزان سن، حداقل سن ورود به دانشگاه محسوب می‌شود.

معمولا ویزای تحصیلی کانادا به افراد کمتر از 22 سال داده خواهدشد و فرد نباید بیشتر از 3 تا 4 سال وقفه‌ی تحصیلی داشته‌باشد. برای مقطع کارشناسی ارشد نیز فرد باید کمتر از 32 سال سن داشته‌باشد تا با اپلای و اخذ ویزای وی موافقت شود. به همین دلیل باید با توجه به مقطع تحصیلی، نسبت به اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام شود.

محدودیت سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا

با توجه به موارد ذکرشده در مورد شرط سنی، مقطع تحصیلی عامل تعیین کننده می‌باشد. به عنوان مثال به منظور تحصیل در مقطع لیسانس بهتر است از سنین 18 تا 22 سال اقدام شود. در این صورت شانس بیشتری برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا وجود دارد. البته برخی از مراکز آموزشی نیز شرایط راحت‌تری برای پذیرش دارند و در مورد سن و موارد این چنینی سخت‌گیری انجام نمی‌دهند.

بسیاری از والدین تمایل دارند که فرزندان خود را در سنین کم در مدارس کانادا ثبت‌نام کنند. در این صورت بلافاصله بعد از اخذ مدرک دیپلم، امکان ورود به دانشگاه‌های معتبر وجود دارد. با این روش دیگر سختی‌های اخذ پذیرش و ویزا در سر راه قرار ندارند. برخی از والدین فرزند خود را در سنین کم در این مدارس ثبت‌نام می‌کنند و همین امر موجب آشنایی بیشتر وی با فرهنگ و شرایط زندگی در کانادا خواهدشد.

شریط مهاجرت زیر 18 سال به کانادا

امروزه بسیاری از خانواده‌ها تمایل دارند ک فرزندانشان در سنین کم به کشورهای پیشرفت مانند کانادا مهاجرت کنند. در این صورت شرایط ساده‌تری برای ورود به دانشگاه‌های معتبر برای فرزندان محیا می‌شود. اخذ ویزای تحصیلی با توجه به اپلای و پذیرش از طرف موسسه مورد نظر مکان پذیر است. در مورد مهاجرت زیر 18 سال به کشور کانادا معمولا باید یکی از والدین به عنوان همراه در کنار فرزند خود حضور داشته باشند. درواقع به منظور اخذ ویزا و تحصیل در این کشور باید قیم داشته باشند. در صورت عدم امکان همراهی والدین با فرزند خود، یک شخص دیگر که در کانادا اقامت دارد می‌تواند به عنوان قیم معرفی شود. در غیر این صورت مرکز آموزشی مورد نظر قیم را مشخص خواهدکرد.

تحصیل در کشور کانادا در سنین 6 الی 12 سال اجباری است و والدین می‌توانند فرزند خود را در این سنین در مدارس بین‌المللی ثبت‌نام کنند. قبل از هر چیز باید با ارسال درخواست خود به همراه مدارک منتظر اخذ اپلای و پذیرش از مرکز آموزشی مورد نظر باشید. در صورت موافقت با درخواست، شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی دانش‌آموز فراهم می‌شود. دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیز دارای مراحل مختلفی است که باید به درستی طی شود. افراد زیر 18 سال شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی دارند. عدم نیاز به ارائه مدرک زبان یکی از ویژگی‌هایی است که می‌تواند شرایط را برای مهاجرت و اخذ ویزا فراهم کند؛ اما باید به این نکته توجه کنید که دانش‌آموز برای برقراری ارتباط نیاز دارد که از سطح دانش زبان مناسب برخوردار باشد.

وکیل مهاجرتی به کانادا

امروزه در تمامی زمینه‌ها تخصص بسیار تعیین کننده و حائز اهمیت است. با گسترش و پیشرفت تکنولوژی، اهمیت تخصص و تجربه به صورت توأمان بیش از پیش مورد توجه تمامی کارشناسان قرار گرفته است. مهاجرت به کانادا، با هر روشی که باشد، زمان بر است و پیچیدگی‌های خاصی دارد. به همین دلیل بسیار بعید است که بدون راهنمایی و مشورت وکیل مخصوص مهاجرت به کانادا بتوانید بدون دردسر مهاجرت کنید. روند اخذ پذیرش و صدور ویزا دارای نکات بسیار زیادی هستند. در صورتی که وکیل مهاجرت به کانادا داشته باشید، وی می‌تواند شما را حتی در جلسات مصاحبه سفارت نیز همراهی کند. با حضور یک وکیل مهاجرت خبره و آگاه و البته با تجربه، پروسه مهاجرت شما بسیار آسان‌تر خواهد شد. برای انجام امور مهاجرتی خود، وکیلی را انتخاب کنید که در عرصه‌های بین المللی موفقیت‌های بسیاری را پشت سر گذاشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل مهاجرتی به آمریکا و کانادا روی لینک کلیک نمایید.

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

  1. بررسی تاریخ آغاز پذیرش دانشگاه‌های مقصد (ددلاین)
  2. ارزیابی هزینه‌های اخذ پذیرش از دانشگاه مانند هزینه اپ فی
  3. کسب نمرات مورد نظر دانشگاه مقصد در آزمون‌های زبان انگلیسی مانند تافل و آیلتس
  4. اخذ توصیه نامه از اساتید در صورت درخواست دانشگاه
  5. نگارش انگیزه نامه
  6. مکاتبه با اساتید دانشگاه و در صورت نیاز، پیدا کردن سوپروایزر
  7. آزادسازی مدارک تحصیلی
  8. ترجمه مدارک تحصیلی
  9. مراجعه به سفارت کانادا برای اخذ ویزا
  10. استادی پلن ویزا

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

هزینه‌های تحصیل در کانادا بسیار متنوع هستند و بستگی به نوع دوره تحصیلی (درجه کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری یا دوره‌های تکنیکی)، دانشگاه و شهر مقصد دارند. همچنین، وضعیت تحصیلی (دانشجوی داخلی یا بین‌المللی) نیز تأثیرگذار است. در زیر، می‌توانید یک تخمین از هزینه‌های تحصیل در کانادا در سال 2023-2022 بر اساس میانگین مشاهده کنید. لازم به ذکر است که این اعداد تقریبی هستند و هزینه‌ها ممکن است تغییر کنند.

نوع دوره تحصیلی هزینه تحصیل (سالیانه) هزینه زندگی (سالیانه) مجموع هزینه (سالیانه)
کارشناسی بین 20,000 تا 40,000 دلار کانادایی بین 10,000 تا 15,000 دلار کانادایی بین 30,000 تا 55,000 دلار کانادایی
کارشناسی ارشد بین 20,000 تا 40,000 دلار کانادایی بین 10,000 تا 15,000 دلار کانادایی بین 30,000 تا 55,000 دلار کانادایی
دکتری بین 7,000 تا 15,000 دلار کانادایی بین 10,000 تا 15,000 دلار کانادایی بین 17,000 تا 30,000 دلار کانادایی
دوره‌های تکنیکی و حرفه‌ای بین 13,000 تا 18,000 دلار کانادایی بین 10,000 تا 15,000 دلار کانادایی بین 23,000 تا 33,000 دلار کانادایی

توجه داشته باشید که این اعداد تنها برآوردهایی هستند و هزینه‌ها ممکن است در دانشگاه‌ها و شهرهای مختلف کانادا متغیر باشند. همچنین، هزینه‌های زندگی شما بستگی به سبک زندگی شما و شهری که در آن زندگی می‌کنید دارد. به علاوه، دانشگاه‌های مختلف ممکن است مقررات متفاوتی در مورد هزینه‌های تحصیلی داشته باشند. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، بهتر است مطالعات دقیقتری انجام دهید و با دانشگاه‌های مورد نظرتان تماس بگیرید تا اطلاعات به‌روزتری دریافت کنید.

نحوه گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا

به منظور گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ها در زمان مهاجرت تحصیلی به کانادا باید در ابتدا شما رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید. با توجه به رشته تحصیلی مورد نظر دانشگاه‌های متعددی در این کشور وجود دارند که شرایط لازم را برای اخذ پذیرش دارند. می توانید با توجه به شرایط آب وهوایی، فرهنگ و ... دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال دانشگاه‌هایی مانند بریتیش کلمبیا، مونت آلیسون، رویال رودز و ... پذیرش بیشتری نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارند و در لیست بهترین مراکز آموزشی این کشور قرار دارند. بعد از تهیه لیستی از دانشگاه‌های مورد علاقه، باید تحقیق کنید که این مراکز در لیست موسسات آموزشی منتخب دی ال آی قرار دارند یا نه! در صورت قرار داشتن در این لیست، جزو مراکز آموزشی معتبر کانادا محسوب می‌شوند.

باید به این نکته نیز توجه شود که زبان رشته مورد نظر در کانادا به عنوان یک کشور دو زبانه چیست. زیرا ممکن است شرایط تحصیل با زبان انگلیسی یا فرانسه فراهم باشد. آزمون‌های مورد تایید دانشگاه های کانادا شامل آیلتس، C1 پیشرفته ، تافل و دولینگو هستند. هر دانشگاهی یک زمان مقرر به منظور اپلای تحصیلی مشخص می‌کند. به همین دلیل باید از طریق سایت دانشگاه، از زمان دقیق فراخوان پذیرش مطلع شوید.

معمولا دوبار در سال امکان پذیرش از طرف این دانشگاه‌ها امکان پذیر است. در این مرحله نوبت به ارسال تقاضانامه می‌رسد که باید قدم به قدم فرم مربوطه را تکمیل و سپس ارسال کنید. در صورت موافقت با شما، می‌توانید نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه مربوطه اقدام کنید.

راحت ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش

برخی از دانشگاه‌های کانادا شرایط راحت‌تری برای پذیرش دانشجویان دارند. از همین رو بسیاری از دانشجویان خارجی تمایل دارند که برای ادامه تحصیل، این مراکز آموزشی را انتخاب کنند. مراکزی مانند دانشگاه آلبرتا، لث بریج، ویلفرد لوریر، بریتیش کلمبیا، گوئلف، سایمون فریزر و ... در بین موسسات آموزشی جزو راحت ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش هستند.

شاید به این فکر کنید که به دلیل راحتی در پذیرش، این مراکز آموزشی دارای سطح پایین‌تری هستند. اما همانطور که گفته شد برخی از این مراکز مانند دانشگاه بریتیش کلمبیا از برترین مراکز آموزشی هستند. این موضوع می‌تواند با توجه به سیاست‌های دانشگاه اتخاذ شود. در این لیست نام دانشگاه‌ها با رتبه جهانی بالا نیز دیده می‌شود.

مراحل مهاجرت و اپلای تحصیلی به کانادا

همانطور از ابتدای مقاله تا به اینجا ذکر شد، اولین مرحله برای مهاجرت تحصیلی، انتخاب دانشگاه با توجه به شرایط سنی، مالی و ... است. سپس ارائه درخواست پذیرش به دانشگاه مربوطه و انتظار برای اخذ، در این صورت مرحله بعدی تنها اخذ ویزای تحصیلی است که دارای مراحل مختلفی می‌باشد. در صورت اجرای درست مراحل، شانس اخذ ویزا و مهاجرت تحصیلی به کانادا بسیار بیشتر خواهدشد.

موسسه اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

ما در موسسه اسکورایز سعی داریم اطلاعات جامع و کاملی را در حوزه اخذ پذیرش تحصیلی در اختیار شما قرار دهیم. کانادا نیز به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجرت تحصیلی به کانادا، طرفداران زیادی دارد. به طوریکه ما در این موسسه هر ساله مشاوره‌های تخصصی و حرفه‌ای را در رابطه با نحوه پذیرش تحصیلی کانادا به مخاطبان ارائه می‌دهیم.

در صورت عدم اطلاع دقیق از مراحل اخذ پذیرش تحصیلی کانادا، طبیعتا این پروسه زمان‌بر خواهد بود و شما زمان را از دست خواهید داد. با توجه به وجود شرط سنی، نباید زمان را از دست داد و باید در این مورد از وکلای مهاجرتی و کسانی که در این زمینه متخصص هستند، مشاوره بگیرید. کانادا یکی از بهترین کشورها برای اخذ پذیرش تحصیلی است و این موضوع را می‌توان از روی آمار و تعداد افرادی که هر ساله به این کشور برای تحصیل مهاجرت می‌کنند، متوجه شد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا با همسر

افراد متقاضی تحصیل در کانادا قادر خواهند بود با استفاده از ویزای همراهی همسر، فرزند یا والدین خود را در هنگام مهاجرت تحصیلی به کانادا با خود به همراه ببرند. منوط به این شرط که اعضای خانواده مورد تأیید سفارت کانادا قرار بگیرند. افراد برای اقدام به این کار به‌عنوان یک دانشجوی بین‌الملل باید به چند مسئله بسیار مهم توجه داشته باشند:

انتخاب نوع وضعیت

برای این منظور بااطلاع از همه جوانب دراین‌خصوص باید یک وضعیت مناسب را برای ویزای همراهی انتخاب نمایند. وضعیت کوتاه‌مدت که به همسر و اعضای خانواده متقاضی امکان ملاقات تا مدت ۶ ماه را می‌دهد یا وضعیت درازمدت که برای همسر و اعضای خانواده متقاضی درصورتی‌که تمایل به اقامت بیش از ۶ ماه در کانادا را داشته باشند، می‌تواند یکی از گزینه انتخابی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا با همسر باشد. اگر همسر متقاضی شرایطی را داشته باشد که قادر به کار در خاک کانادا است،

در صورت تحصیل متقاضی به‌صورت تمام‌وقت با این روش همسر دانشجوی بین‌الملل با داشتن شرایط برای مجوز کار می‌تواند به این طریق همسر خود را در این سفر همراهی کند. البته تحت این شرایط همسر متقاضی باید یا قبل از ورود به خاک کانادا و هم‌زمان با مجوز تحصیلی فرد یا پس از تأیید مجوز اقدام به درخواست مجوز کار نماید. در حالت دوم نیز همسر متقاضی می‌تواند به‌عنوان یک بازدیدکننده وارد خاک کانادا شده و بعد برای مجوز کار در این کشور اقدام نماید. رعایت الزامات ورود به خاک کانادا یکی دیگر از مسائل مهم دراین‌خصوص است. به این صورت که کلیه افراد خارجی برای ورود به کشور کانادا باید سه شرط مهم را دارا باشند:

  • درج یک برچسب ویزای اقامت موقت  TRV  معتبر در پاسپورت متقاضی
  • داشتن مجوز سفر الکترونیک معتبر ETA
  • داشتن شرایط لازم برای معافیت

مهاجرت به کانادا با تحصیل فرزند

متقاضیان مهاجرت به کانادا با استفاده از شرایط تحصیل فرزند باید بدانند برای این منظور ملزم به ارائه شرایط خاص زیر هستند:

  • متقاضیان این امر باید متأهل باشند
  • سن فرزند متقاضی برای تحصیل در مدارس کانادا باید بین ۴ تا ۱۸ سال باشد. تحت این شرایط والدین قادرند به‌عنوان سرپرست و قیم ویزای اقامت کانادا را دریافت کنند و همراه دانش‌آموز وارد خاک کانادا شوند.
  • داشتن شرایط لازم یکی از والدین دانش‌آموز برای سرپرستی در کانادا و همراهی فرزند
  • داشتن تمکن مالی لازم متقاضی برای تأمین و ساپورت هزینه‌های مالی و تحصیلی فرزند در کانادا

لازم به ذکر است که والدین بعد از اخذ ویزای تحصیلی برای فرزند خود می‌بایست اقدام به درخواست ویزا برای خود نمایند تا مانع از ریجکت ویزای همراه برای خود شوند. در صورتی متقاضی قادر است از طریق مهاجرت به کانادا با تحصیل فرزند اقدام نمایند که فرزند در گام نخست از یکی از مدارس خصوصی یا دولتی کانادا مورد پذیرش قرار گیرد. ضمن اینکه متقاضی باید مدارکی را ارائه نماید که بعد از اتمام تحصیلات فرزند خاک این کشور را ترک می‌نماید. داشتن سلامت جسمی فرزند از دیگر شرایط مهم در این زمینه خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت از طریق تحصیل فرزند روی لینک کلیک نمایید. 

بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

همان‌طور که می‌دانید کشور کانادا دارای سیستم آموزشی سطح بالایی در سطح بین‌الملل است. ازاین‌رو بسیاری افراد با سلایق و رشته‌های تحصیلی مختلف مایل به مهاجرت تحصیلی به کانادا هستند. از بین انواع رشته‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه‌های و مراکز آموزش عالی کانادا برخی از اهمیت بیشتری برای تحصیل برخوردارند. به‌این‌ترتیب بهترین رشته‌ها برای تحصیل در کانادا می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تجارت و امور مالی: پایه و اساس اقتصاد در هر کشوری بر تجارت و امور مالی استوار است. ازاین‌رو داشتن مدارک تحصیلی در این رشته دارای شرایط ویژه‌ای برای دارندگان آن خواهد بود. دوره‌های مختلف تحصیلی این رشته همچون لیسانس مدیریت بازرگانی، امور مالی، کارشناسی ارشد حسابداری، کارشناسی ارشد در مدیریت ریسک مالی و MBA از جمله زیرشاخه‌های این رشته تحصیلی است.
  • علوم کامپیوتر و فناوری یکی دیگر از رشته‌های تحصیلی است که در بیشتر کشورهای دنیا به‌ویژه کانادا جزو پراهمیت‌ترین موارد تحصیل به شمار می‌رود. از جمله گرایش‌های در این رشته می‌توان به کارشناسی علوم کامپیوتر، کارشناسی آمار و علوم کامپیوتر، کارشناسی ارشد علم داده و یادگیری ماشین آماری و کارشناسی علوم کامپیوتر اشاره نمود.

مهندسی، پزشکی و بهداشت، رسانه و روزنامه‌نگاری از دیگر رشته‌ها برتر برای تحصیل در کانادا محسوب می‌شوند.

فرم ارزیابی مهاجرت تحصیلی به کانادا

فرم ارزیابی مهاجرت تحصیلی به کانادا به عنوان "اکسپرشن آف اینترست" (Expression of Interest - EOI) در چارچوب برنامه مهاجرت اقتصادی کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه به نام "سیستم انتخاب مهاجران کیبک" (Quebec Immigration Selection System) نیز شناخته می‌شود. افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند و از تحصیلات خود به عنوان یکی از عوامل ارزیابی برای مهاجرت به کانادا استفاده می‌کنند، باید این فرم را تکمیل کرده و امتیازهای لازم برای مهاجرت را کسب کنند.

این فرم شامل اطلاعات شخصی، تحصیلات، تجربیات کاری، زبان‌های آموخته و دیگر جزئیات مهم در مورد وضعیت شما است. امتیازها براساس این اطلاعات تعیین می‌شوند و افراد با امتیازهای بالاتر احتمال مهاجرت به کانادا را دارند. بعد از تکمیل فرم EOI، شما ممکن است به بررسی و ارزیابی بیشتری توسط مقامات مهاجرت کانادا (مانند مقامات کیبک) معرفی شوید.

برای تکمیل فرم EOI و شروع فرآیند مهاجرت تحصیلی به کانادا، بهتر است به وب‌سایت رسمی دولت کانادا یا دولت کیبک مراجعه کنید و راهنمایی‌های مربوط به فرم ارزیابی و شرایط مهاجرت را مطالعه نمایید. همچنین، بهتر است با مشاوره مهاجرت تحصیلی اسکورایز تماس بگیرید تا به شما در تکمیل فرم و ارائه مستندات مورد نیاز کمک کند.

گرفتن اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل

گرفتن اقامت دائم در کانادا از طریق تحصیل یک مسیر معتبر برای مهاجرت به این کشور است. برای این منظور، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. انتخاب دوره تحصیلی: ابتدا باید یک دوره تحصیلی در یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی در کانادا انتخاب کنید. می‌توانید برای انتخاب دوره و مؤسسه مورد نظر خود تحقیق کنید و درخواست ارسال کنید.
  2. درخواست و پذیرش: پس از انتخاب دوره، باید به مؤسسه آموزشی مورد نظر درخواست تحصیلی خود را ارسال کنید. اگر درخواست شما پذیرفته شود، باید اقدام به دریافت نامه پذیرش از آن مؤسسه کنید.
  3. اخذ ویزا یا مجوز تحصیلی: برای تحصیل در کانادا، باید مجوز تحصیلی بگیرید. این مجوز به شما اجازه می‌دهد در کانادا تحصیل کنید. برای اخذ مجوز تحصیلی، باید مدارک و نامه پذیرش از مؤسسه تحصیلی خود را به سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود ارائه دهید.
  4. تحصیل در کانادا: پس از دریافت مجوز تحصیلی، می‌توانید به کانادا بروید و تحصیلات خود را آغاز کنید. همچنین، می‌توانید در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی یا فرانسه شرکت کنید، اگر نیاز باشد.
  5. اقدام به اخذ اقامت دائم: بعد از فارغ‌التحصیلی از دوره تحصیلی خود، می‌توانید به اقدام برای دریافت اقامت دائم (Permanent Residency - PR) در کانادا بپردازید. این می‌تواند از طریق مسیر‌های مختلفی انجام شود، از جمله برنامه‌های اقتصادی کانادا مانند برنامه امتیازی فدرال (Federal Express Entry) یا برنامه‌های اقامت دائم استانی مثل برنامه اقامت دائم کیبک.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل دانش آموزی

ویزای دانش آموزی کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل دانش‌آموزی یکی از راه‌های معتبر برای اقامت دائم در کانادا است. این مسیر برای افرادی که می‌خواهند کودکان و نوجوانان خود را به تحصیل در کانادا بفرستند و در نتیجه خانواده به صورت کلی به کانادا مهاجرت کنند، مناسب است. برای مهاجرت از طریق تحصیل دانش‌آموزی به کانادا، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. انتخاب مؤسسه آموزشی: ابتدا باید یک مؤسسه آموزشی مناسب برای فرزندان خود در کانادا انتخاب کنید. این مؤسسه می‌تواند یک مدرسه دولتی یا یک مدرسه خصوصی باشد. برای انتخاب مؤسسه، نیاز به تحقیق و دریافت اطلاعات در مورد امکانات آموزشی و مقررات مهاجرتی دانش‌آموزی دارید.
  2. درخواست تحصیلی دانش‌آموزی: بعد از انتخاب مؤسسه آموزشی، باید درخواست تحصیلی دانش‌آموزی برای فرزندان خود را به این مؤسسه ارسال کنید. این درخواست ممکن است شامل مستنداتی مثل مدارک تحصیلی و اثبات اعتبار مالی شما برای تحصیل فرزندانتان باشد.
  3. اخذ ویزا یا مجوز تحصیلی دانش‌آموزی: پس از پذیرش فرزندان شما در مؤسسه آموزشی، باید مجوز تحصیلی دانش‌آموزی برای آن‌ها دریافت کنید. این مجوز تحصیلی مجوزی است که امکان تحصیل فرزندانتان در کانادا را فراهم می‌کند.
  4. اقامت خانوادگی: با داشتن مجوز تحصیلی دانش‌آموزی برای فرزندانتان، شما ممکن است بتوانید به عنوان یکی از اعضای خانواده آن‌ها اقامت خانوادگی در کانادا درخواست کنید. این اقامت ممکن است به عنوان مادر یا پدر فرزندانتان (به عنوان همراه تنها) صادر شود.
  5. درخواست اقامت دائم: پس از مدت زمان معین و با توجه به شرایط مهاجرتی، می‌توانید به درخواست اقامت دائم در کانادا بپردازید. این اقامت ممکن است از طریق برنامه‌های اقامت دائم فدرال یا اقامت دائم استانی انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای دانش آموزی روی لینک کلیک نمایید. 

مهم است که توجه داشته باشید که مشروط به رعایت مقررات مهاجرتی و تحصیلی کانادا هستید و باید در تمام مراحل مربوط به تحصیل دانش‌آموزی و اقامت در کانادا دقت و حسن نیت داشته باشید. همچنین، می‌توانید با مشاور مهاجرت یا وکیل مهاجرت متخصص تماس بگیرید تا به شما در انتخاب مؤسسه آموزشی مناسب و راهنمایی در مورد مراحل مهاجرتی کمک کنند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز