راحت‌ترین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کانادا برای اخذ پذیرش تحصیلی

یکی دیگر از راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش این مرکز است که آمار پذیرش آن ۹۸ درصد اعلام شده است

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 02 - 29
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

کانادا جزو کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفتی است که سالانه حجم بالایی از مهاجرت‌های تحصیلی به آن انجام می‌شود. به دلیل سیاست‌های صلح‌جویانه و بی‌طرفانه این کشور با دیگر کشورهای دنیا اخذ پذیرش تحصیلی از مراکز آموزشی و دانشگاه‌های این کشور بدون هیچ‌گونه محدودیت و تبعیض نژادی انجام می‌گیرد. ازاین‌رو سالانه دانشجویان بین‌الملل بسیاری این کشور را به‌عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کند. افراد با داشتن شرایط لازم و تراز سطح بالای مدارک تحصیلی و زبان قادر خواهند بود شانس خود را برای تحصیل در این کشور امتحان نمایند. ما در این مقاله قصد داریم به راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش  پرداخته و در حد توان مطالب مفید و جامعی دراین‌خصوص ارائه نماییم، امید که مفید فایده باشد.

راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش

همان‌طور که می‌دانید کانادا جزو کشورهایی است که به آموزش و مسائل پیرامون آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. ازاین‌رو در این کشور شاهد مراکز آموزشی، مؤسسات، کالج‌ها و دانشگاه‌های برتری در سطح جهان هستیم که آموزش‌ها در آن در سطح بالایی ارائه می‌شود. در ادامه به لیستی از مراکز آموزش عالی در این کشور می‌پردازیم که متقاضیان قادر هستند با کمترین چالشی اقدام به پذیرش تحصیلی از آن نمایند:

دانشگاه لث بریج

این مرکز آموزش عالی عمومی در شهر لث بریج در استان آلبرتا قرار دارد. پردیس دیگر این دانشگاه در سال ۱۹۶۷ در کلگری ساخته شده است. این مرکز یکی از راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش تحصیلی است که هفت دانشکده در آن ۹۴ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و بیش از ۳۵ رشته تحصیلی برای مقاطع بالاتر را به دانشجویان ارائه می‌نماید. رتبه این دانشگاه در سطح کشوری ۳۳ و در سطح جهان نیز در رتبه ۱۲۷۸ قرار دارد که نرخ پذیرش دانشجو در آن ۹۳ درصد اعلام شده است.

دانشگاه ویلفرد لوریر

این مرکز آموزش عالی نیز به‌صورت عمومی آماده ارائه آموزش به دانشجویان است. این دانشگاه در شهر واترلوی استان آنتاریو در سال ۱۹۶۰ ساخته شد که شامل دو پردیس در شهرهای برنتفورد و میلتون ایالت آنتاریو است. ضمن اینکه این دانشگاه دو دفتر دیگر در شهر تورنتو و کشور در چین دارد. این مرکز دارای گنجایش پذیرش ۱۸۵۰۰ دانشجو در بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی تا دکتری دارد. یکی دیگر از راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش این مرکز است که آمار پذیرش آن ۹۸ درصد اعلام شده است. رتبه‌ای ۳۲ در کانادا و ۲۱۷ متعلق به دانشگاه ویلفرد لوریر است.

دانشگاه لیکهد

این مرکز که یکی از دانشگاه‌های دولتی تحقیقاتی در کانادا ست، دارای نرخ ۸۲ در صدی پذیرش دانشجو است. پردیس اصلی این مرکز در شهر اوریلیا در استان آنتالیا در سال ۱۹۶۵ تأسیس و مؤسسه فنی این دانشگاه هم در سال ۱۹۴۶ ساخته شد. دو پردیس دیگر این دانشگاه در آنتاریو و تاندر قرار دارند. ظرفیت پذیرش دانشجو در این مرکز بیش از ۸۳۰۰ دانشجو اعلام شده که در ۹ دانشکده این دانشگاه دانشجویان مورد آموزش قرار می‌گیرند. از جمله رشته‌های برتر مورد آموزش در این مرکز رشته حقوق است که در دنیا شناخته شده و معتبر است. این گزینه هم یکی از راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش تحصیلی دانشجویان است که در رتبه ۲۸ در بین دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ در جهان قرار دارد.

دانشگاه رایرسون

یکی دیگر از دانشگاه عمومی تحقیقاتی در کانادا با ۸۰ درصد نرخ پذیرش مربوط به دانشگاه رایرسون در شهر تورنتو استان آنتاریو است که در سال ۱۹۴۸ ساخته شد. این مرکز آموزش عالی در کانادا میزبان دانشگاه مدیریت تد راجرز است که از بزرگ‌ترین کالج بیزینسی در مقطع کارشناسی در کانادا با ظرفیت ۳۶ هزار دانشجو است. RyeU از دیگر نام‌های این مرکز آموزش عالی در کشور کانادا است که شامل دانشکده‌های مهندسی، حقوق، هنر، طراحی و ارتباطات، علوم معماری، خدمات اجتماعی و دانشکده مدیریت تد راجرز است. این دانشگاه در مقطع کارشناسی و بالاتر آماده ارائه آموزش‌ها به دانشجویان در ۱۲۱ رشته تحصیلی است. رتبه ۲۶ در کانادا و رتبه ۸۰۰ تا ۹۰۰ در جهان به این مرکز آموزش عالی در کانادا اختصاص دارد که به‌عنوان یکی از راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش تحصیلی از آن نام برده شده است.

دانشگاه نیوبرانزویک

این دانشگاه با نام اختصاری UNB در سال ۱۷۸۵ در این کشور تأسیس شد که به آمار بالای پذیرش دانشجو نیز شهره است. دو پردیس این مرکز در شهرهای فردریکتون و سنت جان در استان نیوبرانزیک قرار دارد. این دانشگاه با آمار ۷۴ درصد پذیرش دانشجو در زمینه کارآفرینی در کشور کانادا پیشتاز است. مرکز فوق که دارای بیش از ۱۱۴۰۰ دانشجو در خود است، آموزش‌ها در آن در بیش از ۷۵ رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی و بیش از ۳۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می‌شود. این مرکز یکی از راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش دانشجو و مهاجرت تحصیلی به کانادا است که دارای رتبه ۲۷ در کانادا و رتبه ۹۲۹ در جهان است.

دانشگاه گوئلف

یکی دیگر از مرکز آموزش عالی دولتی تحقیقاتی با ۷۰ درصد آمار پذیرش به این دانشگاه اختصاص دارد. دانشگاه گوئلف در سال ۱۹۶۴ در شهر تورنتو انتاریو ساخته و بعد از ادغام چند کالج بازگشایی شد. این مرکز شامل ۷ دانشکده تجارت و اقتصاد گوردن لنگ، دانشکده هنر، مهندسی، علوم بیولوژیکی و علوم فیزیک، علوم‌انسانی و اجتماعی، دانشکده دامپزشکی و دانشکده کشاورزی آنتاریو است. این مرکز یکی از راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش متقاضیان تحصیل است که گنجایش ۲۸۶۰۰ دانشجو را دارد. رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های کانادا ۱۹ و رتبه ۴۲۵ در جهان را دارد.

دانشگاه کنکوردیا

این مرکز با آمار ۶۶ درصد پذیرش دانشجو به‌عنوان یک مرکز آموزش دولتی در شهر مونترال استان کبک در سال ۱۹۷۴ با ادغام یک کالج ساخته شد. در بین مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های کانادا این مرکز سومین دانشگاهی است که زبان تدریس در آن به زبان انگلیسی است. این مرکز آمار پذیرش ۵۱ هزار دانشجو را در طی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ در بین دانشگاه این کشور به خود اختصاص داده است. ازاین‌رو یکی دیگر از راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش دانشجو باتوجه‌به آمارهای اعلام شده متعلق به این دانشگاه است. این مرکز دارای رتبه ۲۱ در کشور و رتبه ۵۰۱ تا ۶۰۰ جهانی است.

دانشگاه سایمون فریزر

این دانشگاه دولتی در بریتیش کلمبیا با آمار نرخ ۶۳ درصدی پذیرش دارای ۳ پردیس در ونکوور و برنابی است. پردیس اصلی این دانشگاه در برنابی با مساحت ۱۷۱ هکتاری در سال ۱۹۶۵ تأسیس شد. این مرکز با بیش از ۳۰ هزار دانشجو و ۱۶۰ هزار فارغ‌التحصیل در رتبه ۱۰ در بین دانشگاه‌های کانادا و ۲۳۲ در جهان قرار دارد که به‌عنوان یکی دیگر از راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش قرار دارد.

دانشگاه ویکتوریا

یکی دیگر از مراکز آموزش عالی دولتی کانادا در شهر ویکتوریای استان بریتیش کلمبیا واقع است. این دانشگاه با نرخ پذیرش ۶۳ درصدی در سال ۱۹۶۳ تأسیس شد. پردیس‌های این دانشگاه در مناطق بیک و سانیک با مساحت ۱۶۳ هکتاری قرار دارد. این مراکز آموزش عالی در کشور کانادا که در سال ۱۹۰۳ به‌عنوان یک کالج تأسیس شد، امروزه یکی از راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش محسوب می‌شود که در حال حاضر ۲۱۵۰۰ دانشجو در ۹ دانشکده را در خود جای‌داده است. رتبه ۱۴ در بین دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۳۰۱ تا ۴۰۰ جهان به این مرکز آموزش عالی در کانادا اختصاص دارد.

دانشگاه مک مستر

این مرکز با نرخ پذیرش ۵۹ درصدی به‌عنوان یکی دیگر از دانشگاه‌های عمومی تحقیقاتی در شهر همیلتون استان آنتالیا واقع شده است. ظرفیت پذیرش این دانشگاه بیش از ۳۰ هزار دانشجو است. پردیس اصلی این دانشگاه در سال ۱۸۸۷ در زمینی به مساحت ۱۲۱ هکتار تأسیس شد. دانشکده مهندسی، پزشکی، علوم‌انسانی، علوم اجتماعی و تجارت از جمله دانشکده‌های این مرکز است که در بین دیگر مراکز آموزشی این کشور پیشتاز است. ضمن اینکه عضویت U19 دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا به این مرکز اختصاص دارد. این دانشگاه با وجود شرایط ویژه خود نیز جزو راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش دانشجو است که دارای رتبه ۴ در کشور کانادا و رتبه ۸۰ در جهان است.

دانشگاه آلبرتا

این دانشگاه علمی تحقیقاتی در شهر ادمونتون استان آلبرتا دارای آمار ۵۸ درصدی پذیرش دانشجو است. آمار اعلام شده از ظرفیت دانشجو به بیش از ۳۷۸۰۰ نفر است که در چهار پردیس در یک شهر، یک پردیس در کمروز و یک مرکز کارکنان در شهر کلگری مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای ۱۸ دانشکده است که تا امروز چیزی حدود ۲۵۰ هزار دانشجو فارغ‌التحصیل را در کارنامه کاری خود دارد. رتبه کشوری این مرکز در کانادا ۶ و رتبه ۱۲۵ در جهان است.

دانشگاه ساسکاچوان

این دانشگاه با آمار پذیرش ۵۵ درصدی یکی دیگر از مراکز دولتی تحقیقاتی در شهر ساسکاتون استان ساسکاچوان به شمار می‌رود که در سال ۱۹۰۷ تأسیس شد. کلیه آموزش‌ها، تحقیق و مطالعه در رشته‌های بیوتکنولوژی، داروسازی، هنر و علوم، کسب‌وکار، مهندسی، آموزش‌وپرورش، حقوق، پرستاری، دندانپزشکی و مطالعات حرکتی بسیار قوی در کارنامه درخشان این دانشگاه قرار دارد. مهر عضویت گروه U19 دانشگاه تحقیقاتی کانادا از جمله پوئن های مثبت این مرکز آموزشی به‌عنوان یکی از راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش تحصیلی است. رتبه ۱۶ کشوری و رتبه ۳۰۱ تا ۴۰۰ در جهان هم از جمله افتخارات این دانشگاه است.

دانشگاه واترلو

UW, UWaterloo نام اختصاری این دانشگاه دولتی با آمار پذیرش ۵۳ درصدی است که در شهر واترلو استان آنتاریو در زمینی به مساحت ۴۰۴ هکتار تأسیس شده است. این مرکز دارای چند پردیس فرعی و همچنین چهار کالج وابسته به آنتاریو است که بیش از ۴۱ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه واترلو بزرگ‌ترین برنامه آموزش تعاونی پس از دوره متوسطه در جهان را اداره می‌کند. این مرکز دارای رتبه ۹ در بین دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۲۲۸ در جهان را به خود اختصاص داده که یکی از مواردی است که به‌عنوان راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش می‌توانید مدنظر داشته باشید.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه عمومی تحقیقاتی در شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا واقع شده که با آمار ۵۲ درصدی پذیرش خود جزو قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کاناداست که در سال ۱۹۰۸ تأسیس شد. پردیس این دانشگاه در شهر اوکناگن و کلونای بریتیش کلمبیا واقع شده است که دارای بیش از ۶۶۷۰۰ دانشجوست. ۱۲ دانشکده در پردیس ونکوور و ۷ دانشکده در پردیس اوکناگن این دانشگاه آماده ارائه آموزش به دانشجویان هستند. رتبه دو کشور و ۳۷ در جهان در کارنامه این دانشگاه ثبت شده است. 

دانشگاه مونترال

یکی دیگر از مراکزی که راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش دانشجو را دارد به این دانشگاه فرانسوی‌زبان اختصاص دارد که در سال ۱۸۷۸ به‌عنوان پردیس اقماری دانشگاه لاوال در دامنه شمالی کوه رویال تأسیس شد. این دانشگاه بیش از ۶۷ هزار دانشجو در حال تحصیل و ۶۰۰ برنامه تحصیلی را در حال حاضر در کارنامه خود دارد. این دانشگاه به نرخ بالای پذیرش دانشجو شهرت دارد که رتبه ۵ تا ۶ بین دانشگاه‌های کانادا و رتبه جهانی ۱۰۱ تا ۱۵۰ را به خود اختصاص داده است.

  • دانشگاه مموریال نیوفاندلند دارای رتبه ۲۳ تا ۲۴ کشوری و ۷۵۰ تا ۷۵۱ جهانی
  • دانشگاه کارکتون رتبه ۲۰ کشوری و رتبه ۶۰۱ تا ۶۵۰ جهانی
  • دانشگاه کاناداوست در رتبه ۹۰ کشوری و رتبه ۷۵۷۹ جهانی
  • دانشگاه سنت ماری در رتبه ۳۹ کشوری و ۱۶۴۵ جهانی
  • دانشگاه لاوال در رتبه ۵ کشوری و ۴۲۰ جهانی
  • دانشگاه ویندزور در رتبه ۲۵ کشوری و ۷۵۱ جهانی
  • دانشگاه ترینیتی وسترن در رتبه ۶۱ کشور و ۲۴۹۵ جهان
  • دانشگاه دال هاوزی در رتبه ۱۹ کشوری و ۲۹۱ جهانی از دیگر مراکز آموزش عالی در این کشور است که به‌عنوان راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش از آنها یاد شده است.

کلام پایانی

در این مقاله به مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های کانادا کشور اشاره کردیم که شما می‌توانید راحت‌تر از آنها پذیرش بگیرید. اما این نکته را به‌خاطر داشته باشید که همه چیز بستگی به پرونده تحصیلی شما در کشور مبدأ دارد. درست است که مراکز آموزش عالی نامبرده راحت‌تر اقدام به پذیرش دانشجو می‌نمایند، اما این نکته را به‌خاطر داشته باشید که به همان نسبت هم حجم بالایی از دانشجویان متقاضی تحصیل در این مراکز هستند. پس راحت‌ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش دانشجو با داشتن پوئن های مثبت در پرونده تحصیل و سطح بالای زبان با کمترین چالش اقدام به پذیرش دانشجو خواهد نمود. به همین خاطر قبل از هرگونه اقدامی در خصوص کارهای پذیرش تحصیلی به فکر ارتقاء مدرک تحصیلی و زبان خود باشید تا با کمترین مشکل موفق به افراد و پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز نامبرده شوید. شما می‌توانید جهت اپلای تحصیلی کانادا با کارشناسان خبره مجموعه اسکورایز تماس حاصل فرمایید. 

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز