تحصیل رشته مهندسی معماری در کانادا

رشته مهندسی معماری در کانادا یکی از تخصص های مورد نیاز در کشور کانادا میباشد. به دلیل شرایط و سیاست

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 04 - 07
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

رشته مهندسی معماری در کانادا یکی از تخصص های مورد نیاز در کشور کانادا میباشد. به دلیل شرایط و سیاست های مهاجرتی تسهیل شده این کشور و همچنین در آمد رشته مهندسی معماری، کشور کانادا به یک مقصد محبوب در میان دانشجویان تبدیل گشته است.

کانادا دارای دانشگاه هایی با رنکینگ بالای میباشد و سالانه دانشجویان زیادی برای مهاجرت به کانادا و تحصلی در رشته مهندسی معماری در کانادا، اپلای میکنند.

در این مقاله به معرفی رشته مهندسی معماری در کانادا، بررسی مهاجرت تحصیلی رشته مهندسی معماری، مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته مهندسی معماری، بهترین دانشگاه ها، شرایط پذیرش، هزینه تحصیل و درآمد رشته مهندسی معماری در کانادا خواهیم پرداخت.

همانطور که ذکر شد رشته مهندسی معماری یکی از تخصص های مورد نیاز در کشور کانادا میباشد، و یکی از راه های اخذ ویزای کانادا و اقدام به تحصیل در این رشته در کانادا، اخذ ویزای تحصیلی است.

رشته مهندسی معماری در کانادا تحت عنوانی به نام مهندسی ساخت و ساز (Building Engineering) شناخته میشود و شاین ذکر است که رشته مهندسی معماری با رشته معماری در کانادا متفاوت است.

از تفاوت های اصلی این دو رشته میتوان به این نکته اشاره کرد که رشته معماری بیشتر بر جنبه های زیبایی شناختی ساختمان تاکید دارد در صورتی که مهندسی معماری در کانادا به استحکام بنا و محاسبات ریاضی ساختمان میپردازد و همچنین سیستم های تهویه و سرمایش و گرمایش و نورپردازی را مورد بررسی قرار میدهد.

در دانشگاه ها این رشته ها واحدهای مرتبط و مشترک زیادی با هم دارند هر چند که در بازار کار، این رشته ها متفاوت هستند. رشته مهندسی معماری در کانادا برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری ارائه میشود و به منظور تحصیل این رشته در دانشگاه های کانادا نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی دارید. البته یکی دیگر از شروط تحصیل در این رشته داشتن عضویت در نظام مهندسی CACB میباشد که دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته مهندسی معماری در کانادا میتوانند برای عضویت در سازمان نظام مهندسی مربوط به خود اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته مهندسی معماری در کانادا

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا در هر مقطع نیاز به مدارکی مشخض دارید، این مدارک شامل موارد زیر است:

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته مهندسی معماری در کانادا برای مقطع لیسانس شامل:

مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و داشتن حداقل نمره تعیین شده برای این مدارک میباشد.

همچنین گذراندن و کسب نمرات قابل قبول در دروس پیش نیاز مانند حسابان، ریاضیات، فیزیک و شیمی لازم است.

•    مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا:

داشتن مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مرتبط با مهندسی معماری

•    مدارک مورد نیاز تحصیل در مقطع دکتری رشته مهندسی معماری در کانادا

دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد این رشته  داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 که برای پذیرش در همه مقاطع ضروری است.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی معماری در کانادا کدامند؟

یکی از دغدغه های دانشجویان برای انتخاب دانشگاه مقصد مورد نظرشان، رنکینگ دانشگاه هاست که در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی معماری در کانادا اشاره کرده ایم.

  1. دانشگاه بریتیش کلمبیا: این دانشگاه بر اساس رتبه بندی QS WORLD در رنک اول دانشگاه های مهندسی در کانادا قرار میگیرد. دانشگاه بریتیش کلمبیا واقع در ونکوور بوده و تحصیلات را در دو سطح کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه میدهد.
  2. دانشگاه تورنتو: این دانشگاه دومین دانشگاه در میان بهترین دانشگاه های کانادا برای معماری است. دانشکده معماری دانیلز واقع در این دانشگاه، مختص رشته معماری بوده و برنامه های خود را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه میدهد.
  3. شهر تورنتو نیز یکی از شهر های مشهور کانادا در زمینه معماری است.
  4. دانشگاه مک گیل: برنامه های ارائه شده این دانشکده شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و برنامه های تحقیقاتی است. این دانشکده همچنین برنامه های کمک مالی خوبی را برای دانشجویان تدارک دیده است.
  5. دانشگاه واترلو: این دانشکده به علت برنامه درسی سخت خود شهرت دارد. این موسسه به طور سالانه بین 450 تا 500 دانشجو را پذیرش میکند و این دانشجویان تحت آموزش دقیق قرار میگیرند.

شرایط پذیرش برای تحصیل رشته مهندسی معماری در کانادا چیست؟

باید به این نکته توجه داشت که شرایط پذیرش در هر دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت با دانشگاه دیگر است، اما بعضی شرایط پذیرش برای تحصیل رشته مهندسی معماری در کانادا به صورت کلی در زیر شرح داده شده است:

قبل از همه اینکه باید 12 سال دبیرستان را همراه با دروس ریاضی ، فیزیک و شیمی به عنوان دروس اجباری برای تحصیل مقطع کارشناسی، تکمیل کرده باشید.

برای مقطع ارشد نیز شما باید مدرک B.Arch را داشته باشید.

نمرات مورد نیاز نیز از یک دانشگاه نسبت به رشته دیگر متفاوت است.

حداقل نمرات و حداقل نمره مدرک زبان انگلیسی برای دانشجویان بین الملل به صورت زیر است:

برای لیسانس و دیپلم: حداقل نمره آیلتس 6 

تحصیلات تکمیلی: حداقل نمره آیلتس 6.5 و 7 

ممکن است شما به نمرات SAT/ACT برای کارشناسی و نمرات GRE برای کارشناسی ارشد خود نیاز داشته باشید.

هزینه تحصیل در رشته مهندسی معماری در کانادا چقدر است؟

همانطور که ذکر شد رشته مهندسی معماری در کانادا یک رشته محبوب در بین دانشجویان بین الملل است، در مورد شهریه دانشگاه های ارائه دهنده این رشته نیز همچنان با توجه به دانشگاه انتخابی متغیر است.

هزینه های تحصیل در رشته مهندسی معماری به صورت تقریبی به شرح زیر است:

مقطع کارشناسی: چیزی بین 94 تا 280 هزار دلار کانادا برای کل دوره تحصیلی کارشناسی.

مقطع کارشناسی ارشد: 10 تا 50 هزار دلار کانادا به صورت سالانه نیاز میباشد.

فرایند درخواست برای تحصیل رشته معماری در کانادا توسط موسسه اسکورایز

ما در موسسه اسکورایز سعی داریم اطلاعات جامع و کاملی را در حوزه اخذ اپلای تحصیلی کانادا در اختیار شما قرار دهیم. کانادا نیز به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجرت تحصیلی به کانادا، طرفداران زیادی دارد. به طوری که ما در این موسسه هر ساله مشاوره‌های تخصصی و حرفه‌ای را در رابطه با نحوه پذیرش تحصیلی کانادا به مخاطبان ارائه می‌دهیم.

در صورت عدم اطلاع دقیق از فرایند درخواست برای تحصیل رشته معماری در کانادا توسط موسسه اسکورایز میتوانید از طریق راههای ذکر شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

به طور کلی شما برای ثبت درخواست جهت مهاجرت تحصیلی رشته مهندسی معماری در کانادا میتوانید شماره تان برای کارشناسان ثبت کنید، با شما تماس گرفته خواهد شد، وقت مشاوره خواهید گرفت و میتوانید با کمک موسسه اسکورایز به راحتی و بدون نگرانی بلیط خود به کانادا را تهیه کنید.

درآمد رشته مهندسی معماری در کانادا چقدر است؟

برطبق آخرین آمار و تحقیقات بعمل آمده بالاترین میانگین درآمد رشته مهندسی معماری در کانادا حدود 46 دلار و پایین ترین میانگین حدود 30 دلار کانادا است.

با این احتساب حقوق یک مهندس به صورت سالانه چیزی بین 75000 الی 105000 دلار است که این نوید یک چشم انداز خوب شغلی را برای دانشجویان این رشته میدهد.

با وجود اینکه در کانادا نیاز به ساخت و ساز های تازه ساز به صورت گسترده نمیباشد اما توجه زیادی به بازسازی اماکن قدیمی وجود دارد که اینها در حیطه کاری مهندسان معماری قرار میگیرد.

بازار کار رشته مهندسی معماری در کانادا

میتوان گفت معماران و مهندسین معماری همواره تقاضای بالایی در سرتاسر کانادا داشته و دارند به طوری که میتوان اقامت دائم کانادا را بدون پیشنهاد شغلی دریافت کنند. این تقاضا باعث شده تا بازار کار رشته مهندسی معماری در کانادا بسیار خوب و مطلوب ارزیابی شود.

اگرچه که افراد در شهر های بزرگ در کانادا همواره شانس بهتر و بیشتری برای پیدا کردن یک موقعیت شغلی خوب را دارا میباشند اما باید به این نکته توجه داشت که گاهی میتوان شغل مناسبی در شهر های کوچکی مانند آلبرتا که اتفاقا یکی از شهر های مناسب برای ایرانیان نیز میباشد، پیدا کرد. چرا که شهر های کوچک رو به پیشرفت بوده و از این رو نیاز به مهندسین معماری بیش از پیش در این شهر ها احساس میشود. طبق این بررسی ها توصیه میشود که تازه فارغ التحصیلان، مشاغل شهر های کوچک در حیطه رشته مهندسی معماری در کانادا را نیز مورد ارزیابی قرار دهند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز