محدودیت سنی برای تحصیل در هلند

همانطور که گفته شد هلند شرایط مناسب و خوبی برای تحصیل و زندگی دارد. سطح بالای آموزش و دانشگاه هایی ک

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 04 - 17
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

هر کشور و دانشگاهی جهت پذیرش دانشجو قوانین و شرایط مخصوص به خود را دارد. اگر شما هم قصد تحصیل در کشوری دیگر را دارید، بهتر است از تمام شرایط اگاه باشید تا در طول مسیر هیچگونه ابهامی نداشته باشید و مشکلی پیش نیاید.

هلند، کشوری پیشرفته با رفاه اجتماعی بالاست. این کشور همواره مورد توجه ایرانیان جهت مهاجرت بوده است. اگر شما هم به مهاجرت تحصیلی به هلند علاقه مند هستید، حتما ابهاماتی برایتان ایجاد شده است. یکی از این ابهامات، محدودیت سنی برای تحصیل در هلند میباشد. برای اگاهی از محدودیت سنی تحصیلی در هنلد در مقاطع مختلف، با اسکورایز همراه باشید.

محدودیت سنی برای تحصیل در هلند چقدر است؟

هر کشوری سیستم اموزشی مختص به خود را دارد. ممکن برخی سیستم های اموزشی کشورهای اروپا مشابه هم بوده یا با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند. در ادامه به بررسی سیستم اموزشی هلند میپردازیم.

پیش دبستانی

تحصیل در پیش دبستانی در هلند در سن 2 سالگی اغاز میشود. کودکان در این دوره سعی میکنند با بازی مهارت زبانی خود را افزایش دهند. بسته به تصمیم والدین کودکان میتوانند در دوره های تمام روزی یا نیم روزی شرکت کنند.

محدودیت سنی برای تحصیل در هلند در مقطع پیش دبستانی 2-4 سال است.

دبستان

کودکان میتوانند در 4 یا 5 سالگی وارد دوره دبستان شوند. اگر در 4 سالگی این دوره را اغاز کنند، کلاس هایی برای افزایش مهارت های گفتاری شان در نظر گرفته خواهد شد. این دوره از سن 4 تا 12 برای کودکان در نظر گرفته شده است. اگر علاقه مند به تحصیل فرزندتان در این مقطع هستید، بهتر است به محدودیت سنی ان اگاهی داشته باشید.

متوسطه

در مقطع متوسطه 3 دوره وجود دارد کهدانش اموزان میتوانند به تحصیل در یکی از این 3 شاخه بپردازند.

دوره های اماده سازی دانش اموزان برای اموزش حرفه ای (VMBO)

دوره های اموزشی جهت ورود به دانشگاه (VWO)

محدودیت سنی برای تحصیل در هلند دوره های آموزشی برای تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی (HAVO)

  1. VMBO: این دوره 4 ساله بوده و از 12 تا 16 سالگی به طور می­انجامد. دوره VMBO متمرکز بر اموزش علمی دانش اموزان بوده تا بتوانند پس از ان در دوره MBO شرکت کنند.
  2. VWO: تحصیل در این دوره دانش اموزان را برای تحصیل در مقطع لیسانس اماده میکند. محدودیت سنی برای تحصیل در هلند در دوره VWO، 12 تا 18 سال است.
  3. HAVO: این دوره، تحصیلات عمومی ست که از 12 تا 17 سالگی زمان میبرد.

تحصیلات دانشگاهی در هلند

محدودیت سنی خاصی در اپلای تحصیلی هلند در این دوره دانشگاهی در نظر گرفته نشده است. به طور کلی افراد در تحصیلات دانشگاهی میتوانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکرتا به تحصیل بپردازند. دوره کارشناسی معمولا 3ساله میباشد.

همانطور که گفته شد محدودیت سفت و سختی جهت ورود به دانشگاه ها در هلند وجود ندارد. شرایط موجود به صورت کلی به این گونه است:

  • افراد برای ورود به دوره های اموزشی کارشناسی میتوانند از 18 سالگی تا 29 سالگی اقدام کنند.
  • اگر پیش تر در دوره کارشناسی تحصیل کرده و قصد ادامه تحصیل در مقاطع بعدی را دارند، محدودیت سنی برای تحصیل در هلند در این مقاطع تا 40 سال است.

مزایای تحصیل در هلند

علاوه بر اینکه فرد متقاضی میتواند به همراه همسر و فرزندان خود به هلند بیاید، تحصیل در هلند مزایا دیگری دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم:

  1. دریافت پذیرش پس از مدت کوتاه
  2. دادن فرصت یک تا دوساله پس از تحصیل جهت پیدا کردن کار
  3. گپ تحصیلی در پذیرش از دانشگاه در این کشور مدنظر نیست
  4. اموزش زبان با هزینه کم
  5. امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  6. امکان تحصیل و کار به طور همزمان
  7. ایجاد شرایط برای دریافت ویزای کاری پس از تحصیل
  8. نرخ بیکاری کم و سطح زندگی بالا

معایب تحصیل در هلند

شاید تنها عیبی که بتوان در میان مزایا پیدا کرد، هزینه باشد. به سادگی با مقایسه شهریه های دانشگاه های هلند با سایر دانشگاه های اروپایی میتوان به ان پی برد. مثل هزینه های بالای زندگی، سلامت، نرخ بالای مالیات.

یادگیری زبان در هر شخص متفاوت است، اما ممکن است یادگیری زبان دیگر چالش مهاجرت به این کشور باشد. خصوصا زمانی که بدانید برای تحصیل نیاز به ارائه مدرک زبان دارید.

همانطور که گفته شد هلند شرایط مناسب و خوبی برای تحصیل و زندگی دارد. سطح بالای آموزش و دانشگاه هایی که در رتبه های برتر جهانی قرار دارند و همچنین عدم وجود محدودیت سنی برای تحصیل در هلند به صورت سختگیرانه، از عوامل دخیل در محبوبیت مهاجرت تحصیلی به این کشور میباشد. شما عزیزان اگر قصد مهاجرت به هلند را دارید، میتوانید جهت کسب اطلاعات دقیق تر و متناسب با شرایط تان با مشاوران موسسه اسکورایز تماس بگیرید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز