test

هر آنچه باید درباره استارت‌آپ (SUV) هلند بدانید!!

آشنایی با شرایط، مدارک و نحوه دریافت ویزای استارت‌آپ هلند

رضا‌ سپاس‌پور

رضا‌ سپاس‌پور

1400 - 05 - 19
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

کشور هلند در شمال غربی اروپا قرار دارد و با دو کشور آلمان و بلژیک دارای مرز مشترک است. این کشور با هفده میلیون جمعیت، یکی از پرجمعیت­‌ترین کشورهای اروپایی محسوب می­‌شود. کشور هلند با اقتصاد قوی خود، تورمی حدود سه درصد دارد که این امر باعث سرازیر شدن تعداد زیادی مهاجر برای دریافت اقامت دائم در این کشور شده است.

کشور هلند که بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند است، استانداردهای بالا و با کیفیتی برای زندگی دارد. خوش برخورد بودن مردم هلند در کنار صمیمیت و خونگرمی آن­ها، آمار این کشور در مهاجرپذیری را بالا برده است. کشور هلند کوچک اما پر از فرصت‌های تازه است.

دولت هلند همواره، راه­‌های جدیدی برای جذب افراد متخصص و کارآفرین از سراسر جهان، ارائه و اجرا می‌کند.

در این مقاله با ما همراه شوید تا به معرفی یکی از راه‌­های مهاجرت و دریافت اقامت دائم برای زندگی در این کشور بپردازیم.

استارت‌آپ هلند

استارت‌­آپ هلند چیست؟

یکی از راه­‌های مهاجرت به هلند، دریافت ویزا استارت‌­آپ است که ما در این مقاله به معرفی و شرایط دریافت آن خواهیم پرداخت.

همانطور که گفته شد، دولت هلند با راه­کارهایی از جمله اختصاص قانون مالیات 30درصد یا مجوز اقامت دائم توسط مشاغلی مثل استارت­‌آپ­‌ها، شرایط خوبی را برای متقاضیان و علاقه‌مندان به زندگی در این کشور، فراهم کرده است.

استارت­‌آپ­‌ها به عنوان شرکت­‌های نوپا و دانش‌بنیان، با استفاده از فناوری­‌های نوین و سرمایه‌گذاری کم، سود و اشتغال بالایی، ایجاد می‌کنند.

شرایط مورد نیاز مهاجرت به هلند از طریق استارت­‌آپ

کشور هلند، مانند سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از صاحبان ایده و کارآفرینان سایر کشورها، برای افزایش بهره­‌وری، رشد در سطح جهانی و بالاتر بردن کیفیت زندگی، استقبال کرده و امتیازاتی از قبیل اقامت دائم برای زندگی در خاک خود و اعطای ویزای استارت‌آپ، برایشان فراهم آورده است.

کشور هلند از سال 2015، برای عقب نماندن از سایر کشورهایی که از طریق استارت­‌آپ­‌ها، به کارآفرینان اقامت دائم اعطا می­‌کنند، به وسیله تصویب قوانین جدید، کارآفرینان را تشویق به راه‌اندازی کسب و کار در کشور خود کردند.

در این مقاله به بررسی شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای استارت‌­آپ هلند می­‌پردازیم.

  1. در گام اول باید ایده و طرح کارآفرین، مورد تأیید دولت هلند قرار گیرد و خلاقانه بودن آن به اثبات برسد. طرح‌­های تجاری برتر، امتیاز بالاتری در مرحله اول دریافت می­‌کنند.

  2. بعد از ارائه برنامه راه‌اندازی ایده، کارآفرینان باید حامی مالی برای ایده خود پیدا کنند.

  3. بعد از مرحله مشخص شدن حامی مالی، می‌­بایست دولت هلند را به اطمینان برسانید که طرح و ایده شما، برای کشور هلند سودآور بوده و کاملاً توجیه اقتصادی دارد.

  4. گام آخر برای دریافت ویزای استارت­‌آپ هلند این است که طرح شما با یک نام تجاری ثبت شده، معرفی گردد.

بعد از گذراندن تمامی مراحل بالا، شما می­‌توانید برای ویزای استارت­‌آپ و اقامت دائم هلند، اقدامات لازم دیگر را انجام دهید. تا زمانی که طرح شما توسط یک مشاور هلندی حمایت و پشتیبانی شود، شما صاحب یک ویزای یک ساله به صورت موقت هستید.

یکی از مزایای ویزای استارت‌آپی هلند، نیاز نداشتن به یادگیری زبان هلندی است. البته بعد از چند سال باید در یک آزمون که مربوط به زبان هلندی است شرکت کنید و در آن نمره قبولی را کسب کنید.

استارت‌آپ هلند

مدارک مورد نیاز مهاجرت به هلند از طریق استارت­‌آپ

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق استارت‌آپ شامل موارد ذیل است:

  • ارائه طرح تجاری و ایده نوین استارت‌آپ توسط کارآفرین متقاضی دریافت اقامت، انجام شود.

  • پاسپورت معتبر به همراه برگه عدم سوء پیشینه، از مدارک مهم جهت تحویل به سازمان مربوطه است.

  • یکی از مدارک مهم دیگر، ارائه بیمه سلامت است که باید این اطمینان را برای دولت هلند ایجاد کند که شما دارای سلامت جسمانی هستید و هیچگونه بیماری واگیرداری ندارید. یکی از آزمایش­های مهم برای این کشور، آزمایش سل (TB) است.

  • فرد متقاضی به عنوان سرمایه­‌گذار باید گواهی تمکن مالی خود را ارائه دهد و بتواند تا 70 درصد هزینه­‌های زندگی خودش را در کشور هلند فراهم کند.

  • یکی از مدارک مهم دیگر، مدرک تحصیلی دانشگاهی است که باید ترجمه شده و ضمیمه مدارک دیگر شود.

  • مدرک مهم دیگر رزومه و سابقه کار مفید متقاضی است که باید در قالب استاندارد و قابل قبول دولت هلند ارائه شود.

  • تمامی مدارک شناسایی و هویتی باید به یکی از زبان­‌های انگلیسی، فرانسوی، هلندی یا آلمانی ترجمه و سپس برای اطمینان یه نسخه هم برابر با اصل شود.

اخذ اقامت دائم و پاسپورت هلند از طریق ویزای استارت‌­آپ

پس از اخذ ویزای استارت‌­آپ هلند، ابتدا به شما اقامت موقت یک ساله داده می­‌شود تا در این مدت زمان به راه‌­اندازی استارت­‌آپ خود بپردازید. پس از سپری شدن این مدت زمان، اگر استارت­‌آپ به سوددهی رسیده و حمایت‌کننده مالی ایده شما، اعلام کند که طرحتان به اشتغا‌ل­‌زایی رسیده و به میزان سود مورد نظر رسیده است، می‌­توانید ویزای خود را تمدید کرده و ویزای خود اشتغالی دریافت کنید. این ویزا تا سه سال قابل تمدید است و در صورت داشتن شرایط لازم دیگر، تابعیت دائم کشور هلند را به دست می­‌آورید. میزان سود به دست آمده در مدت یک سال، حدوداً 1750 یورو تعیین شده است.

بیشترین زمان دریافت ویزای استارت‌­آپ هلند، به تهیه طرح بیزینس پلن و دریافت تأییده اختصاص می­‌یابد. البته که نوشتن یک طرح بیزینس پلن قدرت­مند و قابل دفاع، حدوداً دو ماه زمان لازم دارد. بعد از نوشتن طرح، حدوداً یک الی سه ماه زمان لازم است تا برای ایده خود تأییده و اسپانسر جذب کنید. بنابراین مدت زمان لازم برای این فرآیند، جهت اخذ ویزا تا مهاجرت، شش تا نه ماه است.

مزایای ویزای استارت­‌آپ هلند

کشور هلند هم همانند سایر کشورهای صادر کننده مجوز ویزای استارت­آپ، به دنبال جذب متخصصین و نیروی کار حرفه‌­ای است. از این رو با اعطای تسهیلات، به این فرآیند کمک می­‌کند.

از مزایای این ویزا می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت اقامت یک ­ساله و اجازه کار در کشور هلند

  • دریافت حمایت و پشتیبان علمی و فکری برای راه‌­اندازی طرح و ایده تجاری

  • دریافت مجوز حضور در استارت­‌آپ دلتا (این استارت­‌آپ یکی از اکوسیستم­‌های پر قدرت اروپا است.)

  • فراهم شدن بستری برای راه‌­اندازی ایده تجاری شما، با کمترین میزان سرمایه­‌گذاری

  • نرخ پایین مالیات برای ایده­‌های استارت­‌آپی در کنار بهره­‌های بانکی اندک

  • دریافت امکاناتی برای تحصیل فرزندانتان در برترین مدارس

  • دریافت حمایت­‌های فرش نارنجی هلند (مسیر رشد استارت­‌آپ­‌های راه‌­اندازی شده توسط مهاجران کارآفرین را مدیریت می‌کنند.)

  • امکان زندگی در کشوری با امنیت اجتماعی بالا

  • امکان بهره­‌مندی از سیستم درمانی و بهداشتی با کیفیت

  • امکان دریافت ویزا برای سایر اعضاء خانواده و فرزندان تا هجده سال

  • زندگی در کشوری با حفظ تمامی استانداردهای ممکن یک کشور اروپایی

چنانچه موفق به دریافت ویزای استارت­‌آپ هلند نشدید، می­‌توانید ایده خود را در کشور دیگری پرزنت کنید. با ویرایش بیزینس پلن خود، مجدداً برای دریافت ویزای استارت‌آپ تلاش کنید.

در کنار مزایای گفته شده به چند مورد از معایب ویزای استارت‌­آپ هلند مختصراً اشاره می­‌کنیم:

  • پرهزینه بودن دریافت این ویزا

  • رقم بالای سرمایه­‌گذاری نسبت به بقیه کشورهای صادر کننده این ویزا

  • هزینه بالای زندگی در کشور هلند (ماهیانه بین 1200 تا 1500 یورو)

  • هزینه بالای مهاجرت در مقایسه با دیگر کشورهای مهاجرپذیر

مجوز کار ویزای استارت‌­آپ هلند

کارآفرین می‌­تواند تا قبل از دریافت اقامت دائم کشور هلند، در بیزینس خود شاغل شود. همسر فرد کارآفرین هم به پشتوانه بیزینس همسرش، اجازه کار و شاغل شدن دارد.

اگر به عنوان کارآفرین ویزای کشور هلند را دریافت کرده‌­اید، اجازه کارمند شدن ندارید و فقط به صورت فریلنسری می­‌توانید فعالیت داشته و درآمد کسب کنید؛ مگر اینکه نوع ویزای خود را تغییر دهید.

استانداردهای سرمایه‌گذاری در هلند و تأثیر آن در استارت‌­آپ­‌ها

کارآفرینان قبل از اقدام به سرمایه­‌گذاری و راه‌­اندازی استارت‌­آپ در هلند، باید استاندارهای سرمایه‌گذاری در این کشور را مورد بررسی قرار دهند. این کار باعث می‌­شود از نحوه دقیق برخورد دولت هلند با سرمایه‌گذاران خارجی مطلع شوند.

نرخ مصادره اموال در استارت­‌آپ هلند در پایین‌ترین سطح خود یعنی سطح یک قرار دارد. این عدد نشان‌دهنده این است که شما با خیالی راحت به سرمایه­‌گذاری و استارت‌آپ خود می­‌توانید مشغول شوید.

شاخص­‌های اقتصادی تأثیرگذار بر استارت‌­آپ­‌ها

برای سرمایه­‌گذاری مطمئن در هر کشور می‌­بایست، برای حفظ سرمایه خود، به شاخص‌­های اقتصادی تأثیرگذار در آن کشور توجه نمود. ازآنجائیکه استارت­آپ هلند، نوعی سرمایه‌­گذاری در این کشور است، باید از شاخص‌های به روز آن، مطلع شوید.

تولید ناخالص داخلی، مالیات و نرخ بهره بانکی از شاخص‌­های اقتصادی تأثیرگذاری هستند که هر کدام نشان‌دهنده تأثیرات جداگانه‌­ای بوده که در این مقاله به توضیح مختصری از آن می‌­پردازیم:

  • تولید ناخالص داخلی: این شاخص نشان‌­دهنده رشد اقتصادی کشور هلند است.

  • مالیات: این شاخص نشان­‌دهنده عدم وابستگی درآمد کشور هلند به درآمد مالیاتی آن است.

  • بهره بانکی: این شاخص نشان­‌دهنده مقابله تورم در مقابل کاهش ارزش پول است.

استارت‌آپ هلند

استارت­‌آپ­‌های سودمند هلند

چنانچه به دریافت ویزای استارت­آپ هلند می­‌اندیشید و قصد مهاجرت به این کشور را دارید، حتماً در مورد استارت‌­آپ­‌های موفق این کشور اطلاعات لازم را کسب کنید. ما در این قسمت از مقاله به معرفی چند استارت‌­آپ موفق می‌­پردازیم:

  1. Fashiolista: این استارت­‌آپ در سال 2010 ایجاد شد و هدفش تولد جامعه­‌ای الهام بخش در صنعت مد و لباس بود که این امکان را برای دنبال کننده­‌های خود فراهم کند تا یافته­‌های خود در زمینه مد و فشن برندهای مختلف را به اشتراک بگذارند.

  2. Impraise: این استارت‌­آپ، در واقع یک اپلیکیشن موبایلی است و این امکان را به مدیران می‌­دهد تا عملکرد کارکنان را در سطح قابل قبولی ارزیابی کنند. در این استارت‌­آپ بازخورد کیفی در کنار بازخورد کمّی کارکنان، به کارفرما ارائه می­‌شود که این امر باعث بالا رفتن بهره‌­وری و افزایش سرعت کار کارمندان می­‌شود.

  3. Peerz: این استارت­‌آپ به شما کمک می­‌کند، علاوه بر ارزیابی آنلاین دانش خود، به دنبال شغل دلخواه و مناسب خود بگردید. این اپلیکیشن، بر اساس نظرات اطرافیان افراد، به ایجاد پروفایلی بی‌طرفانه، مثبت و سازنده از نقاط قوتشان کمک می­‌کند.

  4.  Past Book: این استارت‌­آپ، با ذخیره کردن پست­‌های اجتماعی شما، برایتان آلبوم عکس ایجاد می‌کند. در این اپلیکیشن ظرف مدت 60 ثانیه عکس­‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و آلبوم مدنظرتان را درست کرده و به صورت نسخه Pdf شده، توسط یک لینک خصوصی، آن را به اشتراک بگذارید.

  5. Bloomon: این استارت‌­آپ در سال 2014 با هدف پرورش گل و ارسال آن به صورت آنلاین، ایجاد گردید. با کمک این اپلیکیشن، در مدت زمان کوتاهی (36 ساعت)، سفارشات گل از هلند به بلژیک، آلمان، دانمارک و بریتانیا، ارسال می­‌شود.

  6. Bux: این استارت‌آپ در سال 2014 ایجاد شد که معامله با پول مجازی و پول واقعی را ترکیب کرده است. معاملات در این اپلیکیشن توسط پول دیجیتال انجام می­‌شود.

در چند خط بخوانید ...

در این مقاله به موضوع استارت‌­آپ، شرایط و نحوه دریافت آن پرداختیم. در مورد ایده تجاری و نحوه اجرای بیزینس پلن مطالبی در اختیارتان گذاشیم.

در بخشی از این مقاله از دریافت اقامت دائم هلند، به واسطه استارت‌­آپ و همچنین هزینه­‌های لازم برای زندگی در این کشور کوچک، برایتان به اختصار سخن گفتیم.

به خاطر داشته باشید، در تقسیم­‌بندی شش­‌گانه مهاجرت، این نوع از مهاجرت جزء دسته­‌های کار و سرمایه­‌گذاری قرار می­‌گیرد و می­‌تواند افراد بسیاری را برای زندگی در کشور هلند، پذیرا شود.

به واسطه فهرست منتشر شده از سوی بانک جهانی و صندوق بین‌­المللی پول، کشور هلند سیزدهمین کشور دنیا از نظر درآمد سرانه است که بیانگر این واقعیت است که کشور هلند یکی از آزادترین کشورها برای سرمایه­‌گذاری و راه‌­اندازی استارت‌­آپ به شمار می‌­رود.

در انتهای مقاله به معرفی مختصر، چند استارت‌­آپ موفق در هلند اشاره کردیم. با هدف اینکه در تولد و راه‌اندازی یک استارت‌­آپ موفق به شما خدمت­‌رسانی کنیم.

چنانچه شما کارآفرین با ایده تجاری پرقدرت هستید و قصد مهاجرت به کشوری، از طریق استارت‌­آپ را دارید، به شما پیشنهاد می­‌کنیم، با مطالعه این مقاله و بررسی شرایط دریافت ویزای استارت‌­آپ هلند، برای اقامت دائم در این کشور برنامه‌­ریزی کنید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز