test

روش تدریس در مدارس سوئیس چگونه است؟

روش تدریس در مدارس سوئیس به گونه‌ای است که بر اساس یک نظام آموزشی متفاوت، طرح‌ریزی‌شده‌است. در این ک

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1401 - 10 - 18
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

روش تدریس در مدارس سوئیس

روش تدریس در مدارس سوئیس به گونه‌ای است که بر اساس یک نظام آموزشی متفاوت، طرح‌ریزی‌شده‌است. در این کشور سیستم آموزشی واحدی برای کانتون‌ها (استان‌ها) وجود ندارد. هر ایالت در این کشور دارای نظام آموزشی خاص خود است که بر اساس آن، روش تدریس تعیین می‌شود. تحصیل در مدارس خارج از کشور یکی از روش‌های اخذ ویزای تحصیلی است. کشور سوئیس نیز به عنوان یکی از مقاصد اصلی دانش‌آموزان برای تحصیل انتخاب می‌شود. این کشور ثروتمند، هر ساله پذیرای فرزندان افراد ثروتمند برای گذراندن مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است. طبیعتا این افراد در مدارس خصوصی سوئیس تحصیل می‌کنند و شهریه‌های هنگفتی را پرداخت خواهندکرد.

بسیاری از والدین تمایل دارند که فرزندانشان در کشورهای اروپایی مانند سوئیس، تحصیل کنند. دانش‌آموزان در این کشور باید از 6 الی 7 سالگی تحصیل در مدرسه ابتدایی را آغاز کنند. تحصیل مدارس دولتی، برای شهروندان سوئیسی رایگان است؛ اما دانش‌آموزان خارجی باید برای تحصیل در مدارس خصوصی، ثبت‌نام کنند. همچنین روش تدریس در مدارس خصوصی با مدارس دولتی یکسان نیست.

کشور سوئیس زبان‌های آلمانی، فرانسوی، رومانیایی و ایتالیایی را به رسمیت می‌شناسد. همچنین در حدود 64 درصد از سوئیسی‌ها، به زبان انگلیسی مسلط هستند. معلمان در مدارس نیز در طی دوران تحصیل، 2 تا 3 زبان را به دانش‌آموز یاد می‌دهند. به منظور تحصیل در مدارس خصوصی می‌توان زبان انگلیسی را انتخاب کرد.

با توجه به تفاوت نظام آموزشی و روش تدریس در ایالت‌های مختلف کشور سوئیس، نمی‌توان برنامه درسی واحدی را بیان کرد. درواقع مدارس در استان‌های مختلف دارای شیوه تدریس متفاوتی هستند. به منظور آشنایی بیشتر با روش تدریس در مدارس سوئیس برای تحصیل در این مراکز آموزشی، در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

تحصیل در مدارس سوئیس

به منظور تحصیل در مدارس سوئیس باید ابتدا یک درخواست از طرف دانش‌آموز به مرکز آموزشی مورد نظر، ارسال شود. در صورت موافقت مدرسه با درخواست، برگه اپلای دانش‌آموزی به همراه مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی، ارائه می‌شوند. با ارائه ویزای دانش‌آموزی می‌توانید در مدارس سوئیس تحصیل کنید. سیستم آموزشی این کشور بر طبق پیشرفته‌ترین روش‌های روز دنیا برنامه‌ریزی شده‌است. مسئولان منطقه‌ای برنامه درسی مدارس را طراحی می‌کنند و هر منطقه دارای شیوه تدریس متفاوتی است. یکی از اهداف بزرگ در سوئیس، آموزش زبان مادری در مدارس است. در دوره ابتدایی و دبیرستان، شرایط برای آموختن دروسی مانند ریاضی و علوم فراهم است.

روش تدریس در مدارس سوئیس به گونه‌ای است که در مدارس ریاضیات، زیست، و جغرافیا از اصلی‌ترین دروس تلقی می‌شوند. تاریخ، هنر و تربیت‌بدنی نیز دیگر دروسی هستند که در مدارس سوئیس، تدریس می‌شوند. در این بخش به مراحل مختلف تحصیل در مدارس سوئیس اشاره خواهیم کرد:

  • مقطع پیش‌دبستانی (Vorschulstuf): این مقطع تحصیلی برای دانش‌آموزان اجباری نیست و در آن نسبت به آموزش مهارت‌های اجتماعی و یا دروسی مانند زبان و ریاضی اقدام می‌شود.
  • مقطع ابتدایی (Schule): از سنین 6 تا 11 سال دانش‌آموز باید در مقطع دبستان تحصیل کند. به منظور ارزیابی دانش‌آموز در انتهای هرسال تحصیلی، یک امتحان برگزار می‌شود.
  • مقطع راهنمایی (Sekundarstufe 1): دانش‌آموزان برای تحصیل در این مقطع باید از 11 تا 12 سالگی، اقدام کنند. در این دوره سه ساله بالاترین نمره 6 است.
  • مقطع دبیرستان (Sekundarstufe 2): در مقطع دبیرستان دانش‌آموز می‌تواند در سه نوع مدرسه با نام فنی‌وحرفه‌ای (VET)، آی.بی (Baccalaureate) و تخصصی (PET) تحصیل کند.

بهترین مدارس سوئیس برای تحصیل

سوئیس به عنوان یک کشور پیشرفته و ثروتمند، مقصد اصلی برای بسیاری از دانش‌آموزان خارجی است. با توجه به روش تدریس در مدارس سوئیس و امکانات آموزشی و رفاهی این کشور، بیشتر والدین تمایل دارند که فرزندانشان را در بهترین مدارس سوئیس برای تحصیل ثبت‌نام کنند. از این رو در این بخش به معرفی مدارس برتر شبانه‌روزی سوئیس خواهیم پرداخت. این مدارس اغلب به صورت خصوصی اداره می‌شوند و دانش‌آموزان برای تحصیل در آنها باید شهریه پرداخت کنند. بهترین مدارس بین‌المللی سوئیس عبارتند از:

  • مدرسه روزنبرگ : Institut auf dem Rosenberاین مدرسه در سال 1889 میلادی در شهر سنت گالن تاسیس شد. دانش‌آموزان زیر 18 سال می‌توانند در این مدارس ثبت‌نام کنند.
  • مدرسه Collège Alpin Beau Soleil : یکی از قدیمی‌ترین مدارس شبانه‌روزی برای تحصیل دانش‌آموزان خارجی، مدرسه Beau Soleil است. در این کالج امکانات آموزشی بسیار زیادی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
  • مدرسه آمریکایی TASIS : خانم کریست فلمینگ در سال 1956 یک مدرسه آمریکایی را در سوئیس دایر کرد که به کالج TASIS شهرت دارد. امکان اسکان دانش‌آموز در این مدرسه شبانه‎‌روزی فراهم‌شده‌است.
  • مدرسه : Collège du Léman Sàrl یکی دیگر از مدارس مناسب برای افراد زیر 18 سال، کالج لمان است که در آن 200 نفر به صورت شبانه‌روزی به تحصیل مشغول هستند.

با توجه به مطالب ذکرشده، مراحل تحصیل در مدارس سوئیس تفاوت چندانی با نظام آموزشی سایر کشورها ندارد. از این رو روش تدریس در مدارس سوئیس نیز با سایر کشورها شباهت‌هایی دارد و به طور کامل متفاوت نیست. بسیاری از والدین تمایل دارند که فرزندان خود را در بهترین مدارس سوئیس با امکانات آموزشی و رفاهی بالا، ثبت‌نام کنند.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز