◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

وکیل مهاجرت تحصیلی به آمریکا و کانادا برای دستیابی به رویاهای تحصیلی

نقش وکیل مهاجرت تحصیلی آمریکا و کانادا در این فرآیند مورد بررسی قرار می‌گیرد و مزایای استفاده از خدم

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 06 - 18
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

وکیل مهاجرت تحصیلی به آمریکا و کانادا برای دستیابی به رویاهای تحصیلی شاید یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای مهاجرت به‌قصد ادامه تحصیل باشد.

تمامی کشورهای دنیا ضوابط و مقرراتی را در خصوص مهاجرپذیری، اعطای ویزا، اقامت و شهروندی در دستور کار خود دارند. به‌طورکلی در کشورهای برتر دنیا این قوانین سخت‌گیرانه است، اما گاه به دلیل مناسبات سیاسی این سخت‌گیری‌ها بیشتر نیز خواهد بود.

با نبود روابط سیاسی مناسب بین کشورهای آمریکا و کانادا با کشور ایران، بدیهی است که مهاجرت به این کشورها از هر نوعی که باشد، با محدودیت‌هایی همراه است.

در اینجا نقش وکیل مهاجرت تحصیلی به آمریکا و کانادا می‌تواند نقشی تأثیرگذار و حیاتی باشد. در ادامه به ویژگی‌های وکیل مهاجرتی و شرایط مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا و آمریکا خواهیم پرداخت.

مزایای وکیل مهاجرت تحصیلی چیست؟

وکیل مهاجرت تحصیلی به آمریکا و کانادا در روند اخذ پذیرش تا ورود به خاک کشور مقصد، مانند یک کاتالیزور عمل می‌کند.

روابط سیاسی غیرنرمال میان این کشورها و ایران، شرایط را برای دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل در آمریکا و کانادا سخت کرده است. این دشواری در کنار مدرک‌های پرشماری که باید یک دانشجو آن‌ها را فراهم کند و مصاحبه‌ها، نامه‌نگاری‌ها و مکاتبات متعدد در روند اپلای و اخذ ویزا، مسیر مهاجرت تحصیلی به امریکا و کانادا را به مسیری ناهموار و دشوار بدل کرده است.

این نکته قابل‌تأیید است که هر شخص به‌تنهایی و بدون نیاز به مشاوره مهاجرت تحصیلی یا وکیل مهاجرتی می‌تواند برای دریافت پذیرش از دانشگاه و ویزا اقدام نماید، اما بهره‌گیری از یک وکیل باتجربه همواره می‌تواند در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.

یک وکیل مهاجرت تحصیلی حرفه‌ای و باتجربه، از جزئی‌ترین مراحل مهاجرت تحصیلی باخبر است و پیش از مواجه‌شدن دانشجو با سیل سؤالات آفیسر سفارت یا اساتید و کادر دانشگاه، او را از تمامی جهات آماده می‌کند.

حساسیت بالای فرایند مهاجرت تحصیلی موجب شده است تا افراد از ابتدا شروع تا پیگیری و به سرانجام رسیدن پرونده مهاجرتی خود را به مشاوران یا وکلای مهاجرت تحصیلی بسپارند تا نگرانی از این بابت نداشته باشند. هرچند که مؤسسات و وکیل‌های مهاجرتی نیز تضمین 100 درصدی مبنی بر موفقیت پرونده به متقاضی نمی‌دهند.

گاه ممکن است یک نقص کوچک در پرونده، یک عبارت نادرست در توصیه‌نامه و یا یک پاسخ نامناسب به آفیسر، موجب شود به‌طورکلی پرونده مهاجرت متقاضی از ریل خارج شود.

باتوجه‌به این توضیحات، می‌توان ویژگی‌های وکیل مهاجرت تحصیلی را به این شرح زیر عنوان کرد:

  • دانش کافی از تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی
  • داشتن تجربه کافی از پرونده‌های مختلف مهاجرتی
  • انجام کلیه اقدامات حقوقی و اداری توسط وکیل

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

بدیهی است که قبل از ورود به خاک کانادا باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. یکی از مهم‌ترین مدارکی که باید برای اخذ ویزا از سفارت کانادا همراه داشته باشید، نامه پذیرش از یک مؤسسه آموزشی، مدرسه، کالج یا دانشگاه است. بدون داشتن این نامه، اخذ ویزا به‌طورکلی منتفی خواهد بود.

اگر دانش‌آموز هستید و قصد مهاجرت تحصیلی کانادا را دارید، نیازی به داشتن نمره زبان نخواهید داشت. تنها یک مصاحبه ساده از طرف مدرسه موردنظر برای سنجش سطح زبان شما کافی خواهد بود. همچنین شرط معدل نیز وجود ندارد، اما نمرات دروس پایه‌ای ملاک قرار خواهد گرفت. اگر والدین دانش‌آموز را همراهی نکنند، شخصی در خاک کانادا باید سرپرستی او را بر عهده بگیرد. لازم به ذکر است که فرد سرپرست باید بالغ و دارای اقامت دائم یا پاسپورت کانادا باشد.

به‌طورکلی چه دانشجو باشید و چه دانش‌آموز، برای اخذ ویزا از کانادا باید شرایطی را داشته باشید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

  • گواهی سلامت جسمی
  • عدم سوءپیشینه
  • تمکن مالی (برای یک سال تحصیل و زندگی در کشور کانادا)
  • نشان‌دادن پیوند محکم و قابل‌ارائه در کشور خودتان (شما باید بتوانید آفیسر را قانع کنید که در خاک کشور خود دلبستگی‌ها و پیوندهای محکمی دارید که شما را مجبور می‌کند پس از اتمام تحصیلات به کشور خودتان بازگردید).
  • قانع‌کردن آفیسر در مورد مزایای تحصیل خود در کشور کانادا (شما باید آفیسر را قانع کنید که شرایطی در کانادا برای رشد و شکوفایی تحصیلی شما وجود دارد که در کشور خودتان فراهم نیست).

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا می‌توانید مقاله اپلای تحصیلی کانادا را مطالعه کنید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به آمریکا

آمریکا به‌عنوان محبوب‌ترین کشور برای ادامه تحصیل، مقصد بسیاری از دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور خودشان را دارند.

یکی از راه‌های اخذ ویزای تحصیلی آمریکا مهاجرت تحصیلی است. مانند کانادا و دیگر کشورهای جهان، اولین قدم برای تحصیل در خاک کشور آمریکا، گرفتن پذیرش از یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی است.

ایالات متحده نیز در زمینه پذیرش دانشجویان خارجی، از قوانینی پیروی می‌کند که بعضی از آن‌ها جهانی و برخی مخصوص این کشور است.

به‌عنوان‌مثال در مقطع کارشناسی مدارکی نظیر ریزنمرات و سوابق تحصیلی، مدارک مربوط به آزمون‌های ACT یا SAT و آیلتس 6 به بالا موردنیاز خواهد بود.

در مقطع کارشناسی ارشد شما به مدرک کارشناسی، مدارک مربوط به آزمون GRE، برای بعضی از دانشگاه‌ها مقاله معتبر و آیلتس 6.5 به بالا نیاز خواهید داشت.

در مقطع دکتری نیز مدرک کارشناسی ارشد، مدارک آزمون GRE و آیلتس 7 به بالا از ملزومات اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا است.

بعد از تکمیل مدارک و اخذ پذیرش از یکی از مؤسسات آموزشی ایالات متحده، نوبت به دریافت ویزا می‌رسد که انواع مختلفی دارد. ویزاهای مختلف کشور آمریکا با حروف F، M، J و B نامیده می‌شوند که هر کدام شرایط و امتیازات خاص خود را دارند.

مواردی که گفته شد تنها بخش کمی از مدارک و شرایط موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا بود. به‌طورکلی اخذ پذیرش از دانشگاه‌های بین‌المللی، بسته به نوع رشته تحصیلی، کشور و دانشگاه انتخابی شرایط و دشواری‌های مخصوص به خود را دارد.

کلام آخر

فارغ از هرگونه اعمال سلیقه، آمریکا و کانادا جزو برترین کشورها برای ادامه تحصیل به‌حساب ‌می‌آیند. شاید هر کسی که قصد مهاجرت تحصیلی را داشته باشد، دست‌کم برای یکبار رؤیای تحصیل در یکی از مدارس یا دانشگاه‌های این کشورها را در سر پرورانده باشد. حتی با تأمین بودن شرایط مالی، وضعیت سیاسی سبب شده است تا مهاجرت تحصیلی به این کشورها با چالش‌ها و موانع بسیاری همراه باشد. بهره‌مندی از یک وکیل مهاجرت تحصیلی به آمریکا و کانادا می‌تواند مسیر مهاجرت به این کشورها را تا حد زیادی هموارتر و کم‌هزینه‌تر کند و به فرایند مهاجرت تحصیلی سرعت ببخشد.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز