◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

مهاجرت کاری به اتریش + شرایط ، مراحل و مدارک

اتریش یکی از کشورهای عضو منطقه شنگن است و فرایند ویزای کار برای شهروندان اتحادیه اروپا‌ ساده‌تر خواه

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 09 - 27
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی است. اقتصاد پایدار و حقوق بالا آن را به مقصدی محبوب برای مهاجرانی که به‌دنبال کار هستند، تبدیل کرده و بازار کار آن به‌شدت به صنایع متکی بوده و دائماً به‌دنبال نیروی کار ماهر هستند. این کشور فرصت‌های متنوعی برای کار و پیشرفت فراهم می‌کند و از نظر شرایط کاری، مزایا و حقوق برای نیروهای غیربومی گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. افراد برای مهاجرت کاری به اتریش نیاز به مجوز کار و ویزا دارند. رایج‌ترین نوع ویزای کاری در اتریش کارت قرمز-سفید-قرمز است. بهترین روش برای مهاجرت کاری داشتن پیشنهاد شغلی یا قرارداد کاری با کارفرمای اتریشی است تا روند مهاجرت شما راحت‌تر شود.

اتریش فرصت‌های شغلی زیادی را برای نیروهای ماهر در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهد. کارفرمایان اتریشی تنها پیشنهاد جاب آفر را برای نیروهای ماهر خارجی ارسال می‌کنند. اتریش انواع مختلفی از مجوزهای اقامت را ارائه می‌دهد. اگر مدت زمان اقامت شما کمتر از 6 ماه باشد، نیازی به اجازه اقامت ندارید، تنها داشتن ویزا کافی است. در این کشور برای زندگی و تأمین هزینه‌های خود باید منبع درآمد ثابت و منظمی داشته باشید.

انواع مجوزهای کار در اتریش

اتریش یکی از کشورهای عضو منطقه شنگن است و فرایند ویزای کار برای شهروندان اتحادیه اروپا‌ ساده‌تر خواهد بود. ویزای کار در اتریش انواع مختلفی دارد که در ادامه اشاره می‌کنیم:

کارت قرمز-سفید-قرمز

این طرح تنها برای نیروهای بسیار ماهر خارجی صادر می‌شود و آن‌ها برای کار، اجازه اقامت به‌مدت دو سال دریافت می‌کنند. کارت قرمز، سفید-قرمز یک مجوز کار برای اقامت در اتریش است که به افراد اجازه می‌دهد تا دو سال به‌عنوان نیروی کار در این کشور حضور داشته باشد. تمام افراد شرایط دریافت این نوع ویزا را ندارند. معیارهای واجد شرایط بودن این مجوز با یک سیستم امتیازدهی سنجیده می‌شود. در این سیستم ویژگی‌های شخصی نظیر مهارت زبان، تخصص در حرفه خود، سن و سابقه کار‌ لحاظ می‌گردد. مجوز به‌صورت کارت با تصویر فرد صادر می‌شود و به‌عنوان شناسنامه عمل می‌کند. بسیار اهمیت دارد، برای اثبات وضعیت اقامت خود به بهترین نحو از آن مراقبت کنید.

 این نوع ویزا تنها در این شرایط صادر می‌شود:

  • کمبود نیروی کار ماهر
  • بنیان‌گذاران استارت آپ
  • افراد ماهر در زمینه شغلی خود
  • فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و کالج‌های آموزش عالی اتریش

کارت آبی اتحادیه اروپا

این ویزا تنها برای نیروهای ماهر است و به کارت قرمز-سفید-قرمز شباهت دارد. این ویزا فقط برای افراد متخصص که شهروند اتحادیه اروپا نیستند، فراهم می‌شود.

همچنین بخوانید: ویزای کار اروپا بدون مدرک زبان

کارگران فصلی

این ویزا برای کارگران فصلی یا موقت است که برای گردشگران و کشاورزان صادر می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه انواع مجوزهای کار در اتریش، می‌توانید مشاوره مهاجرت کاری دریافت کنید. کارشناسان و متخصصان زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و به‌‌راحتی می‌توانید با گرفتن مشاوره به اطلاعات موردنیاز خود دست یابید.

شرایط مهاجرت کاری به اتریش

شرایط مهاجرت کاری به اتریش

شرایط ویزای کاری در اتریش شامل موارد زیر است:

کارفرمایان اتریشی، می‌توانند براساس قوانین استخدام نیروهای خارجی، به شما پیشنهاد شغلی ارائه دهند. کارفرمایان اتریشی در صورتی به نیروهای خارجی پیشنهاد کار ارائه می‌دهند که با کمبود نیروی کار مواجه هستند و افراد تخصص و مهارت کافی برای پوزیشن شغلی موردنظر را دارند.

زبان یکی از مهم‌ترین شرایط برای مهاجرت کاری محسوب می‌شود. برای مهاجرت کاری به اتریش تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی با مدرک بین‌المللی الزامی است.

افرادی که فعالیت‌های تحقیقاتی دارند می‌توانند تحقیقات خود را از دانشگاهی که به‌عنوان محقق یا در مرکز تحقیقاتی آن کار کرده‌اند، ارسال کنند.

داشتن پاسپورت معتبر، گواهی بیمه سلامت و اثبات توانایی مالی از دیگر شرایط دریافت ویزای کاری محسوب می‌شود.

هزینه مهاجرت کاری به اتریش

برای اخذ ویزای کاری و ارسال مدارک موردنیاز، نیاز به پرداخت یکسری هزینه است. برای ارسال فرم درخواست و شخصی‌سازی کارت ویزا باید هزینه مشخصی را پرداخت نمایید. اگر به‌عنوان یک نیروهای ماهر درخواست ویزا داشته باشید، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

نوع ویزا هزینه اضافی هزینه کل
کارت قرمز سفید قرمز

درخواست: 140 دلار

کمک هزینه: 23 دلار

شخصی‌سازی: 23 دلار

186 دلار

کارت آبی اتحادیه اروپا

درخواست: 133 دلار

کمک هزینه: 22 دلار

شخصی‌سازی: 20 دلار

175 دلار
ویزای کوتاه مدت   70 دلار
ویزای بلند مدت   116 دلار

مراحل مهاجرت کاری به اتریش

مراحل مهاجرت کاری به اتریش به نوع ویزایی که دریافت می‌کنید، بستگی دارد. افراد باید قبل از درخواست مجوز کار، یک پیشنهاد شغلی معتبر از اتریش دریافت نمایند. درخواست مجوز کار اتریش، اثبات یک پیشنهاد شغلی از اتریش، کار افراد را برای اخذ ویزای کاری تسهیل می‌کند. کارفرما، می‌تواند برای مجوز کار به وزارت کار درخواست دهد یا متقاضی در یک وب‌سایت مرجع کاریابی کشور مقصد رزومه خود را ارسال کند.

پیشنهاد شغلی می‌تواند به متقاضی برای اخذ ویزای طولانی مدت کمک کند. برای ورود به کشور اتریش نیاز به ویزای نوع D است. این نوع ویزا به ویزای ملی منطقه شنگن معروف بوده و به متقاضی اجازه کار برای حداکثر 6 ماه را می‌دهد. هدف ویزای نوع D، تسهیل ورود به کشور اتریش است و بعد از دریافت کارت قرمز-سفید-قرمز نیازی به این ویزا نخواهد داشت. بعد از اخذ ویزای کار در اتریش، متقاضیان می‌توانند به‌سادگی به کشورهای منطقه شنگن سفر کنند. بعد از 2 سال کار در اتریش، متقاضی می‌تواند برای دریافت کارت قرمز-سفید-قرمز پلاس اقدام کند که اجازه کار به مدت 2 سال دیگر به وی داده می‌شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری اتریش

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری اتریش

متقاضیان برای مهاجرت کاری به اتریش، به یکسری مدارک اولیه نیاز دارند. برای این‌که به‌عنوان یک نیروی ماهر به کشور مقصد مهاجرت کنید، نیاز به ارائه دقیق مدارک دارید. این مدارک، می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اثبات اقامت در اتریش
  • ارائه بیمه درمانی سلامت
  • پاسپورت معتبر و دارای حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه 4 قطعه عکس رنگی که در 6 ماه گذشته گرفته شده
  • تمکن مالی کافی و تأمین هزینه‌های زندگی در این کشور
  • ارائه شناسنامه یا مدارک شناسایی معتبر به‌همراه ترجمه آن

همچنین برای ارزیابی مهارت‌های خود براساس سیستم امیتازدهی و واجد شرایط بودن، داشتن این مدارک، می‌تواند در اخذ ویزای کاری اتریش به شما کمک کند.

  • تحصیل در اتریش
  • گواهینامه و گواهی کار
  • فعالیت‌‌های پژوهشی و نوآوری
  • مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی
  • فارغ‌التحصیل در دانشگاه‌ها یا کالج‌های آموزش عالی اتریش

کلام آخر

اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای زندگی محسوب می‌شود. این کشور از اقتصاد پایداری برخوردار است و هر سال افراد بیشتری برای کار و افزایش کیفیت زندگی خود و خانواده‌هایشان به این کشور مهاجرت می‌کنند. بسته به هر ملیتی، افراد می‌توانند درخواست ویزای کار داشته باشند. افرادی که در یک پوزیشن شغلی مهارت خاصی دارند، ساده‌ترین و سریع‌ترین مسیر برای دریافت ویزای کاری اتریش درخواست کارت قرمز-سفید-قرمز است.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز