بورسیه تحصیلی طراحی لباس، ورود به دنیای خلاقیت و مد

اروپا را پایتخت مد جهان می‌نامند. بنابراین دور از انتظار نیست وقتی می‌بینیم بهترین دانشگاه‌ها برای ت

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 06 - 29
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

بدون شک یکی از بهترین رشته‌ها برای ظهور هنر و ارائه ذوق درونی به طور ملموس، طراحی لباس است. این رشته جزء دسته‌ای از رشته‌های تحصیلی قرار می‌گیرد که آینده شغلی بسیار خوبی را برای افراد در پی خواهد داشت. زمانی که در فضایی بین‌المللی و در دانشگاه‌های معتبر جهان به تحصیل در این رشته بپردازید، پس از اتمام تحصیلات، شما به یک طراح مد حرفه‌ای بدل خواهید شد که علاوه بر جایگاه اجتماعی بالا، از طریق ارتباطات بسیار خوبی که در دانشگاه به دست آورده‌اید می‌توانید دست به کارهای بزرگی بزنید. شاید بتوان گفت علت اصلی تمایل افراد به اخذ بورسیه تحصیلی طراحی لباس همین موضوع باشد.

نگاهی کوتاه بر رشته طراحی لباس

به‌طورکلی طراحی لباس تلفیقی از بُعد عملی هنر، خلاقیت، زیبایی‌شناسی در خدمت طراحی پوشاک و لوازم جانبی یا همان اکسسوری است.

در این رشته شما می‌توانید تاریخ، هنر، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی را درهم‌آمیخته و لباسی را بر اساس نیازها و فرهنگ یک جامعه، یک قشر، یک نسل و یا یک جنسیت طراحی کنید.

همان گونه که صنعت مد می‌تواند از فرهنگ، تاریخ و سبک زندگی یک جامعه تأثیر پذیرد، می‌تواند بر عواملی که ذکر شد نیز تأثیرگذار باشد. امروزه صنعت پوشاک به موضوعی فراجنسیتی و فراملیتی تبدیل شده است که روند خود را با تمرکز بر استفاده از متریال بازیافت شونده و دوستدار محیط‌زیست ادامه می‌دهد.

بهترین کشورها برای طراحی لباس

بهترین کشور برای تحصیل در رشته طراحی لباس

اروپا را پایتخت مد جهان می‌نامند. بنابراین دور از انتظار نیست وقتی می‌بینیم بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته طراحی لباس در کشورهای این قاره جای دارند.

شما می‌توانید بین دانشگاه‌های خصوصی و دولتی یکی را انتخاب کنید.

  • دانشگاه‌های خصوصی اغلب بر مهارت‌های عملی تمرکز دارند و برنامه‌های خود را حول محور کارگروهی پیش می‌برند تا به رویکرد عملی‌ترین دست یابند. اگر به دنبال جنبه خلاقانه‌تر مرتبط با صنعت طراحی لباس هستید، دانشگاه‌های خصوص پیشنهاد خوبی است.
  • دانشگاه‌های دولتی با تمرکز بر نظریه‌ها و روش‌ها برنامه‌های خود را پیش می‌برند که می‌توان گفت قدری تئوریک‌تر هستند. این دانشگاه‌ها اغلب از منظر تاریخی به این رشته نگاه می‌کنند و تئوری‌های مختلفی را برای تجزیه‌وتحلیل صنعت مد و پوشاک ارائه می‌دهند.

این نکته حائز اهمیت است که همه دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی، اعم از دولتی و خصوصی برای دانشجویان می‌تواند بسیار تأثیرگذار و ارزشمند باشند. اگر به دنبال گرفتن بورسیه هستید، تفاوتی ندارد بورسیه تحصیلی طراحی لباس را از یک دانشگاه خصوصی کسب کنید یا دولتی، هر دوی این دانشگاه‌ها می‌توانند مسیر زندگی شما را در جهت علایق شما به‌کلی دگرگون کنند.

برای تحصیل در رشته طراحی لباس، بالطبع پیشنهاد می‌شود به سراغ کشورهایی بروید که دانشگاه‌هایی با رتبه بالاتر دارند. ما در اینجا تعدادی از این کشورها را معرفی خواهیم کرد.

بریتانیا

اگر اروپا پایتخت مد است، بریتانیا را می‌توانیم قلب تپنده آن بدانیم. دانشگاه‌های این کشور جزء برترین دانشگاه‌ها در حوزه طراحی لباس به‌حساب می‌آیند که اصول طراحی، تاریخچه مد، تصویرسازی و بازاریابی را آموزش می‌دهند. جالب است بدانید 22% از دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل در رشته طراحی لباس، بریتانیا را انتخاب کرده‌اند.

از دانشگاه سن مارتینز و کالج مد لندن می‌توان به‌عنوان برترین مؤسسات آموزشی در زمینه طراحی لباس در بریتانیا نام برد.. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به انگلیس با کارشناسان خبره مجموع اسکورایز تماس حاصل فرمایید. 

فرانسه

در میان کشورهای اروپایی، فرانسه به لوکس بودن و زیبایی شهرت دارد. مد فرانسوی از فرهنگ و سبک زندگی مردم الهام می‌گیرد. طراحی لباس چیزی است که فرانسه به آن می‌بالد و پاریس مکان مناسبی برای تحصیل در دوره‌های مختلف این رشته به‌حساب می‌آید. همچنین هفته مد پاریس یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین رویدادهای جهان مد است.

تحصیل رشته طراحی لباس در فرانسه

دانشگاه ESMOD که قدمت آن به سال 1843 میلادی بازمی‌گردد و مرکز آموزشی IFM از بهترین مؤسسات آموزشی طراحی لباس در فرانسه هستند.

ایتالیا

وقتی صحبت در مورد مد و پوشاک باشد، بعید است که صحبتی از کشور ایتالیا در میان نباشد. صنعت طراحی لباس این کشور در تلفیق با خلاقیت و مهارت خیاطی، سبکی خاص و منحصربه‌فرد را دنبال می‌کند. این کشور میزبان هفته مد میلان است که جزء 4 رویداد مهم صنعت مد به‌حساب می‌آید. دانشگاه‌های بسیاری در ایتالیا وجود دارد که برنامه‌های مرتبط با طراحی لباس را در بالاترین کیفیت و در سطح جهانی برای دانشجویان ارائه می‌دهند.

در بین دانشگاه‌های متعدد این کشور، می‌توانیم دانشگاه Polimoda و مؤسسه Marangoni را به‌عنوان بهترین مؤسسات آموزشی ایتالیا در حوزه طراحی لباس معرفی کنیم که می‌توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی طراحی لباس از این دانشگاه‌ها اقدام کنید.

اسپانیا

اسپانیا یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که در صنعت مد حرفی برای گفت دارد. مد اسپانیایی باظرافت منحصربه‌فرد خود شناخته می‌شود. تحصیل در دانشگاه‌های معتبر اسپانیا این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا طراحی لباس نوآورانه و پیشگامانه را تجربه کنند.

از کالج BAU و مؤسسه IED می‌توان به‌عنوان دانشگاه برتر اسپانیا در زمینه مد و فشن نام برد که برنامه‌های متنوعی را برای دانشجویان در اختیار دارند.

گفتنی است که صنعت طراحی لباس صرفاً در اختیار کشورهای اروپایی نیست و کشورهای دیگری مانند آمریکا، آفریقای جنوبی و هند در این حوزه سهم بزرگی را به خود اختصاص می‌دهند و از دانشگاه‌های خوبی برخوردارند.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس چقدر است؟

بسته به کشور و دانشگاهی که انتخاب می‌کنید، هزینه تحصیل شما تغییر می‌کند. به‌عنوان‌مثال تحصیل در دانشگاه سن مارتینز بریتانیا می‌تواند سالانه بین 20 تا 27 هزار پوند هزینه داشته باشد. این عدد در دانشگاه Marangoni ایتالیا به 15 تا 20 هزار یورو کاهش می‌یابد.

تحصیل در قلب فرانسه و در یکی قدیمی‌ترین دانشگاه‌های این کشور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، می‌تواند قدری ارزان‌تر باشد. شما برای تحصیل در رشته طراحی لباس در دانشگاه ESMOD فرانسه به سالانه 9 تا 12 هزار یورو احتیاج خواهید داشت. این عدد صرفاً برای هزینه‌های دانشگاه، مانند شهریه و کتاب‌های درسی خواهد بود و هزینه‌های زندگی در این عدد لحاظ نشده است.

به‌طورکلی می‌توان در مقایسه با رشته‌های دیگر، طراحی لباس را رشته‌ای با هزینه‌های نسبتاً مناسب‌تر در نظر گرفت. اگر بتوانید از یک بورسیه تحصیلی طراحی لباس بهره‌مند شوید، این مبالغی که برایتان ذکر کردیم یا به‌طورکلی حذف و یا به‌اندازه قابل‌توجهی کاسته خواهند شد.

کلام آخر

طراحی لباس به‌عنوان رشته‌ای که آینده شغلی تضمین شده‌ای را نوید می‌دهد، انتخاب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی بوده و هست.

امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهانی، می‌تواند بررسی مباحث نوین مد و فشن، ارتباطات کاری گسترده، آشنایی با مبانی و اصول طراحی لباس و پیشرفت‌های تحصیلی و کاری مناسبی را برای شما به همراه داشته باشد.

رشته طراحی لباس و به‌طورکلی صنعت مد نکات ظریف و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد؛ این که دست‌وپنجه نرم کردن با پیچیدگی‌ها و آموزش تمامی نکات این رشته برای شما مفید است یا خیر، سلیقه‌ای است، اما پیشنهاد می‌کنیم پیش از ورود به دنیای مد و فشن به حد کافی تحقیق و علایق خود را نیز بررسی نمایید. همچنین شما می‌توانید با رزرو مشاوره و اپلای مهاجرت تحصیلی از راهنمایی‌های مشاوران اسکورایز بهره‌مند شوید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز