◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا برای ادامه تحصیل

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا برای ادامه تحصیل کدامند؟معرفی رشته های تحصیلی در ایتالیا

Scorize_Admin kl

Scorize_Admin kl

1400 - 02 - 30
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

در مقایسه با سایر کشورهای غربی و اروپایی، دانشگاه های دولتی ایتالیا فوق العاده مقرون به صرفه هستند. شما سالانه بیش از 4000 یورو پرداخت نخواهید کرد و به راحتی می‌توانید برنامه‌های تحصیلی بسیار ارزان‌تری پیدا کنید. یک بازدید از ایتالیا کافی است تا بفهمید چرا از نظر مد، هنر و معماری پیشرو محسوب می شود. میلان به عنوان یکی از 4 پایتخت مد جهان، شهر برجسته است. اما همه چیز فقط انتخاب ایتالیا به عنوان مقصد و انتخاب یک دانشگاه نیست. بهتر است بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا را نیز بشتاسید.

5 رشته پرطرفدار برای ادامه تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهایی است که در این سال‌ها، توانسته افرادی زیادی را به‌عنوان محصل و دانشجو وارد کشور خود کند. بسیاری از جوانان ایرانی نیز، کشور ایتالیا را به‌عنوان یکی از کشورهای منتخب خود برای مهاجرت، به‌خصوصو مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند. با توجه به اهمیت بالای کشور ایتالیا و البته میزان بالای پذیرش این کشور، انتخاب رشته‌ تحصیلی می‌تواند یکی از دغدغه‌های دانشجو‌ها و محصلان باشد. به‌طور کلی ادامه تحصیل در مدارس اروپا و کشور ایتالیا ، کار دشواری نیست.

اگر از دسته افرادی هستید که به‌دنبال ادامه تحصیل در کشور فرهنگی ایتالیا هستید و هنوز رشته تحصیلی خود را انتخاب نکرده‌اید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا 4 رشته پرطرفدار در کشور ایتالیا را مورد بررسی قرار دهیم.

رشته‌های پرطرفدار برای ادامه تحصیل در ایتالیا

رشته پزشکی، یک انتخاب ساده اما پر دردسر

همانطور که رشته پزشکی در کشور ایران طرفداران بسیاری دارد، این رشته نیز در کشور ایتالیا جز رشته‌های تحصیلی پرطرفدار است. اما تحصیل در این رشته پزشکی در کشور ایتالیا مزایای بسیاری دارد که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی است، پس نیاز ندارید تا برای ادامه تحصیل زبان ایتالیایی را کامل یادبگیرید
  • دانشگاه‌هایی که می‌توانید در آن‌ها رشته پزشکی بخوانید، بیش از 500 سال قدمت دارند
  • شهریه بسیار پایین این رشته در دانشگاه‌ها
  • مدرک پزشکی دانشگاه‌های ایتالیا در سراسر جهان مورد تایید است
  • برگزاری دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های آمریکا و کانادا

تحصیل در رشته پزشکی در کشور ایتالیا

رشته طراحی، یک انتخاب هوشمندانه

همانطور که می‌دانید، رشته طراحی زیرشاخه‌های بسیاری دارد. رشته‌هایی مانند طراحی مد، طراحی داخلی، طراحی صنعتی و ... از شاخه‌های رشته طراحی هستند که همگی در کشور ایتالیا طرفداران بسیاری دارند. البته یکی از مهم‌ترین دلایلی که این رشته‌ها، از رشته‌های پرطرفدار برای تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های ایتالیا هستند می‌توان به حضور بسیاری از برندهای برتر مد و فشن، طراحی داخلی و ... مانند (دیور، دولچه‌گابانا و ...) اشاره کرد.

یکی دیگر از موضوعاتی که باید درباره ادامه تحصیل در رشته طراحی بدانید، میزان بالای هزینه دانشگاه‌های مرتبط با آن است. با توجه به اینکه بسیاری از جوان‌ها علاقه بسیاری به این رشته جذاب دارند و ایتالیا توانسته خود را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین کشورهای آمورش طراحی و زیرشاخه‌ها معرفی کند، هزینه تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های ایتالیا در رشته طراحی بسیار بالا است.

با وارد شدن به دانشگاه و رشته طراحی، فضایی کاملا جدیدی را تجربه خواهید کرد. دروس رشته طراحی در دو بخش تئوری و عملی آموزش داده می‌شوند. البته در بخش عملی، با حضور در کارگاه‌ها و تورهای دانشگاهی، فضا و محیطی کاملا جدی و تخصصی را تجربه خواهید کرد.

اگر به این رشته جذاب علاقه دارید و به فکر آن هستید که برای ادامه تحصیل ایران را ترک کنید، کشور ایتالیا می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

تحصیل در رشته طراحی در کشور ایتالیا

رشته معماری، رشته‌ای با اهمیت برای ایتالیایی‌ها

اگر به این کشور سفر کرده باشید یا کتاب‌های تاریخی خوانده باشید، با آثار باستانی کشور ایتالیا آشنا هستید. آثار تاریخی بسیار زیاد و البته زیبایی که در این کشور وجود دارند، کار معماران و طراحان ایتالیایی است پس با این وجود می‌توان به اهمیت این رشته تحصیلی پی برد.

دانشگاه‌های هنر و معماری کشور ایتالیا، یکی از مهم‌ترین و تخصصی‌ترین دانشگاه‌های معماری در سراسر جهان است. اگر به این رشته علاقه دارید، بعد از ورود به دانشگاه، اتفاقات بسیار جدیدی را تجربه خواهید کرد. به‌طور مثال، همکاری در پروژه‌های ساخت و ساز، مرمت آثار باستانی و ....

یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از افراد در کشور ایتالیا به تحصیل در رشته معماری می‌پردازند، وجود آثار باستانی بسیار زیاد است و دلیل آن، الهام گرفتن دانشجویان از این آثار باستانی است.

رشته معماری را چگونه نگاه می‌کنید؟ اگر با نگاه به آثار باستانی و نقشه‌های بسیار زیبا، دلشیفته آن می‌شوید، باید به شما بگوییم که ادامه تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های ایتالیا، می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. البته اگر تمام مشکلات خروج از کشور ایران را به جان می‌خرید.

تحصیل در رشته معماری در کشور ایتالیا

علوم انسانی و زیرشاخه‌های آن، انتخاب یک فیلسوف

علوم انسان نیز مانند رشته طراحی زیر شاخه‌های بسیاری مانند تاریخ، فلسفه، نویسندگی خلاق و ... دارد. یکی دیگر از رشته‌های که در کشور ایتالیا طرفدار بسیار دارد و مسئولان کشور نیز این رشته را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین رشته‌های تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌های ایتالیا می‌دانند رشته علوم انسانی است. وجود افراد بزرگی مانند ماکیاولی، دانته، اکو و ... باعث شده تا این رشته و زیرشاخه‌هایش جز یکی از بهترین رشته‌ها در کشور ایتالیا باشد.

هر ساله در کشور ایتالیا، کنفرانس‌ها و سمینار‌های بسیاری در زمینه رشته علوم انسانی برگزار می‌شود و این موضوع باعث شده کمک بسیاری به دانشجویان این رشته شود. شهرهایی مانند سینا، ونیز و بولونیا، از مهم‌ترین شهرهایی هستند که می‌توانید بهترین دانشگاه‌های مرتبط با رشته علوم انسانی را در آنجا پیدا کنید.

این موضوع را فراموش نکنید که مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مجله‌های علوم انسانی در دنیا، مرتبط با کشور ایتالیا است.

تحصیل در رشته‌ علوم انسانی و زیرشاخه‌های آن در کشور ایتالیا

رشته هنر در مهد هنر و فرهنگ

حتما می‌دانید که بسیاری از آثار دیدنی و هنری جهان در کشور ایتالیا واقع شده است. همین موضوع باعث شده تا هنر به یکی از پرطرفدارترین و بهترین رشته‌های دانشگاهی برای ادامه تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های ایتالیا تبدیل شود. البته همانند رشته‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، هنر نیز زیرشاخه‌های بسیاری مانند نقاشی، مجسمه‌سازی و ... دارد.

هر سال، افراد بسیار زیادی برای ادامه یا شرع تحصیل به کشور ایتالیا سفر و مهاجرت می‌کنند. البته یکی دیگر از رشته‌هایی که به‌عنوان زیرشاخه رشته هنر باید به آن اشاره کرد، موسیقی است. اگر به این رشته علاقه دارید و استعداد خوبی در این زمینه دارید، تحصیل در بهترین دانشگاه‌های موسیقی کشور ایتالیا بهترین انتخاب برای شما است. دانشگاه‌هایی که در شهرهای میلان، رم هستند.

اگر احساس می‌‌کنید هنرمندی هستید که استعداد بالایی در زمینه‌های هنری و زیرشاخه‌های هنری دارید، کشور ایتالیا و دانشگاه‌های آن بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. البته فراموش نکنید که مشکلات مهاجرت را باید در نظر بگیرید.

تحصیل در رشته طراحی در کشور ایتالیا

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد

  • کارشناسی ارشد اقتصاد در ایتالیا
  • کارشناسی ارشد در مطالعات منطقه و فرهنگی در ایتالیا
  • کارشناسی ارشد معماری در ایتالیا
  • کارشناسی ارشد در روابط بین الملل در ایتالیا
  • کارشناسی ارشد طراحی مد در ایتالیا
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در ایتالیا

این رشته‌ها را باید به کدام زبان بیاموزید؟ انگلیسی یا ایتالیایی؟

حالا که با بهترین و پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در کشور ایتالیا آشنا شدید، باید تصمیم بگیرید که به کدام زبان می‌خواهید تا ادامه تحصیل دهید. هر کدام از این زبان‌ها مزایای خاص خود را دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

زبان ایتالیایی

  1. مشکلی برای انتخاب رشته و محل تحصیل خود ندارید
  2. بعد از پایان زمان دانشجویی، در زمان کوتاه‌تری شغل مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد
  3. می‌توانید به راحتی از مدرسه یا دانشگاهی که در آن درس می‌خوانید، کمک هزینه دریافت کنید

زبان انگلیسی

  1. تمامی رشته‌ها به زبان انگلیسی تدریس نمی‌شوند.
  2. در انتخاب دانشگاه محدود خواهید شد، چون تنها برخی از دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند
  3. می‌توانید در دوره‌های 3 ماهه آموزش زبان ایتالیایی دانشگاه و مدرسه خود شرکت کنید تا از مزایای زبان ایتالیایی بهره‌مند شوید.

در چند خط بخوانید

در این مقاله به معرفی مهم‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی کشور ایتالیا پرداختیم. رشته‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، به‌عنوان تخصصی‌ترین رشته‌های دانشگاهی شناخته می‌شوند و شما می‌توانید با فارغ‌التحصیل شدن در این رشته‌ها و در بهترین دانشگاه‌های ایتالیا، از نظر شغلی خود را تا پایان عمر بیمه کنید.

اگر شما کشور ایتالیا را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، در کدام رشته تحصیلی ادامه تحصیل خواهید داد؟ هدف شما از انتخاب آن رشته چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر همین مقاله برای ما بنویسید تا بیشتر درباره این کشور و رشته‌های تحصیلی صحبت کنیم.

سوالات متداول

بهترین رشته‌های تحصیلی در ایتالیا کدامند؟

رشته هایی مثل معماری، رشته‌های هنری مثل طراحی لباس، مد یا رشته‌های اقتصادی و مهندسی از پرطرفدارترین رشته‌ها در ایتالیا هستند.

مزیت تحصیل در ایتالیا در بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا چیست؟

در مقایسه با سایر کشورهای غربی و اروپایی، دانشگاه های دولتی ایتالیا فوق العاده مقرون به صرفه هستند و شما می‌توانید با هزینه کم در رشته‌های هنری، معماری، مد و ... مدرک معتبر کسب کنید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز